Tegen mij had de kraamverzorgster gezegd dat ze dan een te laag bloedsuiker krijgen waardoor ze suf worden. Maar ze zei ook dat de kleine zich vanzelf wel meldt, dat dat van die lage bloedsuiker alleen gold voor kleine en lichte baby's. Liefs, Tanya
Helemaal mee eens! We hebben je juist allemaal erg gemist hier! (En Miep natuurlijk ook ) Als Marloes zich gemeld heeft 'moeten' we maar over naar de mama's. En daar gewoon allemaal met een schone lei beginnen. Er zullen ook nieuwe mama's bij komen neem ik aan!
Ja, hier mocht Sverre ook gewoon doorslapen zolang hij wilde. Als de eerste voeding maar weer tussen 6 en 7 's ochtends gegeven werd zei ze. En dat lukt goed. Ik zou het even vragen over Nicci, ik weet niet of zij al zwaar genoeg is? Maar wat Tanya ook zegt, als ze overdag goed alert en levendig zijn, melden ze zich echt wel als ze honger hebben.
NIET bijgelezen... dus ik weet helemaal niets. Ook geen tijd om te reageren. Ik laat madam nu even huilen omdat ik doodmoe van haar wordt, maar pak haar over een paar minuten wel weer op. Maar moest even kijken of er nieuws was van Marloes en Kriss. Enige wat ik zo snel vond... Dennis en Christina......... VAN HARTE MET JULLIE DOCHTER! Tot later!
Vraagje: is het normaal dat Sverre nu hij op flesvoeding over is nog maar 1 (soms 2) keer per dag een poepluier heeft? Met de BV was het na elke voeding namelijk. Wij geven hem nu trouwens 120+4 = 135 cc voeding per keer. De ene keer drinkt hij dit helemaal op, de andere laat hij wat staan. Hij krijgt nog 6 voedingen per dag. Ik hoor over een paar weken wel of het teveel is.
Bloedsuikers: Onze kraamhulp heeft het hier nooit over gehad, dus zal het dan inderdaad wel gelden voor kleine en lichte baby's. (Jarno was 8 pond dus die heeft genoeg reserves.) Volgens mij valt het ook wel wat mee hoor met die bloedsuikers. Als je ukkie goed helder is en goed poept en plast dan zal ie zich vanzelf wel melden als ie honger heeft.
Ja is heel normaal dat Sverre nu minder poepluiers heeft. 1 of 2 keer per dag is heel normaal hoor. Van borstvoeding poepen ze veel vaker, inderdaad bijna na elke voeding. (Lekker he, die mosterdkleur. En helemaal als ze in de tummy tub poepen .) Tot 6 weken mag een baby tussen de 100-120 ml. per keer hebben en dan 6 keer per dag. Lijkt me dus best netjes dat jullie Sverre 135 ml. geven en dat hij dit soms wel en soms niet helemaal opdrinkt.
Oh ja, dit moet ik even kwijt: Ik heb vannacht sinds maaaaanden weer een aantal uren achter elkaar geslapen; van kwart voor 1 tot kwart over 6. Dus 5,5 uren achter elkaar! Oh wat heeeeerlijk! Toen ik zwanger was sliep ik de laatste maanden zeer slecht en nu Jarno er is slaap ik ook nooit langer dan 2-2,5 uren achter elkaar. Maar ik heb gisteren gekolfd en mijn vriend heeft het Jarno vannacht gegeven. En omdat ik 's nachts (bijna) alles hoor heeft mijn vriend beneden op de bank geslapen en Jarno in de kinderwagenbak beneden. Wat was dat heeeeerlijk zeg! Ik ben nog steeds wel moe hoor, maar goed, ik kan ook niet in 1 nacht de schade inhalen van al die maanden.... Groetjes Miep
Ow maar morgen is Marcel thuis dus misschien kunnen we het dan proberen! Ze heeft er nu nog niet zo heel veel last van dus kan nog wel even wachten lijkt me?
Hmmm tis al twee weken zo... Maar het zou kunnen natuurlijk, alleen wel beetje heftig veel pukkels dan hoor! Zal zo onder de douche maar eens even lekker gaan scrubben, wie weet helpt dat.
Gelukkig belt hij overdag toch wel een keer vanaf zijn werk, en anders stuurt hij smsjes, dus hij is er wel mee bezig ondanks de drukte. Heb gister wel uitgehuild aan de foon toen hij terugkwam, dat ik ook wel weer eens een huilvrije avond wilde en dat snapte hij wel. Wordt aan gewerkt zeg maar. Ach tis ook wel een lieverd hoor. Hij kan er ook niks aan doen hoe druk hij het heeft, meer dat het een beetje asociaal is geweest van zijn collega's die hun vakanties zonder overleg gepland hebben en er geen rekening mee gehouden hebben dat Marcel dus nog een kind in de planning had staan. En er zijn ook collega's die géén kinderen hebben, dus die hadden net zo goed in juni of september hun vakantie kunnen plannen!
Haha ik was even aan het bijlezen/reageren, kan je het merken? Allemaal berichtjes van mij achter elkaar. Sorry voor het geval ik jullie daarmee verveel Ik ga zo maar eens douchen en aankleden, dan kan ik de was nog opvouwen voor wurm lekker weer eens in haar badje gaat.
Nog een laatste vraagje: er was ooit toch sprake van een meeting in Roosendaal eind augustus? Gaat dat nog door en zo ja wanneer? En wie kwamen er dan allemaal?
stttt, niet te hard juichen... ze slaapt.... Mijn god wat is ze vermoeiend. Zo lief... als ze bij mama ligt dan huilt ze niet. Dan lacht ze, kletst wat, volgt me duidelijk met haar ogen, pakt met haar kleine vingertjes mijn vinger vast... Maar zodra ik haar in de box, de kinderwagen of in bed leg... brullen. Niet overstuur te krijgen, maar gewoon eerst gillen, daarna jengelen en dat gaat maar door. Ze wordt niet moe lijkt wel. Als ik haar meeneem naar mijn bed en daar met haar ga liggen dan is het goed. Maar ik durf haar daar niet alleen te laten liggen als ze in slaap is gevallen. Dus ik had nog niet eens ontbeten of iets gedronken, was non stop met haar bezig lijkt wel. Was net met Karlijn aan het sms'en en opeens gingen die oogjes dicht. Dus ik heb haar heeeeeel voorzichtig in de box gelegd en het is nu al 5 minuten stil! YEAH, ik ga thee drinken, de wasmachine aanzetten en brood eten! YEAH!
Dan zou Ana in Nederland zijn en die wilde dan wel wat mensen ontmoeten. Het is een eind weg voor mij, maar als het mogelijk is dan ga ik wel. Mijn ouders wonen in Oosterhout dus ik kan altijd een nacht bij hun blijven. Is overigens in april die meeting nog doorgegaan?
Nee die is afgeblazen toen. Iedereen zat er toen al een beetje doorheen qua moeheid etc. Duimen dat Demelza even blijft slapen... Sverre is ook in de box in slaap gevallen; meestal is hij na de voeding van 9 uur wakker tot 12 uur maar nu dus niet. Ach we zien wel wat zijn ritme vandaag wordt. Vanavond komen mijn ouders eten dus zou het leuk zijn als hij dan wakker is! Over ouders gesproken: die van mij gaan morgen op vakantie en ik zie daar zooooo tegenop. Als ik er aan denk moet ik alweer huilen. Stom he? Ik heb ze zo ontzettend hard nodig nu.. Toch een soort back-up.
Oké, ik ben er bijna, met bijlezen dan. Ik ben nu op pagina 1451 en ik had al een keer vanaf pagina 1473 bijgelezen, dus nog maar 22 pagina's te gaan! Karlijn Kan ik me wel voorstellen hoor dat je het eng vind dat je back-up op vakantie gaat. Gaan ze ver weg of blijven ze in Nederland? Eveline *praat zachtjes hier* Fijn dat Demelza nu even stil is, hopen dat dat ook zo blijft! Lexi Ja ik wil ook naar die meeting komen, is tenslotte is Roosendaal. Ik weet alleen niet wanneer Ana in Roosendaal zou zijn. Miep en anderen Thanks voor jullie lieve woorden! Enne heerlijk hè, even lekker kunnen slapen! Vanmorgen na de voeding van half 7 zijn we lekker in bed gebleven en hebben we nog geslapen tot 9.15. En vannacht kwam Ruben pas om half 5, 5 uur na zijn laatste voeding van half 12. Dus dat was ook weer 5 uurtjes slapen! Ikke Vanmiddag om 13 uur gaan we voor het eerst naar het CB. Daar wordt Ruben gewogen en ik ben heel benieuwd hoeveel hij nu weegt. Gisteren waren ze langs geweest voor een gesprek, ik krijg extra zorg vanwege mijn psychische 'toestand'. Morgen komen ze ook weer langs om het gesprek van gisteren af te maken. Hebben jullie ook zoveel last van hoofdpijn? Ik wel namelijk, wordt er een beetje gallisch van... En een vraagje aan de moeders met een 'overtijd-baby', is het huidje van jullie uk ook zo droog en wat doen jullie eraan? Rubens huidje is heel erg droog bij zijn voetjes en handjes en op zijn buikje. Hij vervelt ook heel erg. Ze zeggen dat dat kwam omdat hij zo lang overtijd was en dus geem huidsmeer meer had toen hij geboren was. We smeren het maar dagelijks in met baby bodylotion, ik zou eigenlijk niet weten wat ik buiten oliebadjes en smeren met lotion nog meer kan doen. Liefs, Tanya
Ik las op pagina 1455 iets over bewegingen in de buik en nu. Ruben is een echt handjes-figuur. Overal zijn die handjes. Leuk als je borstvoeding wilt geven, heb je eerst een gevecht met zijn handjes . Hij heeft altijd zijnhandjes bij het gezicht, toen in de buik al te zien op de vele foto's en nu live te zien. Op onderstaande foto zie je ook een overeenkomst: Links een foto van de pretecho met 27 weken en 3 dagen, hij heeft een handje voor zijn gezicht, hij kijkt naar rechtsonder. Rechts van zijn duim zie je een oogje en rechtsonder zijn duimpje een neusje. Grappig hè? En nu weer bijlezen, Ruben ligt namelijk heerlijk te slapen en de strijk wacht heus nog wel even... Liefs, Tanya