he leuk kimmie dat je zo lekker positief kunt zijn........ Heb nu al 2 echo's gehad, maar durf nog altijd niet zelf iets te kopen, ppfff....... Lexi: weet natuurlijk niet zeker wat ze gaan doen, maar denk niet dat ze nog een echo gaan maken, zo snel achter elkaar. Denk wel dat ze wil weten of je bloedwaardes allemaal oke zijn, of er geen ziektes zijn en wat je bloedgroep en rhesusfactor is enzo. Verder zul je inderdaad wel gewogen worden, en bloeddruk gemeten etc.... LAat het gewoon op je afkomen.......... heel veel succes..... Twinny
hoi dames, mooi echo's allemaal ben jaloers hier alles goed alleen maar moe moe moe moe. hoort erbij gaat wel weer over heerlijk he spulletjes kopen. ik koop helaas niks, wil met 20 weken waarschijnlijk weten wat het wordt. hoef voor een meid namelijk niks meer dus jongetje zou verassend zijn. ik heb gelukkig een hoop klets plezier met mijn beste vriendin zij is 11 week zwanger en we lopen dus vlak achter, we grappen zelfs bevaling zelfde dag. zou kunnen aangezien mijn dochter bijna 4 week te vroeg is geboren. nou tot later.
Hi ladies! bedankt voor jullie lieve reacties. Het lijkt wel of we allemaal een echo krijgen. Ik krijg woensdagochtend een echo, 's middags dan crematie, dubbel hoor. We hopen zo dat het allemaal goed is! Verder is het soms bijna te vermoeiend om ook nog achter de pc te schrijven en het forum te bezoeken. Maar het is ook fijn om andere ervaringen van meiden te lezen. Ik ga weer naar bed, moe! Liefs Selma
Ik ga morgen de vk bellen voor een afspraak voor een echo. Weet namelijk niet waneer ik voor het laatst ongesteld was. Ik dacht zelf 24 oktober, maar ben niet 100%zeker. Volgende week donderdag gaan we op vakantie naar Duitsland. Lijkt me wel handig om dan voor die tijd nog een termijnecho te laten maken. Groetjes, Melanie
Hebben we nog tweetalige kinderen hier op het forum? Onze kids spreken Nederlands en Duits. Groetjes, Melanie
hoi hoi meiden. kimmie geef me aub advies tegen misselijkheid! ik hang wel 15 keer mjinstend om de pot en misselijk ben ik echt 24 uur. Mijn maag doet ook echt zeer! Pff mijn arme dochter. Ze heeft helemaal nix aan me. @selma zal een lange dag voor je worden meid. @twinny ik durf ook nog niks te kopen hoor. ja possitie kleding maar niet te duur of te veel. @marloes heb je vandaag je echo? spannend meid. Gisteravond me ziek gemeld ik kon gewoon niet meer! die misselijkheid en moeheid breekt me gewoon. Mijn schoonvader brengt mijn dochter sòchtends naar school, het lukt me gewoon niet! Maar ja ik ga haar nu even aankleden en wat proberen te eten.... groetjes
@Selma: veel sterkte vandaag, rare dubbele dag zo! @Twinny: ik koop ook nog niks idd, maar ook omdat het voor mij nog niet zo'n tastbaar gevoel is. Alle meiden met binnnenkort een echo: veel plezier. Ik heb 'm morgen en ben er blij om, want ik ben helemaal niet meer misselijk en veel minder moe. Gelukkig zijn m'n borsten nog wel gevoelig, maar het voelt een beetje raar. We hebben trouwens zo'n apparaat gekocht om het hartje te horen (omdat dat bij de verloskundige zo goed te horen was) maar helaas... niets. Nou hoop ik dat dat is omdat dit apparaat minder gevoelig is dan de doptone van de VK. Maar ook dit is weer raar... Vorige week dacht ik nog dat ik een maand verder was, nu weer dat er misschien iets mis is. Als dit zo de hele zwangerschap zo blijft.....
Goedemorgen meiden! @Kim en Adine: ook de 21e de echo, kerstkadootje, net als ik! Leuk he?! Ben er wel al nerveus voor hoor. Voor mij de eerste keer, dus spannend.. @Selma, heel veel sterkte! @Marloes: veel plezier bij je echo! Gaan jullie samen? @Mesaana: het schijnt dat je het hartje pas echt goed kunt horen vanaf 12 weken met zo'n ding. En als je geluk hebt vanaf 10 weken. Dus maak je maar geen zorgen. Misschien zit 'ie erg diep, of heeft 'ie zich omgedraaid. Waar moet je ook zoeken he?! Hier alles okee. Af en toe beetje misselijk, erg moe nog steeds. Elk uur wakker 's nachts... Heel irritant als je zo moe bent. Veel plassen ook, 2 of 3 keer eruit elke nacht. En mijn darmen... Pijn, verstopt, gas... Bah! Wat ik raar vind, ik voel m'n borsten veel minder (niet) en ze lijken ook kleiner! M'n vriend vindt dat niet trouwens. Hoort dat erbij?
Goedemorgen, Vandaag viel pas het kwartje, dat wij de 21ste ook nog eens 5 jaar getrouwd zijn. Als we dan de beeb kunnen zien, is dat wel een heel erg mooi huwelijkskadoo. Peetje, Vervelend voor je. Tegen die misselijkheid is vaak niet veel te doen. Rustig aan en ieder uur een beetje eten. Vraag aan je vriend/hubbie of hij alvast 's morgens een beschuitje of iets dergelijks naast je bed zet, dan kan je rustig eten en nog heel even blijven liggen. Help bij mij heel goed. Daarna eet ik wat fruit. Nog geen boterham enzo, want dat is te zwaar. Zo probeer ik de ochtend door te komen. Oke, heb makkelijk praten, want heb nog geen kinderen rondlopen en werk 's ochtends nooit. Merk ook wel als ik vermoeider ben, dat ik dan ook misselijker word. Melanie, de vk vond het fijner als ik de echo voor mijn vakantie naar Oostenrijk had. Misschien moet je dat ook maar aankaarten als je een afspraak maakt. Mesaana, De vk heeft gisteren bij mij nog geprobeerd om het hartje te horen, maar dat lukte nog niet. Is ook wel erg vroeg om met zo'n apparaat al te kunnen horen. Kar, wordt spannend de 21ste. Ben dan precies 11 weken. Zouden ze dan een uitwendige echo doen? Hoop het wel. Een inwendige echo lijk me zo'n gedoe. Ik geloof dat ik de wc- pot maar eens op ga zoeken, want het zit niet helemaal lekker.
Moeilijk om te zeggen want de afspraken lopen bij iedere vlos/gyn toch anders. Ik had al 2 afspraken met echo gehad voordat we de vragen gingen doornemen. En ik weet dat ik de volgende keer weer een echo krijg omdat dit standaard is bij deze praktijk. Maar zorg in ieder geval dat je vast antwoord hebt op de gezondheidsvragen.
Kar, de pijn in je borsten en de grootte gaat wennen lijkt wel. Die van mij doen ook niet meer zo'n pijn als eerst. Maar als ik ze echt aftast en op bepaalde plekjes druk dan... auw... Ik krijg nu trouwens ook allemaal van die kleine bultjes rond mijn tepels. Dat schijnt zo te horen. Zorgt voor extra talg ofzo. Ik ben nu met die nieuwe pillen nog steeds misselijk, maar minder dan eerst en kotsen doe ik al helemaal niet meer. Dus... ideaal. Kan eindelijk weer normaal eten. Dan zit ik best wel in over mijn bloeddruk. Ik had 100/60 dus dat is wat richting de lage kant. Terwijl je in het begin een wat hogere bloeddruk hoort te hebben. halverwege je zwangerschap schijnt het heel erg te dalen. Maar wat als die van mij nu al laag is en ik al vaak duizelingen heb? Wat voor bloeddruk is nu hoog en wat is nu laag? En wanneer is ie echt TE hoog of TE laag? Verder twijfelen we echt nog over de 20 weken echo. Aan de ene kant vraag ik me af of je echt onbezorgd zwanger bent als je geen enkele screening doet. Met de 20 weken echo kijken ze eigenlijk alleen naar de organen en op zich is het wel lekker om te weten hoe het ervoor staat. Als er iets is hoeft het geen ramp te zijn, maar kunnen ze wel zorgen dat er een medisch team in het ziekenhuis klaarstaat om het gelijk na te kijken. Anders krijg je eerst alle onderzoeken als er wat is en voordat ze er dan achter zijn waar het aan ligt dan ben je weer zoveel uren/dagen verder. En natuurlijk ook om te weten of ik hier wel in het regioziekenhuis terecht kan. Ik vind het moeilijk... Mijn volgende afspraak is 8 januari om 09.50 uur. Dan krijgen we weer een echo en dan kan Jerry mee. Heb er nu al zin in! Verder alles oke met iedereen?
Bedankt voor de lieve berichten! Ik maak me niet zoveel zorgen over dat ik het hartje nog niet hoor, dan over het feit dat mijn symptomen aan het verdwijnen zijn. Dat vind ik echt eng!
goede morgen meiden Mesana: leuk zo'n apparaatje en het komt wel hoor, dat je zelf kunt luisteren..... PEetje: vervelend meid dat je zo verschrikkelijk misselijk bent, misschien ook ff achter een paar pilletjes aan? Evelieveling: tis inderdaad dubbel of je dingen wel of niet wilt weten, maar volgens ik wil gewoon wel graag echo hebben, al is het maar om te weten dat alles er nog in zit! Kar: mijn borsten lijken soms ook kleiner en zachter en minder pijnlijk, maar dan opeens is het weer terug..... Ik heb sowieso heel weinig klachten en wil me daar verder ook niet druk om maken, maar dat is soms toch wel moeilijk hoor. Ben toch weer blij als we over 2 wkn naar de gyno kunnen en weer bevestiging krijgen. Aan de andere kant denk ik dat ik me gewoon gelukkig moet prijzen dat ik zo weinig last heb! Ga dadelijk maar weer eens poetsen, heb me nog niet eens aangekleed! KAn tegenwoordig heerlijk tutten het 'smorgen, dat kon ik voorheen nooit! grtjs Twinny
Het gaat vooral om de onderdruk. Ik weet dat een onderdruk hoger dan 90 te hoog is. Een onderdruk van 90 is de grens zeg maar. Ik had altijd last van een te hoge bloeddruk (135/95), heb daar medicijnen voor geslikt. Toen ik zwanger wilde worden ben ik met alle medicijnen gestopt. Bij mijn laatste controle was mijn bloeddruk 125/75, heel netjes. Normaal had ik ook altijd last van een te hoge hartslag (gemiddeld rond de 100), nu was die ook 84. Wat een te lage bloeddruk is zou ik niet weten. Verder gaat alles zijn gangetje. Ik heb enorm veel last van mijn emoties, niet normaal meer. Ik denk zelf dat het een combi is van de hormonen en mijn borderline (waar ik nu even geen medicatie voor slik). En misselijk ben ik ook, alhoewel dat vandaag wel weer meevalt. Onze labrador is niet bij me weg te slaan, gaat steeds heel dicht tegen me aan liggen met zijn kop op mijn schoot. Ook de katten willen steeds meer kroelen Van het weekend mijn eerste zwangerschapsbroeken gekocht, en ze zitten heerlijk! Verder heb ik het idee dat ik heel veel last heb van mijn cyste op mijn rechtereierstok (dwz veel pijnlijke steken in mijn rechterlies). Op 29 december wordt hij weer gecontroleerd en zie ik ukkie dus ook weer. Liefs, Tantan
hoi tantan kan inderdaad komen dat je geen medicijnen meer slikt voor je borderline dat je emoties nu zo heftig zijn. Tis 1 van de kenmerken daarvan hè, die moodswings. MAar mag je ook gewoon je zwangerschap aanrekenen. Hoop wel dat je nog onder behandeling staat, want tis wel goed om een opvangnetje te hebben, nu je geen tabletten meer slikt. Ik merk ook aan mijn katten dat ze veel kroeliger zijn, dat vind ik wel leuk, maar wil ook wel eens kunnen liggen op de bank zonder kat! Ik heb ook een cyste. Bij 6 wkn was ie 5.1 cm, bij 9 wkn was ie al geslonken tot 2 cm. Daar was ik wel blij om. Heb ook veel last van die steken gehad, maar wist gelukkig net als jij waar ze vandaag kwamen. Ben benieuwd de 27e of de cyste al weg is, want heb er geen last meer van ...... Succes Twinny
Goedemiddag dames, Even snel een berichtje van mij. Ik heb wel alles gelezen maar ik ben bijna alles al weer vergeten . Selma, gecondoleerd en heel veel sterkte morgen. Ik ga zo onderweg voor de combitest, ik kan jullie zeggen wat ben ik nerveus. Ahhh. Zenuwen gieren. Nou ik ga dan maar. Ow ja ik hoef pas 22 januari weer naar de VK omdat ik die test doe.
Hoi allemaal! He bah Peetje, wat vervelend dat je je zo rot voelt. Hopelijk wordt het snel iets beter, of kun je iets slikken om het wat te verzachten.... Je dochter zal het wel begrijpen dat je wat minder aandacht voor haar hebt als je je zo ziek voelt? Mesaana & Kar, ook ik heb het gevoel dat mijn borsten (veel) minder gevoelig zijn dan een week of twee geleden. Volgens mij wen je ook wel een beetje aan de hormonen, en binnenkort neemt de placenta de hormoonproductie over en heb je dus sowieso minder klachten. Evelieveling, ik snap wel dat je twijfelt over die echo, maar wij zijn daar denk ik te nieuwsgierig voor... Daarnaast zijn we ook echt heel erg benieuwd naar het geslacht.... Adine, inderdaad een mooi huwelijkscadeau! Ik hoop dat het een heerlijke dag wordt voor jullie de 21e! Jammer dat je het hartje nog niet hebt kunnen horen... Dat wordt de 21e vast goedgemaakt. Twinny, ik wist niet dat die steken daarvan kwamen... Misschien bel ik voor de zekerheid morgen de VK dan maar, om navraag te doen naar die steken in mijn buik. Gisteravond had ik weer twee heftige... Wie weet heb ik ook wel een cyste, of kan ze me geruststellen dat het door het oprekken van de baarmoeder komt, bijvoorbeeld. Vandaag had ik trouwens ook al gebeld over die afspraak voor de termijnecho die maar niet gemaakt wordt, maar toen kreeg ik ze niet te pakken... (Ik kreeg een bandje met "Bel ons tussen 9 en 13 uur", terwijl ik om 12 uur belde.... :-k ) En na 13u kan je ze dus uberhaupt niet meer bellen. Morgen dus maar... Koeky, sterkte vanmiddag!