Juli 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by kimkivits, Oct 28, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    Irena! Succes vandaag!

2. Evelieveling

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    Dank je peetje!
    Ben ook super trots op haar.

Ben nog even benieuwd hoe het met Luca's hartje is. Is dat wel allemaal oke? Hoe kwamen de ademhalingsproblemen?
    Ik zou het leuk vinden als je in je spaarzame vrije tijd weer wat komt meekletsen!

Tweety, zie de tips van mad. En adem echt diep. Als je inademt leg je je handen op je onderbuik en laat je buik helemaal omhoog komen. Adem naar je onderste. En als je uitademt laat je je buik zakken. Als je het andersom doet dan heb je een te oppervlakkige ademhaling en blijft je ademhaling bovenin en dan voel je de pijn van je weeën beter.

En vergeet niet, tijdens de zware weeën is je verloskundige er en die weet je er wel doorheen te slepen. Die geeft genoeg tips.

3. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

Sep 17, 2006
    644
    0
    0
    ik werk in de kinderopvang
    ik woon in het westland
    hmm ik geloof dat ik niets gemist heb:)
    Ik wil het niet eens weten...
    Ik ben al blij dat iedereen hier, zo ervaar ik dat, even behulpzaam en goede bedoelingen heeft.

:) Ik hoop met die tips wat te kunnen.
    Hebben jullie wel zwangerschapscursussen gedaan trouwens?

Irena veel succes vandaag! en geniet van je kleintje!

4. Evelieveling

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    Ik heb zwangerschapsmensendieck gedaan. En om eerlijk te zijn... ik vond het een hoop geld voor zo weinig nuttige dingen. Gelukkig betaald de verzekering het.

Tuurlijk heb ik er wel wat dingen geleerd, maar als ik nu zwanger zou zijn van een 2e zou ik dus niet weer een cursus doen. Vond het dat dus niet waard.

De tips die de vk mij gaf tijdens de bevalling waren vele malen nuttiger.

Enne Tweety... volgens mij heb je gelijk en hebben we hier echt wel een leuke behulpzame groep. Tuurlijk is er 1 hele hechte groep maar iedereen is welkom. We zijn al zo'n tijd bij elkaar dat er gewoon 'groepjes' en 'vriendschappen' zijn ontstaan. Maar het is hier vind ik erg gezellig.

Als we mensen even niet zien dan zoeken we op andere manieren toch vaak contact om te weten of alles goed is.

Zo ga ik straks maar een sms doen richting Landa. Ben weer benieuwd hoe het met haar is.
    Ben ook erg benieuwd hoe het met Sterrekind is. En Pienie... en zo nog veel meer nieuwbakken mama's.

Twinny, wil jou nog even een kus geven. Kom op meissie. Vandaag is het een nieuwe dag. Vandaag loopt het misschien weer wel lekker. Hang in there! Je doet het super!

5. Evelieveling

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    Mad... lees je nog mee? Mijn dochter is van een jaar later dan jouw meisje. Vertel eens... wat kan je dochter nu al allemaal? Hoe doet ze het? Kan ik een voorstelling maken hoe het hier over een jaar is ;)

6. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

May 15, 2005
    1,191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    tweety ik heb nooit zwangerschapscurcus gedaan en mijn dochter is er gekomen en dat zal deze er ook wel.

7. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

Sep 17, 2006
    644
    0
    0
    ik woon in het westland
    ja hoor daar ben ik ook van overtuigd,

er is nog nooit een kind blijven steken :p
    tis alleen ff hard werken lijkt me...

8. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

May 15, 2005
    1,191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    Eva haar bevalling was super gemakkelijk maar maak me nu wat meer zorgen omdat het al zolang rommelt. pfff mag wel opschieten

9. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

Sep 17, 2006
    644
    0
    0
    ik woon in het westland
    en dat terwijl je toch vaak hoort dat een tweede bevalling vaak sneller verloopt dan een eerste..
    hmm dat gaat dus ook niet altijd op...

10. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

May 15, 2005
    1,191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    de bevalling is nog niet begonnen maar het rommelen is al veeeeel langer aan de gang met eva was het voorweeen en toen 3 uur bevalling en ze was er. ben nu al zeker 2 week aan het rommelen met nog maar 3 cm ontsluiting en nu weer totale rust. misschien stilte voor de storm ik hoop het maar maandag is alles zowiezo voorbij hiep hoi

11. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

Sep 17, 2006
    644
    0
    0
    ik woon in het westland
    ik hoop met je mee tomenjerry
    en dat hoop ik ook voor mezelf :p

12. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Amen.

Over en sluiten.

13. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Bij ons in het ziekenhuis was het zo dat je wanneer je voor half tien 's avonds beviel je nog naar huis mocht als alles in orde was, na tien uur ontslaan ze geen mensen meer. Dat was bij poliklinisch, weet dus niet hoe het met inleiding gaat, maar ik kan me voorstellen dat wanneer er met jou of de beeb niks aan de hand is je gewoon naar huis zou mogen.
    Heeft jullie ziekenhuis geen website? Bij mijn ziekenhuis stond dat op de site namelijk. En anders bel je ze toch gewoon eens? Kan jou het schelen, nee heb je ja kan je krijgen (zei mijn oma altijd).

14. Kriss

Kriss Lid

Jul 19, 2007
    89
    0
    0
    kleuterjuf
    Noord-Brabant
    Hallo dames, goedemorgen.

Niva, leuk om je weer te lezen. Snel zeg, na de bevalling van je dochter!

Hier is alles nog rustig. 'k was gisteren de hele dag bij mijn ouders op de camping, dus moest vanochtend weer heel wat bij lezen.
    Was wel heel gezellig en tussen de buitjes door lekker buiten gezeten, beetje naar een hengel kijken met m'n vader en wat kletsen met mijn moeder. En natuurlijk boten kijken.
    Dus de hele dag buiten geweest. 'k heb dan ook geslapen! Gewoon van 11 uur tot 9 uur met 1 keer naar de wc! Geweldig! :D

15. Kriss

Kriss Lid

Jul 19, 2007
    89
    0
    0
    kleuterjuf
    Noord-Brabant
    Femke, ik hoop voor je dat het strippen toch iets oplevert en dat je vanzelf weeen gaat krijgen!

maar ja, rekening houden met inleiden dat is inderdaad misschien ook wel slim.

In ieder geval veel sterkte!

Tom en jerry, jij ook... natuurlijk!
    Hoop voor je dat je niet meer tot maandag hoeft te wachten.

16. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Meiden ik wilde iedereen die nog met een buik loopt sterkte wensen.

Jullie hebben nog zes dagen en dan is het augustus, dus opschieten anders ben je vals aan het spelen ;) (zei degene die zelf ongepland valsspeelde toen haar dochter 3 weken te vroeg kwam).

17. Kriss

Kriss Lid

Jul 19, 2007
    89
    0
    0
    kleuterjuf
    Noord-Brabant
    Lexi, ik hoop echt dat ik augustus niet ga halen, inderdaad. Maareh, wat doe jij dan nog bij de juli moeders?
    Hoor jij nu niet bij de juni groep!

GEINTJE, vind het gezellig hoor met je.

18. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Haha nee joh dan moest ik ineens allemaal nieuwe mensen gaan leren kennen en ik denk dat ik me zomaar zou vervelen bij de juni-mama's want daar hebben ze geen rellen ;) Lang zo spannend niet!
    Nee grapje, maar was niet de bedoeling he, met Elin, maar die meid was stronteigenwijs en wilde er gewoon al op de langste dag van het jaar uitkomen in plaats van te blijven zitten tot de tweede week van juli.

Blij dat ik van jou mag blijven ;)

19. Kriss

Kriss Lid

Jul 19, 2007
    89
    0
    0
    kleuterjuf
    Noord-Brabant
    Ik heb nog een vraag, maar weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven, uitleggen, hoop dat jullie me begrijpen.

Hoe waren jullie in die laatste weken voordat Kindje kwam? Steeds bezig met het idee: straks heb ik een baby. Of: het kan elk moment beginnen?
    Zelf vind ik het nog steeds heel onwezenlijk dat wij straks een Kindje in onze armen hebben. Daarom ben ik er niet zo heel veel mee bezig denk ik. Kwam ik gisteravond achter. Eigenlijk zijn mijn gedachten, m.n. de afgelopen week, helemaal niet zo bezig geweest met het Kindje in mijn buik en besteed ik er heel weinig aandacht aan. Ik ben alleen maar bezig met het feit: hoe kom ik deze dagen door dat ik in mijn eentje thuis zit. Hoe hou ik mezelf bezig? Nu gaat dat heel erg goed de afgelopen week, maar ik denk eigenlijk bijna niet aan Kindje en dat ik daarom thuis zit. Alleen maar aan het feit dat ik het vervelend vind om thuis te zitten.

Volgens mij doe ik dit ook onbewust omdat ik mezelf niet moed ik wil praten dat het Kindje bijna komt, terwijl ik nog tot 11/12 augustus zou moeten wachten. En dat ik dan heel gefrustreerd word.
    Maar zou ik door deze houding, niet een bevalling juist tegen houden? Door er onbewust niet voor open te staan, nog?

Snapt iemand me? Ik klink wel heel erg volgens mij, :oops: net alsof ik niet blij ben met Kindje, terwijl ik/we dat juist enorm zijn! Maar ik hoop dat jullie mijn punt begrijpen en kunnen uitleggen of jullie dit gevoel herkennen en ook zo ervaren hebben?

20. Kriss

Kriss Lid

Jul 19, 2007
    89
    0
    0
    kleuterjuf
    Noord-Brabant
    Straks ook maar eens met de vlos overleggen. Heb zometeen APK, dus ik ga er ook vandoor.
    Hoop echt dat iemand mijn gevoelens snapt.

Share This Page