Juli 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by kimkivits, Oct 28, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    *tong terug uitgestoken!*

Ja joh Twinny vindt ons vast wel, en anders laten we hier toch gewoon een briefje achter waar we zitten? Twinny is niet gek! (Toch Twin? ;) )

2. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

Aug 15, 2006
    738
    0
    0
    [quote="Evelieveling]

Ze is zo geweldig. Ik wist niet dat het moedergevoel en moederliefde zo overweldigend was. Normaal moet liefde echt groeien bij mij, maar ik hou zoveel van dit wezentje. Zou echt mijn leven voor haar geven....[/quote]

Ongelofelijk he?
    Dat gevoel, dat is niet te omschrijven aan mensen die geen kinderen hebben.

3. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Zeker ongelofelijk! Daar had ik trouwens ook mijn eerste kraamtranen over: hoeveel ik nu al van haar hield, en toen had ik haar nog geen week! Zo snel gaat dat en zo intens is het he?!

4. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    Ik riep ook altijd 'Jerry is mijn keuze... dus die blijft bovenaan staan. Die heb ik zelf uitgezocht. Dit wezentje krijg je en je hebt niets uit te zoeken....'

Maar ik snap nu waarom mensen roepen dat hun eigen kroost het belangrijkste in hun leven is en boven hun partner komt.

5. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

Aug 15, 2006
    738
    0
    0
    Tanya, denk lekker aan jezelf en aan de kleine, jullie zijn het belangrijkste.
    Foradix is erg goed om aan te sterken, kan je gewoon bij de drogist kopen.
    En probeer zoveel mogelijk bij te slapen want jij heb niet veel rust gehad de afgelopen weken.

6. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

Sep 19, 2006
    1,616
    0
    0
    Ja Ruud is thuis vandaag, maar denk dat ie morgen weer gaat werken :( .

Tanya: ik hoop dat je een beetje van shoppen houdt, want wat fantastisch om een nieuwe garderobe te mogen kopen in een paar maten kleiner! Rust eerst maar even uit en hopelijk heb je snel minder pijn aan je muts. Dat lijkt me idd heel vervelend. En die tranen: lekker laten komen, het moet er toch uit.
    En je blijft er bij horen hoor! Ook als je even minder aanwezig bent. Het is heel belangrijk om er nu voor jezelf en de kleine te zijn. Wij wachten hier wel geduldig ;) . Er zijn er meer die daar ook last van hebben (ik ben daar ook 1 van :rolleyes: ).

Evelien: Tja, van die dagen kan je zo hebben he? Gelukkig gaan ze ook weer over. Maar het is denk ik wel normaal dat je dat afreageerd op diegene die het dichts bij je staan. Als je je weer een beetje beter voelt geef je Jerry gewoon een dikke kus en dan is alles weer goed.
    Ik herken het gevoel wel hoor; dat je zo gek bent op je kleine!
    Maar Mick is al zo sterk (en wordt sterker met de dag) dat ik niet echt de angst heb om hem pijn te doen of hem te laten vallen ofzo. Het is ook geen huilerd. Soms slaat ie zichzelf zo hard voor zijn hoofd (heel komisch om te zien), dan kijkt ie even moeilijk en dan is het weer over.

7. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

Sep 19, 2006
    1,616
    0
    0
    Sterrekind:

Wat maak jij een prachtige kindjes!

8. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

Aug 15, 2006
    738
    0
    0
    Dankjewel!
    Jij mag ook niet klagen hoor! :)
    Lekker jochie!

9. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

Sep 19, 2006
    1,616
    0
    0
    Ja, dat is ook wel zo :rolleyes: :D !

10. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Kriss nogsteeds niet bevallen?

Het heeft mij vanochtend 4 luiers gekost voordat ik Raven had aangekleed.
    Eerste keer beetje plas op de nieuwe luier en beetje poep, 2e keer spuitpoep (erg goed gemikt op de buitenkant van de luier), 3e keer de grand finale met nog een keer een flinke plas

Verder is ze eindelijk wat rustiger, het huilen wordt ietsjes minder.

En inderdaad, ben het helemaal met Eef en de rest eens. Ongelooflijk hoe snel je van zo'n klein wezentje onvoorwaardelijk kunt houden. Vind haar zo mooi en prachtig. Kan soms nogsteeds niet geloven dat ze mijn kleine meid is en dat ik moeder ben van een kleine meid. Ze is nu al mijn allergrootste schat!

11. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Goedemiddag!

Kriss: balen dat het niet doorzette... Hoop dat het nu snel komt!

Marloes, ben jij inmiddels al mama? Spannend hoor!

Tanya: wat fijn weer iets van je te horen! Neem de tijd voor jezelf. En wat fantastisch dat je zo afgevallen bent! :) Oh en alvast een fijne verjaardag, mocht ik dat vergeten.

Jody: wat een ellende, die borstontsteking! Komt dat door het stoppen met de bv? (Je was toch aan het afbouwen?) Ik heb ook enorm zere borsten, brandende tepels door het stoppen. En harde plekken. Die probeer ik weg te masseren maar dat lukt niet echt. Dus ik hoop dat mijn laatste antibiotica een ontsteking op afstand houdt... :(

Eef: kan me goed voorstellen dat je zo'n dag had gisteren. Ik heb dat ook wel, die enge gedachten. Dat iemand anders hem pijn doet enzo. Ze zijn zo kwetsbaar.

Twinny: Ook van mij een knuffel!

12. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

Aug 15, 2006
    738
    0
    0
    Jody, jij wilde toch stoppen met bv?
    Als je 5 kopjes saliethee per dag drinkt dan neemt je produktie af.
    Dit raad de borstvoedingsadvieslijn aan voor mensen die willen stoppen met bv.

13. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

NEE TWINY IS NIET GEK! IK VND JULIE OVERAL HOOR.. :whistle: Maar zolag wilde ik eigenlijk niet weg blijven.

Wietske: ojee, hoe was het bij de huisarts en hoe herken je zoiets?

Kriss: hoe is het vandaag? Hopelijk komt het nu heel vlug opgang...

Kinderbijslag: lang leve de geplande keizersnee, hihi!

Imani: doe femke maar de groetjes en fijn dat met marin alles goed gaat....

MElanie: wat een leuke foto's en een mooi klavertje 4 heb jij! Zoë had deze week ook haar eerste spijkerbroek aan, stoer hè. Zal morgen ook een fotootje plaatsen.

Jody: oh meid dat is niet mis. Hopelijk herstel je snel en doet het gauw minder pijn!

Tanya: ben zo blij ff weer wat van jullie te lezen. Wilde al de hele tijd naar je vragen, maar schoot er steeds bij in. Ben blij dat het met Ruben goed gaat en dat ie zo'n lekker ventje is! Geef jezelf rustig de tijd meid om wat op te knappen. Huil maar, klaag maar, vertel maar. Tis ook niet niets een kind krijgen, in de knoop zitten met je hormonen en dan ook nog eens je psychische gesteldheid. Het heeft allemaal tijd nodig. Wel gaaf dat je zo veel bent afgevallen. kledingbonnen lijken me inderdaad een goed idee vor je verjaardag! Mis mijn buik enzo eigenlijk niet, had ik wel verwacht! Mis nu gewoon heel erg mijn eigen oude figuur.

evelien: O dat met die visioenen herken ik hoor. Heb volgens mij dezelfde,hihi!

Vandaag gaat het weer een beetje. We waren nog ff op het cb geweest, om te wegen en wat vraagjes te stelen.
    Ze was nu in 2 wkn tijd 700 gr aangekomen :oops: , maa men heeft ons niet de les gelezen. We gaan nu we om op nutrilon omneo voor de krampjes. Hopelijk gaat het vlug wat beter, want wurm krijgt bijna geen rust van al haar gehuil.

twinny

14. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Jody, ik hoop dat je snel beter bent meis! Hoe herken je eigenlijk een beginnende borstontsteking?

15. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Tanya, wat fijn dat Ruben het goed doet! Hoop dat je snel wat tijd kunt vrijmaken om te gaan shoppen want daar kun je echt van opknappen!

16. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Idd... ik vind het ook fantastisch om mama te zijn en vind het ook ongelooflijk hoe snel je van dat wezentje kan gaan houden... ze was nog maar net geboren en mijn hart werd er al warm van...

17. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

Sep 19, 2006
    1,616
    0
    0
    Ja, ik ben inderdaad gestopt met de bv. en in overleg met de VK gewoon in 1 keer ipv afbouwen (wat een aantal weken duurt).
    Tja, hoe herken je een borstontsteking? Ben geloof ik niet de juiste persoon om het aan te vragen, want ik was duidelijk te laat :( .
    Ik had al een aantal harde plekken in bijn borsten en die probeerde ik ook wel weg te masseren, maar blijkbaar is dat toch niet helemaal gelukt.
    De laatste dagen sprong ik al op van de pijn als iemand naar mijn borsten wees. En moet je dan eens proberen om zo'n kleine te voeden (met een flesje) en daarna te laten boeren :pale: , echt geen pretje.
    Gisteren kon ik niet uit bed komen, lag alleen maar stil op mijn rug en durfde niet te bewegen, maar ja, ik was alleen en moest toch voor Mick gaan zorgen. Omdat hij nog even lekker lag te pitten ben ik maar gaan douchen zodat ik ook die plek wat kon masseren. Nou, ik heb staan janken :cry: , volgens mij konden ze me buiten horen.

Nu gaat het gelukkig wat beter. Ik ben uit bed, koortsvrij en kan zelfs mij borst weer aanraken (is nog niet fijn, maar goed). We gaan weer de goede kant op. Mijn andere borst is wel zo'n beetje klaar met het aanmaken van melk. One down, one to go! Dat is dan weer het voordeel (voor mij, nadeel voor anderen) van koorts; echt funest voor het aanmaken van bv!

Jekkia; zo kom je wel door je luiers heen :) :) !
    Ik laat Mick ook altijd eerst even liggen voordat ik de luier los haal. Dan knuffelen we even en werkt hij e.e.a. naar buiten (in zijn luier) :D .

18. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Bij Raven kan ik dan rustig een half uur blijven staan als ik haar wil verschonen, telkens als ik denk dat alles uit haar systeem is komt er weer wat ;)

Vanochtend wilde ze trouwens om de 2 uur aan de borst en sinds 9 uur om de 4-5 uur. Zucht, als ze nou 's nachts eens zoveel sliep...

19. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,864
    0
    0
    Amsterdam
    Nog geen nieuws van Kriss en Marloes?

20. jekkia

jekkia Fanatiek lid

legebuikensyndroom

Tantan, dat gevoel ken ik. Zeker als ik iemand zie die zwanger is. Mis mijn buikje en dat getrappel in mijn buik (mis totaal niet alle kwaaltjes die ik erbij kreeg)

Zal bij mij ook wel komen omdat ze zo vroeg en onverwachts is geboren en dat ik veels te weinig van de zwangerschap heb kunnen genieten (had hiervoor 5 miskramen gehad en ben de hele tijd flink misselijk geweest)

Share This Page