Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    Pascal lacht me al uit als ik ook maar zeg dat ik kramp heb.

2. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

17 sep 2006
    644
    0
    0
    ik werk in de kinderopvang
    ik woon in het westland
    Shoot him! ;)

3. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    neeeee is zielig geen papa meer en geen centjes;) maare ik ga ff tukken voor Eva weer wakker wordt. tot later

4. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

17 sep 2006
    644
    0
    0
    ik woon in het westland
    ik ga ook ff pitten...voorslapen ;)

5. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    ja... slaap maar goed voor, straks kan het niet meer ;)

Ik word GEK van die lekkende tieten.
    Zoogcompressen vond ik niets. Die waren binnen no time nat en dat irriteerde aan mijn tepels. Ze deden er zo'n pijn door.

Nu gebruik ik die lilypadz. Werkt stukken beter. Maar nog... Soms is de druk die die dingen op je tepel horen uit te oefenen niet groot genoeg meer en dan lek ik alsnog. Gevolg... weer een natte bh, shirt etc.

En tijdens het voeden vind ik het helemaal vreselijk. Ik zie mezelf nog niet voeden in het openbaar. Want ik moet de andere borst gewoon uit mijn bh halen omdat anders mijn bh zeiknat wordt. Daar moet ik gewoon een handdoek tegenaan houden om al het lekken op te vangen.

Is dit normaal? Stopt dit ooit? Hebben jullie dit ook?

In principe zou je denken... ff de druk eraf kolven dan gaat het weer. Maar ja, hoe meer ik kolf of er even uit masseer, hoe meer ik natuurlijk ga aanmaken. Dus eigenlijk maak ik het op die manier alleen maar erger voor mezelf.

Ik haat het ook dat mijn borsten de ene keer binnen 2 uur weer vol moeten zijn, de andere keerkomt ze pas na 4 uur.
    En dat doorslapen 's nachts... vannacht sliep ze zo'n 6,5 uur door... heel fijn, maar na 4 uur word ik toch wakker met lekkende borsten. En dat blijft druppen tot ze wakker is en wil eten.
    Dus wat mij betreft mag ze gewoon om de 4 uur blijven komen ;)

6. Amle

Amle Niet meer actief

Meiden,

Irena: gefeliciteerd met Tica
    Ana/Marianne: gefeliciteerd met Anneke
    Geniet van de komende tijd!
    Pienie: wat sneu voor je mannetje, fijn om te horen dat het nu weer wat beter gaat.

Nog maar 10 dames te gaan....

Hier gaat alles vrij vlot. Vandaag de eerste dag zonder kraamhulp. Bas is nu aan het stofzuigen en afwassen; de huishoudelijke taken. Zelf kan ik eindelijk weer een beetje fantsoenlijk zitten. Ben vanochtend voor het eerst weer naar buiten geweest om een rondje met de hond te lopen. Vermoeiend maar wel lekker fris!
    Met Brennan gaat het ontzettend goed, hij slaapt veel en eet goed. Borstvoeding gaat nu ook prima. Hij is zelfs in 2 dagen tijd 220 gram aangekomen :confused: En is nu 3490 gram (bijna weer op het geboorte gewicht.) Hij liep dan ook een dag achter en heeft de schade nu goed ingehaald... We genieten volop van hem al moet ik nog steeds heel erg wennen aan het ouderschap!

Ik hoop dat verder alles goed gaat met iedereen.
    Meiden die nog moeten bevallen, kop op! Ik denk aan jullie, nog even en dan kunnen jullie ook echt genieten.

Liefs Elma

BEVALLINGSLIJST!

BEVALLEN
    Naam (leeftijd) --> naam kindje – geb. datum – aantal weken – gewicht – lengte – hoeveelste kindje ~ bijzonderheden
    1.Sonya (29) --> Chedella ~ geboren: 1 mei 2007 ~ 28w4d ~ gew: 1250 gr. ~ lengte: ~ 1e kindje ~ bijz: veel te vroeg; 1 juli naar huis!!
    2.Jekkia (31) --> Raven ~ geboren: 31 mei 2007 ~ 32w6d ~ gew: 1850 gr. ~ lengte: ~ 1e kindje ~ bijz: keizersnede
    3.Alina --> onbekend ~ geboren: 7 juni 2007 ~ 34w3d ~ gew: ? ~ lengte: ~ 1e kindje ~ bijz. keizersnede, 5 wk. te vroeg
    4.Kirby (24) --> Ana-Lucia Yvonne ~ geboren: 15 juni 2007 ~ ...w ~ gew: 3070 gr. ~ lengte: 50 cm. ~ 2e kindje
    5.Jaquelien (25) --> Harrie ~ geboren: 19 juni 2007 ~ 36w4d ~ gew.: 3250 gr. ~ lengte: 50 cm ~ 1e kindje
    6.Sjaantje (23) --> Jelle ~ geboren: 20 juni 2007 ~ 38w ~ gew: 3332 gr. ~ lengte: 48 cm. ~ 1e kindje ~ bijz: snelle bevalling
    7.Beebie/Chantal (28 ) --> Jayden Nicole = Nicci ~ geboren 20 juni 2007 ~ 37w5d ~ gew: 1860 gr. ~ lengte: 40 cm. ~ 1e kindje ~ bijz. thuis bevalling, dysmatuur, couveuse
    8.Lexi/Sigrid (33) --> Elin Rebecca ~ geboren: 21 juni 2007 ~ 37w ~ gew: 2815 gr. ~ lengte: 47 cm. ~ 1e kindje ~bijz: zeer snelle bevalling
    9.Adine (37) –-> Marleen ~ geboren: 24 juni 2007 ~ 37w3d ~ gew. ~ lengte: ~ 1e kindje
    10.Twinny (33) --> Zoë ~ geboren: 26 juni 2007 ~ 38w6d ~ gew. 2805 gr. ~ lengte: 48 cm. ~ 1e kindje ~ bijz: keizersnede
    11.Pinkpuma/Astrid (?) --> Rick ~ geboren: 3 juli 2007 ~ 39w3d ~ gew: 4500 gram ~ lengte: ~ 1e kindje
    12.Sterrekind/Esther (31) --> Lieve ~ geboren: 4 juli 2007 ~ 40w2d ~ gew: 3970 gr. ~ lengte: 52 cm. ~ 2e kindje ~ bijz: ingeleid, maar toch keizersnede
    13.Vissie (29) --> Jeroen ~ geboren: 5 juli 2007 ~ 38w2d ~ gew: 3330 gr. ~ lengte: 48 cm. ~ 1e kindje ~ bijz: keizersnede
    14.Marilyn (26) --> Sienna Lois Dayenne ~ geboren: 5 juli 2007 ~ 39w2d ~ gew: ~ lengte: ~ 1e kindje
    15.Marloes22 (22) --> Joey Dylano Jason ~ geboren: 7 juli 2007 ~ 39w4d ~ gew: 3000 gr. ~ lengte: 45 cm. ~ 1e kindje
    16.Jody (27) --> Mick ~ geboren: 8 juli 2007 ~ 39w ~ gew: 3480 gr. ~ lengte: 51 cm. ~ 1e kindje
    17.Pienie (27) --> Siebe ~ geboren: 10 juli 2007 ~ 40w2d ~ gew: 4000 gr. ~ lengte: ~ 2e kindje ~ bijz: thuis bevallen
    18.Kar76/Karlijn (31) --> Sverre ~ geboren: 11 juli 2007 ~ 40w6d ~ gew: 3655 gr. ~ lengte: 48 cm. ~ 1e kindje
    19.Kimkivits/Kim (22) --> Aidan Quinn ~ geboren 11 juli 2007 ~ 40w4d ~ gew: 4120 gr. ~lengte: 54 cm. ~ 1e kindje ~ bijz: zware bevalling
    20.Kaartje/Caro (30) --> Lois Elisa ~ geboren: 11 juli 2007 ~ 40w6d ~ gew: 3400 gr. ~ lengte: 50 cm. ~ 1e kindje ~ bijz: thuis bevalling
    21.Landa78/Jolanda (25) --> Bente ~ geboren: 13 juli 2007 ~ 39w4d ~ gew: 3160 gr. ~ lengte: 48 cm. ~ 1e kindje
    22.Zanoni (27) --> Elise Nathalia = Elise ~ geboren: 13 juli 2007 ~ 41w1d ~ gew: 2920 gr. ~ lengte: 48 cm. ~ 1e kindje
    23.Peeetje/Petra (28 ) --> Luca ~ geboren: 13 juli 2007 ~ 38w3d ~ gew: ~ lengte: ~ 2e kindje
    24.Evelieveling/Eveline (33) --> Guilietta Demelza = Demelza ~ geboren: 14 juli 2007 ~ 40w3d ~ gew: 3130 gr. ~ lengte: 48 cm. ~ 1e kindje ~ bijz: keizersnede na uitputtende slag qua normale bevalling; geeft bv.
    25. Koeky/Sandra (26) --> Rianne ~ geboren: 17 juli 2007 ~ 41w2d ~ gew: 3105 gr. ~ lengte: 49 cm. ~ 1e kindje
    26.Lma/Elma (24) --> Brennan Noah ~ geboren: 18 juli 2007 ~ 39w6d ~ gew: 3560 gr. ~ lengte: 52 cm. ~ 1e kindje ~ bijz: vacuum
    27.Loltsje82 (25) --> Jannick Rowan = Jarno ~ geboren: 19 juli 2007 ~ 40w ~ gew: 3930 gr. ~ lengte: 54 cm. ~ 1e kindje
    28.Melanie (33) --> Milyan Mijo Pierre ~ geboren: 20 juli 2007 ~ 38w3d ~ gew: 3900 gr. ~ lengte: 49 cm. ~ 4e kindje
    29.Ana/Marianne (38 ) --> Ana Catharina Pérez = Anneke ~ geboren: 20 juli 2007 ~ 41w4d ~ gew: 3700 gr. ~ lengte: 52 cm. ~ 1e kindje
    30.MamavanDylan --> Kyano ~ geboren: 20 juli 2007 ~ gew: 3100 gr. ~ lengte: 50 cm. ~ 2e kindje
    31.Tantan/Tanya (30) --> Ruben Yannick ~ geboren: 22 juli 2007 ~ 41w4d ~ gew: 3720 gr. ~ lengte: 52,5 cm. ~ 1e kindje ~ bijz: zware bevalling
    32.Niva/Mirjam (26) --> Devin Danae ~ geboren: 23 juli 2007 ~ 40w3d ~ gew: 3340 gr. ~ lengte: 50 cm. ~ 1e kindje ~ bijz: zware bevalling; navelstreng strak om nekje en hoofdje verkeerd om.
    33.Mesaana (35) --> Anouk ~ geboren: 23 juli 2007 ~ 41w3d ~ gew: 3600 gr. ~ lengte: ~ 1e kindje
    34.Irena (28 ) --> Tica Fermina Marian ~ geboren: 25 juli 2007 ~ 39w2d ~ gew: ~ lengte: ~ 1e kindje ~ bijz: keizersnede ging goed

Geboren:
    18 meisjes en 16 jongens

UITGEREKEND
    Naam (leeftijd) – geslacht kindje - uitgerekend - hoeveelste kindje – bijzonderheden
    1. Babylicious (23) – meisje – 07-07-2007 – 1e kindje
    2. Koekensopie/Gwen (31) – jongen – 10-07-2007 – 3e kindje
    3. Mona (34) – surprise – 11-07-2007 – 1e kindje
    4. Kieteltje/ (27) – jongen – 13-07-2007 – 1e kindje
    5. TomenJerry/Wietske (26) – geheim – 15-07-2007 – 2e kindje
    6. Femke J (29) – surprise – 16-07-2007 – 1e kindje
    7. Monique27/Monique (32) – geheim – 22-07-2007 – 1e kindje
    8. Kriss/Christina (28 ) – surprise – 26-07-2007 – 1e kindje
    9. Tweety31/Diana (32) – geheim – 27-07-2007 – 1e kindje
    10. Marloes80/Marloes (26) – jongen – 31-07-2007 – 1e kindje

Verwacht:
    1 meisje, 3 jongens, 3 geheim, 3 surprise

7. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

hier even een ego berichtje...het gaat al wat beter hier...ik gebruik nu vsm druppeltjes bij chedella en die schijnen toch wel te helpen...vanaacht heeft ze beter geslapen en was ze ook beter te troosten..nu ben ik net met mijn moeder naar de bossen geweest wezen wandelen en daar gaan piknicken :)Nu is ze met chedella nog weg en ik ga gauw wat peotsen hier...kom met haar thuis nergens meer aan toe...en aan gezien ik zaterdag jarig ben....wil ik toch een schoon huisje ;)

nu ga ik gauw mijn radio op volume zetten en vlug 2 uurtjes het huis in orde maken..
    lees vanavond weer mee...doei doei

8. landa78

landa78 Bekend lid

1 mrt 2007
    559
    0
    0
    Joehoe even een paar minuutjes voor mezelf.

Eef: Heel herkenbaar die lekkende borsten, het spuit er bij mij zowat uit. Ik ga ervan uit dat dit ooit een keertje over gaat.. draag nu ook echt alleen zwarte truitjes.
    Maar goed ik mag niet klagen, heb verder geen last van kloven etc.

Melanie: Had het je nog niet verteld maar wat hebben jullie wederom een prachtige originele naam voor jullie kleintje!

Irena: Gefeliciteerd met Tica!

Ana: Gefeliciteerd met Anneke!

Tanya: Wat fijn dat je weer thuis bent. Rust lekker uit en geniet van je knappe kereltje. Wat een schitterende haren!

Pienie: Arme Siebe. Het zit jullie de laatste weken ook niet echt mee zeg. Sterkte!

Femke: Zie nu dat wij op dezelfde dag uitgeteld waren..
    pff gek idee dat ik nu ook nog zwanger had kunnen rondlopen.

Wietske: Hoop dat het bij jou nu ook snel doorzet.. Jij zit ook al echt lang te wachten..

Sex: Ik zou zo ontzettend graag weer willen maar vloei nog een beetje.. en ben eerlijk gezegd stiekem een beetje bang dat mijn gat is dicht genaaid. Is puur psychisch maar goed.

Elma: Wat fijn dat het zo heerlijk gaat met jullie!

Kriss: Sterkte vandaag, zou mooi zijn als je op je uitgerekende datum zou bevallen!

Zanoni: Hé nog eentje die op de 13e bevallen is! Leuk. Alles goed met jullie?

Ik moet weer aan het werk.. mevrouw heeft honger.
    Hoop strakjes nog even terug te komen.

9. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Alles wat jij zegt heb ik ook!

Lekkende andere boob als je zit te voeden, dat je zo'n zeiknat spuugdoekje krijgt...
    Natte bh's en van die ronde vochtplekken in je t-shirt als je niet snel genoeg bent...
    En dat je boobs na een paar uur alweer gaan tintelen met de mededeling 'het is weer tijd!' terwijl je kind nog ligt te maffen...
    En 's nachts inderdaad erg fijn als ze lang slapen maar de tijdschakelaar in je boobs gaat gewoon aan als ze niet wakker worden...

Ik ben maar wat blij dat ik zoveel bh's heb want ik doe degene die ik (ook 's nachts) draag iedere morgen in de was.

10. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Even een klein beetje kunnen bijlezen.

Seks... Voorlopig denk ik alleen maar aan mijn schaarse uurtjes van rust! Haha, ik geloof dat manlief daar eact hetzelfde over denkt...

Lekkende boobs: valt bij mij enorm mee. Maar ja, Siebe heeft natuurlijk door dat ziek zijn veel minder gedronken, dus voor mij is het juist steeds de vraag of er wel voldoende komt. Eveline, kun je niet eens een lactatiekundige vragen? Of gewoon alle nachtvoedingen met kunstvoeding doen (áls ze komt) zodat je lichaam daaraan went. Wakker worden van natte borsten terwijl; je je slaap goed kunt gebruiken is ook niks.

Eveline, je vroeg nog naar de schimmelinfectie&waterpokken: dat is nu niet meer aan de orde. Ik schrok even omdat ie natuurlijk zo ziek werd. Door die schimmel kan hij nog spruw krijgen, maar vooralsnog (afkloppen) is er niks.

Melanie: hoe komen jullie aan de tweede en derde naam. Ik moest lachen toen ik het net las want de werktitel van Siebe was tijdens de zwangerschap: Mio. Dit had mijn dochter bedacht (knap hè, gewoon een bestaande naam verzinnen...). Ook nu nog noemen we hem vaak Mio, uit gewoonte en als troetelnaam. Jouw zoon heeft als tweede naam toch Mijo?

Elma, in je lijst die je zo fijn bijhoudt (erg handig als je even niet online bent geweest, fijn dat je dit doet) staat dat ik 2 dagen over tijd was. Dit was eigenlijk 3.

11. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi Pienie,

Er is een boek van Astrid Lindgren (van Pippi Langkous) met de titel 'Mio, mein Mio'. Op internet heb ik toen de spelling Mijo gezien en dat vond ik erg leuk. Tijde was het zelfs eerste naam, maar het werd uiteinlijk toch Milyan omdat we de betkenis erg leuk vonden (degene, die erg geliefd wordt/is) en omdat we dan alle jongensnamen laten eindigen op een N (MyroN, MealláN en MilyaN).
    We wilden ook weer een naam uit de familie gebruiken en dat werd Mario's vader Piet, maar dan op z'n Frans. Piet erachter klinkt zo plat en vond ik boendien niet mooi, maar Pierre wel.

Groetjes, Melanie

12. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Meiden, ik heb de knoop doorgehakt. Ik ga over op FV.
    De vk was vandaag geweest en Milyan is weer afgevallen ipv van aangekomen te zijn. Hij krijgt dus niet genoeg naar binnen. Ik zou dan beide borsten moeten geven, maar aan een kant zit ik al twee dagen te kolven omdat ik enorme kloven had, echt alsof er een stuk uit mijn tepel is gehapt. De tweede borst zit er tegen aan om ook open te springen en dan het idee dat ik Milyan er om de drie uur aan moet laten drinken....
    Toen de vk naar mijn borsten keek snapte ze ook hoe die kloven konden komen ondanks het feit dat Milyan goed hapt en hij goed wordt aangelegd. Ik schijn in verhouding erg grote tepels te hebben, dus Milyan glijdt er als het ware weer vanaf. Hetzelfde had de kraamhulp gister ook al opgemerkt.
    Ik ben enorm blij dat ik deze beslissing nu heb genomen. Ben sowieso nooit een fan van bv geweest, plus de pijn, plus dat ik straks alleen met 4 kids zit ....
    Dus, het afbouwen is begonnen....

13. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Ik had dit ook hoor voor mijn productie terug liep. Dan keek Chris me aan als Nicci begon te huilen en moest hij al lachen omdat ik met 2 natte plekken liep. :( Hoe vervelend het nu ook is, als je straks weer meer gaat doen in huis en je voeding misschien terugloopt dan herstelt de balans zich wel. En je zou best de druk eraf kunnen kolven en de melk in de vriezer kunnen zetten voor schaarsere dagen. Het is inderdaad aftasten hoe je moet kolven om niet extra te gaan aanmaken. Misschien na iedere voeding nog even 5 minuten iedere borst?

14. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Kloven zijn ik aan bloedende wondjes op je tepel?

Als ik jou zo hoor (lees) dan snap ik heel goed dat je overgaat op flesvoeding. Ik hoop dat mijn nippels ook een stuk minder gevoelig gaan worden anders zijn ze over een half jaar echt versleten! Ik heb ze nog nooit zo groot en rood gehad! :confused:

15. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Beebie, ik snap niet wat je vraagt? Is dat Africaans? ;)

Vraag je nu wat kloven zijn? Scheuren in je tepel, bij mij zo erg dat er idd bloed uit kwam..

16. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Sjeeee ik ben analfabeet! Excuus is een mooi meisje op mijn linker arm. ;)

Ik miste het woord 'neem' tussen 'zijn' en 'ik'. Gelukkig begreep je me zo ook! 8)

17. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

17 sep 2006
    644
    0
    0
    ik woon in het westland
    Voor alle meiden die over tijd lopen...

SORRIE!!!!

Zojuist zijn mijn vliezen gebroken...helder roze...
    dus ik wacht af...

pff..kben stik zenuwachtig!

18. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Whoehoe! Spannend! Helder roze of net als water?

19. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    pff jaloersss maar succes meid hoor je beeb is tenminste niet zo eigenwijs als de mijne kan jij ook niks aan doen hahaha. waarom wil mijne nou niet snif snif ben ik niet lief soms?

20. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Je bent te lekker warm van binnen! Sub tropisch zwemparadijs! Jij bent haar Aquarena!

Deel Deze Pagina