Ben een snelle genezer, heb weinig pijnstillers gebruikt en was al redelijk snel aktief. Maar het is inmiddels ook weer 2 maanden geleden. Litteken zit mooi laag en is mooi aan het genezen.
wattestaafje met water of een beetje zoutoplossing. Zo krijg je ook droge snotjes uit de neus. Werkt perfect bij Raven. Soms spuiten we haar neusje door met zoutoplossing zodat ze wat beter kan ademen
Wat fijn zeg... hier duurt een voeding zeker een uur en dat zo'n zes tot acht keer per dag. Zit dus vaak te knikkebollen 's nachts...
Fijn dat het allemaal goed geneest Jekkia. Ik heb er eigenlijk ook weinig tot geen last van gehad, geen pijnstillers genomen enz, alleen een beetje voorzichtig geweest met heffen, je ziet bijna niets van het litteken.
Kriss, gefeliciteerd met IRIS! Nog 1 mama te gaan... ! Niva, heb net je bevallingsverhaal gelezen en kan me voorstellen dat je het als traumatisch hebt ervaren. Praat je er veel over met je vriend? En heb je de VK alweer gesproken na je bevalling? Wel heerlijk dat Devin het zo goed doet! En die cinababy, Sverre vindt het ook heerlijk.. Smakken en daarna muisstil. Het lijkt wel te helpen bij hem, dus we houden vol! Lexi hoe is het nu? Kan me goed voorstellen dat je baalt dat Marcel zoveel weg is; is dat voor zijn werk? Lijkt me niet dat je je relatie belast als je vraagt of hij er vaker wil zijn voor jou en jullie dochter! Je bent toch een team? Gewoon over praten met hem hoor. Dit hou je niet vol. Dikke knuffel! Over dat lege buik-gevoel; ik mis het fysiek zwanger zijn niet zo heel erg, het getrappel heel soms. Maar ik mis het dat je niet meer 'speciaal' bent. Als ik nu met Morris loop te wandelen, weet niemand dat ik pas 3 weken mama ben. Ik ben weer 'gewoon' Karlijn. En ik merk dat langzamerhand mijn obsessies over mijn uiterlijk terugkomen.. Met die zwangere buik kon het me niet schelen hoe ik eruit zag, ik was juist trots! Maar nu alweer zitten de extra kilo's me dwars.
Wow , bijna iedereen is al bevallen (Gefeliciteerd Kriss!) Ik mis het meelezen enzo ook hoor Niva, maar inderdaad, het ritme is nog ver te zoeken en dus kom je er niet ècht aan toe. Ik hoop wel dat veel mama's op den duur weer te vinden zijn in het 'bevallen' gedeelte van het forum, want ook na de bevalling is er nog genoeg te bespreken! Ik ben ook super-emotioneel nu, kan gewoon niet geloven wat een geluk ons overkomen is. Hier wel veel tranen, van geluk en moeheid en verwondering. En ik hou nu zooooo veel van Erik en Tica, echt schokkend, vroeger was ik nooit zo sentimenteel... Ik denk ook dat ik Erik erg ga missen als hij volgende week weer aan het werk moet Gelukkig werkt hij maar drie dagen in de week! Die dagen komt mijn moeder en/of schoonmoeder me helpen. Niva, wat vervelend dat je nog zo'n pijn hebt van de bevalling, wat zegt de VK? En dat je het begin van je bevalling zo erg vond... Ik leef met je mee en hoop dat je het snel een plek kan geven. De rest van jullie, ik heb veel gemist, maar ik hoop dat het met iedereen goed gaat.
Ik herken het ook, ik ben zo stapelgek op Alex nu.. Echt helemaal opnieuw verliefd.. En natuurlijk ook op Sverre! (Maar dat spreekt voor zich vind ik)
Nee misschien niet, maar je kunt het hem alsnog wel vertellen natuurlijk... Kun je hem ook bellen onder zijn werk? Even uithuilen bij hem? Of bij iemand anders misschien? Ik kan me je gevoel zo goed voorstellen. Ik raak al bang en onzeker als Sverre bij Alex op schoot ligt en ligt te huilen van pijn/honger/weetikveel!
Zeg ik krijg trouwens zoveel pukkels ineens. Hebben meer meiden dat of ben ik de enige? Is dat door de hormonen of zou ik het alleen hebben omdat ik niet zo lekker in mijn vel zit en vet moe ben en weinig weerstand heb?
Precies! Dat vertelde ik je ook al via PB, ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben die precies dat 'speciale' gevoel mist. Ik vond het aan de ene kant heel vermoeiend om over tijd te zijn, maar aan de andere kant genoot ik van de aandacht die ik op straat kreeg van de mensen. Ze spreken je toch gauw aan. Komt vast wel terug als ik met Ruben de straat op ga. Ik heb dat dan niet van die extra kilo's, maar juist andersom. Zo van, ik ben nu zoveel afgevallen, daar kunnen best weer wat meer kilo's vanaf... Niet dat ik nu ga lijnen hoor! Tijdens de zwangerschap vond ik het heerlijk om met mijn dikke buik te pronken (beetje van mezelf en een beetje van Ruben ), nu weet ik niet hoe ik dat buikje wat ik nog heb moet verstoppen... Liefs, Tanya
Dennis en Christine GEFELICITEERD MET JULLIE DOCHTERTJE! Lexi Geen idee hoe je een snotneusje moet schoonmaken (ik las hier ooit wel eens iets over een douche) maar ik weet wel dat je dat niet met een wattenstaafje mag doen. Tenminste dat zei de kraamhulp tegen mij. Eeen wattenstaafje is hard en Elin hoeft maar een onverwachtse beweging te maken... Over het erbij horen gevoel Ik bedoelde dat ik me een beetje buiten de groep voel staan omdat ik zolang niet meegeklept heb. Ik heb dingen gemist en moet er weer een beetje inraken. Het ligt dus absoluut NIET aan jullie, maar echt aan mezelf. Ik merkte toen na de inleidingen en zhuisopname dat ik gewoon bij moet lezen, dan rol ik er vanzelf weer in! Weet je wat me zo tegenviel na de bevalling? Ik had me zo verheugd op een broodje filet american, viel qua smaak eigenlijk een beetje tegen. Ik had me zo verheugd op weer lekker op mijn buik slapen, nou vergeet dat maar met die bertha's van mij (AUW!). Wel heb ik lekker genoten van een biefstukje rose gebakken, mjam! Alleen vervelend dat die dingen zo duur zijn! Oké, het is tijd voor mijn spuit (ik spuit nog steeds bloedverdunners zolang ik bv geef), daarna zal Ruben wel komen en dan ga ik tukken! Slaap ze! Liefs, Tanya
Bij mij ook, helaas Probeer het voeden wel terug te brengen naar een half uur maar dat lukt nog niet altijd. Raven komt nogsteeds 7a 8 keer per dag. Wat ben ik blij als dat straks minder wordt
Qua voeding wordt geadviseerd niet langer dan 6 uur tussen de voedingen te laten ivm de bloedsuiker van uk. Weet iemand hoe dit precies zit en wat het met uk doet? Vanaf welke leeftijd mogen ze dan doorslapen? Vanaf wanneer is 6 voedingen normaal? Nicci kwam vanochtend namelijk pas om 5.30u nadat ze gisteren de laatste om 22.30u had! Natuurlijk de eerste keer dat ik geen 'voor-de-zekerheid-wekker' zette omdat ze toch 'altijd' eerder komt.
Volgens mij is het zo dat baby's zo rond de 2-3 maanden wel een hele nacht door mogen slapen. Zo'n 8 uren ofzo (langer zou ik niet doen, dat zou wel heeeel lang zijn voor zo'n ukkie). (Weet het niet heel precies hoor.)
Ik heb dat gevoel ook! En dat ligt inderdaad niet aan jullie, maar aan mezelf. Ik heb gewoon heel weinig tijd om hier mee te kletsen (en mis het wel heel erg!) En net als Tanya heb ik zoveel dingen hier gemist, dus als ik dan tijd heb gevonden om mee te kletsen durf ik amper meer te reageren... Maar eh Tanya. Voor mij (en ik denk voor iedereen) hoor jij echt wel bij deze groep hoor. Jij was altijd zo'n fanatieke kletser, dus dat je even wat minder vaak aanwezig bent geweest maakt echt niet uit! Groetjes Miep