heel veel succes NIVA! T eerste wat ik morgenochtend zal doen, is deze site checken... hehe ik doe bijna niet anders de hele dag... sorrie, dat ik niet overal op reageer... ik ben ff niet zo'n prater nu, ik ben het zat! (de buik dan...)
Slaap lekker Niva! Heel spannend om zo de nacht in te gaan. Heb je een zeiltje of iets in bed liggen (ivm met de vliezen)? En aangezien het lampje nu ook vervangen is kan die kleine echt komen, haha! Ik kom vanavond niet meer hier op het forum, maar hou mijn telefoon in de gaten. Morgenochtend hoop ik leuk nieuws te kunnen lezen! Nogmaals een goede nacht gewenst voor jullie!
Slaap lekker Niva. Ik hoop voor je dat het doorzet! KUS Lexi.. tepelhoedje... geprobeerd. Maar dan drinkt ze eigenlijk helemaal niet. Heb net weer 'gevoederd', vandaar dat ik opeens weer stil was. En nu luister ik via de babyfoon naar een huilconcert van een klein meisje wat gewoon voldaan is... ze wilde echt geen hap meer, hebben haar echt wakker zitten houden zodat ze bleef drinken. Maar slapen... no way... Jullie weten hoe ik pro borstvoeding was/ben... maar op dit moment trek ik het even niet meer. Heb geen kloven, echte stuwing is mij bespaard gebleven (terwijl ik echt ruim voldoende voeding heb)... maar het doet zo'n f*cking veel pijn. Het toeschietreflex... daarbij zit ik echt met tranen in mijn ogen. Het doet zo'n pijn. En als ze iedere keer weer in slaap sukkelt en je het steeds weer door moet maken... Ga zo ook kolven zodat ik de volgende voeding even 'easy' kan doen via fingerfeeding. Ik trek het gewoon niet als ze binnen een paar uur weer komt om eten. Als ze er weer echt 4 uur tussen laat zitten dan mag ze de borst wel, maar als ze binnen die tijd komt dan mag ze het met fingerfeeding doen. Ik voel me op dit moment echt een slechte moeder. Ik ben vreselijk blij met mijn meisje, maar omdat ik zo vreselijk moe ben zie ik het gewoon even niet zitten met borstvoeding. Ik denk eraan om te gaan kolven en gewoon borstvoeding te gaan geven via het flesje.
Ik ben pas begonnen met kolven net na haar voedingen en tot nu toe heb ik telkens drie keer 25ml gekolfd in tien minuten, hoelang doe jij er dan over om zoveel te kolven? Vannacht ga ik het eerste gekolfde flesje geven... ben benieuwd hoeveel ze zal drinken.
Wat voor kolf hebben jullie? En hoeveel is eigenlijk normaal om te geven? Ik begreep dat het zo'n 10 ml. per dag is. Dus bij 10 dagen horen ze zo'n 100 ml per voeding binnen te krijgen. Maar... bij hoeveel stopt het? Neem toch aan dat je bij 25 dagen geen 250 ml. per keer geeft...
Goh, Raven slaapt nu al 4,5 uur aan een stuk. Die heeft heel haar buikje rond gegeten. Zal haar straks toch maar wakker maken voor de volgende voeding. (had hier ergens gelezen dat ze mx. 6u mogen slapen) Evelieveling: als je borstvoeding via flesje geeft is toch niks mis mee? Groot gelijk als het pijn doet en jij je er niet fijn bij voelt. Je bent dan echt geen slechte moeder hoor! Ik heb de medale swing (automaat). Ben er erg tevreden over, maakt niet zoveel lawaai als de mini electric. Heb de mijne op marktplaats gekocht voor 35 euro (was 3 maanden oud) en gebruik hem elke dag. Het mooie is dat je de zuifkracht handmatig kunt afstellen. Ik moest van het ziekenhuis haar voeding met 5 ml per week opvoeren. Dus neem aandat het 10 ml per week is en niet per dag. Niet dat ik mij er echt aan hou, ze drinkt nu al veel meer. Mag van de kinderarts, ze moet nog flink groeien. (misschien is het bij haar anders omdat ze een couveusekindje was)
Lieve Eveline! Het belangrijkste vind ik dat Nicci borstvoeding krijgt ongeacht of het via een flesje is of via de borst. Ik ben mega pro borstvoeding en hoop ook echt dat ik de productie weer op weet te krikken. Nicci aan de borst vind ik zo geweldig! MAAR... als dit niet voldoende is of het levert alleen stress en pijn op dan kan ik me voorstellen dat je het kolft en via een flesje geeft. Je bent dan absoluut geen slechte moeder! Zet dat in ieder geval uit je hoofd! Ik leg Nicci 's nachts niet aan (drinkt toch niet genoeg ) en na een flesje kunnen wij weer slapen. Misschien is dat ook een idee; voor de nacht makkelijk, eventueel Jerry die het geeft, zodat jij kan bijtanken! Komt goed meissie! En anders nodigen wij samen een lactatiedeskundige uit om ons te helpen!
10 ml per dag! Dan zou Nicci zeker weten dikke vette striae krijgen! Ze krijgt 10 ml meer aangeboden als we een paar keer zien dat ze meer lijkt te willen. We zitten ook al ver boven wat ze moet hebben volgens mij. Ik gebruik ook de Medela Swing net als Jekkia. (plaatje veranderd Jekkia?) Mij bevalt deze ook goed, hoewel ik achteraf liever een dubbele kolf had willen hebben... hoewel ik in het ziekenhuis gebruik maakte van een dubbele en toch 1 voor 1 de borsten deed. Ik masseer mijn borsten, in de hoop dat er meer komt.
mijn oude plaatje was opeens foetsie dubbele kolf was idd wel handig geweest. Lek nu te vaak door aan een kant omdat ik de "andere" borst aan het kolven ben
Wauw Niva! Log ik nog even in voor het slapengaan, zie ik dat je dan misschien nu aan het bevallen bent! Ik zal aan je denken en je veel kracht en succes toewensen! Ik hoop voor je dat dit echte weeën zijn, dan ben je toch niet zo heel erg overtijd. En dat je inderdaad je waterbevalling krijgt. Goed idee, zeker met je fybro. Echt heel schattig dat je vriend nog snel een klusje doet in huis. Zou Erik ook doen, denk ik. Hahaha wat slim om allemaal spul op video klaar te hebben staan voor het geval dat. Om die reden hebben wij hier een heel seizoen Frasier-DVDs en allemaal Monty Pythons ingeslagen Het sms-buddy systeem is waarschijnlijk al een tijdje geleden opgezet? Slim als je maar moet afwachten hoe en wanneer je gaat bevallen. Maar, als alles goed gaat, weet ik toch al hoe het gaat lopen... Ik had al met Erik afgesproken dat hij zo nu en dan een kleine update achterlaat hier in de dagen dat ik in het ziekenhuis moet blijven. En ik heb geen laptop, dus ik weet niet wanneer ik weer zelf lang genoeg achter de PC kan Maar idd wel een goed idee voor de anderen...
Hallo dames, Hier weer even een update. Met de kleine gaat alles super. Hij eet goed en is lekker bewegelijk. Met Tanya ging het vanavond wat minder. De baarmoeder wil niet echt krimpen. Hierdoor onstaan er veel stolsels. Ze ligt nu aan een infuus met iets wat de baarmoeder wel laat krimpen. Misschien moet ze een bloedtransfusie, omdat ze nu al meer dan een liter kwijt is. Er is ook nog goed over Tanya, want vanavond heeft ze 40cc kunnen kolven. Dit is dan wel uit twee borsten, maar voor een eerste dag is dat goed. Het is me, met telefonische ondersteuning van supermama, gelukt om 2 foto's van Ruben in het album te plaatsen. En sorry dames, ik vind hem het mooiste kindje dat ooit geboren is. Dikke knuffel van Tanya. Groetjes Marc
Eveline, ik lees wel eens mee en kan het nu echt niet laten om even wat te typen. Ben kraamverzorgende en wil je graag wat tips geven over het voeden. Als je kunstvoeding zou geven dan bouw je dat op met 10 cc per dag, dus 1e dag 10 , 2e dag 20, tot de 10e dag is 100cc en daar blijf je dan voorlopig op totdat de wijkverpleegkundige is geweest. Jou dochter zou nu dus 90 a 100 cc per [fles]voeding mogen drinken. Als je gaat voeden zou ik eerst een minuutje kolven en dan je dochter aanleggen. De pijn van de toeschietreflex is dan ws. al een stuk minder en je dochter krijgt dan al meteen de voedzamere achtermelk waardoor ze hopelijk minder snel honger heeft. In de voormelk zitten nl. alleen suikers die dus niet voeden, maar alleen wel erg lekker zijn. Als ze dan na een paar dagen goed drinkt dan kun je weer gewoon aanleggen. Ook kun je haar stimuleren door stevig in de muis van haar handje te wrijven, onder de voetjes tewrijven of achter in het nekje te wrijven. Niet kietelen want dan ontspant ze juist en valt dan in slaap. Aan de borst drinken is erg vermoeiend voor zo'n ukje. Misschien ken je deze tips al en misschien ook niet, maar hopelijk kun je er wat mee. Het was een heel verhaal, maar ik hoop echt voor je dat lukt !
Goed om te lezen dat het goed gaat met Ruben. En wat balen dat het minder gaat met mama. Maar zolang ze aan de meiden hier denkt... En het is een mooi kereltje hoor! Maar de mooiste baby?!
Hoop voor jou op een slapeloze nacht Niva! Mocht het doorzetten, dan succes, zet 'm op! Mocht het niet doorzetten, welterusten.
Ophouden met die rare gedachten Eef! Ik heb het ook al tegen anderen gezegd, dus ook tegen jou. Het feit dat je je zorgen maakt zegt al genoeg over dat je een goede moeder bent! Demelza is pas een week, logisch dat je onzeker bent. Zou ik ook zijn! Trouwens, wat is er mis met kolven en dan een flesje geven? Je geeft haar het beste en je weet ook nog eens precies hoeveel. Bovendien kan je het voeden dan ook eens uit handen geven. Kan jij ff bijtrekken. Wat is trouwens fingerfeeding?
Voor degene die hier vanavond/vannacht nog komt kijken: Welterusten. Ik ga naar mijn mandje. Hoop op óf een hele onrustige maar nuttige nacht en anders op telkens minimaal 2 uurtjes echte slaap voordat ik het toilet weer moet groeten.
goeiemorgen ik ben wakker, ga bevallen vandaag ik voel het. om 3.15 in mijn onderbewustzijn harde buik en pijn scheut. werdt er wakker van en ook meteen klaar wakker. 3.30 naar wc gegaan en bij het afvegen heel veel slijm met bloed. ik weer naar bed maar zo klaar wakker dus er maar uit en nu zit ik hier. af en toe een pijn scheut, net weer naar tiolet geweest en heb het idee vruchtwater te verliezen dus zit al uit voorzorg op matjes. voe steeds nattigheid maar het zal dan nu nog niet meer als een scheurtje zijn. tot zover update