Valt gigantisch tegen. Ze waren er zo positief over dat ik er wel in moest geloven. Het enige wat ik nu zeker weet is dat ik hun slagingsgemiddelde behoorlijk naar beneden heb gehaald. Wat ik ook wel jammer vind is dat mijn beide verloskundigen nu op vakantie zijn. De vervangster van afgelopen week kende ik dus dat was ook wel leuk geweest. maar ook die is er sinda afgelopen vrijdag niet meer. heb dus vanaf nu de hele week met een vervangster te maken die ik helemaal nog nooit gezien heb. Ach zal wel goed zijn, maar vind het toch jammer dat ik niet geholpen word door degenen die me al die tijd begeleid hebben. Komende maandag komt die vevangster hier thuis om plan de campagne te maken. Ik kan een hoge dosis van elke twee uur wat van dat zogenaamde wondermiddel krijgen, maar weet nog niet wat ik daar mee ga doen. ben toch wat gedesillusioneerd.... Stel me nu eigenlijk al een beetje op inleiden in. Had mijn moeder ook bij mij en we lijken uitzonderlijk veel op elkaar, dus zou me niets meer verbazen. Ik heb me nu genesteld op de bank met laptop, vijf kussens en wat drinken. Radio Fryslan op de achtergrond want over twintig minuten begint het skÛtsjesilen in grouw. Balen dat ik niet op het water zit. Mijn ouders liggen met de boot bij één van de tonnen. Ze wilden me echter niet mee hebben. Risico is toch wat tegroot aangezien je tijdens de wedstrijd niet mag varen zolang je niet op één van de wedstrijdschepen zit.... Jammer. Verder is het hier behoorlijk rustig hè! Denk dat de meest intensieve schrijfsters of druk met hun kroost bezig is of aan het bevallen is. Is iedereen gegund, maar ik wil nu ook wel. Jij toch ook Niva? De datum maakt mij ookniets meer uit. Baal ervan dat alles zo vermoeiend wordt. Ga na het douchen telkens eerst weer een half uurtje liggen. Bekaf. Zijn er nog zwangere dames die ook last hebben van deze laatste loodjes?
Totaal niet bijgelezen en dat ga ik nu niet doen ook. Wilde alleen melden dat een 'korte' versie van mijn bevalling online staat. Mijn zeer uitgebreide versie waarin ik met details kom (hoe ik heb gescholden ) en mijn gevoel beschrijf die komt van de week op mijn web-log. Maar wilde nu een week later hier het verhaal toch wel doen. Vorige week om deze tijd lag ik te wachten op de versterking van mijn ruggeprik en werd ik klaargemaakt voor de OK. We gaan zo even snel lilypadz halen (terwijl ik dit typ zie ik gewoon weer 2 hele natte plekken in mijn shirt... zeer irritant) en dan een bakkie doen bij mijn schoonouders. Ik wil gewoon even het huis uit. Word gek hier! Ooit lees ik wel weer bij. Ik gok nl. dat ik heel wat mensen moet feliciteren met hun kindje!
Hoi meiden, de eerste kraamvisite is weg en dus kan ik ff een berichtje plaatsen. Nou, Nadat ik voor het laatst een berichtje had geplaatst ben ik naar de slaapkamer gegaan om de weëen op te vangen. Ze kwamen niet echt erg en ook niet regelmatieg. Soms 2 minuten soms 5 minuten verschil en nog niet eens een minuut lang. Dus ik dacht eigenlijk dat het nog ff zou duren. \de vk kwam om kwart over 5 en toen had ik tot mijn verbazing dus al 7 cm zonder dat ik echt ergens last van had. Mijn vriendin heeft om half zes de kids opgehaald en pas toen begonnen de weeen echt op weeen te lijken. 18.06 brak de de vk mijn vliezen en toen kreeg ik ook meteen de persweeen. 12 minuten later was Milyan er al. Had zelf het gevoel dat ik veel langer aan het persen was. Kreeg Milyan meteen op mijn buik en daar werd hij ook erg rustig van. Hij heeft daar zeker een uur gelegen. Kreeg nog twee hechtingen, maar meer uit cosmetische overwegingen. Milyan ging vrij snel aan de borst, hapte goed, is een natuurtalent. Heeft vannacht heerlijk geslapen van half twaalf tot half zes. Maar vandaag is hij erg misselijk nog van de bevalling. Zo, dit is dus ff snel mijn verhaal. Ga nog ff wat foto's in het album zetten
hoi meiden Sonya: denk dat het goed is om ff stil te hebben gestaan bij gister, de uitgetelde datum! Jullie hebben ook al veel meegemaakt met de kleine meid. Gelukkig is alles goed gekomen! Kirby: wij kregen op het cb te horen dat ze de volgende keer echt niet weer 250gr aangekomen mocht zijn. Ze was in wkn 750gr aangekomen! Of dat dan zoveel verschil maakt als je flesvoeding geeft! Ana-Lucia is veel meer aangekomen. Tis toch alleen maar fijn als die kleintjes zo lekker groeien! Zoë heeft nog nooit overgegeven, heeft altijd bere honger en af en toe krampjes, maar ach ook als ze maar weinig gedronken heeft! Melanie: van harte gefeliciteerd met Milyan. Weer een bijzondere en mooie naam! GEniet er maar van en we hopen vlug wat te zien! Tjee wat heb je dat rap gedaan zeg. Alice: jij alvast veel succes met de laatste loodjes, tis augustus voordat je het weet! Lexi: hihi, dat dacht ik ook toen ik Shark aan het kijken was! Jekkia: o wat een schattige foto! Zolang Zoë niet huilt laat ik haar altijd in bedje liggen. Als ik haar eruit haal moet ik haar tot de voeding zoet houden met een fopspeen. Helaas veliest ze die steeds en moet ik haar dus ook blijven vasthouden etc. En ja hoor, Zoë kan ook tussen twee voedingen de hele tijd wakker zijn! Femke: tjee H! Heb bijna met je te doen hoor! Wat had je voor de zwangerschap? Wietske: jammer dat het nog niet door heeft gezet! Veel succes vandaag.... kriss: kan me voorstellen dat het prettiger wakker worden is naast je mannetje! Ik heb in het begin van de zwangerschap mijn vriendin een paar keer naar de logeerkamer verbannen. Ik had toen griep en kon absoluut niet tegen haar gesnurk! De hormomen maakten dan ik er heel agressief van werd, hihi! Evelien: zou me niet de moeite doen om te veel bij te lezen. Pak gewoon steeds de laatste 3 pag. ofzo. Je hebt het gewoon nu ff zuper druk! Veel plezier bij je schoonouders! Tany: ik hoop dat je inmiddels bevallen bent van je ukkie! Hier vandaag een beetje baaldag. Voel me alsof ik alles verkeerd doe en Zoë zich niet te vrede voelt bij mij. Als ik haar de fles geeft dan gaat ze niet slapen en bij San wel. Vanacht fles om 4uur, heb ik uur overgedaan. Achteraf heb ik haar ook nog veelste weinig laten drinken, had verkeerd afgelezen! Ze bleef jengelen. San heeft haar om 630u tussen ons in in bed gelegd op het aankleedkussen. Heb het allemaal maar half meegekregen! Ze steunt en kreunt ontzettend veel. Heb het idee dat ze bijna nooit echt ontspant! Net ff gegoogled op internet en kwam iets tegen over een baby waar osteopathie hierbij goed geholpen heeft. Toevallig ga ik maandag naar mijn osteopaat. Hij wilde sowieso al graag dat Zoë meekwam. Kan ie meteen ff kijken! Ze ligt nu in bed, hoop dat ze eindelijk ff slaapt! Volgens mij krijgt San langzaam de indruk dat ik het allemaal niet meer leuk vind. Vind het gewoon soms ontzettend moeilijk als ze zo blijft jengelen en huilen. voel me machteloos en een slechte moeder! Tjee, kon ik maar gewoon eens keihard janken, maar helaas dat lukt niet zo! Sorry voor me geklaag... Twinny
Meid, mindere dagen zijn echt niet erg. Heeft denk ik ook nog voor een groot deel te maken met het opnieuw in balans komen van je hormonale huishouding. Morgen een betere dag! Enne... als jij je geen zorgen zou maken, dan zou ik me pas zorgen maken als ik jou was! Je doet het toch goed!
Twinny, bij ons heeft de kinderarts gezegd dat het alleen maar goed was dat ze zoveel was aangekomen en dat ik zeker niet mocht stoppen met de borstvoeding. Ik ben ook alleen maar blij dat ze goed aankomt. Ik vind trouwens niet dat ze mollig is of zo, ik heb de indruk dat ze vooral in de lengte groeit en niet in de breedte. Ik plaats zo nog eens een paar foto's in mijn album.
Lieve Twinny, Weet niet helemaal wat je bedoelt met wat ik voor de zwangerschap had. Wat je andere opmerking betreft: Alleen al het feit dat je het huilen en jengelen zo moeilijk vindt bewijst dat je beslist geen slechte moeder bent. Juist je machteloosheid benadrukt je betrokkenheid en de liefde voor je kind. Probeer het niet te perfect te willen doen hoor! Dat kan niemand aan en zeker niet als je kindje pas 3 weken oud is. Ik snap dat je het moeilijk vindt dat San bepaalde dingen wel voor elkaar krijgt, maar die zit niet nog met heel veel hormonen in haar lijf en is minder herstellende dan jij. Gun jezelf de tijd hoor! Je doet het hartstikke goed. En als je het even niet ziet zitten dan roep je maar. liefs Femke
Wat een fantastische foto's van je mooie kroost zeg! En je zit er zelf ook zo fris bij. Zou haast jaloers op je worden. gefeliciteerd meid!
Melanie: Van harte met jullie zoontje! Geniet er ook maar lekker van! Ennuh, Tanya nog steeds zwanger? En hoe is het met de anderen? Ik denk echt wel aan jullie hoor meiden, jullie hebben mij ook zo gesteund! Helaas heb ik nog steeds geen tijd om helemaal goed bij te lezen en te reageren. De borstvoeding moet nog op gang komen en Jarno is heel moeilijk wakker te krijgen voor een voeding. Afgelopen nacht hebben we ook maar 3 uurtjes geslapen. Dit was de derde korte nacht al en op het laatst breekt het je op. Ik ga zo weer voeden. Ik vraag mijn vriend om binnenkort foto's op de computer te zetten. Weet dat ik wel aan jullie denk! Voor de zwangeren: HEEEEEL erg veel succes gewenst met de allerallerlaatste loodjes en voor de al bevallen meiden: Geniet er lekker van! Liefs Miep en Jarno.
Miep, vraag ik me ineens af of ik je wel heb gefeliciteerd met de geboorte van Jarno. Zo niet, sorry en alsnog gefeliciteerd! Ik hoop dat jullie lekker kunnen genieten! En dat de borstvoeding op gang komt. Als dat zo is dan zal hij waarschijnlijk ook wat beter (lees langer) slapen 's nachts.
Hallo allemaal! Twinny: Soms gaat het gewoon een dagje niet zo lekker. Ik zou proberen er niet teveel achter te zoeken! De hormonen zullen nog steeds wel opspelen en verder heb je toch net een kind gekregen? Alleen al daarvan kun je van slag raken denk ik... En huilen staat altijd vrij, juist lekker soms. Als dat niet lukt kun je natuurlijk ook je zorgen van je afschrijven, bijvoorbeeld op een forum Enne, natuurlijk ben je geen slechte moeder. Je bent juist een lieve en bezorgde moeder, anders zou je hier niet mee zitten! Kirby: wat heb jij een prachtig klein meisje! Kwil ook... Tussendoor een vraag: hoe kan een pasgeboren kindje nou tevéél aankomen? Is toch alleen maar goed als ze lekker doorgroeien? Pfff, doen consultatieburo's altijd zo moeilijk over gewicht? Melanie: gefeliciteerde met je 4e M-kindje, met weer een schitterende naam. Wat een mooie familiefoto heb je in je album, lijkt me heerlijk, zo'n groot M-gezin Femke: Wat vervelend dat het zogenaamde wondermiddeltje niet het gewenste effect had... En ondertussen zit je thuis en wacht je maar. Ik herken die laatste-loodjes-ellende zeker wel. Je kan steeds minder, of het kan wel, maar dan duurt het eeuwen. Ik heb bijvoorbeeld een krukje mee onder de douche, moet zelfs tijdens het douchen 2 of 3 keer gaan zitten omdat ik dan te moe word van het staan. En naar de supermarkt hiertegenover gaan is al een uitputtingsslag! Maar ja, ik besef dat ik makkelijk praten heb, ik weet tenminste wanneer het afgelopen is: over 4 dagen. Het lijkt me killing om ook nog eens niet te weten hoelang je nog door moet zo. Sterkte! Daarom hoop ik ook dat Tanya nu toch echt aan het bevallen is en straks eindelijk haar kindje heeft. Go go Tanya! Kriss: Fijn dat je weer eens bij je man kon slapen. Lijkt me zo ongezellig als dat niet kan en heb nog nooit het logeerbed genomen. Andersom Erik ook nooit. We zijn daar toch te klef samen-samen voor denk ik, want objectief gezien was dat soms toch beter geweest. We konden ons er gewoon niet toe zetten! Hoe moet dat nou straks met een krijsend kindje, ook dan wordt vaak het logeerbed aangeraden zodat tenminste één ouder lekker uitgerust is... Niva: breng het weekend maar lekker met je vriendje door. Lekker met z'n tweetjes 'nu het nog kan'! Eng als mensen dat tegen je zeggen, net of je straks nooooit meer samen kan zijn... Zo zei Eriks oma laatst tegen me (we waren bij haar op bezoek): "Ja ja, nu ben je hier voor het laatst!" Ga ik dood dan? Zo erg is een KS nou ook weer niet... Anyway, hier is het weer es zo'n dag dat ik eigenlijk te moe en pijnlijk ben om lang een computermuis vast te houden. Dus ik ga zo weer off-line On the bright side: mijn moederfiets is aangekomen! Erik is hem zonet gaan halen en ik heb hem uitgebreid bewonderd. Zo móói! Ben helemaal verliefd... Well, doei!
Ja he, dat vond ik ook al alleen nicci heeft iets meer haar dan Raven Daar kom ik maandag op terug als ik op consultatiebureau ben geweest. Laatste keer woog ze 2500 gram en was ze 47 cm lang, maar das alweer bijna 2 weken geleden en ze is alweer flink gegroeid!