Juli 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by kimkivits, Oct 28, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Hey Niv, is er alweer nieuws? Ik moet nog paar blz bijlezen dus wie weet lees ik dat zo wel, maar wilde toch even interesse tonen! Sterkte van Lex.

2. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    @ tomenjerry... SPANNEND! Ik duim voor je dat het vandaag komt.

About Kolven: ik heb een handkolf. De Avent Isis met het via systeem (die bekertjes met blauwe deksels).
    Als ik echt ga voor kolven en flesvoeding dan komt er een electrische. Maar gezien ik vanuit huis werk had ik zoiets van'ik heb het maar zo weinig nodig, dus daarom niet electrisch'.

@ Irena, het is wel een spannende reis die jullie gaan maken. Met een blijvende souvenier. Wij hebben een extra boxkleed en het dekentje voor de kinderwagen bij de hema vandaan. Scheelt een hoop geld. Want ook wij waren dat vergeten...
    Heb je overigens iemand die het hier komt melden als jullie ukkie ter wereld is gekomen? Weet je al of je een ruggeprik krijgt of geheel onder narcose?
    Hoop dat het je allemaal meevalt.

Dan nog een vraag aan de mama's. Welke wegwerpluiers gebruiken jullie? En bevallen jullie ook echt.
    Ik vind pampers dus echt 10 keer niets. Groot en nu ze nog van die kleine plasjes heeft is het vreselijk slecht te zien of ze geplast heeft. Wel makkelijk misschien als ze straks echt plast, dan weet je dat het goed absorbeert, maar nu vind ik het dure rotzooi ;)

3. Evelieveling

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    Ik zit op het moment op het borstvoedingsforum te neuzen (niet van deze zwangerschapspagina) en daar lees ik een goede tip tegen harde plekken in de borst die je niet leeggedronken/gekolft krijgt.

De gouden tip....
    .. tegen verstopte melkkanaaltjes:

Een hydrofiel washandje vullen met gewone kwark en dat ca 15 minuten op de pijnlijke plek leggen (mag niet op de tepel!). Daarna eraf halen en de borst goed verwarmen (liefst hangend in een bak met warm water) en dan meteen voeden of kolven. Kans is groot dat het dan meteen losschiet. Lukt dat niet de eerste keer, dan eigenlijk altijd de 2e keer.

Zoals ooit opgeschreven door Ilse501 en het heeft al veel moeders geholpen. Succes!

Dit kan dus borstontstekingen helpen voorkomen!

4. Irena

Irena Actief lid

Apr 15, 2007
    456
    0
    0
    Docent Engels (Voortgezet Onderwijs)
    Groningen
    Is waar, maar die operatie zelf is zo'n onwerkelijk idee... Het is nog maar mijn eerste KS en ik weet alleen maar feitelijk wat er gaat gebeuren. Tantes van mij hebben er soms wel 4 gehad, dan weet je veel beter hoe je op dat gat in je buik gaat reageren.

Wat grappig wat je vertelt over je kat trouwens! Hier doet Flaaf ook heel apart. Vroeger was ze heel speels en ging ze overdag erg haar eigen gang. Nu houdt ze me de hele dag goed in de gaten. Ze wil ook telkens aan mijn onderbroeken snuffelen, zo van: "En hoe staat het ermee?". :oops:
    In mijn eerste trimester lag ik vaak misselijk op bed, dan ging ze dicht tegen mijn buik aanliggen en 'kneden'. Deed ze eerst nooit. Òf ze hoorde de hartslag van Kindje en ging knuffelen, òf ze probeerde iets aan de misselijkheid te doen.
    En sinds ik last van voorweeën heb gekregen, heeft ze de neiging om keihard spinnend in 'sfinxhouding' naast me de wacht te houden tot het over is. Sowieso houdt ze nu altijd spinnend en alert op het voeteneind de wacht als ik op bed lig overdag. Pas als ik rustig slaap gaat zij slapen, heeft Erik gemerkt. En dan nog wordt ze bij het minste of geringste wakker.

5. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    Gaan we onthouden.
    het is toch ook erg handig dat ik één van de laatste bevallers ben. Zo kan ik mooi al jullie tips en ervaringen lezen. Kan ik me misschien wat voorbereiden op wat komen gaat.

6. Irena

Irena Actief lid

Apr 15, 2007
    456
    0
    0
    Groningen
    @ Eef: Ik heb Erik al gewezen hoe hij hier moet posten, dus dat zal hij de 1e of 2e dag wel doen. Ook updates kan hij zo eventueel posten. En ze gaan een ruggenprik doen. Ik hoop dat dat lukt, bij een tante van mij ging dat een keer niet en toen moest ze alsnog onder volledige narcose... :( Wat had jij?

7. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    Hihi, hoeveel ben je er van plan te doen dan?

ja, dat heeft Joris op zich ook wel. Is het net of hij me probeert te hypnotiseren! Deed 'ie anders alleen als hij naar buiten wilde of als zijn bak leeg was. En de hond van mijn schoonouders is ook al weken zo aanhankelijk

8. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

May 15, 2005
    1,191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    ja mijn oma heeft ook stuitliggingen gehad en het is bij mij aangetoont met de zwangerschap van Eva met de 20 week echo dat ik aparte vorm baarmoeder heb deze is hartvormig. dus ukkies hebben meer ruimte om te blijven draaien dus kans op stuit.

This hier wachten op de weeen wil nog niet vlotten met maar al het slijm en bloed moet het gaan gebeuren mijn darmen zijn zich ook aan het legen. en steeds misselijk en kramp in de benen. ben nu samen met ma even huisje netjes aan het maken om bezig te blijven en hopen dat het verder gaat.

9. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland

Goeie tip! Ik ga mijn borsten nu echter eerst verwarmen onder de douche en mijn vieze stinkende lijf wassen (haha valt wel mee hoor, hooguit ruik ik een beetje naar gelekte melk...) en een wasje in de machine gooien zodat manlief morgen weer een schone spijkerbroek aan kan naar het werk, en ik ook trouwens want het is weer kouder aan het worden... En dan weer mijn lieve meisje voeden. Die overigens absoluut goedgekeurd is tijdens de familieverjaardag gisteren :)

10. Evelieveling

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    Ik had een ruggeprik. Die had ik al gekregen om de laatste weeën op te vangen. Dus de dosis hoefde alleen maar verhoogd te worden.

Wat ik de grootste tegenvaller vond van de omschakeling van een gewone bevalling naar een keizersnede was het contact met je kindje.
    Wij hadden met de vk en de gyn afgesproken dat Jerry het kindje uit mij zou halen, dus als de schouders eruit waren dat hij het er verder uit zou halen en op mijn buik zou leggen. Nu gaat je ukje eerst naar de kinderarts, in doeken en dan bij jou... op je operatiehemd. Dus geen lijfelijk contact.

11. Irena

Irena Actief lid

Apr 15, 2007
    456
    0
    0
    Groningen
    Oh oeps, dat klinkt idd wel raar! :) Eerst deze maar eens en zien hoe dat afloopt! En dan als ik heel gek in mijn hoofd word ooit misschien nog eens een 2e! :p

12. Irena

Irena Actief lid

Apr 15, 2007
    456
    0
    0
    Groningen
    Ja, dat vind ik ook jammer. Mijn moeder en tantes zien het probleem niet zo, mijn ma zag onze tweeling bijvoorbeeld na 4 uur pas voor het eerst. Toch een andere generatie denk ik. Maar tegenwoordig wordt het belang daarvan zo benadrukt en dat mis je dan. Bij mij zei de verpleegkundige bij het intakegesprek wel dat we in de verkoeverkamer wel vast Kindje op de blote huid mogen houden en dan ook vast proberen te voeden. En Erik mag haar terwijl ze gaan hechten vast gaan 'kangoeroe-en' enzo.

13. Evelieveling

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    Als je bv wil geven, geef het dan goed van te voren aan. Dan houden ze er rekening mee en is ze op tijd bij je voor de bv.

Ik weet nooit wanneer ik weer zoveel tijd heb om even gezellig te kletsen, dus ik wil je bij deze alvast een voorspoedige operatie toewensen. Nog even en dan heb je jullie ukje. Dus als ik er niet meer aan toe kom dan hoef ik me niet te schamen ;) Ik heb je in ieder geval vast sterkte gewenst.

14. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    Voor de moeders is dit inderdaad minder leuk.
    De mannen voelen zich wel nuttiger heb ik het idee, ook wat later.

Kindje van vrienden kon formidabel getroost worden door papa. We zijn er van overtuigd dat dat komt omdat hij het knulletje de eerste uren (!) bij zich heeft gehad omdat zij met speod geopereerd moest worden.
    Is een extremere situatie maar toch.

15. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    @ Irena,

Wat hebben jullie een leuke wieg/ledikant!
    En die bakjes onder de commode heb ik in het blauw gekocht.
    Wij moesten juist een extra hoge commode. Ben de kleinste van ons tweetjes en meet slechts 183 centimeters. Uk zal dus niet echt Uk zijn vrees ik...

16. Irena

Irena Actief lid

Apr 15, 2007
    456
    0
    0
    Groningen
    OK Eef, dank je wel en jij ook sterkte!

We hebben idd al duidelijk aangegeven dat ik bv wil gaan geven en daarom zullen ze haar zo snel mogelijk 'echt' bij mij laten. En Erik voelt zich inderdaad nuttig zo. Nu al, in de buik nog, reageert ze echt op hem. En hij staat te springen om haar nu eindelijk echt vast te kunnen houden!

17. Irena

Irena Actief lid

Apr 15, 2007
    456
    0
    0
    Groningen
    Hihi dankjewel Femke. Beide tweedehands, beide opgeknapt door Eriks ouders. Het ledikant is uit de jaren '70, de wieg uit de jaren '50. Maar nog in goede staat overgenomen en na de make-over weer als nieuw :)

18. Evelieveling

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    ik ga douchen, even de ergste druk van mijn borsten afhalen en dan mijn lieve kleine meid voeden.
    Zal vandaag denk ik ook eindelijk 'echte' foto's gaan maken.
    hihi, klinkt oneerbieding. Jerry heeft tot nu toe foto's gemaakt en ik 1 of 2 met hem erbij, maar het zijn 'kiekjes' en geen 'hoogstaande' foto's.
    En ja... jullie kennen me denk ik wel een beetje he ;)

Vandaag komt ook de vk langs om het kraambed af te sluiten. En morgen komt het cb langs voor het intake gesprek. Dan wordt mijn meisje ook weer gewogen. Ben benieuwd. Afgelopen zaterdag zat ze nog maar 70 gram van haar geboortegewicht af. Dus... ik hoop dat het nu oke is.

KUS en wie weet tot later!

19. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

Sep 19, 2006
    1,616
    0
    0
    Eerst dit en dan ga ik bijlezen.

Berichtje van Niva:

3 cm nog maar :( , wel heftige weeen. Vlos verwacht vanmiddag. Ze komt om 12u weer,

Liefs Niva

20. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

May 15, 2005
    1,191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    het begin is er. succes meid.

Share This Page