Miep, gefeliciteerd met Jarno! Melanie, gefeliciteerd met Milyan! Wat een snelle bevalling zeg! Tanya en Marc, heeeeeel hartelijk gefeliciteerd met Ruben! Eindelijk! Mama van Dylan, gefeliciteerd met Kyano! Mooi koppie hoor! Ben ik nog iemand vergeten? Heb nog niet bijgelezen namelijk..
Hey Femke, Ik had ook niet gereageerd, hoop dat het excuus dat ik vol was van de (eindelijke) geboorte van Tanya's zoon een beetje hout snijdt? Was in elk geval niet gemene opzet, had het gewoon druk met mezelf ook. Dat strippen klinkt eng, ben erg blij dat ik dat niet heb hoeven meemaken! Maar goed, als het jou wat oplevert, strip er dan maar op los zou ik zeggen! Fijn dat je mannetje je wil gaan uitlaten, fijn he als ze goed voor je zorgen? Wij gaan vandaag met wurm naar Marcels oom en tante die wonen aan d'noverkant (=zeeuws vlaanderen) dus dat is een uur rijden. Zo ver weg is wurm nog niet geweest hoor, dus een hele escapade! Kus, Lex.
Miep, gefeliciteerd met Jarno! Melanie, gefeliciteerd met Milyan! Wat een snelle bevalling zeg! Tanya en Marc, heeeeeel hartelijk gefeliciteerd met Ruben! Eindelijk! Mama van Dylan, gefeliciteerd met Kyano! Mooi koppie hoor! Bedankt Kar, voor deze samenvatting, dan heb ik nu ook gelijk iedereen gehad. Femke... het is bij mij geen desinteresse... puur te weinig tijd hebben. Sorry.... sterkte en ik hoop dat je ukkie snel in je handen hebt. En nu geloof ik dat mijn planning weer in de war wordt geschopt door een klein hongerlapje... *zucht*
Planning? Wat is dat ook al weer? Moet je gewoon van je af laten glijden meid, laat haar je leven maar regeren, zolang ze dat straks maar niet meer doet als ze wat ouder is anders moet je de supernanny ineens weer over de vloer krijgen over een paar jaar
Even een vraagje: gisteren was Sverre ongeveer van 9 uur 's ochtends tot 11 's avonds wakker, tussendoor een paar uurtjes onrustig geslapen; ik denk krampjes. Vannacht heeft hij dus van 11 tot 6 doorgeslapen! toen moest ik hem echt wakker maken, leek mij te lang duren. Nu slaapt hij alweer bijna 4 uur. Is dit normaal? Ik maak me zo'n zorgen, omdat hij nog geen ritme heeft. En of ik wel genoeg voeding heb.. Kolven lukt aan de ene borst vreemd genoeg niet. Als het goed gaat, krijg ik wel bijna 80-100 cc uit 2 borsten. Dat is wel veel toch? Sverre is nu 12 dagen. Ik ben zo bang dat ik het hopeloos verkeerd doe.. Loop halve dagen te huilen, bang dat ik niet genoeg van hem hou, dat ik het niet leuk vind etc etc. Is dit een beetje herkenbaar?
Heel erg herkenbaar hoor! En weet je: het gaat ook weer over! Of je leert er aan wennen, dat kan ook, maar in elk geval komt het wel goed. Huilen is niet erg, dat is alleen maar normaal. En wat denk je: als je nou níet (genoeg) van hem zou houden, zou het je dan zodanig boeien dat je er zo van ging huilen? I think not. Dus die tranen lijken mij juist een goed teken! Helpt het al? Ik hoop het wel! Anders pb je me je mail- of msnadres en kleppen we ergens anders nog verder, no problemo!
Maar dat hij zolang slaapt 's nachts, is dat ook normaal? En dat hij absoluut geen ritme in zijn voedingen lijkt te hebben?
Elin slaapt soms ook zo lang. Maar 's nachts dan pakken wij gewoon ook onze rust dus laten we het maar. Zolang ze aankomt boeit het niet, dachten wij. Ritme heeft onze meid ook niet, begint volgens mij nu pas een beetje te komen, dus gewoon wachten lijkt me? Elin is nu al een maand oud dus even wachten tot Sverre daar ook is?
Weet iemand hoe ik een koortslip kan herkennen? Want ik heb al een tijdje last van droge lippen en nu had ik een rood plekje net onder mijn lip, het lijkt een beetje of daar ook een korstje zit. En nu lees ik dat wanneer je een koortslip hebt je bij je baby uit de buurt moet blijven en vooral niet moet kussen (doe ik erg vaak) want dat dat dodelijk kan zijn... Maar hoe weet ik nou of het een koortslip is of gewoon gebrek aan weerstand? Ik kan dat niet herkennen en Marcel ook niet...
goede middag meiden miep: dikke knuf voor jullie alle 3. DOe maar rustig aan hoor meid, we zijn al blij als we je af en toe voorbij zien komen! Irena: ja volgens mij doen ze altijd moeilijk over gewicht! Jekkia: ben benieuwd hoeveel raven maandag gegroeid is.. Tomenjerry: Zoë is redelijk blond, ze is in iedergeval niet donker! beebie: denk dat iedere moeder haar eigen baby de mooiste vindt, hihi! Wat heeft nicci een mooi schema zeg! LExi: bedankt voor je lieve woorden. Gaaf dat je zoveel steun ondervindt aan je moeder momenteel. Heb zelf wat moeite omdat toe telaten, maar onze geschiedenis ligt nogal gecompliceerd helaas! Ga proberen wat te ontspannen en meer in mezelf te geloven.. Kriss: plannen met een baby is best wel moeilijk hoor, hihi! Ben ook zo'n planner en iemand die graag controle heeft, maar merk dat ik me heel erg moet aanpassen nu. Zoë bepaald momenteel het hele reile en zeilen! Tanya: Ooh wat fijn dat Ruben er is! Rust maar lekker uit meid en we horen het snel. Tuurlijk ook foto's! mamavandylan: meid wat fijn dat jullie knulletje eris. Geniet er maar lekker van.. wat een heerlijk ventje om te zien! Elma: heerlijk dat alles goed gaat en je lekker aan het genieten bent. mesaana: leuk je weer ff langs te zien komen. Heel veel succes hoor meid, hoop dat je de kleine snel in je armen mag houden! Evelien: fijn dat alles goed gaat met Demelza. Tuurlijk is het bij papa en mama veel gezelliger. Landa: fijn dat alles oke is. Zijn er nog geen dingen bekend over Bram? Fijn dat je via evelien ff wat laat weten.. Niva: hopelijk gaat het een beetje met de pijn. Sterrekind: lieve is echt prachtig hoor! KAr: of het normaal is weet ik niet. Lijkt me wel. EN je doet het heus goed hoor meis, Sverre is nog heel klein en kan nog geen echt ritme hebben lijkt me zo. Op ZOË is ook vaak geen pijl te trekken! Vandaag gaat het wel iets beter met me, maar merk gewoon dat ik erg moe ben en dus weinig kan hebben. GElukkig hoef ik er maar 1x per nacht uit, maar dan nog..... Vanmiddag gaan we voor de eerste keer naar opa en oma. Zoë heeft wat last van haar darmpjes, hopelijk gaat het naar deze voeding iets beter! Geeft hier nu echt niemand flesvoeding? Zal ff wat nieuwe fotootjes van Zoë in me album zetten. twinny
lexi, bij mij geeft een koortslip meestal een tintelent gevoel en is er een kleine zwelling. Bij mij is een koortslip in het bgein wittig en krijgt daarna pas een korstje. Met koortslippen moet je inderdaad oppassen bij je kleintje. Ga anders morgen ff bij de huisarts langs en vraag het de assistente voor de zekerheid. twinny
Awwww Femke, da's nou zo rot! Ik had wel kort op een eerder berichtje gereageerd, maar daarna ging ik al snel weer even liggen. Dat zeg ik dan niet altijd online, als ik even wegga. Het is soms gewoon zwaar voor mijn polsen en rug om de hele tijd daadwerkelijk te zitten typen, dan moet ik nog eerder weer naar bed. Dus vaak lees ik wel, maar post ik niks terug. Maar ik heb op bed veel aan je gedacht, want ik vond het zo rot voor je! En dat beleid in Leeuwarden vind ik zo hard... Ik vind het echt heel jammer dat je je genegeerd voelde en vind het achteraf dus jammer dat ik niks op je volgende post heb gezegd. Daarom nu even heel expliciet: het lijkt me harstikke zwaar om overtijd te zijn en maar te moeten wachten tot de baby een keer komt. En ik heb veel respect voor de manier waarop jij en al die andere mama's het toch dragen. En snap heel goed dat je er dan soms helemaal doorheen zit. Ik vind het trouwens heel assertief en verstandig van je dat je dan je onvrede uitspreekt op het forum als je je genegeerd voelt. Kan je alleen veel sterkte wensen verder en ik ben blij dat je je na het strippen en het lezen van de andere reacties alweer wat beter voelt. En ik hoop dat wandelen met je vriendje ook helpt!
Ja dat zat ik ook al te denken, gewoon maar even naar de HA. Hoop alleen dat ik er niet te laat mee ben... Wil m'n lieve meisje toch niks aandoen! Enne: wat een takkeweer zeg, hoe kan je je nou kleden op een feestje als je niet weet of het droog blijft of gaat onweren?
hier schijnt de zon en is de lucht blauw met af en toe een wolkje! Als feestje in limboland is, kun je gerust een korte broek en t-shirtje aan doen. Het is 27 graden
Twinny, fijn dat het bij jou ook weer iets beter gaat. Ik herken veel in wat je schreef; dat het lijkt alsof je het niet leuk vindt enzo. Het is allemaal ook zo wennen, je bent moeder van de ene op de andere dag en daar moet je in groeien vind ik. Zoë lijkt me heel goed gegroeid als ik haar nieuwste foto's zie! Wat een mooi koppie zeg! Ik zie wel iets van Sverre in haar.. Lexi, een koortslip begint volgens mij ook met pijn, tintelingen, kloppend gevoel. Je kunt zo'n zalfje proberen, werkt ook preventief heel goed. Even bij de HA langs?
Ik heb ff een vraagje voor degene die kolven... Moet je het stukje dat je op het flesje moet zetten elke keer als je het gebruikt hebt steriliseren of maar een keer per dag? En dan de rest van de keren afwassen of afspoelen of zo? Wanneer kolven jullie? Tussen twee voedingen in? Of net na een voeding? Hoeveel krijgen jullie er dan uit? Een heleboel vragen... sorry hoor
Tanya en Marc , eindelijk is hij er! Gefeliciteerd mer Ruben Yannick!! Mamavandylan gefeliciteerd met Kyano. Nog een 20-07-2007 kindje (2e als ik me niet vergis) Kar, maak je asjebief geen zorgen. Lijkt wel alsof iedereen hier last van heeft. Raven heeft ook nog geen echt vast ritme, vraagt 's nachts 2x voeding. Bij mij komt uit de ene borst veel meer melk dan de andere maar ze zeggen dat je borst(en) altijd genoeg aanmaken. Sverre groeit toch ook goed? Jou zorgen klinken mij ook heel bekend in de oren, heb ook van die momenten dat ik bang ben dat ik het verkeerd doe, niet goed voor haar kan zorgen ect maar er zijn ook momenten dat ik zo van haar kan genieten en zo rustig wordt dat het allemaal het ook weer waard is. Ik steriliseer alles een keer per dag. Maar ik gebruik ook alles maar een keer. (heb 8 flesjes dus meer dan genoeg) Ik kolf een uurtje na de laatste voeding of als ze een flesje heeft gekregen. Ik krijg bijna een dubbele voeding uit mijn borsten als ik kolf. En hoe zit dat bij jou dan? Nou wordt ik ook wel nieuwsgierig Femke, dikke knuffel voor jou. Hoop dat het snel gaat doorzetten voor jou!
Het is niet herkenbaar maar volgens mij wel heel normaal. Je kunt altijd het CB bellen of langsgaan op het spreekuur als je feedback wilt hebben van een professional. Krampjes horen er helaas gewoon bij, niet echt veel aan te doen. Als Sverre tevreden is, doe jij het toch goed?! Niet aan jezelf twijfelen!
voor de liefhebbers ben vanmiddag voor het eerst wezen verfen met Eva en een lol dat ze had. hier een filmpje ervan. http://s49.photobucket.com/albums/f293/ ... 61e072.flv
Ik steriliseer het vaak 2 keer maar volgens mij is 1 keer voldoende. Voor de rest spoel ik het erg goed af. Ik kolf na iedere voeding. Dus aan de borst, fles en dan kolven. Ik kolf niet na de nachtvoeding maar probeer verder na iedere voeding te kolven. Ik kolf dan gemiddeld 100 ml uit 2 borsten.