ik heb de baby ook nog niet gezien, zou ook nog niet weten wanneer dat gebeurt. enne hier hier een verhoogt risico op tweeling, ga der alleeen niet van uit, kan het hier in huis met dan 3 kinderen niet eens bergen hahaha. maar goed. alles goed hier. nergens last van, wordt alleen dikker. zal even buikfoto maken en in mijn album zetten. groetjes
Ook ik heb nog niks gehoord, maar maandag de eerste echo. Zenuwen beginnen wel toe te slaan nu. Brrr. Niet zozeer voor die tweeling (alhoewel, ik zou me rotschrikken, hihi). Maar bij een vriendin van me zagen ze bij de eerste echo dat het hartje niet (meer) klopte... Kindje zat nog wel in haar buik, maar leefde dus niet meer. O bah, ben blij als die eerste echo achter de rug is!
Ik zou maandag mijn eerste echo hebben bij de vk maar nu heb ik vandaag een brief gehad dat ik morgen bij de gynaecoloog een afspraak heb... Ik wist wel dat ik een uitnodiging zou krijgen voor een eerste trimester screening (?) maar volgens mij is het daar nog te vroeg voor dus volgens mij hebben ze daar een foutje gemaakt. Ik ga wel proberen of ze dan alvast een echo kunnen maken morgen. Ik ben best wel bang dat het niet goed zit... ik heb er namelijk 6 jaar over gedaan om zwanger te worden... Grtz Annie
nou de komende maanden zit ik nog goed, krijg deze maand gewoon mijn loon + 1000 euro extra. en in januari krijg ik eindejaarsuitkering dat is ook weer 450 netto extra. en die maand daarna worden mijn vakantiedagen die ik nog heel veel over had plus vakantiegeld etc. uitbetaald. maar als ik daarna in de ww kom ga ik er wel flink op achteruit. maar ja dat zien we tegen die tijd wel. moet eerst ff laten bezinken dat ik nu zonder werk zit....
Ja dat lijkt me dan wel vervelend hoor, in de WW en de realisatie dat je dan geen baan meer hebt. Ik deed tot voor kort ook vervangend werk, maar degene die ik verving had per 1 december ontslag genomen en ik kreeg dus gewoon zijn baan voor mezelf tot 1 augustus (einde schooljaar). Dit kreeg ik alleen gelukkig al te horen voor de herfstvakantie en toen was ik nog niet zwanger. Bij mij dus gelukkig wel goed afgelopen, en bovendien doet de school van alles om mij te helpen! Zo werk ik dus nu tot de kerst een dag minder en a.s. maandag moet ik voor de combinatietest een paar lesuren vrij en dat mocht ook gewoon mits ik werk klaarlegde voor de lesassistent. Sommige werkgevers zijn eikels maar sommigen ook prettige bazen...
Ik mag me ook aansluiten bij de meiden die hun ukkie nog niet hebben gezien. Wij mogen maandag voor de eerste keer gaan kijken. Maar die tweelingen laat ik lekker bij jullie Kim, balen meis en zeker dat het toch nog zo hard aankomt voor je. Let je op jezelf, komt allemaal weer wel goed hoor Klagen over misselijkheid ga ik niet doen, want als ik bij de rest lees dan kom ik er nog goed vanaf. Kotsen doe ik niet, en heb nog geen misselijk vrije dagen, maar al wel misselijk vrije uren, dus hoopt dat het goede kant op gaat en niet meer terug komt. Groetjes Monique
@kim balen meid! @marloes ik heb nu met 5 wkn en 6dgn echo gehad. Nu met 8wkn en 2 dgn de volgende ben ik 10 wkn en 4 dgn geloof ik (als dan niet weer de duur verandert zoals nu) en dan met 12 wkn weer. Daarna weet ik niet, zal wel om de 4 wkn zijn net zoals bij mijn dochter.
@Kim: ik vind het echt ongelooflijk! Echt heel asociaal! En zeker omdat je er al zo lang werkt. Niet te geloven... Die dochter van je baas mag zeker wel blijven? Wordt maar even lekker boos en daarna genieten van je baby en elkaar! @MMM: dat heb ik dus precies ook, dat ik zo bang ben dat ik niets of iets naars zal zien volgende week... Best eng inderdaad en daarom denk ik soms ook 'laat maar', maar toch verheug ik me stiekem ook wel erg! Bij mij in de familie en bij mijn vriend zitten geen tweelingen, dus ik denk dat ik ook geen kans heb. En 1 lijkt me al moeilijk genoeg! Ik heb het KOUD! Ook moeheid hoor; bedtijd is allang verstreken. Zo lekker douchen en in bed kruipen. Tot morgen!
@Kim: Als jij er al 3,5 jaar werkt, hoezo heb je dan een jaarcontract? Dat mag nl alleen maar als je tussentijds echt een andere functie hebt uitgeoefend! En daarnaast: Ze mogen je jaarcontract niet NIET verlengen op basis van jouw zwangerschap. Ik snap dat het aangaan van een procedure niet iets is waar je op zit te wachten, maar ik zou er wel even over nadenken, want volgens mij is wat ze doen ontzettend illegaal!
Ik zit in precies hetzelfde parket als jou. Ik ben ook net ontslagen wegens de zwangerschap (ook mijn contract wordt niet verlengd en loopt eind deze maand al af). Hopelijk vind ik nog snel een baan voordat mijn buikje zichtbaar wordt anders zal ik straks wel steeds minder kans maken. Kim denk je eraan dat je, indien je in de ww komt, op tijd je WAZO (zwangerschapsuitkering) moet aanvragen. Ongeveer zo in mei 2007. Enige voordeel is dat je dan weer 100% van je oude loon krijgt uitbetaald. De ww is helaas maar 70% van oude loon. Ze mogen 3x een contract aanbieden op dezelfde functie voordat ze verplicht zijn je een vast contract te geven. Helaas stond er in mijn contract dat deze voor bepaalde tijd was en eindigt rechtwege zonder opzegging vereist was. Dus ik heb zelf geen poot om op te staan Kim, ik zou je contract eens erop nakijken. Kan goed zijn dat er ergens iets in staat waardoor je ze inderdaad op basis van zwangerschap niet mogen ontslaan. Ik zou rechtsbijstand even naar dit alles laten kijken. Kan nooit kwaad, toch?
Ahhhhhhhhhhhhh, heb ik net een heel verhaal geschreven wil ik even in iemands album kijken, verhaal weg. Komt het verhaal nog een keer. Kim, ik denk dat Mesaana een goed punt aanhaald. Hoor jij al geen onbepaalde tijd te hebben? Voor alle meiden die aankomende week een echo hebben, spannend! Hier gaat alles prima, veel minder misselijk en er komt een buikje aan.
Nee hoor, dat lijkt me niet te vroeg... Je bent een dag eerder uitgerekend dan ik, en ietsje eerder dan bijvoorbeeld Adine, en wij zijn allebei volgende week aan de beurt. Volgens mij kunnen ze vanaf 9 a 10 weken nauwkeurig meten en dus bepalen hoe ver je bent, dus het lijkt me voor jou precies het goede moment voor een termijnecho!
Jee zeg, nog best veel dus! Het lijkt er wel op dat al deze meiden volgende week voor het eerst gaan kijken, spannend hoor... Lijstje van aankomende echo's (maandag wordt het druk!): ma 18-12: Lma MMM Monique27 annie wo 20-12: kieteltje (13:45) do 21-12: Adine (10:20) Kar76 (13:15) kimkivits vr 29-12: peeetje tomenjerry: onbekend Knip en plak maar als je er op ontbreekt
Ja ik moet ook maandag naar de verloskundige voor de termijnecho maar wat ik nu zometeen bij de gynaecoloog moet doen dat weet ik dus niet volgens mij is dat voor die combinatietest enzo en dat is dan toch wel te vroeg? Grtz Annie
Lijstje van aankomende echo's (maandag wordt het druk!): ma 18-12: Lma MMM Monique27 (8:30) annie wo 20-12: kieteltje (13:45) do 21-12: Adine (10:20) Kar76 (13:15) kimkivits vr 29-12: peeetje tomenjerry: onbekend
Weet je waarom je naast de VK ook naar de gyn moet? Wellicht willen ze iets anders controleren...? De combinatietest moet volgens mij tussen de 11e en de 14e week worden uitgevoerd, en aangezien je de termijnecho nog niet hebt gehad, en ze dus niet zeker weten hoe ver je bent, lijkt het me sterk dat ze die vandaag al gaan doen...
Oh Monique, lekker vroeg maandag! Dan hoef je gelukkig niet zo lang in spanning te zitten voor die tijd...
Ja daarom denk ik ook dat het een foutje is want ik hoefde verder niet voor iets speciaals naar de gyn.....