Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Geloof niet dat ik echt iets gemist heb. Maar vind het wel heel apart dat mijn intuitie met grote bellen begint te rammelen als ik de berichten van babylicious zie. Wie probeert ze nu te overtuigen? Haarzelf of jullie. Ach laat ook maar. Eventuele naderende poblemen worden vanzelf opgelost blijkt maar weer.

@Kriss
    Ik ben sowieso nooit zo praterig met mijn baby geweest. Wel kan ik zelfs nu nog vol verbazing naar dat gewroet en gewoel in mijn buik kijken. Op de één of andere manier heeft dit kind nog steeds de ruimte hiervoor. Bovendien is het niet vervelend want ribben e.d. worden volledig met rust gelaten. Ook 's nachts word ik goed met rust gelaten.
    Pin je trouwens niet teveel op die uitgerekende datum. kan wel eens heel erg tegenvallen. Ook ik dacht dat beeb eerder zou komen en zie mijn banner eens.

Over beweeglijkheid:
    Weet niet meer wie het vroeg, maar het ging over beweeglijkheid in de buik en erbuiten. Ben erg benieuwd hoe het ritme van ditkind zal zijn. Ik verwacht nu eigenlijk iemand met een ochtendhumeur ofzo. 's ochtends (en als ik slaap 's nachts) is het erg rustig. In de loop van de dag wordt die schade dan weer ruimschoots ingehaald. 's avonds na het eten is de grootste activteit. Zou leuk zijn als dit zo blijft aangezien de papa in spé alijd pas na zessen thuiskomt.

@Tweety
    De enige voorbereiding die ik heb gedaan is zwangerschapszwemmen. Maar dat was meer om niet vast te roesten en wat conditie op te bouwen/te onderhouden. Verder heb ik Veilig Bevallen gelezen (gescand want vond niet alles even informatief).
    Een zogenaamde pufclub heb ik niet gedaan. Ik vertrouw erop dat mijn lijf weet wat het moet doen. Uiteindelijk worden er elke dag een hoop baby's geboren in de wereld en alleen een deel van de Westerse bevolking moet zonodig naar allerhande clubjes omdat het anders niet lukt. Klinkt cru als ik het zo teruglees, maar ik denk echt dat het een luxe-iets is.
    Mijn moeder wilde me ook graag naar zo'n club hebben. Alsof ze in het ziekenhuis (of de vlos) niet willen verklappen hoe je het het beste kan opvangen omdat je niet naar zo'n club bent geweest.
    Mensen die wel veel aan een pufclub hebben gehad, voel je niet aangevallen door mij want dat is beslist niet de bedoeling. Dit is mijn persoonlijke mening en mijn beweegreden om niet naar een pufclub te gaan. Dus geen veroordeling van anderen die er wel veel aan hebben gehad. (ach en misschien sla ik mezlef wel voor mijn hoofd dat ik het niet heb gedaan... ](*,) )
    Heb trouwens van andere nieuwbakken moeders wel de tip gekregen dat als je de wee weg wil puffen je dat op het deuntje van Kortjakje moet doen of moet blazen op de woorden Deze wee komt nooit meer terug. (dus 7x uitblazen)

Ben zo benieuwd of Irena haar kindje al in haar armen heeft! Of gaat dat niet zo snel met een ks?

Zou die van mij dan toch de eerste zijn?
    Of heeft mijn lijf het weeen-knopje nog niet ontdekt?

2. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Lijstje in afgeslankte vorm:

Wie zijn er nu nog over?
    *Tomenjerry/Wietske 15-07-2007 uitgerekend, uiterlijk maandag 30-7 inleiden
    *Femke J 16-7-2007 uitgerekend, gestript op 22 en 24 juli
    *Kriss/Christina 26-7-2007 uitgerekend
    *Tweety31/Diana 27-7-2007 uitgerekend
    *Irena/Ramona 30-7-2007 uitgerekend, KS op 25-7-2007

3. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    Hier een juni-mama die jullie veel sterkte komt wensen en die hoop dat jullie een "goede" bevalling mogen hebben.

En iedereen die haar kindje al in de armen heeft:

Gefeliciteerd!

Groetjes!

4. mesaana

mesaana Actief lid

15 aug 2006
    395
    0
    0
    zuid-holland
    hallo, ik ben de man van mesaana, wil even laten weten dat we op 23-7 om 19:35 zijn bevallen van onze dochter Anouk. Ze weegt 3600 gram en beiden maken het goed.

korte beschrijving: om 10:00 werden de vliezen door de verloskundige gebroken, waarna de weeen snel kwamen. Om 13:00 gebeld ivm een uur lang om de 3 minuten weeen.. gevolg 5 cm ontsluiting.

om 16:15 8 cm en een dik uur later 10 cm! Persen dus maar. Helaas na een uur wil Anouk de tweede draai niet maken bij ons thuis, dus een kwartiertje later toch met weeen en al in de auto naar het ziekenhuis. Daar met knip en vacuumpomp Anouk tevoorschijn getoverd. Placenta kwam niet uit zichzelf, dus die is met een operatie handmatig verwijderd. Heel zwaar allemaal, 2 liter bloed minder, maar 3 nieuwe zakjes erin. Nu vannacht met zn 3en thuis geweest, zonder slaap, dus we zitten er lekker in. Borstvoeding is een paar uur geleden voor het eerst gelukt! Dit is haar:

http://home.planet.nl/~nugte086/anouk.jpg

groetjes van mcnuggets

5. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    nou ik ga er niet vanuit dat ik augustus mama wordt dan doe ik lang over de bevalling hoop zelf op maandag middag/avond

met eva was ik ook niet bevalling bezig dus niet zo raar hoor dams dat jullie het niet zijn. ben er nu veel meer bezig omdat je gewoon pijnntjes herkent en weet van zouhet.

6. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    gefeliciteerd met jullie dochter eindelijk maar toch. geniet lekker met zijn 3en.

nu ben ik werkelijk het eerst aan de beurt. duim duim

7. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

hier even snel...ons meisje huilt al 2 dagen lang en slaapt met tussenpozen... heeft last van darmkrampjes en van zich zelf :cry:
    is al wat ouder en daardoor meer wakker maar ze kan zich zelf niet amuseren en ze raakt dan vlug overstuur...erg zielig...dus we zitten bijna heel de dag op mama,s arm..die inmiddels wallen onder de ogen heeft van de slaap...ga zo maar eens buiten wandelen..mischien doet dat wonderen.

8. landa78

landa78 Bekend lid

1 mrt 2007
    559
    0
    0
    He meiden, hier even voornamelijk een ego berichtje van mij... sorry.

Iedereen die bevallen is Hartelijk Gefeliciteerd! Ik zag dat er nog maar een paar over zijn, zou leuk zijn als er niemand vd juli mama's in augustus bevalt.
    Voor de meiden die nog moeten bevallen veel sterkte en succes. En maak je vooral geen zorgen over de bevalling... er is er nog nooit eentje blijven zitten!

Hier gaat alles goed met mij en de kleine. Op wat krampjes af en toe na is Bente heel erg tevreden en makkelijk.
    Vanaf dag 2 slaapt ze 7u per nacht door, in het begin werd ik daar heel onzeker van maar nu vind ik het heerlijk.
    Met mijn vriend gaat het nog steeds hetzelfde, hopelijk weten we snel wat hij heeft.

Ik probeer wel mee te lezen maar ik heb echt de tijd niet om op iedereen te reageren. Vind het zo knap hoe jullie dat doen. Ik ben echt in dienst van mijn kleine meid maar dat doe ik met veel plezier. En daarbij komt er dan ook nog visite, wil ik zoveel mogelijk naar buiten etc. Druk druk druk.
    Ik hoop snel weer actief mee te komen kletsen..

Voor degene die interesse hebben.. er staan foto's in mijn album.

9. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    Landa geniet maar lekker hoor wij lopen niet weg. j gezin is belangrijker als je af e toe ego berichtje schrijft om ons op de hoogte tehouden prima hoor groot gelijk. dikke knuffel voor jullie

10. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Mesaanaaaaaa... je bent mama!
    Gefeliciteerd met jullie meid Anouk! Van harte hoor. Ook voor mcnuggets. Heel erg bedankt voor de update.
    Ook geen makkelijke bevalling als ik het zo lees.

Femke, ik weet niet hoe laat Irena de ks zou krijgen. Of er een vaste tijd voor ingepland stond of zodra het rustig zou zijn.
    Maar bij mij werd om half 2 besloten dat het een ks zou worden. Dat was op zaterdag. Dus het OK team moest opgeroepen worden, ik moest even wachten tot die in huis waren.
    Om 2 uur werd ik naar de aneasthisten gereden voor het bijprikken van de verdoving, werd ik overal aangekoppeld etc.
    Toen werd alles uitgelegd omdat het een ongeplande keizersnede was.
    En om 14.58 was Demelza er.
    Kan dus snel gaan.

@ Kriss, ik was meer bezig met mijn ellendige lichaam en alle kwaaltjes dan met ukkie. Dus het is niet raar. Je weet van binnen dat er van alles gaat veranderen straks, maar je kan je echt niet voorstellen hoe het wordt. Daarom was ik er maar niet teveel mee bezig. Dacht dat het anders alleen maar kon tegenvallen.

11. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

17 sep 2006
    644
    0
    0
    ik werk in de kinderopvang
    ik woon in het westland
    @ kriss

Ik begrijp je ook wel hoor, alleen ik heb het tegenovergestelde..
    Ik ben er vast te veel mee bezig, kwil het zooooo graag NU! En dan denk ik stiekem wel : zal ik misschien 'gestraft' worden en dat het dan toch ruim te laat gaat komen...

12. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Landa... tnx voor je update, wilde je al gaan sms'en om te vragen hoe het ging. Mooi meisje heb je hoor!
    Geniet lekker van haar.
    Ik heb het geluk dat Jerry nog thuis is en dat ik daardoor lekker de tijd heb als ze slaapt.
    En ik lig op de bank met een laptop, dus ik heb gewoon alle luxe ;)

Sonya, denk je nog wel aan jezelf. Af en toe even lekker op een manier bijtanken hoor, anders hou je het niet lang vol.
    Gebruik je al iets tegen de darmkrampjes?

Wij hadden gisteren sinds half 6 een wakker meisje. Huilen, drinken, niet willen slapen, weer huilen, weer drinken...
    En dat terwijl mama zelf kapot was. Had gisteren veel napijn en kon even niet meer.
    Dus we zijn weer slecht geweest, ik ben om half 10 met de kleine meid naar bed gegaan, ze heeft eerst bij mij op mijn borst gelegen, daarna op haar zij naast mij. Dekbed weggedaan en een deken gepakt en zo viel ik eerder in slaap dan zij ;)
    Maar ze viel uiteindelijk zo rond kwart over 10 in slaap en heeft tot half 4 vannacht geslapen. Toen gevoed en rond half 8 kwam ze weer.

Ben dus goed bijgetankt en kan er weer tegenaan.
    Ze is net heerlijk in bad geweest, heb haar daarna eten gegeven en nu ligt ze zonder 1 huiltje keurig in haar eigen bedje te slapen.

Ben zo gek op dit kleine wezentje. Ze hoort echt bij mij. Gisteren ging ik voor haar zingen en ze werd stil. Niet eens haar vingers in haar oren ofzo :)
    Ze lag echt met open ogen te luisteren en langzaam vielen toen haar ogen dicht.
    Zo'n meisje is zoooo bijzonder.

13. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Ik was nog lang niet klaar om te bevallen! Ik had er zin in maar kon me er geen echte voorstelling van maken. En toen was ze er... alsof het nooit anders is geweest. Hoe je je nu ook voelt, het zegt niets over je gevoel wanneer 'kindje' er is. Succes meis!

14. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Ik ben wel naar een pufclub geweest maar voornamelijk voor het sociale aspect. (bleek jammerlijk, heb hier leukere meiden ontmoet). Ik ben het helemaal met je eens dat je lichaam wel weet wat het moet doen. Wel heb ik wat opgestoken van wat er gebeurt en hoe het kan voelen. Bepaalde pijn vertelde mij dat ik een stap dichterbij was. En dat puffen... ik heb het ook zo geleerd als jij beschrijft maar in de praktijk hield ik er een heel ontspannen diepe ademhaling op na. Niks kortjakse! Gewoon doen wat goed voelt.

15. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Het is hier prachtig weer. Ik ga straks maar weer een klein stukje lopen met Demelza en papa. Even naar het kruidvat. Batterijen halen voor de weegschaal en wat andere kleine dingetjes.
    Na 10 minuten lopen ben ik al doodop, maar dat is denk ik logisch. Is nog geen 2 weken geleden dat ik mijn ks heb gehad.

Overigens, bv gaat nu super. Heb even kort gekolfd voor ik ging aanleggen en nu doet het allemaal minder pijn. Dus ik zet nog even lekker door.

Had vanmorgen een zeer positief sms'je van Kar. Die zit vandaag heerlijk in haar vel.

16. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Gefeliciteerd met jullie dochter Anouk. Leuke naam!

17. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    @Mesaana
    Ik hoef alleen maar te herhalen dat alle juli-mama's mooie baby's krijgen. Jullie hebben er net één toegevoegd.

@landa
    Wat een fantastische bos haar!

@Beebie
    Ik denk dat ik trouwens wel profijt zal hebben van het feit dat ik 1,5 jaar logopeide heb gehad. Kan me dus goed concentreren op een goede buikademhaling. De vlos verbaasde zich bij het strippen hier ook al over. Zei dat als ik dit tijdens de weeen ook zo zou doen het allemaal wel goed ging komen.

@Evelieveling
    Fijn dat die borstvoeding nu beter gaat. Was wel waardeloos voor je dat je er zo'n alst van had.

@mezelf
    De vlos heeft net gebeld.
    Ik moet me (als er natuurlijk geen baby tussenkomt ;)) zondag om 9 uur melden in het ziekenhuis. Ik krijg dan een CTG en een echo. Dan wordt er bekeken wat verder te doen. Ben benieuwd. Morgen eerst maar weer strippen.
    Ben trouwens zonet bij het douchen wel de slijmprop verloren. Lekker zo'n klodder op het rubberen douchematje. Bleef dankzij dat matje gewoon liggen dus heb het goed kunnen bekijken voordat ik het weggespoeld heb.

18. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    DING DONG...
    In mijn album staat weer een foto van het mooiste pindaatje ter wereld!
    Owww ze is zo leuk!

Damn... ben gewoon verliefd op mijn meisje!

19. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Hahaha dat schijnt normaal te zijn hoor! Ben ik ook namelijk - maar dan op mijn eigen meissie!

20. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Ja ik snap je wel hoor! Ik had dat ook dat ik het vervelend vond om thuis te zitten niksen. Maar ja ik werd dan ook de dag na de avond dat ik me zo verveelde dat ik me afvroeg hoe dat de rest van mijn verlof moest verrast door Elin. Dus ik heb niet zo lang thuis gezeten met niksen.
    Maar had net als jij zoiets van 'nu nog even niet' - vooral omdat ik nog allerlei plannen had. Niet dat ik niet blij was met mijn kind en met het feit dat ze zich ging aandienen, maar ik had nog allerlei dingen op het programma staan, was nog bezig met mijn eigen sores en activiteiten, kind kwam eigenlijk gewoon onhandig getimed.
    Dus voel je niet schuldig, denk niet dat het niet goed is wat je voelt, wanneer je kindje er is dan voel je (hopelijk) vanzelf wel het goede. Behalve natuurlijk als je 'rare' dingen voelt als neigingen om voor de trein te springen of je kind weg te geven, dan zou ik me zorgen maken ;) Nee geintje hoor! Hoewel... er zijn mensen die zich zo voelen na een bevalling dus laten we dat maar niet hopen.

Deel Deze Pagina