Kriss, wat heerlijk dat het zo goed gaat met jullie! Ben benieuwd naar Iris, heb je een foto? Hier inderdaad een baby die aandacht wilde.. Was met papa wezen wandelen en had de hele weg gekrijst. Dus om 11 uur fles erin, en slapen bij mama op schoot. Nu net in de wagen gelegd en weer huilen.. Moet maar eventjes hoor.
Wat een enge zooi, die gel die we voor Demelza hebben gekregen. Je moet heel voorzichtig zijn met het geven. Het is heel plakkerig en daardoor kan er kans zijn op verslikking/verstikking. Ik vind het dus doodeng. En dat moeten we 3 tot 4 keer per dag geven en de kuur opmaken... Maar goed, die spruw moet over. Waarschijnlijk heeft ze daardoor ook af en toe die huilmomenten...
Ja exact! dat heeft Devin precies zo peeetje! Maar is dat dan dus niet gewoon een teken dat de 'beebie'bij je wil zijn? Ik denk het wel, en ik vind het prima zolang ik kan..straks als ik moet werken wordt het anders, maar nu wil ik elke minuut die ik heb aan mijn meisje geven, dat wist ik immers toen ik een kindje besloot te willen krijgen (hier kom iik vast heel binnenkort zwaar overspannen op terug haha)
Kriss, fijn dat het goed gaat. Nog geen nieuws van Marloes? Lijkt me dat die nu toch bevallen moet zijn. Denk dat we snel over kunnen. En ja... wie mag aangeven dat het topic gesloten kan worden? Eigenlijk vind ik het een taakje voor de persoon die het topic heeft geopend, maar ja... kimkivits is er nog maar zelden. Dan is het misschien iets voor de persoon die als eerste of als laatste is bevallen. Dus voor Sonya of voor Marloes. Hoe is het eigenljk met Sonya? Al even niet meer gezien. Enne... Peeetje... heb jij nog een beetje contact met Adine? Ben benieuwd hoe het met haar is. En hun beebje.
ja en nee... dat is wat ik hierop denk. Tuurlijk is het goed voor het binden en hechten. Maar... als je straks opeens moet werken... dan kan je meisje opeens niet meer bij je zijn... Dus ik denk dat het afwegen is wanneer je haar wel haar zin geeft en wanneer jij voor gaat. Ik heb nu gewoon al 2 ochtenden gehad dat ik Demelza een schone broek had gegeven en wilde gaan voeden... en opeens moest ik zelf heeeeel nodig naar de wc. Ja... jammer voor haar dan... dan gaat ze even in de box zodat ik naar de wc kan. Dan blert ze echt de boel bij elkaar. Maar ik kan niet alles in haar teken zetten. Of ben ik nu een heel ontaarde moeder en had ik gewoon in mijn broek moeten piessen/poepen?
Hihi, zó overdreven doe ik het hier nou ook weer niet hoor..poepen, plassen en douchen gaan inmiddels voor Gister hebben we haar zelfs in het stoeltje erbij kunnen zetten (wipstoeltje) toen we gingen eten...maar ja, als ze echt gaat huilen ben ik toch de eerste die bij dat wiegding staat te troosten ...Ik probeer straks wel wat af te bouwen hoor..en het is niet alleen dat ze bij mij komt als ze huilt, papa neemt dr ook uit de wieg als ze huilt..dus als ik werk, mag ze lekker bij papa bléren.
Ja,hoor is normaal. Welke maat luier gebruik je nu? Soms lijkt6 het ook erg nat, omdat je qua maat nog net op het randje zit. Hangt natuurlijk ook van de qualiteit van de luiers af. De ene absorbeert beter dan de andere. Milyan heeft nog steeds de newbornluiers en die zien er idd altijd erg vol uit. Maar een maatje groter is nog te groot voor 'm. Ik gebruik trouwens gewoon de kruidvatluiers.
Melanie.. hoe is het bij jou? Je reageert heel lief op iedereen, maar ik hoor te weinig hoe het bij jou gaat hoor.
Peetje, mijn schoonmoeder vond ook altijd dat ik de kinderen verwende door ze steeds op te pakken als ze gingen huilen enz. Maar ik trok me er nooit wat van aan. Mijn moedergevoelens vonden gewoon dat ik het zo moest doen. Wij hebben ook bepaalde slaaprituelen aangeleerd. Zoals, samen gordijen dicht doen, liedje zingen enz. En tot op de dag van vandaag vragen ze erom. Meallán meer dan de twee grote, maar bijv. voorlezen is bij alledrie vaste prik.
luca bedoelt er ook mee.. ``ik ben een wijsneus ik wil alles zien hou mij maar recht op `` zelfs de cb zei ``jemig wat een wijsneus`` alles wat maar voorbij komt volgt ie helemaal en word van sommige dingen helemaal actief als ie dat ziet. en dan zeggen ze maar zoveel cm zicht he hihi.. ik pik ook elke min. met hem hoor.. maar met mate.. maar mijn dochter doet het ook en het huishouden enz.. dus dan samen delen he.. en na een bepaalde tijd is het``papa`s mama`s tijd`` hoe romy dat noemt hihi
Waar staat geschreven, dat alleen mama's op moeten staan voor de baby? Jullie hebben samen een baby, dus zorgen jullie er ook samen voor. En ik denk dat Alex het echt niet erg vind om af en toe ook eens voor zijn zoontje op te staan, toch? Hij heeft toch ook niks aan jou als jij oververmoeid en prikkelbaar bent? Niet schuldig voelen. Alex heeft het vast wel voor zijn zoontje en jou over om wat slaap en nachtrust in te leveren!
AMEN! als hubbie het hier niet doe heeft ie de poppetjes aan het dansen hihihi sorry maar hij heeft ook vakantie dussuhh dagg... ik ben dadelijk nog 3 weken met 2 kids alleen.
naar schoonmoeder luistrer ik helemaal niet hahaha maar hier ook 1 van 6 zonder verhaal..geen nachtrust. en dat is papa zijn taak omdat ik normaal werk rond die tijd. als ie het niet doet of als ik het doet dan is ze heel de nacht onrustig
Nou, de wijkverpleegkundige van het CB belde net dat ze pas om 13.15 komt ipv 12.30, zitten we gewoon al een half uur te wachten voor jan l*l! Maak dan geen afspraak om half 1 óf bel gewoon eerder dat je later komt! Geeft me wel weer even de tijd om te reageren. Peetje Verwennen vind ik ook een groot woord. Net wat je zegt, aanleren is een beter woord. Ook hier hebben wij geen strak schema, ik voed hem wanneer hij honger heeft. Wel geef ik hem dan eerst 1 borst, dan verschonen we hem en dan de andere borst al toetje. En ook als het weer tijd is voor een voeding (er zit vaak ongeveer 3 uur tussen) dan doen we hem in bad. Overdag ligt hij eigenlijk altijd beneden, in de box of in zijn wagen, en 's avonds gaat hij naar zijn eigen bedje. Wij doen ook niet rustig of zachtjes als hij beneden ligt, we stofzuigen gewoon (oké Marc dan) en praten op een gewoon geluidsniveau met elkaar. Eveline Ook hier gaat plassen/poepen enzo voor. Mijn bekkenbodemspieren doen nog niet altijd wat ik wil dus ik moet dan wel naar de WC anders doe ik het geheid in mijn broek. Dan maar even huilen denk ik dan. En bah, spruw! Zoals jij die gel omschrijft lijkt me ook heel eng, maar ik hoop wel dat het gaat werken! Ik heb trouwens je foto-site bij mijn favorieten gezet. En ik heb ook dat bewuste topic doorgelezen, jee waar maken mensen zich druk om! Ik heb ergere foto's gezien. Kriss Wat fijn dat het met jullie zo goed gaat! Ruben was ook helemaal gaaf geboren, ook geen frummels, plekken en ook geen punthoofd zoals je wel eens ziet. Maar hij zat wel helemaal onder de meconium maar hij had dan ook in het vruchtwater gepoept. Ik heb vanmorgen de hele tijd naast de box gezeten, en gewoon gekeken naar mijn mannetje. Geweldig, daar kan geen goed film tegenop! Hij was helemaal geobserdeerd door de boxspiraal die er hangt. Meteen een boel foto's gemaakt... . Ik zelf heb een mega koppijn die ik maar die niet weg krijg, best vervelend. Zo maar weer eens paracetamol slikken. Ruben smakt nu minder aan de rechterbertha. Ik heb die gisteren helemaal leeg gekneed en gemasseerd en dat hielp wel iets. Ik heb nog geen borstkolf anders had ik dat wel kunnen doen. Wel merk ik dat Ruben allemaal rode vlekjes op zijn armpjes heeft, ik ga zo aan die wijkverpleegkundige vragen wat dat zou kunnen zijn (als ze ooit nog komt ). Liefs, Tanya
probleem.... Tijger, mijn jongste kat heeft duidelijk een blaasprobleem. Miaauwt als ie plast, heb hem nog niet zien drinken, likt zich daar de hele tijd schoon, als ik hem oppak mag ik hem niet aanraken bij zijn buik en achterpoten... dan gaat ie klagelijk grommen. Maar... mijn eigen dierenarts is met vakantie en de vervangend arts is een klojo waarvan ik heb gezworen dat ie nooit meer aan mijn dieren mag komen. Mijn dierenarts is maandag pas terug. Kan ik met dit probleem tot maandag wachten of niet?
Gaat lekker hier. No news = good news, toch? Liggen elke dag tot een uur of 10 in bed... dan komt Meallán erbij. Die wil dan Milyan ff vasthouden. Dat duurt zo'n halve minuut en dan krijg ik 'm weer terug. Dan gaan we lekker ontbijten, aankleden, spelen, buiten zitten enz. Heel relaxed allemaal. Milyan slaapt vrijwel de hele dag. Om de drie uur een fles, hooguit een half uurtje wakker en dan is ie weer vertrokken. Woensdag is mijn vader gekomen en mijn moeder en zus zijn natuurlijk ook nog hier. Gisteren heerlijk gebarbeknoeid. Morgen gaan mijn vader en mijn zus weer terug naar Duitsland, maar mijn moeder blijft nog tot de 12e. Heerlijk nog ff gezelschap hier! Tja, en meer valt er eigenlijk niet te vertellen.
Tan, ze kunnen ook puistjes krijgen... Echt met witte kopjes erop. Ja... dat zijn pas jeugdpuistejes. Hoe jeugdig wil je ze hebben Dit komt door jouw hormonen in de borstvoeding.... althans... dit hebben de cb en de kraamverpleegster mij wijsgemaakt