Juli 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by kimkivits, Oct 28, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Had ik ook. Dacht zelf dat het bij mij vrij normaal was omdat de hele placenta klein was. Toen Nicci op mijn buik/borst lag voelde ik het helemaal trekken! :(

Ik hoop dat je goed aan je rust toe komt en optimaal kunt genieten van jullie wondertje! Als je weer meer tijd hebt zien je wel weer verschijnen hoop ik!

2. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

Sep 19, 2006
    1,616
    0
    0
    Mesaana; Gefeliciteerd! Je hebt t niet makkelijk gehad zo te lezen. Geniet van jullie kleine meid!

Niva; Neem je rust hoor!

Ik; het enige wat me echt is tegengevallen aan de zwangerschap, bevalling en daarna is de borstvoeding. Wat een @^&%@^&-zooi. Mijn borsten doen onwijs pijn (zit tegen een borstontsteking aan, dus moet erg oppassen nu), het aanleggen kost heel veel energie en het drinken is echt doorbijten voor mij (mick vindt het leuker om te kauwen). Ik weet niet hoe lang ik dit nog vol ga houden. Verder is alles goed verlopen bij mij, maar dit valt me vies tegen.

3. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,864
    0
    0
    Amsterdam
    Je moet het bestuuringselement eerst activeren, tenminste, dat zei ie bij mij

4. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hallo meiden
    niva: wat is ze mooi. Kan me voorstellen dat je trots en verliefd bent!

bbylicious: van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleine....geniet er maar lekker van!

Tweety: kan je helaas geen raad geven over de weeen, heb er geen ervaring in!

Peetje: ojee wat een zorgen al gehad met Luca. Hopelijk gaat vanaf nu alles gewoon goed!

Kriss: klinkt helemaal niet erg hoor. ik was wel bezig ermee, maar ik denk mijn omgeving nog veel meer. En weet je, als het kindje er dadelijk is is het nog allemaal heel onwezelijk! Hopelijk kom je de dagen rustig en ontspannen door en meer dan afwachten kun je helaas toch niet!

Mesana: van harte gefeliciteerd met Anouk. Tjee wat een bevalling! Hopelijk knap je vlug op. Geniet maar lekker van jullie dochtertje

Sonya: wou dat ik je wat raad kon geven..... in iedergeval een dikke knuffel van ons!

LAnda: wat een schatje is bente en wat een mooie kop haar! Fijn dat alles lekker loopt bij jullie. GEniet er maar van hoor meid!

Evelien: je bent goed bezig hoor. Volg gewoon je gevoel! En ze is inderdaad een schatje, vooral op die klaarwakkere foto!

KAr: fijn dat je goed in je velletje zit. Hopelijk doet de antibiotica goed zijn werk en ben je vlug opgeknapt!

Nou ff een sms van Irena:
    Wij zijn blij! Tica Fermina Marian is vandaag geboren om 13:53u. KS ging goed en Tica is gezond. Groetjes aan iedereen.
    Irena

Hier verder ff geen nieuws van mijn kant. Ben gewoon moe!

Twinny

5. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

May 15, 2005
    1,191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    Ramona gefeliciteerd met Tica aparte naam. geniet lekker en kom lekker bij van de ks.

6. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

Sep 17, 2006
    644
    0
    0
    ik werk in de kinderopvang
    ik woon in het westland
    vanmiddag weer de APK goed doorstaan.
    De VK heeft ook wat tips gegeven om de eerste weeën goed te doorstaan. Ademhaling is daarin het belangrijkste. Dus ik ga er voor! Ik heb er wel vertrouwen in! (zeg ik heel stoer..hihi)

Irena gefeliciteerd met Tica! Veel geluk!

7. Ana

Ana Actief lid

May 28, 2006
    229
    0
    0
    Z-Spanje
    hoi!

Ik breek even in voor een update, sorry dat ik niets van me heb laten horen tot nu toe, het is een beetje een gekkenhuis geweest hier en heb nergens tijd voor gehad, niet eens om wat te slapen, haha! Oh, boy, heb een hoop bij te lezen en een hoop te vertellen...

Komtie:
    had vrijdag de 20e een afspaak om 9 uur om ingeleid te worden. Wordt ik 's nachts wakker om 02:30 met een wee... een echte! Dit kwam zo om de 6-7-5-3 of soms 2 minuten terug en na een uur besloot ik m'n man wakker te maken en gingen we naar het ziekenhuis. Daar bleek ik 2cm ontsluiting te hebben en besloten ze me toch op te nemen omdat de weeen erg regelmatig waren, heb tot 7 uur op een zaaltje gelegen waar ik tussen de weeen wegzuchtend toch nog wat sliep. Om 7 uur had ik 4 cm ontsluiting en om 7:30 werd ik naar de verloskamer gereden.

Daar heb ik de rest vd ontsluiting doorgebracht, de vroedvrouwen waren uiterst lief en deden van alles om het me zo confortabel mogelijk te maken: klassieke muziek, kreeg een soort grote skippybal om op te wiegen die ze net gekocht hadden, m'n man masseerde m'n schouders tussen de weeen door. Ik bleek erg interessant te zijn geweest want ik had een uitgebreid geboorteplan en dat is vrij nieuw daar, bovendien wilde ik geen ruggeprik en dat is al helemaal raar.

Op zich ging alles goed, behalve dat bij de persweeen het hoofdje vooruit kwam maar na elke wee weer terugviel, bovendien viel ik tussen de weeen in slaap elke keer. Toen de gyn erbij werd gehaald werd ik toch erg nerveus en besloot alles op alles te zetten en dat hoofd er uit te persen hoe dan ook. De gyn wilde nog met z'n handen op m'n buik duwen maar daar heb ik heel beleefd tegen gezegd dat die met z'n tengels ervan af moest blijven, hij gromde nog wat in de trant van "ik wilde alleen maar helpen".

Toen heb ik heel hard geperst en alle moeite die de vroedvrouwen hadden gedaan om uitscheuren te voorkomen (hete vochtige lappen, masseren, etc.) heb ik toen door m'n ongeduld weer teniet gedaan maar... om 13:37 is toen toch op eigen kracht Anneke geboren! (vandaar dat ik m'n naam wat had aangepast eerder, ze is naar beide oma's vernoemd, dus niet naar mij -ik heet eigenlijk wat anders, hihi). Ze floepte er met hoofd en romp tegelijk uit en ik heb haar er verder uitgehaald en op m'n buik gelegd. Ze probeerde meteen haar hoofd op te tillen en om haar heen te kijken, ik was op slag verliefd! M'n man heeft toen de navelstreng doorgeknipt en ze hebben ons lekker alleen gelaten voor een tijdje voor we naar de kamer werden gereden.

Zondag werd ik ontslagen (standaard procedure om je 48 uur vast te houden) en nu zijn we thuis en helemaal hoteldebotel. Het is een schat van een meid, alles gezond en heel sterk, zuigt als een bezetene nog steeds als ik haar aanleg zie ik sterretjes maar ze doet het perfect, alles is zó volmaakt aan haar dat ik helemaal nergens anders over kan hebben, hihi.

Goed, dit even mijn verhaal, de komende dagen hoop ik nog een keertje langs te komen om alle andere verhalen te lezen. Ben érg benieuwd wat er allemaal in de tussentijd is voorgevallen! (Tanya! tell me!).

Iedereen die wacht: sterkte ermee en succes met de bevalling, iedereen die niet bevallen is: GEFELICITEERD EN GENIET ERVAN!

8. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Wat een gaaf verhaal! Gefeliciteerd met de geboorte van Anneke! :)

9. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Irena gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter. Is Tica de roepnaam?

10. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

Sep 19, 2006
    1,616
    0
    0
    Irena en Ana: Gefeliciteerd! Goed gedaan meiden! Veel plezier met jullie kindjes.

11. Ana

Ana Actief lid

May 28, 2006
    229
    0
    0
    Z-Spanje
    Sorry, haar volledige naam is: Ana Catharina Pérez van Roode met als roepnaam Anneke (ter verduidelijking: ik heet dus eigenlijk Marianne, beetje raar nu voor jullie maar goed), ze woog 3,7kg, 52cm lang met een Apgar score van 9 en 10.

12. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,864
    0
    0
    Amsterdam
    Ramona, gefeliciteerd met Tica!! Leuke namen hebben jullie gekozen!!

Ana, wat ben jij een oersterke vrouw. Gefeliciteerd met jullie dochter!!

13. Niet meer actief

Even een kort berichtje ook van mij. Ik ben gisteren om 12 uur ontslagen uit het ziekenhuis en ben nu dus thuis. Op dit moment wil Ruben niet gaan slapen en is Marc met hem bezig want hij had een enorme poepluier. Door het vele bloedverlies ben ik lichamelijk nog tot helemaal niets in staat, en dat is erg frustrerend voor zo'n bezig bijtje als ik. En de combi geen zelfvertrouwen, borderline, zware bevalling en kraamtranen is ook 100x niets. Ik zal proberen morgen helemaal bij te lezen en mijn bevallingsverhaal en de dagen erna op te schrijven. Onze kanjer doet het heel goed met de borstvoeding. Ja jullie lezen het goed, mijn borstvoeding loopt als een tierelier! De kraamverzorgster is zo tevreden, dit had ze nog niet vaak meegemaakt en al helemaal niet bij vrouwen die een borstverkleining hebben gehad. En beide borsten doen het gewoon hartstikke goed! Oké, ben weer keimoe dus ik ga weer liggen. Morgen neem ik de laptop mee naar boven (lang leve draadloos internet!) en dan zal ik bij gaan lezen en mijn verhaal plaatsen.

Liefs, Tanya

14. pienie

pienie Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    1,418
    1
    0
    zuid holland
    Gelukkig... ik ben weer online! Sorry, maar ik heb nog niks bij kunnen lezen.
    Even in het kort:
    Vrijdag werd Siebe een beetje warm wakker, eind van de ochtend maar getempt. 38.6 Even de Vk gebeld maar die verwees naar de huisarts. Moest meteen met hem langs. Hij was alleen warm en suffig, dus ik verwachtte niks raars. Maar we moesten meteen naar de kinderarts en toen we daar waren moesten we meteen blijven. Hij moest aan het infuus (wat niet lukte dus na een uur en vele pogingen verder werd het een schedelinfuus op zijn voorhoofd). Verder een katheter om urine te vangen en aan de monitor. Meteen oogde hij heel ziek en werd ook met het uur zieker. In het begin dronk hij nog aan de borst, diezelfde avond lukte alleen een flesje en de volgende dag moest hij een sonde in zijn neusje. Hij lag de hele dag zachtjes te kreunen, heel zielig. Maar goed, inmiddels is hij opgeknapt en weten we wat het was. Het was een entrovirus (voor volwassenen gewoon een lichte buikgriep, maar voor die kleintjes heel naar). Inmiddels is hij koortsvrij en drinkt hij weer zelf. Soms heeft hij niet de kracht om de hele borst te drinken en moet ik dus een flesje na geven.
    Het waren enorm vermoeiende dagen: voeden, verschonen, flesje geven, kolven en stipt na 3 uur weer voeden om uitdrogen/vermagering tegen te gaan. Soms had ik een uur niks en moest dan alweer (24 u per dag). Thuis was mijn dochter helemaal ontregeld en huilde iedere nacht om mij. Als ik daar dan weer aan dacht kwamen er spontaan wat verlate kraamtranen (was de kraamweek zo goed doorgekomen, maar helaas ;) ).
    Ik hoop dat hij nu voldoende aan de borst gaat drinken zodat dat kolven en navoeden niet meer hoeft. Een voeding duurt nu in een ongunstig geval 2 uur totaal :confused: . Als dat lang zo blijft vrees ik dat ik moet stoppen met de BV, want dat trek ik niet. Maar goed, nu ben ik moe maar blij weer thuis te zijn. Vreselijk om je kleintje zo ziek te zien en je andere kleintjezo verdrietig.

Ik heb begrepen dat er nog wat meiden zijn bevallen: van harte!
    Ik ga zsm bijlezen, maar zoals jullie lezen is mijn tijd schaars :(
    Groetjes
    Pienie

15. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    Poeh..... wat een verhalen.

Irena, gefeliciteerd met Tica. Weer een aparte naam erbij bij de juli-mama's.

Tanya, niet te snel teveel willen hè! Het is niet de bedoeling dat je een dagtaak krijgt aan bijlezen. had Marc het huis trouwens mooi versierd?

Pienie, we kennen elkaar niet. Maar ben ergblij dat het weer beter gaat met Siebe.

16. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    En weer kunnen we een zwangere juli-mama wegstrepen!

Wie zijn er nu nog over?
    *Tomenjerry/Wietske 15-07-2007 uitgerekend, uiterlijk maandag 30-7 inleiden
    *Femke J 16-7-2007 uitgerekend, gestript op 22 en 24 juli.
    *Kriss/Christina 26-7-2007 uitgerekend
    *Tweety31/Diana 27-7-2007 uitgerekend

17. pienie

pienie Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    1,418
    1
    0
    zuid holland
    Hai, dank je!
    Lees ik nou goed dat je zwanger bent geraakt in ronde 50? Is dat bij wijze van spreken of hebben jij en je partner inmiddels engelengeduld gekweekt?

18. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Wat zielig! Ik ben blij dat het weer goed met hem gaat en dat jullie thuis zijn. Ik heb vaak aan je mannetje gedacht de laatste dagen. Dat gun je niemand!

19. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Weet iemand of er ergens staat wanneer een kleintje over mag op 6 voedingen? Ze geeft wel aan wanneer ze wil drinken of niet, maar ik kom al 2 dagen op 6 voedingen van 100ml uit.

20. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Share This Page