peetje... dat is dus ook mijn manier, hoe jij het doet. Ik ga ook gewoon door met de dingen in huis. Dus ook stofzuigen (ow dat doet Jerry want dat mag ik niet) en gewoon leefprogeluiden. Ik probeer haar wel een beetje in een ritme te houden maar ik wil niet dat ze altijd strak om 7 uur in haar eigen bed ligt...
Dat heb ik ook te horen gekregen van de kraamhulp - dus naar haar luister ik wel. Elke dag drukte zij me op het hart om mijn gevoel te volgen. En Alex vertelt het me ook elke dag. Maar ik blijf het moeilijk vinden.. Ik had ook tegenstrijdige adviezen gekregen toen ik wilde stoppen met BV een paar dagen geleden - het CB zei het een, de huisarts het andere. En op internet lees je weer andere dingen. Heb uiteindelijk gewoon mijn gevoel gevolgd: stoppen, direct, cold turkey!
Ik ben trouwens gisteren nog naar de kapper geweest. Dat helpt ook wel, om je weer jezelf te voelen en niet alleen mama. Zo grappig, de kapster herkende me nog van toen ik nog zwanger was. Zo'n hip meisje, en we hebben de hele tijd alleen maar over de bevalling gepraat.
grmbl grmbl... Ik zie jou toch echt wel als vriendin hoor Ik had stiekem gehoopt dat het andersom ook zo was Maar als Alex weer aan het werk is dan gaan we bellen. Dan kijken we even of we een tijdstip kunnen vinden tot onze ukjes allebei rustig zijn en dan gaan we uitgebreid kletsen. Dus ik zorg wel dat je een ochtend doorkomt
het is een bultje bij haar anus. maar ha zegt dus soort van luieruitslag en moet met zinkzalf verdwijnen over 6 weekjes nieuwe controle
ik wil ook vandaag of morgen ff gaan.. heb soms het gevoel wel dat ik alleen mama bent. van 2 kids en een 34 jarige van sochtends vroeg tot savonds laat maar door alles wat met luca gebeurt is geef ik luca niet makkelijk uit handen zelfs niet aan hubbie. dat moet ik mezelf wel gaan aanleren.
Voelen jullie je ook schuldig als je vroeg naar bed gaat en je man de laatste voeding laat doen? Gisteren ben ik om half 10 naar bed gegaan en heeft Alex dus om 1 uur Sverre nog wakker gemaakt voor de fles.. Kort nachtje want om 6 uur was hij degene die Sverre uit bed haalde en ging troosten. Ik was zoooo moe. (Was om 4 uur ook een uur wakker geweest natuurlijk) Maar dan voel ik me dus schuldig.
Ik heb het een beetje meegekregen, maar niet helemaal.. Zou je me nog eens (in een PB?) willen vertellen hoe je bevalling etc was?
hihi.... erg he, dat ik daarover val! Goed, ik ben bijgelezen. Karlijn... FOTO van je kapsel! Wij zijn vanmorgen bij de ha geweest. En inderdaad... mama had gelijk... spruw. Volgens de ha al in vergevorderd stadium. Dus ik heb even alles doorgelopen... en daar kwam dus de pijn bij het voeden vandaan! Verdorrie... vorige week toen de vk hier was voor het afsluitende gesprek toen heb ik haar laten kijken naar het mondje van Demelza omdat ik al een paar witte puntjes zag, ik had al een gevoel. En toen werd gezegd dat het niets was. En toen deed het voeden al pijn. Dat was vorige week maandag! We hebben orale gel gekregen voor haar en ik mag er ook wat van op mijn tepel smeren. Verder was mijn melkproductie niet helemaal normaal volgens de ha. Hij vroeg of ik een heel weeshuis te eten wilde geven Mag ze nu niet meer leegkolven, alleen de druk eraf tussendoor en vlak voor haar voeding pas een flesje kolven. Hij hoopt dat het zo wat beter voor me wordt. Ook heb ik anti conceptie gehaald. De nuvaring. Mag hem gelijk gaan gebruiken. Hoef dus niet op de eerste menstruatie te wachten, dit kan met veel borstvoeding best een tijd duren. Maar ik moet er rekening mee houden dat ie de eerste week niet betrouwbaar is. Daarna beter betrouwbaar maar nog niet volop. Na de eerste stopweek is alles oke en werkt ie perfect. En ja, het kan mijn borstvoeding een ietsje terugbrengen, maar erg veel zal het niet zijn vertelde hij. En qua hormonen maakt het voor Demelza niet uit!
Net als Kar... niet alles meegekregen. Wil je het mij ook nog een keer goed vertellen. Of misschien wel meegekregen maar een geheugen als een zeef... ehm... zwangerschapsdementie telt niet meer.... borstvoedings- of ontzwangeren dementie dan misschien?
Niet schuldig voelen... hij heeft nu nog vakantie dus maak er misbruik van. Straks ben jij de persoon die overdag alles met hem doet en jij hebt ook je adempauzes nodig. Nu doen jullie het gewoon samen. Jij had nu je slaap nodig, de volgende keer is hij het. Ik wou dat ik het kon. Jerry kan haar best verschonen, flesje geven etc, maar ik word toch wakker omdat ik lek. Vannacht sliep ze heel goed door en ik zat maar te smeken of ze wakker wilde worden omdat mijn borsten op ontploffen stonden Dan heb ik 's nachts lilypadz over mijn borsten, daarachter nog een gewoon zoogcompres voor als het toch gaat lekken ondanks de lilypadz... en guess what... toch was mijn bh zeiknat en zo ook mijn net verschoonde bed....
ow... ik typ te veel en te snel achter elkaar... ik ben een soort met een monoloog bezig. Of is iedereen opeens weg? Komt dat door mij... of door baby's die opeens om aandacht gillen?
ik ben ook bijgelzen probeer het nu weer beetje bij te houden, maar ga er nu vandoor. kraamzorg komt zo en verwacht de vk ook nog en opa en oma om boodschappies te doen voor mij. dus tot laterr
Gefeliciteerdddd! Enne dat pakje is dat die groene met die turtle? Die ik in oranje heb? Want die heeft Elin vandaag aan Fijn dat je me waardeert, dan zal ik je lekker blijven spammen via de sms
bevallingsverhaal had ik wel toch geplaast? maar goed ga ff het gevolg tikken en dan plaats ik het wel gewoon hier als dat mag hihihihi
Hallo allemaal, Ik heb niet bij gelezen, en ga nu ook niet doen. Hier is alles goed. Vannacht was Iris wat onrustig, wilde vaak drinken dus heb zelf weinig slaap gehad. Ze drinkt echt heel goed van de borst, is heel tevreden! Ze is echt prachtig: ze is helemaal gaaf geboren. Knalrose, niet verfrommeld, geen huidsmeer, geen bloed en met een enorme bos donkerbruine lange haren. En zonder mij te laten inscheuren of iets! Super! Ik voel me dan ook echt goed. Heb alleen nog veel spierpijn in mijn nek, schouders en bovenarmen van het vastgrijpen van mijn knieen tijdens het persen. De rest volgt nog wel. Ga nu weer voeden en naar haar kijken natuurlijk!