Juli 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by kimkivits, Oct 28, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    goede morgen dames

Elma: van harte gefeliciteerd met jullie mannetje. Hopelijk is alles oke met jullie en we horen het vast snel!

Irena: ik had ook zin in die ks hoor. Dat betekende namelijk dat ik me kindje zou kunnen gaan vasthouden! Wij hebben trouwens ook een babybjörn, maar Zoë is nu nog te klein. Heb hem gister wel al eens voorgehangen!

Tanya: ben benieuwd meid, wens je inderdaad niet á la Evelien toe!

miep: oooo spannend, ben benieuwd en ga hard voor je duimen hoor.....

Zo ik ga dadelijk maar eens naar het gemeentehuis nog wat zaakjes regelen. En dan naar de begraafplaats, want me opa is vandaag jarig. Strakkies nog naar therapie en dan is de dag alweer voorbij.
    Rustige nacht gehad met Zoë, ze kwam om 130u en 5u en en daarna om 8u. Ze blijft hongerig en ik geef haar ook gewoon te eten hoor! Ga me niets aantrekken van het cb!
    GElukkig voel ik me ook weer beter. Hoofdpijn en lamlendig gevoel is weg, dus kan er weer ff tegen.....

twinny

2. Niet meer actief

Gelukkig Twinny dat je je weer wat beter voelt! Kom er net achter dat ik je poosje terug helemaal vergeten was te feliciteren met Sandra, dus bij deze alsnog!

Bij mij zijn de weeën weer stil gevallen... ik heb ze nu al een uurtje niet meer gehad...dus was weer een valse start, balen!

3. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland

Nee heb niks opgevangen, is dat nodig dan? Het is helder en dat is een goed teken, junior voelt zich nog goed. Waarom moet je het opvangen? Dat hoeft toch niet perse?

4. Niet meer actief

Nee dat weet ik niet, maar ik zei het omdat ik vaak lees dat de verloskundige wil dat je iets opvangt.

5. Niet meer actief

Ik ga van de gelegenheid gebruik maken en even een tukkie doen, kwam er vannacht niet echt van.

6. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Ja ik heb er ook wel eens wat over gehoord. Bedankt in ieder geval voor de tip. Ik blijf nog wel even doorlekken he, dus als de vk me straks belt vraag ik haar wel even.

Wel balen Tanya dat het weeeeeeer niet doorzet. Toen vannacht mijn vliezen braken spookte er van alles door mijn hoofd. Waaronder ook jij! Ik voel me echt voordringen, al is het vandaag 'mijn datum' en kan ik er natuurlijk ook niks aan doen dat het nu begint. Ben er ook hartstikke blij mee natuurlijk. Maar ik vond het zo sneu voor jou :(

Groetjes Miep

7. trutje

trutje Fanatiek lid

Apr 12, 2006
    3,411
    0
    0
    Dames, heel veel succes nog zo op de laatste loodjes! Gelukkig is het niet zo warm en een mooie dag om geboren te worden :)

Loltsje, die handdoek is toch perfect zo! Heel professioneel, hoor! het zit lekker zacht en absorbeert en als ie nat of vies is pak je een nieuwe!

8. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    Je kan aan je vruchtwater zien hoe het met je baby gaat.
    Is het helder, dan is het ok. Ook kunnen er witte vlokken in zitten. Dat is loslatend huidsmeer. een teken dat je baby er echt helemaal klaar voor is.
    Is het bruinig of groenig dan moet je meteen je vlos bellen aangezien de baby dan heeft gepoept. s een teken dat de baby zich niet meer happy voelt en zlefs te weinig zuurstf kan hebben.

Gewoon een beetje opvangen af en toe en blijven controleren.

Go for it!

9. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

Aug 15, 2006
    738
    0
    0
    Elma, gefeliciteerd met jullie zoontje Brennan Noah!!
    Miep, heel veel sterkte vandaag!!
    Vruchtwater, ik verloor ook heel veel vruchtwater.
    Zoveel dat toen de hartslag van Lieve steeds naar beneden ging ze mijn baarmoeder weer met vocht hebben gevuld maar dat hielp niks.

Lexi, ik merk dat Lieve ook steeds meer krampjes krijgt.
    Bij Pepijn gebruikte we ABC Dophilus dat gaat Jeroen vanavond weer kopen want ik vind het zo zielig die krampjes.
    Het werkt heel goed en snel, hier hun site http://www.solgar.nl/groep/2/Solgar+Pro ... ct=1000256

Tanya, hier een heeeeele dikke knuffel!
    Wanneer gaan ze ingrijpen?

Baby bjorn, ik kan niet wachten dat ze erin kan.
    Bij Pepijn had ik er 1 geleend en nu was het mijn eerste aanschaf toen ik wist dat ik zwanger was.
    Ik heb ook een draagzak van Premaxx maar nu al spijt dat ik die heb gekocht, probeerde van de week Lieve erin te doen, ze vond het helemaal niks.

Volle borsten, ik heb het gevoel dat mijn borsten kunnen ontploffen vooral na de nacht zijn ze aardig hard en ben ik blij als Lieve er 1 heeft leeg gedronken.
    Het liefst zou ik ze lekker leeg kloven maar ik ben zo bang dat ik dan nog meer ga produceren.
    Had ik maar en tweeling gekregen.

10. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    Zit op pagina 1399, dus aan het bijlezen. Ik ga gelijk reageren, dus het kan zijn dat ik dingen ga zeggen die later achterhaald blijken te zijn, maar... boeien! Het komt uit een goed hart!

Allereerst... tijdens mijn korte afwezigheid hier zijn er wat mensjes bijgekomen in deze groep zie ik. HEERLIJK! Welkom hier. Hoop dat jullie allemaal spoedig van een mooi mensje bevallen. En dat we daarna lekker verder kletsen over ons kroost.

Als jullie iets willen weten over mij, wie ik ben etc.... gewoon vragen. Ehm, ik moet gelijk melden dat ik ehm.. nogal recht voor mijn raap ben. Maar... als ik het van mezelf mag zeggen heb ik mijn hart wel op de goede plek zitten. Dus soms komt iets rotter uit mijn strot (dit geval mijn vingers) dan ik het bedoel. Laat je er niet onzeker door maken, vraag/zeg het gewoon als iets je dwars zit over mij. Dan kan ik het misschien wat genuanceerder zeggen hoe ik het bedoel.

Goed... nu gaan we over tot de orde van de dag... ik ga reageren op hetgeen ik heb gelezen.

Loltsje82, Jaaaaaaaaaaaa, je vliezen zijn gebroken... HOE IS HET NU? (ja eef, dan moet je rustig verder lezen)

Tanya, ik duim voor je dat het snel gaat nu. En dat je snel je wurmpje in je armen hebt en dat het leed bespaart blijft.

Lieverds, ik wil graag verder reageren maar... de mooiste meid van de wereld dient zich aan. We gaan haar lekker in bad doen (voor mij de eerste keer) en dan wat tepelsientje toedienen. Ik kom snel terug. --> En dat is GEEN dreigement ;)

Ow, wil alleen nog zeggen dat ik Rotterdams ben geweest tegen de kraamverzorgster en dat het nu super loopt! Dus... eerlijkheid boven alles!

11. Jacquelien

Jacquelien Actief lid

Jul 9, 2006
    173
    0
    16
    Werk op een woongroep voor mensen met een verstand
    Friesland
    Ik pobeerde hem meestal te troosten, of hem de speen geven, verschonen als dit nodig was of lighouding veranderen maar eigenlijk hielp niets dus liet ik hem ook wel huilen. Hij ligt nu ook boven in zijn ledikantje, hebben beide een time out :) Op deze momenten kletter je wel keihard van die roze wolk af, je voelt je zo machteloos!
    Nu hebben we het idee dat hij na de laatste fles gewoon nog honger heeft, omdat hij met de friso extra redelijk snel inslaapt.

Gr JAcquelien

12. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Elma: gefeliciteeeeeeerd met Brennan !!! Wat een super geweldig mooie stoere naam zeg!!! Ik vind het zoooo gaaf dat Brennan mooi zo vroeg is gekomen toen papa net thuis was!! ik hoop dat jullie lekker kunnen genieten. Heeeel fijn ook voor je vriend dat ook hij nu lekker tijd heeft om zijn prachtige kleine kereltje goed te leren kennen voordat 'ie weer hele weken weg gaat! Probeer te genieten met zijn drietjes!! En een dikke knuffel van mij

Miep: : Shit, jij ook al? ;) Wauw ik ben echt jaloers nu!! Spannend hoor. Misschien komt het toch door dat eten wat je mannetje voor je had gemaakt en die meloen enzo ;)
    Je oplossing vwb die handdoek..klinkt was suf misschien, maar ik heb chronisch last van 'blaasontstekingen; (soort van..) en dan zit ik ook vaak met een handdoek tussen mijn benen. (voor de zwangerschap ook al hoor) Anders loop je je een ongeluk nara de toillet. Staat effe niet zo charming, maar goed..wie daar over valt is een sukkel :) :)

Ik hoop/denk dat je nu toch inmiddels wel wat meer weet en wat verder bent en weet waar je aan toe bent. Misschien zit je zelfs wel al midden in de bevalling, maar ik wens je in elk geval heeeeel veel succes en ik vind het heerlijk voor je dat het bij jou ook is begonnen!

Tanya en melanie: : ik ben er nog hoor..Nog net zo onbevallen, zwanger, dik, moe en opgeblazen als de afgelopen maanden ;) Ik heb jullie dus nog niet in de steek gelaten hihi..
    Maareh effe denken..we hebben wietske ook nog, en Ana en...? Hmm geheugen als een zeef hier.

Ikke Gisteravond wederom dacht ik dat het begonnen was. Enorm pijnlijke 'steken"onderin mijn kruis. (maar heb volgens mij ook weer een blaasontstekling, dus ik twijfelde heel erg) OP gegeven moment werden ze wel echt heel heftig..En toen besloot ik ineens: dit is indalingspijn!
    En dat was het dus waarschijnlijk, aangezien de vlos al zei dat ie niet heel diep lag ingedaalt nog..Volgens mij sinds gisteravond dus wél!
    Hier was de beep inderdaad ook enorm beweeglijk toen..Het leek echt alsof ie zich aan het afzetten was naar de uitgang! :) Majahh, hij/zij had iets beter zijn best moeten doen *grinz*

13. Jacquelien

Jacquelien Actief lid

Jul 9, 2006
    173
    0
    16
    Werk op een woongroep voor mensen met een verstand
    Friesland
    Elma gefeliciteerd met jullie zoontje!!

@miep heel veel succes! Ik heb zelf ook wat vruchtwater opgevangen en dit was helder met witte vlokken, er werd me ook naar gevraagd of ik dit gedaan had. Ik heb eigenlijk meteen het ziekenhuis gebeld mede doordat ik nog geen 37 weken was.

@tantan; ik hoop nu toch wel dat het voor jou ook eens gaat doorzetten, lijkt me vreselijk om zo lang te moeten wachten!

Gr Jacquelien

14. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,864
    0
    0
    Amsterdam
    Goede morgen allemaal!
    Het is alweer spannend hier....
    Ik ben vandaag weer op controle geweest. Alles ok en de schattig ligt bij 3500 gramm, precies wat ik bij Myron en Meallán ook had. Heb uiteindelijk vannacht nog wel een beetje geslapen, maar niet echt goed :cry: Werd ook nog eens wakker met een giga-harde-buik. Kon ff 5 minuten niet bewegen. Gek he, ik heb nooit harde buiken gehad in mijn vorige zwangerschappen.
    Mario is nu boven aan het opruimen, ik ga ff naar de Gamma nog wat dingetjes halen.

Miep, succes!!! Voel je al wat, dat het begonnen is?

Tanya, als ik jou was zou ik gewoon bellen als de weëen binnen 3 -4 minuten komen, ook al is het de ene keer 3 en de andere keer 4 minuten. Jijbent al zoveel overtijd en je hebt al zoveel voorwerk geleverd, dus dan zou ik geen risico nemen dat het toch ineens heel snel gaat.

Lexi:
    ik was degene die je schaap miste!! Deze is ook geweldig!! Veel plezier met winkelen straks!

Niva, tanya en?: we gingen toch voor de 20e? We hebben dus nog 12 1/2 uur ;)

Evelien: blijft de kraamverzorgster na je rotterdamse benadering nog wel als kraamverzorgster werken of gaat ze nu vervroegd met pensioen? ;)

Groetjes allemaal, Melanie

15. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Trutje: Dankje wel voor je succeswens! Ok, ik dacht, heb ik weer, dat ik hier met een handdoek tussen mijn benen zit. Ik dacht dat anderen vast veel betere ideeen zouden hebben. Maar nee dus, haha. Nou heb er nog wel een stuk of 10 schone over dus ik kan nog even vooruit.

Femke: Ja ik weet dat je dit aan je vruchtwater kan zien. Maar ik kon in het kraamverband (en nu dus in de beige handdoeken) en w.c. pot ook wel zien dat het heel mooi helder was en er wat vlokjes huidsmeer in dwarrelden. De vk. is net geweest en heb haar gevraagd of ik wat op moest vangen maar dat hoefde niet. Ze heeft zelf ook even gecheckt of het echt vruchtwater was en of het helder was (moest even liggen en op mijn hand blazen en hoesten)

Sterrekind: Jij ook bedankt voor je succeswens! Jeetje, zoooveel vruchtwater verloren? De vk. heeft net het hartje even gehoord en dat klonk prima. Dus voorlopig ligt junior nog niet droog dus.

Niva: Ook jij bedankt voor je lieve woordjes. En nee, ik ben nog niet aan het bevallen hoor. Ik hoop dat het voor middernacht gaat gebeuren zodat ik morgen niet naar het ziekenhuis hoef.

Jacquelien en Melanie: Thanx!
    Met al die succes- en sterktewensen hier MOET het toch wel goedkomen vandaag!?!?!?

Lexi: Ja deze avator (zo heet dat fotootje onder je naam toch?) is ook heel erg leuk! hihi.

Melanie: Niva, Tanya, jij, Elma en ik zouden voor de 20e gaan. Kan nog steeds hoor! Oh ja, zou Ana ook niet op de 20e bevallen? Ja toch? Er was een hele reeks meiden in ieder geval.

Groetjes Miep

16. Niet meer actief

Lieve zwangeren, er moet me even iets van mijn hart.

GA JULLIE ALSJEBLIEFT NIET SCHULDIG VOELEN ALS JULLIE "VOORDRINGEN" !!!

Het is niet jullie schuld dat mijn ukkie zo verd*md eigenwijs is! Straks ga ik me weer schuldig voelen omdat jullie je schuldig voelen...

Ik heb weer heel af en toe een wee (1x per half uur ofzo), valse start nummer zoveel... Eef, nu weet ik wat jij doormaakte...

17. Niet meer actief

Daar is nog niet over gesproken. Het is nu vakantietijd dus heb elke keer een andere gyn, die van mij is volgende week pas weer terug. Afgelopen maandag wilde ik dat wel bespreken maar toen heb ik de gyn 3 minuten gezien ofzo want ik moest meteen naar de afdeling Verloskunde omdat ik weeën had. Heb dus mijn vragen niet op haar af kunnen vuren. Hoop dat ik dat maandag wel kan doen als ik weer op APK moet.

18. Niet meer actief

Bij mij maakt de datum echt geen ene moer meer uit, als tie maar komt ;)! Ik weet wel dat Ana morgen ingeleid wordt.

19. Niet meer actief

Waarom tovert dit nu weer een glimlach op mijn gezicht? Kan je niet even heerlijk rotterdams komen doen tegen de gynaecologen van het Franciscus ziekenhuis in Roosendaal ;) ?

20. Niet meer actief

Ik ga weer even plat op de bank nu de weeën nog maar 1x per half uur komen. Straks komen ze weer om de weet-ik-hoeveel minuten en kan ik weer niet rusten.

Tot straks!

Liefs, Tanya

Share This Page