Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Oehw spannend nog twee mama's te gaan..

Sjee ik kan me niet voorstellen dat na die twee mama's iedereen is bevallen..dan sluiten we toch een periode af (voor mijn gevoel..of ben ik nou te emotioneel?)

Ben wel erg benieuwd hoe het nu met iedereen gaat, ik mis dat meelezen en ouwehoeren hier echt heel erg. Toch kom ik er gewoon nog niet aan toe. Heel af en toe lees ik wat berichtjes mee en als ik dan ook wil gaan postten of wil reageren komt óf Devin er weer tussen óf is er telefoon of visite of..nah jah noem maar op.

Ik heb zelf enorm veel last van mijn vagina en alles wat daarbij hoort, echt verschrikkelijk. Heb al twee keer midden in de nacht zitten janken van de pijn, ik zou echt willen dat dat over is.
    Verder gaat het erg goed, zowel mentaal als fysiek herstel ik heel goed..al blijf ik ergens moeite hebben met het begin van de bevalling..Ik blijf het als 'traumatisch' ervaren, ik hoop echt dat dat een plekje krijgt.

Devin huilt veel van de krampjes..moeilijk hoor om dat aan te zien. het enige wat helpt is opnieuw aanleggen. Volgens mijn zus zou ik wel eens te veel melk in éen keer kunnen hebben waardoor het echt dr mondje in spuit, ze heeft namelijk standaart de hik na de voeding en daarna krijgt ze krampjes. Ik ga dus nu proberen voor de voeding een klein beetje af te kolven zodat die toeschietreflex wat minder is..heeft iemand van jullie daar ervaring mee?

De cinababy doet verder niks, behalve dat ze t erg lekker vindt en daardoor 5 minuutjes lekker rustig ligt te sabbelen :)

Ik ben wel erg verliefd op mijn meisje.
    Zijn jullie ook zo..gevoelig nu? Ik heb nog niet echt lopen huilen of emotioneel gedaan, maar ik voel zóö veel liefde..Voor mijn mannetje en voor devin. Ik mis Vir écht gruwelijk en ik word superblij alstie weer thuis is..hebben jullie dat ook zo extreem sterk?

Nog één vraagje..als je alleen thuis bent en je beepje huilt steeds, maar je moet ontzettend nodig plassen (in mijn geval duurt dat effe aangezien t onder de douche moet) ga je dan toch? Ik ga wél als ze lekker rustig ligt te maffen, maar als ze huilt loop ik steeds met dr rond te zeulen, waardoor ik niet eens effe kan piesen:)

anywayz..Kuz voor nu..Devin wil aandacht ;)

2. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

15 aug 2006
    738
    0
    0
    Niva, ik kolf ook altijd eerst een beetje voordat ik aanleg zodat de spanning eraf is.
    Dan voed ik ongeveer 5 a 10 minuten en dan laat ik haar goed boeren en een schone broek en dan weer aanleggen.
    Spuugt ze veel?

3. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Niva, als ik echt moet plassen terwijl ik raven aan het voeden ben leg ik haar even in de wieg of de box. Dan ligt ze maar even te huilen (hoe erg ik het ook vind om het te moeten aan horen maar dan heb ik meer aandacht en rust voor haar).
    Te lang je plas ophouden is ook niet goed, straks heb je een blaasontsteking.

Heb je geen vaginale douche, zodat je na het plassen kunt schoonspuiten met water (in het ziekenhuis kreeg je er standaard een na je bevalling)
    Dan hoef je ook niet telkens onder de douche te duiken na het plassen (teminste ik neem aan dat je daarom steeds onder de douche springt)

Ik geef Raven trouwens slappe lauwe venkelthee als ze huilt van de krampjes, werkt redelijk goed (tot nu toe)
    Verder veel laten boeren, iemand had het hier over even temperaturen zodat er misschien nog een vastzitten scheetje of poepje los komt en veel rondlopen en troosten en heel hard hopen voor haar dat het weer snel over is.

En ja, ik loop ook over van liefde voor Raven en Ivo. Het is alsof we weer helemaal verliefd op elkaar zijn, we zitten nogsteeds op die roze wolk van vers gezinnetje (alleen donderen we er wel eens vanaf als madam huilt van de krampjes maar als ze weer rustig is klauteren we er gewoon weer op)

4. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Ik heb elke keer als ik met borstvoeding start aan bv de linkerborst dat er in de rechterborst een paar flinke steken komen. Tis maar eventjes daarna heb ik er geen last meer van (heel soms nog een klein steekje).

Hebben jullie dat ook? Is dit normaal?

5. Kriss

Kriss Lid

19 jul 2007
    89
    0
    0
    kleuterjuf
    Noord-Brabant
    Even kort:

Vanochtend om 8.03 uur is onze dochter IRIS geboren!
    alles is goed met haar, ze weegt 3430 gram en heeft een volle bos met donkerbruine haren.

De bevalling was erg lang en vermoeiend, maar dat vertel ik later nog wel.

Dennis en Christina

6. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

15 aug 2006
    738
    0
    0
    Dennis en Christina gefeliciteerd met Iris!

Niva, ik laat Lieve ook huilen als ik wil douche, alleen douche ik wel heel snel.

Jekkia, ik heb ook van die steken ook rond de tijd dat ze moet drinken.
    Dan beginnen ze ook gelijk te lekken.

7. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Dennis en Christina gefeliciteerd met Iris!

8. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Kriss, Eindelijk bevallen!! Jullie hebben het ook spannend gemaakt zeg.

Gefeliciteerd met jullie dochter Iris! Ben zeer benieuwd naar de foto en je verhaal. Rust maar eerst een goed uit en geniet van jullie klein wondertje

sterrekind is dat misschien het toeschietreflex, die steken?

9. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    AAAAHHHH ik moet Elin even laten huilen als ze niet wil slapen en dat is ZO MOEILIJK als je alleen thuis bent! :( :( :(

10. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Hier ook het legebuikensyndroom hoor... het liefst zouden we snel voor nog een kleintje gaan, maar moet alvast zes maand wachten door de keizersnede. Heb ook niet echt van deze zwangerschap kunnen genieten, de angst om weer mijn kleintje te verliezen, platliggen vanaf 13 weken, 10 weken ziekenhuis...

Ben jij al goed genezen van de keizersnede Jekkia?

11. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Zo kort drinken? Hoeveel keer komt ze dan per dag? Ik kan alleen maar dromen van zo'n korte voedingen...

12. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Dennis en Christina, van harte gefeliciteerd met jullie dochtertje!!!

13. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Jekkia, ik heb ook vaak zo'n steken hoor... eigenlijk de hele dag door en op de meest rare momenten, is idd de TSR, bij mij toch, want dan beginnen mijn borsten steevast te lekken.

14. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Dennis en Christina gefeliciteerd met Iris! :whistle:

15. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Weet iemand hier hoe je een verstopt neusje van je baby kan ontstoppen? Ik heb wel wat gehannest met een opgerold stukje natgemaakt papieren zakdoekje maar dat heeft volgens mij niet geholpen...

En wurm ligt zichzelf helemaal overstuur te maken met haar gehuil... Zucht en Marcel is weer eens weg :( GVD ik word daar nog gekker van eigenlijk dan van haar gehuil...

16. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

15 aug 2006
    738
    0
    0
    Ze komt 7 a 8 keer per dag.
    Een keer voeden, verschonen en boeren duurt ongeveer 20 minuten bij elkaar.
    Dat is wel lekker vooral s'nachts al kijk ik wel uit naar minder voedingen op 1 dag.

17. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

15 aug 2006
    738
    0
    0
    Lexi, zeg tegen Marcel dat je hem nu meer nodig hebt want als een kindje veel huilt is dat zwaar omdat alleen te doen.
    Ik heb het bij Pepijn op een gegeven moment van Jeroen geeist.

18. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Lexi, beetje zoutwater wil ook nog eens helpen bij een verstopt neusje..

19. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    jups herkenbaar..denk idd dat dat toeschietreflex is.

bedankt voor de tips..nee ze boert niet veel, maar ze hikt enorm veel..boerde ze maar dan was die lucht er tenminste uit...

kriss en dennis gefelciteerd! eindelijk! sterkte met herstel en wat heb je snel gepost zeg!

dat van die thermometer en poepen was mijn eigen tip hihi,..maar die is dus ook niet heilig..

ik ga mn meisje badderen nu, fijne nacht meiden !

20. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    :( Makkelijker gezegd dan gedaan... Ik ben niet zo'n eiser, wil daar ook onze relatie niet mee belasten... :( Zal er eens over nadenken...

Deel Deze Pagina