Wat een zeurdag heb ik vandaag.. Het gaat al iets beter, Alex is nu met Morris weg en Sverre is weliswaar wakker, maar vrolijk in de box aan het spartelen en kletsen. Dus even vlug verkleden en ik ga de visite halen! Het helpt al om het van me af te schrijven..
Zo, daar zijn we min of meer weer. Ik heb nog totaal niet bijgelezen. Mijn energiepeil is nul dus vandaar. Geen idee wat Imani gepost heeft, dus in korte lijnen de volgende update. De bevalling: Maandag om 7.30 moesten we ons melden. 7.50 zijn de vliezen gebroken met als reactie om 8.00 weeen om de 2 a 3 minuten. Een infuus was dus niet meer nodig! Om 11 uur zouden ze bekijken of een ruggenprik ook tot de opties behoorde. Want het ging allemaal zo snel dat mijn lijf zich niet kon aanpassen aan de weeen. Een ruggenprik was geen optie meer aangezien ik al op 5 cm ontsluiting zat. Heb dus een prik in mijn been gekregen. Vanaf dat moment de weeen op mijn zij opgevangen, maar het was onmogelijk om niet mee te drukken (stiekempjes, want dacht dat het niet mocht). Rond 13.00 hield ik het niet meer. Ze verwachtten op dat moment 7 cm maar alleen door kijken onder het laken was het al duidelijk dat we al op 10 zaten. Uiteindelijk heb ik 44 minuten geperst. Het hoofdje stond de laatste 20 minuten al en er kwam al een vochtblaas op. Ze hebben toen een erg grote knip moeten zetten. Waarna Marin Minke om 14.08 is geboren. Toen de gyn kwam kijken hoe ik gehecht moest worden daalde mijn bloeddruk naar 80/45. Ze waren bang dat ik in een shock kwam en kwam aan de zuurstof en een drukinfuus. Gelukkig bleef de shock uit. Later bleek dat ik ook nog eens heel diep ingescheurd was. Gelukkig geen totaalruptuur. Maar toch ernstig genoeg om me onder narcose te hechten. Uiteindelijk zijn ze daar een uur mee bezig geweest en heb ik anderhalve liter bloed verloren. Het verblijf in het ziekenhuis: Door het bloedverlies zakte mijn hb naar 4.0 (norm is boven de 7,5) en heb ik dinsdag een bloedtransfusie gehad. (prachtig spul die zakjes bloed, mocht helaas geen extra mee naar huis...) Dinsdagmiddag is de catheter verwijderd. Apentrots was ik toen ik dinsdagnacht al zelf naar de wc was geweest. Was nl. 's ochtends nog bijna flauwgevallen van alleen het naast bed staan. Ze hebben goed voor me gezorgd daar. Leuke verpleging. Gisterochtend ben ik thuis gekomen. Met Marin gaat het grandioos. Haar geboortegewicht was 4720 gram en ze zit nu alweer op 4580 gram. Ze is ongeveer 55 cm dus dat scheuren en die knip waren toch echt wel nodig. De gyn snapte eigenlijk niet dat er zo'n groot kind in 6,5 uur uitgewerkt kon worden. Logisch dat ik van onderen net een doodgereden haas leek. Ik ben nog erg slap (hb 4,9) en heb vandaag veel last van de hechtingen. Morgen kijken ze of ze één knoopje weg kunnen halen. Borstvoeding gaat grandioos. Marin krijgt zoveel binnen dat ze in 5 tot 10 minuten echt nokkievol zit. Bovenstaand verslag ziet er als toch wel een heftig iets uit, maar zo heb ik het eigenlijk niet ervaren. Denk maar zo: lange halen snel thuis. 48uur in de weeen zitten lijkt me ook niets. En wat heel raar is, hoe de weeen tot 11 uur voelden kan ik me niet meer voor de geest halen. Ben het echt kwijt! Tot zover mijn verhaal. Foto's van onze spetter volgen nog, maar achter de pc zitten gaat alles behalve soepeltjes. Via de laptop lees ik komende dagen wel eens bij. groetjes Femke
Hallo Hier ben ik ook weer ff. Buik: Op zich valt het nog best mee, zooo groot is mijn buik nou ook weer niet, tis pas 2 weken na de bevalling. Maar toch hangen er 5 kilo teveel.... Ik ben tijdens de zwangerschap 16 kilo gegroeid en hiervan zitten er nog 5 aan. En die zitten dus in mijn buik. Ik pas mijn oude broeken niet meer, om de benen en billen gaat wel, maar ik krijg ze met geen mogelijkheid dicht. Hoe zit dat bij jullie? Sex: Hier nog steeds geen sex gehad. (Heb wel m'n vriendje verwend hoor.) Ik moet er niet aan denken, het is nog zo gevoelig daar beneden. Ik weet ook niet of mijn hechtingen al zijn opgelost trouwens. Ik denk het wel. Hoe 'vrijen' jullie dan? Met condoom? Ik vloei nog steeds een beetje en anders is het zo vies voor vriendje..... Tanya: Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Lekkende borsten: Jap, ook hier. De koffiepads zijn hier niet aan te slepen..... Net weer 2 dozen vol gekocht, kan ik er weer even tegenaan. Vanmiddag ben ik eindelijk weer even op de motor weggeweest. Vriendjelief heeft op Jarno gepast. Heeeerlijk... Eindelijk iets doen wat niks met baby's te maken heeft. Toch was ik blij om weer thuis te zijn bij mijn 2 mannetjes! Pukkels: Ik heb geen pukkels, maar Jarno heeft wel allemaal kleine witte pukkeltjes en dan vooral op zijn kinnetje... Dus dat komt w.s. door de hormonen in de melk? Ach die pukkeltjes zijn niet zo erg toch? Oh ik lees later verder bij, we krijgen visite. Tot later! Groetjes Miep en Jarno
Hey Femke leuk je verhaal te lezen! Maar je moet je banner nog aanpassen, hihi! Nee geintje! Hoop dat je snel weer kan zitten en dat het goed blijft gaan met jou en je meid!
Elke keer als ik naar boven ga (en soms ga ik ook zomaar naar boven) dan kan ik het niet laten om door dat kiertje van de deur te kijken en weg te smelten bij de aanblik van mijn slapende kind. Dat is normaal he?
Regelmaat, grappig om te lezen dat iedereen op een ander tijdstip een schone luier aantrekt. Wij doen het hier voor iedere voeding. En er zit altijd wel poep in. Meestal poept Jeroen zijn luier vol als hij wakker wordt, dus dat komt dan goed uit. Als ik hem eerder al bezig hoor/ruik terwijl het nog geen tijd is voor de voeding, dan verschoon ik hem niet. anders ben ik een hele dag luiers aan het verschonen, want hij laat ook erg veel scheten en tja wat is wat. Met de luiers van tegenwoordig hebben ze er volgens mij geen last van als ze eens een uurtje of wat met een poepbroek aan liggen. Ik hoop maar dat hij zo begrijpt dat we eerst de luier verschonen en dat hij dan mag drinken... Speen, sinds 3 dagen geven wij nu een speen/teutje (zoals wij dat hier noemen). maar hij is er niet echt kapot van. Daarvoor kreeg hij nogal eens een vinger van pa of ma. Als hij echt overstuur is (zoals op de regeldag van eergister) dan krijgen we hem met onze vinger wel stil maar de teut pakt hij gewoon niet. En als hij in slaap valt dan moet dat ding eruit, hij kan niet slapen met een teut in zijn mond... Lege-buiken-syndroom... Dat ken ik niet. Ik had er niet zoveel mee met die buik en al helemaal niet met de reacties die iedereen gaf. Praten in het luchtledige over onze toekomst, dat die toch wel zóóó zou veranderen, en bla bla bla... Nee hoor, ik vind dit veel leuker, als trotse mama achter de wagen. Ik moet ook eerlijk bekennen dat er dan ook wel een prachtig kereltje in ligt... (even opscheppen hoor) Vervellen. jeroen vervelt ook enorm. Ik doe iedere dag een oliebadje en op zijn handen en voeten s het ver weg, maar nu zijn voorhoofd en zijn hoofd, dus tijden het voeden zit ik steeds over dat koppie te aaien om de velletjes er af te wrijven. papa's, Hier een papa die natuurlijk niet kan voeden. (ik heb nog niet gekolfd) Maar deze papa gaat er altijd snachts uit om de luier te verschonen, waarna hij meneer bij mij brengt. Ook nu het zo druk is op het land en hij dus van 7-23.30 werkt. Goed hè? Speciaal voelen/armbandje, ik heb van mijn vriend een bedelarmbandje gekregen, met een bedeltje met Jeroen zijn naam erop. Echt zo lief. dat kreeg ik op dag 5, en voor Jeroen had hij een duplo trekker gekocht. Zo lief... tranen...niet normaal!!! Kraamvisite, deze week was lekker rustig, maar volgende week! Niet normaal meer, net belde er weer iemand, die komt die week er na nu. Zo gaat het wel hard hoor. Maar 1 voordeel van kraamvisite, buitenom 'gewone' visite. Ze blijven niet zo lang zitten... Meestal 2 kopjes koffie en weer naar huis. Even in een nieuw berichtje verder...
Kirby, ik kan me voorstellen dat je nu vaak moet terugdenken aan Assia. Laat ze maar vloeien hoor die tranen, dat hoort erbij... *kus* Tan, goed van je dat je het allemaal opschrijft. Gelukkig doet Ruben het zo goed! Dat is een teken dat jullie het ook gewoon goed doen als ouders, en als je dan nog tranen hebt, nou dan is het helemaal goed! Jullie komen er wel hoor, met z'n 3-tjes! ohhw ja, enne...nog gefeliciteerd!!! Peetje, ook jeroen slaapt overdag lekker beneden in zijn wagen. De box is nog nit gelukt (teveel afleiding denk ik...) Ook ng niet vaak geprobeerd overigens. Maar ik deel ook je mening hoor, lekker wennen aan 'herrie' in huis. ik moet alleen wel toegeven dat als 'ie dan eindelijk slaapt, ik in het begin wel even heel stiul ben met de deuren dicht te doen enzo. maar verder staat de radio of tv gewoon aan... Verder willen wij Jeroen ook overal mee naar toe nemen. Campingbedje mee en slapen maar. Als papa en mama dan naar huis willen dan pakken we de boel weer in. maar goed, zover zijn we nog niet. En met mijn schoonzus (onze kraamhulp) het ook over verwennen/aanleren gehad. Zij noemde het ook aanleren. En ze zei, alles wat je kan aanleren kun je hem ook weer afleren. Maar een baby lekker veel vasthouden en knuffelen is niks mis mee. Dus dat doe ik dan ook maar lekker... Eef, vervelend zeg dat je meisje spruw heeft! Bah! Kun je die medicijnen niet op een lepeltje doen en dat een eetje onder haar tongetje doen, dan likt ze vanzelf de lepel leeg? Zo geven wij de vitamine d en k. Erg grappig om te zien hoe Jeroen zelf een lepel leeg likt.. o wacht het is gel lees ik nu, misschien niet handig op een lepeltje Niva, hier krijgt Jeroen bij iedere voeding 2 boobs. Beide een kwartiertje. Of op zo'n regeldag wel langer hoor. Ik ben ok niet van de klok, soms vergeet ik ook naar de tijd te kijken en dan gok ik maar wat.. Hij laat vanzelf los als hij genoeg heeft. Kar, ik hoop dat het alsnog gezellig wordt met de visite. Maar ik herken het helemaal! Ik zou ook gaan stressen! Monique, ik ga je verhaal zo lezen. Nu heb ik eindelijk even tijd om bij te komen. En ik heb nogal uitgebreid gereageerd, heerlijk hoor! Jeroentje slaapt nog steeds als een roosje! Irena, geen schuldgevoelens over de KS hoor, wat maalt dat nu uit, hoe je kindje ter wereld is gekomen? Maar ook wij staan heel snel erbij hoor als meneertje gaat huilen en ik geef hem wel tig kusjes op een dag, ik ga ze maar niet tellen... Femke, leuk om je verhaal te lezen. Klinkt niet erg prettig met die knip en die hechtingen. Maar fijn dat je het zelf niet als heel vervelend hebt ervaren... Marloes, hoe zou het met haar zijn, ben erg benieuwd!!! Nou meiden dat was het wel weer. Nu heb ik zo'n belachelijke lange reactie getypt dat niemand het waarschijnlijk zal lezen... nou ja, dat is dan maar zo. Ik heb weer eens lekker kunnen reageren voor mijn gevoel.
Heel normaal! Ik moet ook altijd even in de wagen spieken als ik er voorbij loop. Meestal blijf ik nog even staan...
Wat goed geschreven zeg, kreeg het gevoel of ik er bijna bij ben geweest. Als keizersnee moeder kan ik me ook niks voorstellen bij die persdrang en hele sterke weeen die je moet wegpuffen... Blijft heel bijzonder!
Bleh, had ik eindelijk tijd om weer eens goed op het forum rond te hangen, kon ik de helft van de tijd de site niet bereiken en kreeg ik error-meldingen Maar goed, hij kan weer kennelijk... Voeden: hier doen we bij elke sessie: rechterboob, verschonen, rest van rechterboob (als ze wil), afgekolfde melk van linkerboob uit flesje (eerst 50 ml, daarna nog eens 30 als ze nog erg hongerig overkomt). Bij badderen is het een beetje anders, dàt en het verschonen is dan vóórdat ze de rechterboob krijgt. Lege-buiken-syndroom heb ik helemaal niet, eerder kan ik nog niet geloven dat ik nu weer 'klein' ben. En soms bekijk ik geschokt Tica en vraag me met een soort horrorgevoel af hoe zij óóit in mij heeft gepast. En ben ik zoooo opgelucht dat ik haar er niet vaginaal uit hoefde te persen. In het ziekenhuis zeiden ze ook nog dat ze een stevige meid is, dus toen was ik nog opgeluchter. Wel kan ik me vóórstellen dat je wat mist, want het getrappel is weg en tja, je hebt wel maanden rondgelopen met dat gewicht in je buik... Vissie: blijft kraamvisite dan echt zo kort, 2 kopjes koffie en dan doei? Onze eerste echte kraamvisite komt morgen pas, maar wij hebben hen al maanden niet gezien. Ben geneigd hen toch wat langer te laten blijven, ga ik tussendoor wel voeden natuurlijk. Maar ja, we kennen ze al jaren, dus dat durf ik wel. Bij vagere kennissen lijkt zo'n korte visite me wel wat. Tja schuldgevoel over de KS is meer omdat ik toch bang ben dat ik toen de eerste uurtjes iets met haar misgelopen ben denk ik. En nu word ik zo zenuwachtig als ze huilt en ik krijg haar niet makkelijk stil. Misschien ook omdat ik dan zelf snel moet huilen en dat ze dat aanvoelt weet je. Erik gaat dan met haar rondlopen en dan wordt ze wel heel snel stil. Maar ik kan ook nog steeds niet zo lang lopen en van knuffelen wordt ze niet altijd stil. Vaak denkt ze dan dat ze eten krijgt en wordt ze nog onrustiger. Ben ik dan alleen voedsel voor haar?
Ja hier wel. Meestal komen ze om half 8 en zijn ze om 9 uur/half 10 weer weg. Nou ja, vaak gaat er nog wel 1 drankje achteraan, maar dat is het dan. En bij speciale mensen is het anders die blijven gewoon lkekker lang zitten. Maar ooms en tantes en vage kenissen, die hoeven van mij ook echt zo lang niet t blijven hoor! En voeden doe ik overigens ook gewoon waar iedereen bij is... Valt me alles mee. O, hé Jeroen is wakker, heeft hij toch maar mooi 3 uur geslapen. Ik vrees dat dit zijn laatste voeding voor vandaag wordt. Komt niet zo handig uit eigenlijk, nou ja, we zien wel... Misschien tot morgen weer!
snel een berichtje: op woensdag 1 augustus is Sam geboren na een bevalling van 5,5 uur. Op het einde paniek; navelstreng zat om het nekje en is met vacuüm, in 1 perswee geboren. Hij is 53 cm en weegt 8 pond. Zijn grote neef (10 pond) is op dezelfde dag geboren. later meer....
Ik ga morgen wel weer op iedereen reageren, even geen puf voor. Maar ik wil onze laatste juli mama nog even feliciteren! Marloes... van harte met Sam! Geniet lekker van hem! YEAH... we zijn compleet. We kunnen over! Dat hebben we goed gedaan met zijn allen!
Marloes gefeliciteerd met Sam. super. Ik mag ook bij de lek brigade pfff natte bedoening gaan we nu over.
Wat mij is altijd is verteld is, dat je dan best die andere boob mag geven, maar dat je altijd met die boob moet beginnen waar je de vorige keer mee gestopt bent. Op die manier krijg je 'm helemaal leeg en drinkt de baby niet alleen de voormelk.
Had vanmiddag een heleboel reacties geplaatst en het enige wat ik nog wou doen is Tanya ff feliciteren, maar toen kwam ik de site niet meer op *&#@&*@& Maar gelukkig doet ie het nu weer en kan ik nog net op de valreep feliciteren: Van harte gefeliciteerd met je 1e verjaardag als Mama!!!