Same here Eef. Maar we zijn geen slechte moeders toch? Ze krijgen borstvoeding en hoe maakt me echt even niet uit nu . Ik zit nu ook weer een flesje boobjuice te geven.
Ik denk in een minuut of 10. Merk wel dat het iets terugloopt nu qua hoeveelheid. Hoe is het gegaan vannacht?
Wij hebben die van Medela Symphony gehuurd. Die hele dure. Moet nog even kijken hoe we dat straks gaan doen.... De vk zei dat ze ong 900-1000 cc per dag moeten hebben. Maar ze zei ook dat ze zeker wist dat sommige kleintjes meer drinken uit de borst, want ja, daar zitten geen streepjes op!
*net wakker* he..ik lees nog niets van NIVA... Kom op meid, ik wacht op het grote nieuws... Al bevallen? Succes als je nog bezig bent of nog aan de slag mag...
Goedemorgen allen! Dat iedereen maar moge bevallen vandaag! Wietske , zou jij dan nu ook aan de beurt zijn? Ik hoop het voor je! En Niva, heb je lekker slecht geslapen omdat de weeën doorzetten? Tanya en Marc: mooie foto's! Wel jammer dat Tanya zich nog niet zo goed voelt... Eef: sterkte met de voeding van Demelza, het komt vast wel goed, op de één of andere manier. Ik wou dat ik tips voor je had, maar ik kan iig aan je denken... Hier zijn we in een vreemde stemming, net alsof we ons aan het voorbereiden zijn voor een lange reis. Erik is vanochtend nog even naar zijn werk gegaan om de laatste dingen voor 2 weken over te dragen. De koffer en papa-tas staan klaar in de gang. De wasmachine draait de laatste wasjes, we ruimen het huis nog eens op, maken nog een laatste boodschappenlijstje. Blijkt dat we helemaal vergeten zijn een dekentje voor in de kinderwagen en een boxkleed te kopen, dus nadat we straks bij de gyn zijn geweest nog maar voor een laatste keer naar de Prenatal... Morgen gaan ik en Erik nog één keer een multiplayer game (Civilization IV) spelen met de vaste club, maar niet te laat naar bed! En dan de volgende dag....naar het ziekenhuis om Kindje te laten komen! We hebben ook beiden al een paar dagen rare dromen over pakketjes die te laat/verkeerd bezorgd worden, of dat we op reis zijn/gaan en dat er van alles verkeerd gaat. Dat ik dat heb is niet gek, maar Erik droomt anders nooit!
Irena, ik heb even gemist waarom jouw Kindje gehaald wordt. (en ok ok ik geef toe, ik heb geen zin om mega veel pagina's terug te lezen, sorrie) Je bent nog niet overtijd, volgens je zwangerschapsbanner...stuitligging? Heel veel succes dan woensdag! Ik zal aan je denken. *en eerlijk = eerlijk; ik zal ook jaloers zijn...)
Inderdaad, stuitligging! En vaak ligt ze dwars. Nu bijvoorbeeld, dan zie je in mijn linker- èn rechterzij van alles bobbelen en golven. Stretch-oefeningen Is heel erfelijk bij mij in de familie, ik had het kunnen weten. Ik lag zelf ook in stuit, maar ja, toen deden ze nog niet zomaar een keizersnede. Gelukkig is het toen goed gegaan, maar in de familie is het toen ook wel eens heel erg fout gegaan, dus dat was al een reden om voor de KS te kiezen. BTW, de dwarsliggertjes zijn bij ons later vaak de pittigste kids, dus we kunnen onze borst wel nat maken.
Ja, ik voel me inderdaad wel schuldig hierover, als ik zie hoe anderen maar zitten te wachten en wachten en ik hier gewoon wéét wanneer het voorbij is.
irena wij hebben ook niet die complicaties van een stuitligging. ik zelf heb geluk heb ook verhoogd risico op stuit maar tot nu toe liggen deze 2 Eva en beeb allebij goed en geen stuit
Heel erg bedankt hiervoor. Ben nu goed uitgerust, we hebben vannacht super geslapen, Om 12 uur de laatste voeding, die heb ik via fingerfeeding gegeven zodat ik echt wist wat ze binnen kreeg en de pijn me even bespaard bleef. Om 6 uur kwam ze pas weer. Weer die pijn, maar doordat ik uitgerust was kon ik het beter hebben. Ik ga het nu gewoon proberen door steeds eerst een beetje te kolven van allebei de borsten. Goede tip. Want eigenlijk wil ik gewoon aan de borst blijven geven, maar als dat niet gaat, dan krijgt ze gewoon afgekolfde borstvoeding. Dan blijft ze het goede van borstvoeding houden. Ik merk dat ik niet bang hoef te zijn dat ik te weinig heb. Als ik ze afkolf kom ik met gemak op 120 ml. En dat terwijl ik pas een week bezig ben, dus de regeldagen moet ik nog krijgen en dan ga ik waarschijnlijk pas echt veel aanmaken. Wil dus eigenlijk van het pijnlijke af voor de regeldagen anders vrees ik dat ik er dan echt niet doorheen kom met de pijn. Had ergens gelezen dat een minuutje koukompressen op je tepels de pijn ook weg zouden nemen, omdat het dan licht verdovend werkt. Dus dat wil ik vandaag eens gaan proberen. Ze heeft vannacht op het opgemaakte aankleedkussen gelegen tussen ons in. We hebben haar niet aangeraakt toen ze huilend in slaap moest vallen, alleen onze stem gebruikt om te sussen en dat ging goed. Van 12 tot 6 geslapen, toen moest ik haar echt wakker maken om te eten. Dus dat gaat super.
Marc, geef Tan een grote kus en een knuffel. Hoop dat ze er heel erg snel overheen is. Ik denk aan haar en duim voor haar dat verder leed bespaard blijft! KUS
Grmbll... HA op vakantie, en de vervanger zit absoluut niet op loopafstand. Gebeld maar die gaat nu eerst telefonisch 'kijken' of het een koortslip is voor hij langskomt...
Jullie hebben gelijk. Het was raar van me om te denken dat ik slecht bezig was. Was denk ik mijn vermoeidheid, radeloosheid en omdat ik teleurgesteld was. Ik wilde zo graag aan de borst voeden. Ik stap nog niet over op het flesje, ik wil het gewoon nog even proberen. Pas als het echt niet gaat en we alle tips hebben geprobeerd gaan we over op het flesje. Als ik nu een flesje geef dan leert ze een andere zuigtechniek aan. Daarom mogen jonge baby's die borstvoeding krijgen ook nog geen speentje tegen de zuigbehoefte. Dus daarom nog even met fingerfeeding. Fingerfeeding: je stopt je pink in de mond van je ukkie. En met een spuitje met een speciaal tuutje spuit ik op die manier de melk in haar mondje. Maar alleen wanneer ze krachtig zuigt en de pink echt vacuum in haar mond zuigt. Dan moet ze er toch moeite voor doen en blijft de techniek van het borstvoeden behouden en train je het zelfs. Zo kreeg ze in het ziekenhuis ook bijgevoed toen ze teveel afviel. Maar dan met hypo allergene melk. Nu dus met afgekolfde melk.
Ik kolf voorlopig alleen nog maar om mijn borsten helemaal leeg te krijgen na de voedingen, wordt dus weggegooid want is alleen maar om mijn borsten te stimuleren meer aan te maken. Er komt overigens dan niet meer zoveel uit, misschien 10cc uit beide borsten samen, gaat nergens over. Maar ja betekent vast dat Elin de rest er al uitgesuckt heeft toch?
Eef, mooi te horen dat je in ieder geval beter geslapen hebt. Ik herinner me nu dat de buurvrouw ook van die koude compressen had, ze heeft het me ook als tip gegeven. Wietske, dus bij jou ook erfelijke factoren... Officieel is een stuitligging idd een complicatie, maar als er zóveel familieverhalen over zijn, gaat het echt enge er wel vanaf. Het is niet anders. Bij ons in de familie overheerst het idee van: "Wij zijn lekker dwars." Maar hierdoor blijven de gezinnen wel klein en supergepland merk ik, je wéét gewoon dat je niet 'ff een kindje erbij neemt' omdat de kans op 'gedoe' zo groot is. En dan heb ik ook nog eens die andere gewrichtsklachten erbij. Nee, over het krijgen van deze beeb is lang nagedacht...
Pffff..... alsof een ks een pretje is. Iedereen krijgt zijn portie wel hoor. Wij hebben dan misschien last van de onzekerheid, jij krijgt een operatie. En toch lijkt het me een hele vreemde gewaarwording om te weten wanneer je kleintje precies komt. Ik houd het op advies van de vlos gewoon bij "deze week". (alsof die baby een keus heeft!) Oh, en goedemorgen trouwens. Hier een goede nacht gedraaid. Het eerste stukje duurde zelfs drie uren! Was er bijna verrukt van Heb wel wat een zeurend gevoel in mijn rug, maar weet niet of dat met mijn stripperij te maken heeft. We wachten rustig af. Mannetje is vandaag wel gewoon naar de kazerne. Ik zie het allemaal wel weer zitten, gelukkig. Volgens mannetje van Imani zou ik op een maandag rond 10 uur bevallen. Nou, de eerste 10 uur wordt hem niet, 22.00 kan alsnog. De kat doet trouwens wel vreemd: De laatste weken blijft hij bij mij uit de buurt. Is veel buiten. Gisteravond toen mannetje ging slapen is beest binnen gebleven en op de andere stoel gaan liggen. 's ochtends haalt hij altijd 3 happen eten en spurt dan weer naar buiten of gaat in de bijkeuken in zijn mand liggen. Nu is 'ie in de hangmat aan de radiator in de kamer gaan liggen totdat ik beneden kwam. Raar beest. Vraag aan de mama's: Hebben jullie beesten ook gereageerd op jullie zwangerschap of op handen zijnde bevalling? NIVA hoe gaat het met je? Hoop voorlopig eigenlijk geen antwoord van je te krijgen want dan ben je druk aan het puffen! Tomenjerry hoe gaat het bij jou?