Juli 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by kimkivits, Oct 28, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Proficiat met anouk! Wat een mooie meid zeg!

Kriss, ik was tijdens de zwangerschap flink ziek dus heb mij ook niet erg veels met die kleine meid in mijn buik bezig gehouden. Was de hele dag bezig met slapen en proberen om mijn eten en drinken binnen te houden. Heb wel ontzettend genoten van die aktiviteit in mijn buik. Het is helemaal niet raar dat je niet 24/7 aan dat kleintje in je buik denkt... heb geduld nog even en je hebt geen seconde meer tijd om aan jezelf te denken ;)

Evelieveling, wat is Demelza al groot geworden!
    Doe je wel rustig aan? Het duurde bij mij zeker 3-4 weken voordat ik weer een beetje normaal kon lopen na mijn ks. Luister goed naar je lichaam en neem voldoende rust!

Sonya, heb je al eens geprobeerd Chedella thee te geven als ze last heeft van krampjes (rooibos of venkelthee). Dit geef ik Raven wel eens als ze weer last heeft (op advies van CB)

Erg is dat he, als ze wakker zijn en overstuur zijn, loop hier ook al een paar dagen met Raven op mijn arm omdat ze niet kan slapen en soms krampjes heeft (telkens net als ik haar weer terug het bedje in leg) of gewoon alweer honger heeft. Ze drinkt sinds gisteren ook weer om de 2 uur. Vind mama niet zo leuk want haar ogen gaan er nu al als droopy eruit zien. Krijg onvoldoende rust, huis moet nog schoongemaakt worden en krijg vandaag ook nog eens bezoek van ver. Telkens als ik wil gaan slapen is het alweer tijd om madam haar eten te geven.

2. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Landa wat is Bente mooi! En wat een hoop haar!

Ben jaloers op je dat ze 's nachts zo lekker doorslaapt

Veel beterschap voor je vriend, hoop dat het snel beter zal gaan met hem

3. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Jekkia heeft Raven niet gewoon weer regeldagen? Zo maar een ideetje, en dat zou fijn zijn voor jou want: dan gaat het weer over! :)

4. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Mesaana, gefeliciteerd met ANOUK!

5. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Jekkia, helpt het ook om zelf venkelthee te drinken bij krampjes?
    Sverre krijgt nu al een paar dagen Cinababy, geloof wel dat het iets helpt. Maar rommelende darmen heb ik zelf ook en Alex ook; en ik weet hoeveel pijn het doet. Arm kind...

6. Kriss

Kriss Lid

Jul 19, 2007
    89
    0
    0
    kleuterjuf
    Noord-Brabant
    Dank jullie wel allemaal voor de lieve berichtjes op mijn vraag/verhaal.
    Doet me heel erg goed! :D

Ik heb het vanochtend besproken met de vlos en zij zei ook dat ik me geen zorgen moest maken. Dat het juist een goede reactie van mij was om afleiding te zoeken en juist niet teveel met Kindje bezig te zijn. Omdat ik nu veel lekkerder in mijn vel zit. Dat kon ze duidelijk zien.
    En tegenhouden dat doe ik zeker niet volgens haar. Want we zijn er gewoon klaar voor. Alles staat, ligt klaar, enz. Dus het is juist goed dat ik mijn goede humeur vast blijf houden door bezig te blijven met dingen, ipv de baby.
    En natuurlijk geniet ik wel heel veel van Kindje als het beweegt enzo. Sta er gewoon niet zoveel bij stil.
    Vlos legde ook uit dat je eigenlijk alleen onbewust een bevalling tegen kunt houden als je heel erg angstig bent voor de bevalling, enzo. Dan maakt je lichaam adrenaline aan die de weeen tegenhoudt. Maar dit is bij mij totaal niet het geval, want ik ben goed ontspannen.

7. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Tussen de 6 en 13 weken raken ze er vanaf, dan zijn de darmen 'af', ik vermoed dat die kindertjes dan ook darmflora hebben ontwikkeld en alles het doet zoals het hoort. Laten we voor ons hopen op dichter bij 6 weken dan 13?

8. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Goedzo! Ontspannen is wat je nodig hebt! Dat komt wel goed bij jou hoo meid, zo te horen :)

9. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Alweer?
    Dat zou de 2ex zijn binnen een week tijd!
    Maar ze drinkt idd wel wat meer... laten we het maar afwachten tot maandag dan is weer weeguurtje bij cb

10. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland

Regeldagen kunnen toch ook even duren? Tot een halve week aan toe volgens mij. Maar vragen is een goed idee, het CB weet vast wel raad.

11. jekkia

jekkia Fanatiek lid

volgens mij wel, heb zelf ook rommelende darmen en thee schijnt altijd wel even te werken
    baat het niet, dan schaad het niet

12. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    Ja, ik doe rustig aan. Heb net heerlijk in het zonnetje liggen slapen. Zat op de tuinstoel de nieuwe Wij jonge ouders te lezen maar wel met mijn ogen dicht ;)
    Jer is haar nu aan het verschonen en dan is het tijd om melkunie koe te spelen. Daarna de korte wandeling om er even uit te zijn. Maar ik blijf rustig aan doen hoor.
    Mooi he, hoe goed ze groeit. Maar nog steeds verzuipt ze in veel van maatje 50. En dan te beseffen dat ik rekening moest houden met een grote meid. We hebben toen niets meer in maatje 50 gekocht maar in maatje 56 en 62.

Zwaar is dat... ik ken het, ook al is het hier nog maar heel sporadisch zo. Maar je staat echt in dienst van je kleine meid en dat is soms toch wel moeilijk. Je moet gewoon echt een knop omdraaien en daar heb ik soms moeite mee.

Wat Lexi schrijft... niet voor de trein springen en weggeven enzo. Maar ik weet wel dat als het niet mijn kind was ik de ouders op sommige momenten allang had gebeld dat ze haar konden ophalen. Nu jank ik gewoon net zo hard mee omdat ik niet weet hoe ik haar kan troosten. Hoop ook ooit de gebruiksaanwijzing te vinden in een poepluier van haar ofzo ;)

13. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Tijd geleden bij Oprah hadden ze het over de universele babytaal van baby's van 0-3 maanden.

Heb net de site even opgezocht http://www.dunstanbaby.com/how-it-works/
    Jammer genoeg word op de site maar een woordje behandeld (ze willen tuurlijk dat je heel die dvd koopt)

Maar gelukkig was ik toen zo snugger om die andere woordjes op te schrijven die ze tijdens Oprah hadden behandeld. Was toen net een paar weken zwanger van Raven, dus heb toen alles gelijk opgeschreven omdat ik het zelf wilde tjekken.

Sommige woordjes kan ik er inderdaad uithalen, misschien kan ik mijn kleine meid zo een beetje beter begrijpen.
    Misschien hebben jullie hier ook wat aan.

Neh= honger
    Ouh= slaperig
    Heh= onbehaaglijk
    Eair= gasvorming
    Eh= boertje

14. Amle

Amle Niet meer actief

Goedemiddag meiden,

Ik kom me ook maar weer eens melden.
    Het gaat vandaag, een week na de bevalling, eindelijk goed genoeg met met om een tijdje achter de computer te kruipen. Heb net 30 pagina's bijgelezen en zie dat er weer een paar 'verse' mama's bij zijn:
    TANYA: GEFELICITEERD MET RUBEN YANNICK
    NIVA: GEFELICITEERD MET DEVIN DANAE
    MESAANA: GEFELICITEERD MET ANOUK
    Geniet er allemaal van... tijd gaat zo snel!

Verder moet ik eerlijk bekennen is er even niet zoveel blijven hangen, nog steeds een beetje last van 'zwangerschapsdementie' :confused: :( ;)

Ik zal deze week mijn bevallingsverhaal eens opschrijven en nieuwe foto's plaatsen... vanaf dan hoop ik ook dagelijks weer online te kunnen zijn, al is het maar een half uurtje.

Tot snel.
    Liefs Elma

Ps. Succes aan alle meiden die nog moeten bevallen; kop op!!!

BEVALLINGSLIJST!

BEVALLEN
    Naam (leeftijd) --> naam kindje – geb. datum – aantal weken – gewicht – lengte – hoeveelste kindje ~ bijzonderheden
    1.Sonya (29) --> Chedella ~ geboren: 1 mei 2007 ~ 28w4d ~ gew: 1250 gr. ~ lengte: ~ 1e kindje ~ bijz: veel te vroeg; 1 juli naar huis!!
    2.Jekkia (31) --> Raven ~ geboren: 31 mei 2007 ~ 32w6d ~ gew: 1850 gr. ~ lengte: ~ 1e kindje ~ bijz: keizersnede
    3.Alina --> onbekend ~ geboren: 7 juni 2007 ~ 34w3d ~ gew: ? ~ lengte: ~ 1e kindje ~ bijz. keizersnede, 5 wk. te vroeg
    4.Kirby (24) --> Ana-Lucia Yvonne ~ geboren: 15 juni 2007 ~ ...w ~ gew: 3070 gr. ~ lengte: 50 cm. ~ 2e kindje
    5.Jaquelien (25) --> Harrie ~ geboren: 19 juni 2007 ~ 36w4d ~ gew.: 3250 gr. ~ lengte: 50 cm ~ 1e kindje
    6.Sjaantje (23) --> Jelle ~ geboren: 20 juni 2007 ~ 38w ~ gew: 3332 gr. ~ lengte: 48 cm. ~ 1e kindje ~ bijz: snelle bevalling
    7.Beebie/Chantal (28 ) --> Jayden Nicole = Nicci ~ geboren 20 juni 2007 ~ 37w5d ~ gew: 1860 gr. ~ lengte: 40 cm. ~ 1e kindje ~ bijz. thuis bevalling, dysmatuur, couveuse
    8.Lexi/Sigrid (33) --> Elin Rebecca ~ geboren: 21 juni 2007 ~ 37w ~ gew: 2815 gr. ~ lengte: 47 cm. ~ 1e kindje ~bijz: zeer snelle bevalling
    9.Adine (37) –-> Marleen ~ geboren: 24 juni 2007 ~ 37w3d ~ gew. ~ lengte: ~ 1e kindje
    10.Twinny (33) --> Zoë ~ geboren: 26 juni 2007 ~ 38w6d ~ gew. 2805 gr. ~ lengte: 48 cm. ~ 1e kindje ~ bijz: keizersnede
    11.Pinkpuma/Astrid (?) --> Rick ~ geboren: 3 juli 2007 ~ 39w3d ~ gew: 4500 gram ~ lengte: ~ 1e kindje
    12.Sterrekind/Esther (31) --> Lieve ~ geboren: 4 juli 2007 ~ 40w2d ~ gew: 3970 gr. ~ lengte: 52 cm. ~ 2e kindje ~ bijz: ingeleid, maar toch keizersnede
    13.Vissie (29) --> Jeroen ~ geboren: 5 juli 2007 ~ 38w2d ~ gew: 3330 gr. ~ lengte: 48 cm. ~ 1e kindje ~ bijz: keizersnede
    14.Marilyn (26) --> Sienna Lois Dayenne ~ geboren: 5 juli 2007 ~ 39w2d ~ gew: ~ lengte: ~ 1e kindje
    15.Marloes22 (22) --> Joey Dylano Jason ~ geboren: 7 juli 2007 ~ 39w4d ~ gew: 3000 gr. ~ lengte: 45 cm. ~ 1e kindje
    16.Jody (27) --> Mick ~ geboren: 8 juli 2007 ~ 39w ~ gew: 3480 gr. ~ lengte: 51 cm. ~ 1e kindje
    17.Pienie (27) --> Siebe ~ geboren: 10 juli 2007 ~ 40w2d ~ gew: 4000 gr. ~ lengte: ~ 2e kindje ~ bijz: thuis bevallen
    18.Kar76/Karlijn (31) --> Sverre ~ geboren: 11 juli 2007 ~ 40w6d ~ gew: 3655 gr. ~ lengte: 48 cm. ~ 1e kindje
    19.Kimkivits/Kim (22) --> Aidan Quinn ~ geboren 11 juli 2007 ~ 40w4d ~ gew: 4120 gr. ~lengte: 54 cm. ~ 1e kindje ~ bijz: zware bevalling
    20.Kaartje/Caro (30) --> Lois Elisa ~ geboren: 11 juli 2007 ~ 40w6d ~ gew: 3400 gr. ~ lengte: 50 cm. ~ 1e kindje ~ bijz: thuis bevalling
    21.Landa78/Jolanda (25) --> Bente ~ geboren: 13 juli 2007 ~ 39w4d ~ gew: 3160 gr. ~ lengte: 48 cm. ~ 1e kindje
    22.Zanoni (27) --> Elise Nathalia = Elise ~ geboren: 13 juli 2007 ~ 41w1d ~ gew: 2920 gr. ~ lengte: 48 cm. ~ 1e kindje
    23.Peeetje/Petra (28 ) --> Luca ~ geboren: 13 juli 2007 ~ 38w3d ~ gew: ~ lengte: ~ 2e kindje
    24.Evelieveling/Eveline (33) --> Guilietta Demelza = Demelza ~ geboren: 14 juli 2007 ~ 40w3d ~ gew: 3130 gr. ~ lengte: 48 cm. ~ 1e kindje ~ bijz: keizersnede na uitputtende slag qua normale bevalling; geeft bv.
    25. Koeky/Sandra (26) --> Rianne ~ geboren: 17 juli 2007 ~ 41w2d ~ gew: 3105 gr. ~ lengte: 49 cm. ~ 1e kindje
    26.Lma/Elma (24) --> Brennan Noah ~ geboren: 18 juli 2007 ~ 39w6d ~ gew: 3560 gr. ~ lengte: 52 cm. ~ 1e kindje ~ bijz: vacuum
    27.Loltsje82 (25) --> Jannick Rowan = Jarno ~ geboren: 19 juli 2007 ~ 40w ~ gew: 3930 gr. ~ lengte: 54 cm. ~ 1e kindje
    28.Melanie (33) --> Milyan Mijo Pierre ~ geboren: 20 juli 2007 ~ 38w3d ~ gew: 3900 gr. ~ lengte: 49 cm. ~ 4e kindje
    29.MamavanDylan --> Kyano ~ geboren: 20 juli 2007 ~ gew: 3100 gr. ~ lengte: 50 cm. ~ 2e kindje
    30.Tantan/Tanya (30) --> Ruben Yannick ~ geboren: 22 juli 2007 ~ 41w4d ~ gew: 3720 gr. ~ lengte: 52,5 cm. ~ 1e kindje ~ bijz: zware bevalling
    31.Niva/Mirjam (26) --> Devin Danae ~ geboren: 23 juli 2007 ~ 40w3d ~ gew: 3340 gr. ~ lengte: 50 cm. ~ 1e kindje ~ bijz: zware bevalling
    32.Mesaana (35) --> Anouk ~ geboren: 23 juli 2007 ~ 41w3d ~ gew: 3600 gr. ~ lengte: ~ 1e kindje

Geboren:
    16 meisjes en 16 jongens

UITGEREKEND
    Naam (leeftijd) – geslacht kindje - uitgerekend - hoeveelste kindje – bijzonderheden
    1. Babylicious (23) – meisje – 07-07-2007 – 1e kindje
    2. Ana/Janneke (38 ) – meisje – 09-07-2007 – 1e kindje
    3. Koekensopie/Gwen (31) – jongen – 10-07-2007 – 3e kindje
    4. Mona (34) – surprise – 11-07-2007 – 1e kindje
    5. Kieteltje/ (27) – jongen – 13-07-2007 – 1e kindje
    6. TomenJerry/Wietske (26) – geheim – 15-07-2007 – 2e kindje
    7. Femke J (29) – surprise – 16-07-2007 – 1e kindje
    8. Monique27/Monique (32) – geheim – 22-07-2007 – 1e kindje
    9. Kriss/Christina (28 ) – surprise – 26-07-2007 – 1e kindje
    10. Tweety31/Diana (32) – geheim – 27-07-2007 – 1e kindje
    11. Irena (28 ) – meisje – 30-07-2007 – 1e kindje – bijz: dwarsligger; keizersnede op 25 juli
    12. Marloes80/Marloes (26) – jongen – 31-07-2007 – 1e kindje

Verwacht:
    3 meisjes, 3 jongens, 3 geheim, 3 surprise

15. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,864
    0
    0
    Amsterdam
    Peetje, gefeliciteerd met Luca! (Had ik geloof ik nog niet gedaan) Leuke foto!!

Babylicious: Uit je berichtje maak ik op dat jij ook bevallen bent. Dus, Gefeliciteerd met je kleine!
    (enne, laat het nou toch eens rusten, anders komen we hier nooit meer vanaf)

Kriss
    : ik denk niet dat je gedachten de bevalling tegen kunnen houden, want anders was ik nu ook nog zwanger!! ;) Wat ik wel geloof is, dat je tijdens de bevalling met je gedachten tegen kunt werken. Bij mij kwamen de weëen namelijk pas goed op gang toen ik zag dat mijn kinderen in de auto stapten om naar mijn vriendin te gaan. M.a.w. toen ik wist dat mijn kids onder de hoede aren mocht de baby komen.

Mesaana en man: gefeliciteerd met jullie dochter! Jeetje wat een zware bevalling. Hopelijk ben je al een beetje opgeknapt vandaag en kun je la een beetje genieten.

Sonya:Sterkte met die &^@&#^@-krampjes!!

Landa: Niemand die het je kwalijk neemt.. we weten allemaal hoeveel tijd zo'n kleine kost, toch? Lieve foto's van Bente. Wat lijkt ze al groot op dat kussen.

Eveliene: Fotogenieke dochter heb je!! Kijkt gewoon recht in de camera. Mooi, hoor!

Lijst: wat gaat het nu gelijk op qua geslacht, he?

16. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Wat een mooie meid! Een bos haar en prachtige kleren! (waar heb je de kleren vandaan? Vind ze heel cool)

17. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,864
    0
    0
    Amsterdam
    En dan nog ff een update hier:

waarom ben ik in godsnaam weer met bv begonnen? *&@#*@#*@) Het is weer kloofjes en stuwingstijd! Ik ben echt zooo hardleers. Al 3 x bv gegeven, 3x er totaal niks aan gevonden, 3x last van kloofjes, stuwingen enz. en toch doe ik het nu weer! Maar lang zal ik het echt niet volhouden, hoor!

Verder, Milyan is heel lief, komt om de drie uur, slaapt veel en is zoooooooooo cute! Hoort er al helemaal bij. Vandaag ging de kraamhulp weg, zegt Meallán tegen haar: "Dag Ingrid. De baby blijft hier!"
    Dus geen jaloerse taferelen.

Ik heb twee video's opmijn hyves gplaatst. Dus wie zich verveelt, kom ff kijken! http://mam-arnold.hyves.de/

18. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Melanie, geef jij borstvoeding met een tepelhoedje of zonder? Schijnt met hoedje namelijk minder pijnlijk te zijn...

Leuk die opmerking van Meallán en groot gelijk heeft hij (of is het een zij? sorry :oops: )

Kan helaas de video's niet bekijken. Krijg namelijk dit bericht: Hmmm...deze pagina wordt niet goed getoond door een probleem met javascript...

19. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

Feb 19, 2007
    1,881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    @Kar, ik las ff een paar pagina's mee en lees dat je wilde weten of jezelf ook venkelthee kunt drinken tegen krampen. Dat kan. Ik gebruik voor Marciano venkel-t drank (gekocht bij kruidvat) voor zijn krampjes. Op het etiket staat dat je het ook zelf kunt drinken als je bv geeft bijvoorbeeld.

Groetjes!

20. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Effe een klein mini berichtje..
    Ik heb nog steeds niet geslapen verdorie, val bijna om..verder gata het goed en herstel ik goed.

Bij de bevallingslijst mag bij bijzheden nog worden vermeld dat Devin de navelstreng strak om dr nekje had bij geboorte. (geen zuurstoftekort gehad voor zover ze weten) en dat haar hoofdje verkeerd om lag. (ik scheen een uitzonderlijk korte navelstreng te hebben..vreemd, nog geweten dat dat ook een issue kon zij waar ik me druk om had kunnen maken hihi)

Devin had helaas vanacht al erg veel last van krampjes en van twee uur vanacht tot half een vanmiddag wilde ze niet sucken :( Gelukkig daarna wél..Blijkt dat ze te ongeduldig is en steeds afhaakt omdat ik die toeschietreflex nog niet heb (ofzo?)

Vrij frustrerend, maar godzijdank ging het daarna beter.
    Wij proberen de cinamon ook.

Verder gaat het goed met ons famke, het is echt een plaatje (zoals elke mama dat vindt van haar eigen kindje, maar dan duizend keer mooier hihi)
    Ik denk echt dat ik de komende week weinig/ niet online zal komen of bij zal kunnen lezen..Ben fysiek echt toe aan rust enzo.

Meiden die nog moeten bevallen, heeel veel succes, ik denk wel aan jullie (echt waar!) En geloof in jezelf, ook als je het even niet meer weet en denkt niet aan te kunnen, je kan het zéker weten!

Heel veel liefs en een knuffel

en babylicious?..bla..

Share This Page