Bij mij was het omdat ik er erg gestresst van werd. Ten eerste had ik al vanaf dag 1 tepelkloven aan 1 borst. Erg pijnlijk dus. De voeding kwam erg goed op gang en kolven ging ook goed. Tot ik koorts kreeg; toen was het afgelopen met kolven waar ik super onzeker van werd. Ik had ook echt het idee dat mijn productie terugliep. Dus ik in de zorgen of Sverre wel groeide. Ik was eigenlijk de hele dag alleen maar bezig met wachten tot hij weer honger had en ik weer MOEST voeden. Werd er doodmoe van. Ook het idee dat ik als enige verantwoordelijk was voor zijn eten.. Ik verkrampte steeds meer als hij at, en dat zorgde ervoor dat hij steeds onrustiger aan de borst werd. Waardoor ik nog meer verkrampte etc etc. Op een gegeven moment werd ik zelfs boos op Alex en de hond.. En toen was het dus gewoon genoeg.
Oh ja, en ik had antibiotica voor die koorts waardoor hij (waarschijnlijk) meer last van krampjes kreeg. Dus toen voelde ik me helemaal schuldig. Nu trouwens ook: hij heeft volgens mij wat moeite met zijn ontlasting en dan denk ik meteen "ja, dat is mijn schuld, want ik wilde zo nodig stoppen met borstvoeding..". Kortom, ik ben nog steeds NIET rustig over de voedingen.
Oh ik kan het me voorstellen hoor kar, dat je dan gestopt bent. Ja als je ziek wordt helemáál, die antibiotica kan ook niet goed zijn voor Sverre..Ik denk dat je er goed aan hebt gedaan hoor. Zowiezo, want je hebt gedaan wat je zelf het beste vond en waar jij je 't meest in kon vinden..En het is toch ook wel fijn dat je het nu kan delen met Alex lijkt me. Ik zou soms ook wel willen dat ik óók de fles gaf, dan kon Vir ook es een keer en hoefde ik niet steeds verplicht een half uur op de bank te zitten..terwijl ik net moet: poepen/wassen/douchen.afwassen/koken/bellen/visite heb of whatever..soms komt het gewoon zooo niet-goed-uit. Devin heeft net weer krampjes gehad, een half uur ongeveer, maar ik geloof dat ze nu een beetje half in slaap aan het vallen is..godzijdank..T is ook zo K*T voor haar dat ze steeds krampjes heeft. Ik ben nu wel voor de voeding een beetje aan het afkolven, maar dan weet ik weer niet wanneer het genoeg is..moet ook niet al die achtermelk wegkolven, maar het moet daarintegen wel weer nut hebben en dus genoeg afgekolfd zijn om die ergste druk eraf te halen..Damn dit is nog lastig allemaal hoor..Wou wel dat de kraam hier nog was
Oh vergeet ik bijna: het is niet JOUW schuld dat ZIJN darmpjes zo irritant doen! Jij doet álles wat je kan doen voor je ventje, dus je kan gewoon nergens schuld aan hebben (behalve dat het een heel lief tevreden ventje wordt hihi) Het is nou eenm,aal heel rot dat die beginnende darmpjes al die ellende nog niet kunnen verwerken, maar daar kun jij "mama"niks aan doen! (kon het maar, ik weet zeker dat je het dan deed..)
Hallo allemaal! Ik ben min of meer bijgelezen... Ik heb alleen een beetje gemist wie van wie bevallen is de laatste twee weken. Kan iemand die bevallingslijst naar boven halen? Tanya, gefeliciteerd met je verjaardag! Kriss, gefeliciteerd met Iris! Kar76, wat vervelend dat je nog steeds onrustig bent over de voedingen, ondanks het stoppen met BV. Ik herken het wel een beetje. Die verantwoordelijkheid, hè... Dat jij met je BV àl het eten van je kindje verzorgt. Dat legt wel erg veel druk. Ik moet zelf de linkerboob altijd afkolven en dan in een flesje geven. En altijd weer die druk of ik er wel 50 ml uit weet te knijpen Twinny, wat tof dat jullie met Zoë al naar de Mac en de dierentuin gaan! Ik kan me nog niet eens voorstellen dat ik met Tica naar buiten ga Verwennen: ik zie dat hier het één en ander over gezegd is. Op het moment staan we bij gehuil al heel snel bij Tica's wiegje en blijven we er minstens een tijdje bij zitten. Inderdaad, misschien wordt dat anders als we beginnen te herkennen wanneer ze gewoon aan het jengelen is. Maar ja, op het moment heb ik liever dat ze zich veilig bij ons voelt dan dat ze direct 'de regels' leert. Ben namelijk heel erg bezig met haar zich welkom willen laten voelen (toch een schuldgevoel over de KS?) Schuldgevoel over de laatste voeding heb ik niet! Want eh... hoe zou Erik dat alleen kunnen doen? Het zou veel te lang duren en ik kan nog niet genoeg afkolven dat hij een hele voeding kan overnemen. Onze Tica zou honger moeten lijden! Nee, wij doen hier alles samen... zulke noobs zijn we... Well, de kraamzorg is vandaag voor het laatst geweest... We denken dat we het praktisch gezien nu wel zelf kunnen. Maar toch eng hoor! Volgende week moet Erik weer 3 dagen naar kantoor... Gelukkig komt maandag mijn schoonmoeder, daarna mijn moeder, soms bijgestaan door mijn vader. Wel een fijn idee dat ik niet direct alleen met Tica de dag doormoet, want ik ben nog steeds erg snel moe... BTW, wat werkt het in NL gladjes met die begeleiding enzo! CB komt langs, VK komt langs, HA komt langs, gyn-afspraak is al gemaakt, Tica's sofinummer zit op de post, ze is al ingeschreven bij onze ziektekostenverzekering... Big Brother?
Mijn god, wat een strijd om mijn meisje de medicijnen tegen spruw in te laten nemen. Iemand een idee hoe ik haar dit makkelijk kan laten innemen? Heb u het idee dat ze er meer uitgesputterd heeft dan werkelijk in haar mond heeft gekregen!
Moet je die gel ook op je tepels smeren, Eef? Dat zou je nog kunnen proberen. Smaakt het misschien heel vies? Dan dat dus niet doen.. Moeilijk.. Stug erin blijven smeren? Heb net zelf even op bed gelegen, en Sverre slaapt eindelijk ook eventjes.. Hopelijk houdt hij het nog even vol, hij heeft alleen maar hazeslaapjes gedaan sinds 6 uur vanochtend! Ik vrees een borstontsteking.. Vooral mijn tepel brandt, het steekt, het doet echt zeer. Eventjes goed in de gaten houden dus. Onderbuik doet ook pijn, blaas of baarmoeder, weet ik niet.
Mag er ook wat van op mijn tepel smeren. Maar hij zag de besmetting niet echt bij mij en wel bij haar. Mag haar nu dus niet aan de borst leggen anders krijg ik het ook. Dus ik ga weer even door met kolven i.p.v. aanleggen. Heb het nu op haar flessenspeen gedaan en dan in haar mond en zo lukt het wel. ff stomme vraag... maar een borstontsteking doet toch verder in de borst pijn en niet in de tepel? Ik denk ff aan hetzelfde als dat wij hebben... spruw. Gezien Sverre vandaag veel huilt, niet wil slapen en jij die pijn hebt. Heeft hij geen witte puntjes in zijn mondje?
Elin ligt weer in haar bedje maar ze is zo braaf geweest, ik voel me lullig dat zij daar boven ligt en wij hier... Vanaf welke leeftijd gaan ze zich vervelen als ze nog niet meteen inslapen? Had ik haar langer beneden bij me moeten houden? Voel me weer ontaard...
hoi, Ow wat klets ik graag mee, ik zie een heleboel discussies/gesprekken over dingen die me zo bekend voorkomen! Maar ik loop steeds achter de feiten aan... Ik snap niet waar jullie de tijd vandaan halen. Ik doe vast iets fout... Jeroen slaapt nu (denk ik) hij is stil.... Maar als ik hem na een voeding wakker in de wagen of box leg, dan gaat meneer echt niet slapen hoor! Pfff. Of ik moet gaan wandelen (dat staat garant voor slapen) Dus dat heb ik vanmorgen dan ook gedaan. Maar daar had ik vanmiddag echt geen zin in/puf voor. Ik wordt echt loom en moe van die voedingen. Vooral snachts, dan zit ik steeds te knikkebollen. Eergister hadden we een 'regeldag' pfff het was gelukkig maar 1 dag, sjonge jonge wat een h*l. Een hele dag krijsen en gillen en alleen stil tijdens het voeden, wat ik zo'n beetje iedere 2 uur heb gedaan. Pff, en dan mijn vriend pas om 23.30 thuis en 's morgens om 7 uur weer weg, dus een hele dag alleen met dat gegil. Kon amper zelf eten. Gelukkig duurt zoiets maar één dag, want ook ik was nu echt even van mijn wolk afgesodemieterd en zat gewoon mee te janken... 1 voordeel, als meneertje dan echt even rustig is en braaf gaat slapen, ben je zo'n dag ook weer heel snel vergeten! Maar al met al gaat het erg goed. Ik ga weer bijlezen en een soepje opwarmen. (ik eet maar weer eens alleen vanavond) en hopelijk kan ik weer een beetje meekletsen.
Hé meiden... Het is alweer even geleden dat ik wat geschreven heb maar wil jullie even laten weten dat ik tussen de bedrijven door wel alles hier in de gaten houd en aan jullie denk! Voor de meiden die nog bevallen zijn: Gefeliciteerd. Met Bente gaat het ontzettend goed. Ze (wij) heeft alleen last van spruw en ik vind het een doodeng middeltje wat we ervoor gekregen hebben. Snap niet wie zoiets heeft kunnen bedenken, met al die waarschuwingen voor verstikkingsgevaar etc. Verder staan mijn dagen echt in het teken van Bente, kraambezoek, met vriendje naar het ziekenhuis voor het een na het andere onderzoek (weten inmiddels dat hij wat met zijn darmen heeft maar nog steeds niet wat grrr!) en t huishouden... en als ik dan even een minuutje voor mezelf heb probeer ik hier wat bij te lezen maar puf om te reageren heb ik momenteel niet.. Maar geloof me die tijd komt wel weer want ik vind het fantastisch hoe de juli 2007 mama's met elkaar omgaan ondanks de strubbelingen van een tijdje geleden! Jullie zijn stuk voor stuk kanjers! tot snel
Klopt, dit hadden ze ook tegen mij gezegd. Maar dit waren geen puistjes, maar echt vlekjes. De wijkverpleegkundige dacht aan warmte-uitslag en een combi van wat ik gegeten zou kunnen hebben, plus een paar muggebultjes (waardoor ik me meteen weer schuldig voelde omdat er dus blijkbaar een mug op zijn kamer zat, om meteen erachter aan te denken dat ik hem nooit zou kunnen behoeden voor muggen). Die baby-acné is hier al wel gespot op zijn gezichtje. Liefs, Tanya
Ik kon vanmiddag niet op het forum komen (hij gaf steeds een melding dat de webpagina niet klopte), vandaar de stilte aan deze kant...
Hoi, hoi Ik heb ook nog een beetje als Vissie dat ik het gevoel heb achter de feiten aan te lopen. Maar zal gaan proberen me er weer tussen te wurmen. Jullie klinken voor mij ook al als zulke ervaren moeders en reageren zo geweldig op elkaar! Heb wel ook voor jullie mijn bevallingsverhaal geplaatst. http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=55760
Dat probleem had/heb ik vandaag ook. Ik hou het op een regeldag, zou kunnen qua leeftijd. Ik geef Ruben dan nog vaak de eerste boob, maar ik check eerst hoe vol die nog aanvoelt. Voelt hij leeg dan krijgt hij de ander, zoniet dan de 1e en dan eventueel nog de ander. Liefs, Tanya
Oh zo herkenbaar! Rust nemen? Wat is dat? Vaak neem ik het me 's nachts voor als ik weer zit te knikkebollen tijdens een voeding, maar overdag denk ik dan zonde van mijn tijd, ben veel liever bij Marc en Ruben. Met als gevolg dat ik dus ook 's avonds keikapot ben en niet te genieten ben.En ik wil dat niet aan Marc laten merken want hij heeft ook recht op vakantie, hij moet ook uitrusten want straks gaat hij ook weer werken, waar ik ook erg tegenop zie... Blijf erover praten meid, probeer ik ook. Liefs, Tanya
Heb het gevoel dat ik aan het doordraaien ben.. Alex is er niet (kolf terugbrengen ergens een uur verderop ), Morris moet nodig wandelen, we hadden nog moeten eten (en eten koken) en over een kwartier moet ik zelf weg om kraamvisite van het station te halen! Tussendoor heb ik net Sverre de fles gegeven en godzijdank slaapt hij nu. Maar voor hoelang? Hij heeft net ook weer anderhalf uur op zijn buik op mijn buik gelegen. Ik ben helemaal gestresst en opgefokt, zit brood naar binnen te proppen nu. Moet eigenlijk een nieuw shirt aantrekken.. Ik wou dat er geen visite kwam. Kan alleen maar huilen. Ik had nooit moeten rusten maar gewoon Morris uit moeten laten!