Christina: van harte gefeliciteerd met jullie dochter. Geniet ervan! Tanya: wat grappig om te zien, dat Ruben nog steeds zo ligt als toen tijdens de pretecho! Lege buiken gevoel: herken ik heel duidelijk. Ik mis de bewegingen en de bolle buik. Ook mis ik (zoals Karlijn) het speciale gevoel. Als ik met Diezel (onze hond) op straat loop, is er inderdaad niemand die dan echt doorheeft dat ik 2 weken geleden net ben bevallen... Met Brennan gaat het nog steeds prima. Hij komt 's nachts nog 1 keer rond een uur of 2 en slaapt daarna door tot 6/7 of 8 uur... De borstvoeding loopt ook nog steeds goed. We zijn gisteren voor het eerst met de auto weggeweest. Mijn schoonmoeder was jarig en we hebben Brennan meegenomen. Een rit van 1,5 uur; in de warmte. Was wellicht niet de meest verstandige oplossing, maar het is wel goed gegaan. Brennan is dol op beweging en valt dan gelijk in slaap! Al met al mogen we niet klagen en hebben we een tevreden mannetje. Liefs Elma P.s. Marloes: succes met je allerlaatste loodjes! Nog even en we kunnen definitief over naar 'de mama's' BEVALLINGSLIJST! BEVALLEN Naam (leeftijd) --> naam kindje geb. datum aantal weken gewicht lengte hoeveelste kindje ~ bijzonderheden 1.Sonya (29) --> Chedella ~ geboren: 1 mei 2007 ~ 28w4d ~ gew: 1250 gr. ~ lengte: ~ 1e kindje ~ bijz: veel te vroeg; 1 juli naar huis!! 2.Jekkia (31) --> Raven ~ geboren: 31 mei 2007 ~ 32w6d ~ gew: 1850 gr. ~ lengte: ~ 1e kindje ~ bijz: keizersnede 3.Alina --> onbekend ~ geboren: 7 juni 2007 ~ 34w3d ~ gew: ? ~ lengte: ~ 1e kindje ~ bijz. keizersnede, 5 wk. te vroeg 4.Kirby (24) --> Ana-Lucia Yvonne ~ geboren: 15 juni 2007 ~ ...w ~ gew: 3070 gr. ~ lengte: 50 cm. ~ 2e kindje 5.Jaquelien (25) --> Harrie ~ geboren: 19 juni 2007 ~ 36w4d ~ gew.: 3250 gr. ~ lengte: 50 cm ~ 1e kindje 6.Sjaantje (23) --> Jelle ~ geboren: 20 juni 2007 ~ 38w ~ gew: 3332 gr. ~ lengte: 48 cm. ~ 1e kindje ~ bijz: snelle bevalling 7.Beebie/Chantal (28 ) --> Jayden Nicole = Nicci ~ geboren 20 juni 2007 ~ 37w5d ~ gew: 1860 gr. ~ lengte: 40 cm. ~ 1e kindje ~ bijz. thuis bevalling, dysmatuur, couveuse 8.Lexi/Sigrid (33) --> Elin Rebecca ~ geboren: 21 juni 2007 ~ 37w ~ gew: 2815 gr. ~ lengte: 47 cm. ~ 1e kindje ~bijz: zeer snelle bevalling 9.Adine (37) -> Marleen ~ geboren: 24 juni 2007 ~ 37w3d ~ gew. ~ lengte: ~ 1e kindje 10.Twinny (33) --> Zoë ~ geboren: 26 juni 2007 ~ 38w6d ~ gew. 2805 gr. ~ lengte: 48 cm. ~ 1e kindje ~ bijz: keizersnede 11.Pinkpuma/Astrid (?) --> Rick ~ geboren: 3 juli 2007 ~ 39w3d ~ gew: 4500 gram ~ lengte: ~ 1e kindje 12.Sterrekind/Esther (31) --> Lieve ~ geboren: 4 juli 2007 ~ 40w2d ~ gew: 3970 gr. ~ lengte: 52 cm. ~ 2e kindje ~ bijz: ingeleid, maar toch keizersnede 13.Vissie (29) --> Jeroen ~ geboren: 5 juli 2007 ~ 38w2d ~ gew: 3330 gr. ~ lengte: 48 cm. ~ 1e kindje ~ bijz: keizersnede 14.Marilyn (26) --> Sienna Lois Dayenne ~ geboren: 5 juli 2007 ~ 39w2d ~ gew: ~ lengte: ~ 1e kindje 15.Marloes22 (22) --> Joey Dylano Jason ~ geboren: 7 juli 2007 ~ 39w4d ~ gew: 3000 gr. ~ lengte: 45 cm. ~ 1e kindje 16.Jody (27) --> Mick ~ geboren: 8 juli 2007 ~ 39w ~ gew: 3480 gr. ~ lengte: 51 cm. ~ 1e kindje 17.Pienie (27) --> Siebe ~ geboren: 10 juli 2007 ~ 40w2d ~ gew: 4000 gr. ~ lengte: ~ 2e kindje ~ bijz: thuis bevallen 18.Kar76/Karlijn (31) --> Sverre ~ geboren: 11 juli 2007 ~ 40w6d ~ gew: 3655 gr. ~ lengte: 48 cm. ~ 1e kindje 19.Kimkivits/Kim (22) --> Aidan Quinn ~ geboren 11 juli 2007 ~ 40w4d ~ gew: 4120 gr. ~lengte: 54 cm. ~ 1e kindje ~ bijz: zware bevalling 20.Kaartje/Caro (30) --> Lois Elisa ~ geboren: 11 juli 2007 ~ 40w6d ~ gew: 3400 gr. ~ lengte: 50 cm. ~ 1e kindje ~ bijz: thuis bevalling 21.Landa78/Jolanda (25) --> Bente ~ geboren: 13 juli 2007 ~ 39w4d ~ gew: 3160 gr. ~ lengte: 48 cm. ~ 1e kindje ~ bijz: snelle thuisbevalling 22.Zanoni (27) --> Elise Nathalia = Elise ~ geboren: 13 juli 2007 ~ 41w1d ~ gew: 2920 gr. ~ lengte: 48 cm. ~ 1e kindje 23.Peeetje/Petra (28 ) --> Luca ~ geboren: 13 juli 2007 ~ 38w3d ~ gew: 3135 gr. ~ lengte: 47 cm. ~ 2e kindje 24.Evelieveling/Eveline (33) --> Guilietta Demelza = Demelza ~ geboren: 14 juli 2007 ~ 40w3d ~ gew: 3130 gr. ~ lengte: 48 cm. ~ 1e kindje ~ bijz: keizersnede na uitputtende slag qua normale bevalling; geeft bv. 25. Koeky/Sandra (26) --> Rianne ~ geboren: 17 juli 2007 ~ 41w2d ~ gew: 3105 gr. ~ lengte: 49 cm. ~ 1e kindje 26.Lma/Elma (24) --> Brennan Noah ~ geboren: 18 juli 2007 ~ 39w6d ~ gew: 3560 gr. ~ lengte: 52 cm. ~ 1e kindje ~ bijz: vacuum 27.Loltsje82 (25) --> Jannick Rowan = Jarno ~ geboren: 19 juli 2007 ~ 40w ~ gew: 3930 gr. ~ lengte: 54 cm. ~ 1e kindje 28.Melanie (33) --> Milyan Mijo Pierre ~ geboren: 20 juli 2007 ~ 38w3d ~ gew: 3900 gr. ~ lengte: 49 cm. ~ 4e kindje 29.Ana/Marianne (38 ) --> Ana Catharina = Anneke ~ geboren: 20 juli 2007 ~ 41w4d ~ gew: 3700 gr. ~ lengte: 52 cm. ~ 1e kindje 30.MamavanDylan --> Kyano ~ geboren: 20 juli 2007 ~ gew: 3100 gr. ~ lengte: 50 cm. ~ 2e kindje 31.Tantan/Tanya (30) --> Ruben Yannick ~ geboren: 22 juli 2007 ~ 41w4d ~ gew: 3720 gr. ~ lengte: 52,5 cm. ~ 1e kindje ~ bijz: zware bevalling 32.Niva/Mirjam (26) --> Devin Danae ~ geboren: 23 juli 2007 ~ 40w3d ~ gew: 3340 gr. ~ lengte: 50 cm. ~ 1e kindje ~ bijz: zware bevalling; navelstreng strak om nekje en hoofdje verkeerd om. 33.Mesaana (35) --> Anouk ~ geboren: 23 juli 2007 ~ 41w3d ~ gew: 3600 gr. ~ lengte: ~ 1e kindje 34.Babylicious (23) --> Angelina ~ geboren: 23 juli 2007 ~ 42w2d ~ gew: ~ lengte: ~ 1e kindje 35.Irena (28 ) --> Tica Fermina Maria ~ geboren: 25 juli 2007 ~ 39w2d ~ gew: ~ lengte: ~ 1e kindje ~ bijz: keizersnede ging goed 36.Monique (32) --> Mirthe ~ geboren: 26 juli 2007 ~ 40w4d ~ gew: 4095 gr. ~ lengte: 52 cm. ~ 1e kindje 37.Tweety31/Diana (32) --> Iris ~ geboren: 27 juli 2007 ~ 40w ~ gew: 4160 gr. ~ lengte: ~ 1e kindje 38.TomenJerry/Wietske (26) --> Quinty Bernice ~ geboren: 29 juli 2007 ~ 42w ~ gew: 3380 gr. ~ lengte: 50 cm. ~ 2e kindje 39.Femke J (29) --> Marin ~ geboren: 30 juli 2007 ~ 42w ~ gew: ~ lengte: ~ 1e kindje 40.Kriss/Christina (28 ) --> Iris ~ geboren: 1 augustus 2007 ~ 40w6d ~ gew: 3430 gr. ~ lengte: ~ 1e kindje Geboren: 24 meisjes en 16 jongens UITGEREKEND Naam (leeftijd) geslacht kindje - uitgerekend - hoeveelste kindje bijzonderheden 1. Koekensopie/Gwen (31) jongen 10-07-2007 3e kindje al bevallen?? 2. Mona (34) surprise 11-07-2007 1e kindje - al bevallen?? 3. Kieteltje/ (27) jongen 13-07-2007 1e kindje - al bevallen?? 4. Marloes80/Marloes (26) jongen 31-07-2007 1e kindje Verwacht: 0 meisjes, 3 jongens, 1 surprise
Daar ben ik weer. Thank god, mevrouw slaapt. Het heeft net niet lang geduurd dus ik werd er al moedeloos van. Dus ik heb een badje klaargemaakt (ze zou eigenlijk vanavond met Jerry onder de douche gaan), haar in bad gestopt, jurkje aan, eten gegeven en heb even met haar mee gehuild. Heb haar daarna in bed gedaan en ze was stil. Oke, net toen ik de was ging ophangen hoorde ik haar in de verte wel bleren maar ik heb gewoon even de radio harder gedaan. En nu is ze stil en slaapt ze. Maar goed ook want ik stond echt op het punt om Jerry te bellen dat ie vanmiddag maar vrij moest nemen omdat ik het niet meer trek.
he evelien..die baan van jou..dat sms'en..zoeken ze daar niet nog meer mensen voor? Ik word gék..we kregen net weer een enorme rekening..en het komt er op neer dat we ineens nog maar 160 euro over hebben voor de rest van de maand..fok fok fok hoe gaan we dat ooit redden?.. Heel de tijd niet hoeven janken maar nu weet ik echt even niet waar ik het moet zoeken.... 40 euro per week..gaat dat lukken? Ik snap er niks van, één keer heb ik zelf niet de controle over de financien..(niet dat vriendje er iets aan kon doen, we moesten inderdaad ineens vanalles aanschaffen..de babyfoon was ineens stuk enz enz)
Tanya..wat grappig van die echo en die foto! Echt leuk zeg! Wat je zegt over die droge huid, dat heeft devin ook terwijl die maar drie dagent e laat was..haar voetjes schilferen vooral heel erg. Gister de wijkverpleegkundige gebeld, Devin had bloed bij dr naveltje. Volgens haaar kon dit geen kwaad..pfieuw gelukkig maar..shit wat schrik je dan zeg!
p.s. heb nieuwe foto's in mijn album van ons meisje..hebben jullie ook allemaal al zo idioot veel foto's gemaakt?
Hey Eef de kinderarts van het CB zei juist dat wanneer ze niet moe lijken te worden en druk doen enzo ze JUIST moe zijn. Mij was geadviseerd om een ritme in te bouwen van slapen, wakker worden, luier, drinken, evt 10min spelen, dan weer in bed - en dan altijd hetzelfde plekje voor slapen nemen in de eerste tijd. En dan laten huilen als ze niet willen slapen en geen dingen doen om haar te laten slapen want anders gaan ze straks niet kunnen slapen zonder stimulansen van buitenaf. Dat is dus ENORM moeilijk de eerste tijd want je wil niet dat ze huilen en brullen, maar ik moet zeggen dat het nu sinds maandag eigenlijk alleen nog maar 's avonds rond acht/negen een probleem oplevert maar dat ze de rest van de tijd redelijk snel slaapt zonder erge brulpartijen. Misschien iets om te proberen? Ik had er overigens een boekje over meegekregen van ene Ria Blom, daarin staat het beschreven hoe en waarom dat ritme nuttig is, maar je moet er wel even doorheen dat het geschreven is zodat dombo's het ook snappen
Gewoon in blijven smeren met lotion (behalve op zijn hoofdje) en dan gaat het vanzelf over. De velletjes kan je wel een beetje wegwrijven. En volgens mij is dat niet iets van overtijdbaby's maar hebben ze dat allemaal wel, Elin ook en die was tenslotte 3 weken te vroeg! Smeer ze!
LMA ik heb even op je site gekeken, wat een mooi ventje is Brennan toch! Kan me voorstellen dat jullie erg trots zijn hoor! Is je vriend inmiddels al weer aan het werk? Of heeft ie nog een week? Wel fijn zeker dat hij de eerste weken thuis was? Sterkte als hij straks weer weg is en een knuffel voor jullie mannetje!
Bij ons staan in het groeiboekje van het CB een aantal foto's van babytaal. Als de beebie met zijn vuistje bij zijn oortje zit geeft ie aan moe te zijn..hoe druk ie dan dus ook is. Viel me op dat dit bij Devin inderdaad klopt. Ook als huilt ze nog zo hard en trappelt ze nog zo wild, eigenlijk is ze dan dus dood op.
Hé allemaal, Ik heb weinig bij gelezen... Iedereen die is bevallen van harte gefeliciteerd. Hier gaat alles redelijk goed. Had eerst veel problemen met de ontlasting van dilano...verstopping maar dat is nu gelukkig opgelost. Maar hij wil niet zo goed slapen overdag..... Als ie echt moe is dan krijg ik hem haast niet in slaap. Ja alie bij me ligt wil die wel. Inbakeren werkt ook niet echt want hj wurmt zich elke keer weer los. Hij zit te zwaaien met z'n armen met als gevolg dat ie z'n speen er uit slaat. En hij trekt zich krom alie moe is en hij zet dan heftig met z'n beentjes af...... Zo dat was een heel verhaal. Misschien dat iemand mee een goede tip voor me heeft want het wordt er niet echt leuker op zo...... groetjes milou
Heeft ie geen krampjes? Als ik zo lees over die beentjes optrekken en zich afzetten enzo, lijkt dat er wel wat op. Hoe reageerd ie op badderen? Devin vind in bad gaan echt heerlijk, en ook luier verschonen vind ze geweldig, ze staart dan een beetje wezenloos voor zich uit en met een beetje geluk valt ze daarna prinsheerlijk in slaap. (alelen als ze krampjes heeft dus niet, daar moet je een heel andere trucendoos voor open trekken) Ik doe dus vaak badderen, aankleden, voeden en dan haar in d'r wiegje leggen. lekker met een warme kruik en handjes onder de dekens 9die doet ze idd zelf weer onder de dekens vandaan) Heel soms als dit nog niet voldoende is geef ik een drupje cinababy op de speen ..dat vindt ze zo lekker dat ze wel 5 minuutjes rustig ligt te smakken..en rustig liggen betekend => in slaap vallen
Badderen vindt ie helemaal niks......huilt de hele bende bij elkaar. Ook als ie een natte doek op z'n buik krijgt om hem te wassen vindt ie vreselijk.... Hij heeft de voeding friso normaal in combinatie met comfort. Hij boert wel heel slecht. En hij ligt altijd al wel in een doek maar hij blijft maar huilen. Ben een klein beetje radeloos aan het worden...
Maar... maar... maar... Ik ken dit principe. Ze moeten zichzelf in slaap kunnen huilen. Dat huilen hebben ze nodig om dingen te verwerken. Dat doen wij dus ook al van het begin af aan. We laten haar 10 minuten huilen, dan gaan we eventueel even kijken of er niets 'ergs' aan de hand is (onder het dekentje vandaan gewurmeld, melk uitgespuugd of wat dan ook). Dan laten we haar liggen maar praten even tegen haar en aaien haar op het koppetje en gaan weer weg. Dan gewoon weer laten huilen, we weten immers dat er niets aan de hand is. Indien ze na 30 minuten nog huilen dan even kijken of ze eventueel een schone broek moeten en weer in bed smijten. Maar goed, dit werkte dus vanmorgen echt niet. Ze bleef bezig. En ik werd eigenlijk een beetje debiel van het gehuil. Op zich ben ik er heel hard in hoor. Gedronken, geen vieze broek en niets ernstigs... dan huil je maar even. Dat heb je blijkbaar nodig. Maar wel gewoon in je bed. Baby's van 0 tot 3 weken horen gemiddeld 1,5 uur per dag te huilen. En daar zat ze normaal met haar 'in slaap huilen' echt nog lang niet aan. Vanmorgen dus overduidelijk wel. Dus in principe ben ik het helemaal met je eens... maar vanmorgen kon ik het even niet...
Moet je ff klein stukje terug lezen wat ik voor advies aan Evelieveling geef, klinkt alsof jij met Dilano hetzelfde zou kunnen proberen. Deze bladzijde of de vorige, niet verder terug volgens mij. Succes!
Bedankt voor het compliment; ja, we zijn zeker erg trots. Mijn hubbie is nog een week vrij... en daarna zal ik alles zelf weer moeten doen. Kijk ik nu wel al een beetje tegen op. Bas helpt nu super, met verschonen en in badje doen enzo. Straks moet ik de hele week, inclusief de nachten, alles zelf doen. Gelukkig wonen mijn ouders om de hoek en kan ik die eventueel voor hulp inschakelen... we zullen moeten afwachten hoe het gaat. En anders kan ik hier natuurlijk altijd mijn hart luchten en advies vragen! Gelukkig is Brennan tot nu toe nog erg makkelijk!
Ze slaapt nu overigens al vanaf 12 uur. Oke, af en toe een gil tussendoor of een huiltje, maar daar let ik gewoon niet op. Overigens, gebruiken veel mensen hier nou nog kruikjes? Ik dus niet meer. Jerry roept het weleens 'geef maar een warme kruik'. Maar ik ben van mening dat als ze zichzelf op temperatuur kan houden dat ik dan haar nekje gewoon als graadmeter aan moet houden. Als die koud is dan heeft ze het koud, dan krijgt ze een extra dekentje. Is die warm dan heeft ze het warm en krijgt ze een deken minder of wat luchtige kleding.
Pff dat geeft toch niet? Kijk ik heb makkelijk praten als het goed gaat, maar lees maar terug naar mijn berichtje van gisteravond, toen praatte ik wel anders hoor! Gewoon proberen het beste te doen lijkt me!