Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    hihi ik deel alle meningen vandaag met jullie en geef jullie allemaal gelijk haha
    goede bui denk ik ;)

maar jep ook hier.. moet wel.
    met romy was het anders dan had ik de tijd ervoor.
    nou met romy erbij tja zij is er ook nog en zij moet soms wachten tot ik klaar bent met d`r broertje maar ook andersom.
    ik heb helaas maar 2 handen ;)

2. Niet meer actief

Môgge dames,

Het is nog rustig hier! Is iedereen van de beebs aan het genieten lekker in het zonnetje?

Peetje Ik zie het al helemaal voor me, die blik van dat-heb-ik-lekker-voor elkaar! Komt spuit 11 weer, ik had iets gelezen over dat je ze tot 8 maanden niet kunt verwennen. Hmmm, toch maar eens navragen aan de wijkverpleegkundige van het CB die straks langs komt.

Lexi Ook ik vind jouw schrijfstijl geweldig! Enne je weet allang dat ik je waardeer! Zondag wordt het 25 graden, kan Ruben eindelijk dat turtle-pakje aan wat we toen gekocht hebben in Bergen op Zoom!

Wietske en Sterrekind Mooie foto's! Ik zal ook weer eens wat foto's plaatsen!

Afgelopen nacht heb ik zo moeten lachen. MArc was Ruben aan het verschonen en ik kon alles horen via de babyfoon. Echt geweldig hoe dat er aan toe ging. Ruben deed namelijk alles onderschijten en plassen toen net zijn luier uit was. Maar dat commentaar van Marc en hoe hij tegen Ruben praatte. Ik had het eigenlijk op moeten nemen met de mobiele telefoon ofzo. Ik was weer meteen verliefd op Marc, voor zover ik dat nog niet was!

Enne, er is er 1 jarig hoera hoera dat kun je wel zien dat ben...ik...

Liefs, Tanya

3. Niet meer actief

Ik zat net mijn berichtje terug te lezen en toen zag ik dat er onder mijn naam links nog steeds stond Zwanger van de 1e! :oops: :oops: Nu weet ik dat ik lang zwanger geweest ben, maar nu toch niet echt meer. Heb het dus maar even veranderd...

4. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    ze verwennen vind ik het verkeerde woord je kan ze maar niet genoeg verwennen ;) :rolleyes: .
    maar vind persoonlijk wel dat je ze wat kan aanleren.

ehh voorbeeld.
    die van mijn broer gaan stipt altijd om 7 uur naar bed waar ze ook zijn ze gaan er echt voor naar huis.
    als ze dan een keer niet om die tijd op hun eigen bed liggen is het hek van de dam.
    romy bv gaat onregelmatig en slaapt overal omdat zij gewent is om overal heen gesleept te worden :oops: :rolleyes: hihi vanaf baby af aan al.
    met luca zijn we daar ook mee begonnen.
    overal lekker aan wennen, herrie,drukte alles zodat ie overal doorheen slaapt.
    gewoon lekker stofzuigen om hem heen als ie slaapt..

slechte mama ben ik he hihihi

gister naar duinrel geweest luca dus verschoond en gevoed tussen de gillende kinderen en harde geluiden enzo..
    slapen als een roos hoor hihihi beter dan als het stil is pfff

5. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    tanya

gefeliciteerd met je verjaardag!!

6. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    goede morgen meiden

melanie: ZoË heeft elke luier wel erg nat, is dat dan wel normaal?

PEetje: hihi, volgens ij heeft Zoë het ook allemaal goed door hoor! En dat "ik heb het voor mekaar geluidje" ja dat ken ik ook!

Zo, denk dat we vandaag maar eens naar de dierentuin gaan, als het droog blijft! Ligt hier 3 km vandaag (Gayapark)

Verder niet veel nieuws te melden....

Hoe is het met Marloes, de kleine moet er nu toch ook langzaam zijn, aangezien het vruchtwater nu al een tijdje gebroken is.....
    ]
    Twinny

7. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    Tanya van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Hopelijk maken jullie er een mooie dag van.......
    Je eerste verjaardag met zijn drietjes! :whistle:

8. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    goeiemorgen Tanya gefelicteerd ik ga weer proberen bij te benen ben weer wat meer alleen en er komt wat regelmaat. zal eens zoeken wie er wanneer bevallen is want heb totaal geen idee hoe ver we zijn.

9. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    zag trouwens in mijn banner dat Zoë 1 maand, 1 week en 1 dag oud is......

dag ziet er grappig uit, hahaha

10. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Peet, ik vind het heerlijk dat je er weer bent! Jouw mening als ervaren moeder doet me goed... ;) :) Ik doe namelijk veel dingen precies als jij ..

11. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Juist heel erg goed! Sverre ook hoor, 't is dat ze zo goed absorberen anders zou het eruit druipen. Zolang hij nog zo goed plast weet ik zeker dat hij genoeg binnen krijgt en ook verteert. Dus geen zorgen maken!

12. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Tanya, gefeliciteerd met je verjaardag! :) :) Maak er een mooie dag van (met 't weer zit het goed!)

13. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    hoopte eigenlijk idd dat veel mensen gingen reageren, dacht echt dat ik alleen was die het zo doet. :( :rolleyes:

alleen de rituelen zoals bad en eten doe ik alles op dezelfde manier zodat hij weet tja wat er gaat gebeuren zeg maar.
    maar niks op tijd.
    alles gebeurt hier op gevoel en luca zijn bui en mijn bui

elke keer hebben mama`s het over verwennen maar dat vind ik het verkeerde woord.
    ik vind het aanleren. verwennen doe ik teveel
    geef hem bijna altijd zijn zin en romy ook in mate dan he hihi

denken jullie niet met sommige situaties dat je baby`s dingen kan aanleren?

ik heb bv duidelijk luca aangeleerd om altijd voor dat ie gaat slapen een fles krijgt.
    nu het gevolg dat ie echt niet gaat slapen zonder fles ook al heeft ie bv een uur daarvoor nog gegeten.
    mijn mening is dat je dat met alles kan doen.

14. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    luca hier ook hoor!

15. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Kirby ik kan me voorstellen dat het verhaal van Caruli alles zo dichtbij brengt voor je.. En dat Ana-Lucia je ook confronteert met het verlies van Assia. Dikke *knuffel* voor jullie alledrie!

Tanya je klinkt alweer wat beter... Zie je, bijlezen werkt! ;) Grappig he, hoe die mannen praten tegen die kleintjes? Ik smelt ook elke keer weer. En het geduld van Alex..! Hoe hard of hoeveel Sverre ook huilt, hij blijft rustig en lief.

Jekkia wat leuk dat Raven nu haar handjes ontdekt en zo rond aan het kijken is! :) Ik kan niet wachten tot Sverre zijn wereld echt gaat ontdekken.. Ik merk wel dat hij al echt alerter is dan bijv. een week geleden. Mooi om te zien is dat!

Ik zie er erg tegenop dat Alex over een week weer gaat werken. Gelukkig vroege dienst, dus is hij om 3 uur weer thuis 's middags. Maar zeker nu mijn ouders ook nog weg zijn.. Ik heb hier in Assen gewoon helemaal niemand. Ik 'woon' hier alleen maar. Al mijn contacten etc. zijn in Groningen - ik heb sowieso weinig vrienden, ben niet zo'n vriendinnentype. Dus het voelt erg eenzaam af en toe.
    Maar ik ben natuurlijk niet alleen, ik heb Sverre nu! :)

Sverre heeft vandaag een huildagje vrees ik. Vannacht om 4 uur gegeten, om 6 uur lag hij alweer te huilen, ik denk dat hij helemaal niet geslapen heeft in de tussentijd. Dus om 8 uur maar weer een fles erin. En nog niet slapen! Gisteren was hij ook al zo wakker.. Ik raak daar zo onzeker van, bang dat hij teveel wakker is etc. :(

16. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    Monique gefeliciteerd met Mirthe
    Femke gefeliciteerd met Marin

17. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Komt goed, we regelen wel wat... no problem.

@ jekkia... heb er nog geen kinderfoto's en babyfoto's op staan. Moet mijn portfolio nog uitbreiden.
    Maar kijk eens op www.fotografie-eveline.nl
    Dan onder portfolio. Daar zie je dierenfoto's, maar met een knopje bij dat schermpje met de foto's kan je voor meer dingen kiezen. Landschap, model en paarden.
    Zal er snel kinder/baby foto's bij zetten...

18. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ja, ben ik ook met je eens! Mijn kraamhulp zei dat ook, verwennen kan niet, aanwennen wel. Ik vrees dat wij Sverre nu aanleren dat hij op zijn buikje op onze borst erg lekker in slaap kan vallen.. :( Volgens mij is het een buikslaper namelijk.

Het enige 'ritueel' dat wij hebben is eigenlijk 's avonds: badje/douche, aankleden, fles, slapen. Zoveel mogelijk in het donker, dus klein lampje aan. Zachte stemmen. En voor de nachtvoeding ook zachte stem, weinig licht, zo snel mogelijk weer terug in bed en slapen.

Overdag ligt hij ook beneden, in box of wagen, of op schoot. :oops:

19. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    wil eigenlijk 1 tip wel gen he..
    of jullie het aannemen moeten jullie zelf weten ;)
    en of andere mama`s het mee eens zijn weet ik niet
    maar luister niet teveel naar andere!!!

ook de cb bijvoorbeeld kan er flink naast zitten!
    Met romy had ik dat al flink geleerd maar ja toen was ik jong en naief denk ik
    maar in het zh met luca heb ik dat weer geleerd.

2 verschillende kinderartsen 1 met kinderen en 1 zonder.
    je merkte heel erg het verschil de ene volgens het boekje en de andere op gevoel zoals mij.

als het aan de ene ka lag,lag luca namelijk nog met een sonde in het zh
    terwijl die andere dus heel het verhaal net zoals mij niet snapte en mij gerust stelde dat idd elke baby anders is.
    en dat ik gewoon op mijn gevoel uit moest gaan.

enof dat werkt!
    in het zh proppen dat hij er misselijk er van werd en uiteindelijk zat er maar 50cc in en kwam er meestal nog uit ook en sindsdat ik thuis met hem bent eet hij echt goed.

daar moeilijk per dag 380cc en thuis makkelijk soms 500cc
    (nu wat meer maar ja hij is nu wat ouder weer)

20. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Zeg, wie neemt de eer op zich om straks de moderator te laten weten dat dit topic op slot kan? *snik.. zo raar, om het af te sluiten..*

Deel Deze Pagina