Ja, eh, die banner die klopte inderdaad niet. Ik heb ook nog nooit eerder iets op een forum gedaan, dus ik ben erg lang bezig om alles uit te vogelen. Maar is nu aangepast hoor! Inderdaad in plaats van een boek, maar ook om jullie verhalen te lezen. Ik ben het zo niet gewend om thuis te zitten en rust te houden. Ik ben kleuterjuf en heb echt tot de laatste dag gewerkt en gelopen, gebukt, alles gedaan. Ik voelde me ook gewoon helemaal goed. Nog steeds! En om dan de hele dag thuis te moeten zitten om rust te houden, dat werkt niet. Begon ook steeds slechter te slapen. Herkende jullie verhalen daarover deze afgelopen weken heel erg. Maar ben er achter gekomen dat het bij mij beter gaat met slapen als ik gewoon meer ga doen op een dag. Dus probeer ik steeds even naar de supermarkt te wandelen en dan een blokje om. En fietsen gaat heel goed. Dus ik fiets nu elke middag een uur tot anderhalf uur. En dan ben ik moe, zodat ik nu gelukkig alweer 5 nachten goed heb geslapen. Snap dat dat natuurlijk niet voor anderen hoeft te gelden, als je je lichamelijk niet fit voelt bedoel ik dan1
Dwazie: Maakt niet uit dat je even 'inbreekt'. Vind het lief dat je even je zegje komt doen! Zoals ik dat nu kan beoordelen ben je zelf ook een kanjer. Irena: Ja inderdaad een maf idee.... Ik probeer nu nog te genieten van de laatste schopjes van junior. Lekker toch dat je overdag nog even wat slaap in kunt halen! Lekker doen joh! Trouwens, het schiet voor jou ook best lekker op, we zijn nu al 19 juli, nog 6 dagen en dan ben jij aan de beurt! Vissie: Ja hou je mobieltje maar in de gaten hoor! Hihihi, ik probeer gewoon steeds zelf een update te plaatsen, dat gaat nu nog best, maar als straks het echte werk gaat beginnen..... Eveline: Ja junior is ingedaald. Ach het zal ook wel wat meevallen, ik raak vast niet al mijn vruchtwater kwijt, maar vannacht stroomde het best erg zo nu en dan dat ik dacht: Wowie, als dit een hele nacht doorzet dan ben ik straks 'leeg'. Je begint gewoon soms vreemde dingen te denken he... (ikke wel dus) Nu ik hier zit te typen krijg ik steeds ontzettende kramp, ik zit dan te wiebelen en te gek doen op de stoel.... even in de gaten houden, zouden dit DE weeen zijn? Kriss: Welkom hier! Jeetje, er komen er steeds meer bij, gezellie hoor! Groetjes Miep
Dat thuis zitten en rust houden bevalt mij ook nit zo hoor. ik vind het heerlijk om thuis te zijn, maar het is bijna een verplichting om hier te gaan zitten en rust te gaan houden..alsof je gedwongen rust kan vinden Dat je nog kan wandelen en fietsen lijkt me heerlijk. Ik heb ook tot 4 weken voor de uitgerekende datum doorgewerkt, toen ging het nog prima..maar daarna ging het al snel minder en de afgelopen week kan ik gewoon écht niet meer lopen (of fietsen) t is die enorme druk op mijn liezen/bekken/rectum/blaas...Dat gata na 5 minuten zo zeer doen..dus ik zit te zitten Het lijkt me heeerlijk om nog lekker te kunnen bewegen (vooral fietsen, ik mis dat zo..Vriendje en ik deden altijd aan nachtfietsen..Gingen we er s nachts op uit om in het donker te fietsen) Maar wel gezellig dat er nog een mama-to-be bijgekomen is..het groepje werd wel erg klein namelijk
Ik heb geen zwangerschapscursus ofzo gevolgd, maar met die krampen/weeen steeds voel ik gewoon dat ik moet zuchten ofzo. Maar ik doe maar wat..... Als de volgende komt, ga ik proberen wat om te lopen, misschien helpt dat.... (Als jullie mij vervelend vinden worden, omdat ik steeds over vruchtwater, krampen etc. praat moeten jullie het zeggen hoor! Ik zoek hier gewoon wat afleiding op dit moment.) Groetjes Miep
Ik vind het fijn van je Loltsje om te horen hoe dat bij jou met het vruchtwater gaat. Dinsdagochtend 5.20 uur dachten we namelijk dat het bij mij begonnen was. Ik ging naar de wc en toen ik de badkamer binnenstapte stroomde er water langs mijn benen op de vloer. Zonder dat ik er controle over had. Ik heb het opgedept van de vloer in een verbandje en afgewacht. We waren helemaal blij, nu komt het binnen 24 uur! Verloskundige rond 9.30 uur op de hoogte gebracht. Maar er kwamen geen weeen. Manlief maar aan het werk gegaan, ik thuis gebleven. 's middags had ik nog geen weeen, en er drupte ook echt niets meer. Maar de VLK vond de geur wel vruchtwater. Dus 's avonds moest ik naar Nijmegen naar het ziekenhuis en daar een onderzoek. Nou dat was niet fijn. De VLK wilde met een eendenbek kijken en dan vruchtwater opdeppen voor onderzoek. Nou dat heeft ze dus gedaan, maar dat deed pijn die eendenbek! Mijn baarmoedermond bleek helemaal droog te zijn, dus het kon geen vruchtwater zijn. Dan weet ik het ook niet meer, het was geen urine in elk geval dat weet ik zeker. Maar ja, hevig teleurgesteld gingen we dus maar weer naar huis en nu ben ik dus weer gewoon aan het afwachten!
Hé Niva, inderdaad heel herkenbaar allemaal! Ja, misschien is PB-en wel beter. Dan is de forumpagina toch meer voor algemeen herkenbare dingen. Zoals dikke voeten! Ja, ja ik lijk weer op een hobbit vandaag! Voor nu even kort toch een reactie op je fybro-verhaal. Daarna ga ik ff een paar uurtjes weg van de PC, mijn rug begint weer op te spelen Ik kan bijvoorbeeld ook echt geen 40 uur werken, dus ook daar een overeenkomst! Ik werk nu zo'n 30 uur, maar ja, ben docent, dus met het thuiswerk erbij is dat soms tòch 40 uur. Gelukkig is mijn werkgever niet zo officieel en ze zien allemaal gewoon dat ik echt wel problemen heb, dus in overleg is mijn werksituatie wel verbeterd de afgelopen 2 jaar. En Erik heeft ook werk, dus niet alle druk ligt op mij, al ben ik nog wel hoofdkostwinner (want degene met het contract voor onbepaalde tijd). Die hypermobiliteit is een losse term die op heel veel soorten gewrichten kan slaan. Ik kan er eigenlijk niks mee, want het enige wat het betekent, is dat mijn gewrichten super-los zijn. Dekt de lading absoluut niet, want zo denken mensen bijvoorbeeld dat ik wel heel lenig zal zijn, maar ik ben eerder extra stijf en verkrampt door de pijnen... Maar het beschrijft tenminste goed waarom ik makkelijk iets verrek en zulke slappe armpjes heb. En ja, bij mij werd het al in het 1e trimester allemaal heel veel erger door de verwekende werking van de hormonen. Leuk verhaal voor een PB... Èn ik kreeg gewoon elk zwangerschapskwaaltje uit het boek Maar goed, ik schrijf vanavond misschien inderdaad wel een PBtje! Ik ga nu echt even weg vanachter die PC, maar het is ook zo interessant hier!
Irena en Niva typ lekker hoor als het stoort moeten ze er maar overheen lezen lekker belangrijk als jullie het fijner vinden.
Maar nu lees ik bij Loltsje, dat het gewoon echt blijft stromen, en dat ze een handdoek nodig heeft. Dat was bij mij dus echt niet het geval. Dus dan zal het wel echt geen vruchtwater geweest zijn! Op zich gaat lopen en fietsen prima: fietsen is fijner. Ik heb wel last van de onderste buikspieren, dat wel. Net of ik die verrekt heb. Maar dat is gewoon spierpijn, daar kan ik beter tegen dan dat ik 's avonds niet slaap. Daar word ik heel depressief van, en ga heel erg huilen dat ik nog steeds moet wachten en zo. Dat het bij mij nog wel 3 weken kan duren, en dat ik niet lekker kan sporten en niet op vakantie kan en zo zielig ben. Nou vind ik dat ook echt wel, maar de hele tijd huilen, zoals vorige week een paar dagen, daar raak ik alleen maar verder mee in de put. En dat wil ik niet. Het is daarom wel heel fijn om jullie verhalen zo te lezen, de afgelopen weken.
Wat mij betreft, lekker blijven posten! Veel te spannend om live te volgen! Ik had het puffen totaal niet. Ik kreeg zo'n wee, en ik dacht, ok dit is dus een wee en nu is 'ie op z'n ergst en nu is 'ie weer weg. Ik heb het dus niet nodig gehad om te puffen, maar het is bij iedereen anders.
Hé Kriss, Bij mij kwam het er maar met kleine beetjes uit, ik kon het in een verband opvangen, en het was ook echt vruchtwater hoor! Dus, bij iedereen weer anders... Misschien zit er een klein scheurtje in het vlies dat hoor je toch ook wel eens?
natuurlijk..hoe meer zielen hoe meer vreugd en nee dat huilen mag af en toe, maar moet niet de overhand krijgen..dus ga jij lekker fietsen als je je daar beter door voelt..zo eet ik ijsjes om me beter te voelen (hahahaha wat een zwak excuus zeg van mij!) wietske: dank je, je bent een schat! *smak* Irena, ik ga ook even iets anders doen, maar ik ga binnenkort op je reageren oke? tot zo meiden..effe een mobiel maken voor mijn nichtje
Vissie, dat is waar, dat het ook met kleine beetjes kan komen. Maar bij mij heeft het na 's ochtends helemaal niet meer gedrupt. En ook in mijn vagina was met die eendenbek geen vocht te zien. Dus volgens de VLK en Gyn kon het het echt niet geweest zijn. Op de echo die ze gemaakt hebben konden ze zien dat Kindje nog voldoende vruchtwater om zich heen had. Niet overdreven veel, maar dat had het zowie zo al niet, want mijn buik is ook niet zo dik, maar wel voldoende. Dus hij/zij blijft nog even zitten, denk ik zo. Alhoewel ik graag met die 20 juli moeders meedoe. Lijkt me leuk: 20-07-2007
wat leuk dat jullie allemaal zo leuk lief reageren... jullie zijn echt een leuk cluppie bijelkaar... verder zal ik jullie echt met rust laten hihi wil nog 1 ding kwijt.... TAntan hopelijk beval je heel snel en kan jij ook gaan genieten! dit hoop ik natuurlijk voor iedereen die nog moet(mag)bevallen maar Tantan haar pijn en frustratie gaat bij mij zelfs door merg en been... succes iedereen en straks met zn allen genieten van de beebs....
Volgens mij wil Tanya haar beeb nog voor de geboorte achter het behang plakken met de dwarsheid hahaha
Nou dames, ik laat snel weer iets van mij horen, ga nu even op weg naar mijn schoonmoeder koffie drinken. schoonouders wonen wel redelijk in de omgeving (45 minuten rijden) Doei!
Nog niet bijgelezen... heb net een uur ofzo naast het bedje gezeten om te kijken en om te smelten van haar. Ik ga haar zo opnieuw voeden en daarna maak ik echt tijd voor jullie. Wil alleen nog even zeggen dat ik jullie geweldig vind. KUS
meid voel je niet schuldig en geniet van het klein zijn voor je het weet zijn het peuterpubers en is het nee mama ik wil niet en nee geen kusje. lekker knuffelen die handel zolang het kan