Juli 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by kimkivits, Oct 28, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kieteltje

kieteltje Niet meer actief

Ik krijg zo langzamerhand het gevoel dat het percentage MK's bij de juli-mama's waanzinnig veel hoger ligt dan de gemiddelde 10-15%..... :(

2. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Hoi Hoi,

Ik heb geloof ik 10 pagina's bij moeten lezen dus kweet de helft al niet meer. Wees niet boos.

@Annie en Neia: &*^#$^#@! wat onwijs K*t, neem rustig de tijd om dit te verwerken.

@Kim: Wat een hufters of je werk zeg, sjonge jonge zeg.

3. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Neia jij ook heel veel sterkte! Ik hoop dat het vruchtje er snel uitkomt voor je. Dat wachten lijkt me ellendig!

Weer zo'n naar bericht maakt dat ik mezelf zo gelukkig prijs....

4. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Weet je dat ik daar laatst aan zat te denken? Wij hebben in het begin een keer een lijst gemaakt met alle zwangere juli-mama's. Als die up to date gehouden zou zijn hadden we de statistieken kunnen bekijken van hoeveel meiden er zwanger zijn en een mk hebben gehad. Niet dat het uitmaakt want ieder is er 1 teveel, maar het facineert me op de één of andere manier. En hoewel het te verwachten is in de eerste 13 weken is het absoluut vreselijk voor de meiden die het overkomt.

5. kieteltje

kieteltje Niet meer actief

Volgens mij hebben al zeker tegen de 10 meiden afscheid van ons moeten nemen, en er waren dus nooit 100 mama's hier!

6. Amle

Amle Niet meer actief

Neia en Annie: wat ##@$$%%# :x Ontzettend veel sterkte!
    Zulk nieuws blijft vreselijk.

Ik ben spontaan extra zenuwachtig voor maandag, de 2e echo. Ik moet er om 15.30 uur zijn. Helaas moet ik dit keer alleen... hoop echt dat alles nog goed is (ondanks dat het hartje klopte tijdens de 1e echo en ik nu nog onwijs misselijk ben, zegt dit natuurlijk helemaal niets....).
    Alle andere meiden die wachten op een echo: heel veel succes en plezier. We moeten elkaar hier maar snel op de hoogte houden en voor elkaar duimen dat het voor iedereen goed blijft gaan!

Liefs Elma

7. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    @ Annie en Neia: wat een ellende, ik vind het echt erg voor jullie :( hopelijk kunnen jullie wel je steun vinden bij dat andere topic waar Annie het over had?

Ik ga maandag voor een combinatietest, ben ik ook best wel zenuwachtig voor. Hoewel je dan wel weer een echo krijgt dus dat is dan wel weer leuk. Gelukkig klopte bij mij het hartje eergisteren gewoon nog wel dus dat is al een geruststelling, maar ja die test he... Is om uit te rekenen hoeveel kans er is om een kind met afwijkingen te krijgen, en ik ben tenslotte geen 23 meer... Gelukkig ook nog geen 43, maar toch...

8. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    @Neia: wat een narigheid zeg! Ik leef met jullie mee, vind het zo ontzettend naar. Jullie waren zo blij.

Ik bedacht het me van de week ook, dat er zo ontzettend veel miskramen zijn hier. Elke week wel 2 ofzo?! Echt ongelooflijk. Wat zou dat toch zijn?

Zijn er naast Adine en mij ook nog mama's die nog helemaal geen echo gehad hebben? Bij mij komt de eerste nog, heb dus nog helemaal geen hartactie of wat dan ook gezien. Dat maakt het voor mij ook een beetje eng. Ik zeg ook tegen iedereen 'Ja, als het goed zit'. Zucht.

Alle meiden sterkte, die onzekerheid zal blijven vrees ik.

@Lexi: bij de VK kreeg ik te horen dat je op je 30e (zoals ik) een kans van 1 op 900 hebt dat je een kindje met Down hebt. Die kans stijgt elk jaar een beetje. Ik vond de kans zo klein dat ik besloten heb de combi-test niet te doen.

9. pienie

pienie Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    1,418
    1
    0
    zuid holland
    Nogmaals voor de meiden met een miskraam: heel veel sterkte. Ik geloof dat ik iedereen een pb-tje heb gestuurd, maar als ik iemand ben vergeten: heel veel sterkte. Ik weet hoe moeilijk het is.

Kar, ik las (heel veel pagina's terug) dat je zenuwachtig werd van mijn berichtje over een gekantelde baarmoeder. Sorry, zo bedoelde ik het juist niet. Veel vrouwen hebben een gekantelde baarmoeder. Door de groei van je kindje en de druk gaat dit meestal vanzelf weer recht. En als dat niet gebeurt is het ook erg eenvoudig op te lossen. De meeste vrouwen hebben het niet eens door.

Kim, erg balen van je ontslag. Ga je er nog iets mee doen? Ga je solliciteren? Of wacht je even de bevalling af?

Pienie

10. neia

neia Fanatiek lid

Jul 18, 2006
    3,341
    0
    36
    Dank je wel lieve meiden.
    Ik ben er nog niet aan toe om erover te praten via het miskraam topic, hopelijk komt dat snel.
    Ik wens jullie al het goeds!

X Neia

11. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Neia, veel sterkte meis. :(

12. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

Aug 15, 2006
    738
    0
    0
    Annie en Neia heel veel sterkte!

Maandag heb ik me eerste afspraak met de verloskundige en de nekplooimeeting, ben erg benieuwd.
    Ik hoop dat de bloeduitstorting kleiner is geworden.
    Morgen vier ik mijn verjaardag en dan gaan we, de rest die nog niet weten dat ik zwanger ben, het vertellen. :)
    Wel vind ik het een beetje eng om het te vertellen want ik denk dat ik nog steeds een miskraam kan krijgen maar mijn buikje is duidelijk zichtbaar.
    Zal maandag is een foto maken.

13. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Hmmm ja ik ben dan ook al 33 intussen he, dus de kans is dan alweer wat groter. Nou ja en ook voor mijn eigen gemoedsrust denk ik, het zal allemaal wel goed zijn maar toch. Ze kijken ook naar bloedonderzoek en nemen dan ook dingen als levenswijze en gewicht mee in de berekening. Leef op zich best gezond maar ben geen maatje 36 zeg maar.
    En ik wil meer van het leven dan alleen maar de komende 50 jaar achter een gehandicapt kind aanlopen, zie je. Misschien heel egoistisch van me/ons, maar ja ik wil meer zijn dan alleen maar moeder: docent, geliefde, zangeres, schrijfster.

Volgens mij smst mijn vriend uit Wenen, ik ga eens kijken. En dan lekker naar bedje toe, mmm.
    Tot morgen lieve mensen!

14. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Annie en Neia, wat vind ik dit erg voor jullie!
    Ik weet wat jullie nu door moeten maken en leef met jullie mee.

Wens jullie erg veel sterkte de komende tijd

15. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

Mar 10, 2006
    2,096
    28
    48
    Gemert
    Neia, oh nee he, niet jij ook nog.
    Wat ontzettend naar voor jullie meis, neem de tijd om tot jezelf te komen.

Monique

16. CVW

CVW Actief lid

Aug 6, 2006
    109
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Maas en Waal
    Annie en Neia: heel veel sterkte en liefs van mij gewenst!
    Heb het zelf in september nog meegemaakt en het heeft me meer gedaan dan ik van te voren ooit had gedacht.
    Hoop dat de natuur nu wel z'n werk goed doet zodat jullie het vruchtje snel en pijnloos (zoals bij mij het geval was) kwijt raken.

Kom net zelf van de Huisartsenpost: had de hele nacht nauwelijks geslapen vanwege buikpijn en aangezien de vorige MK bij 9 weken en 3 dagen begon was ik helemaal al niet happy.
    We konden om 8.20 terecht; waarschijnlijk zijn het gewoon m'n darmen die over de toeren zijn van het eten van gisteren. Had veel sla gegeten en wellicht dat de vezels daarin voor meer werkkracht van de darmen hebben gezorgd. Moet het vandaag rustig aan doen en me laten verwennen.

Vind dit nogal vervelend want m'n man loopt nu al de benen onder z'n kont uit; heb zelf de afgelopen weken amper iets schoongemaakt omdat ik gewoon te moe ben.
    Hoop dat het over een paar weken echt over is met die moeheid; ga er wel vanuit. Ook het misselijkheidsgevoel mag dan wel weg, heb op zich nog geen 1 keer overgegeven, maar het dreigt constant.

Woendag heb ik om 11.15 m'n 1e officiele afspraak bij de VK en volgens mij krijg ik daar weer een echo. Als alles weer goed is net als afgelopen maandag toen ik de 1e echo had bij de gyn, dan gaan we het met kerstavond aan de kinderen en de opa's en oma's vertellen.
    We hebben leuke t-shirts gekocht met een print erop waardoor ze meteen genoeg weten. Hoop dat alles maar goed blijft gaan en we eens een keer kunnen gaan genieten. EN DIT GELDT VOOR IEDEREEN OP DIT FORUM UITERAARD!

Fijn en rustig weekend allemaal en tot klets!

17. Mmm

Mmm Actief lid

Oct 21, 2006
    374
    0
    0
    Jeetje, wat een vreselijke berichten van de miskramen. Getver, getver, getver......... Word steeds een beetje banger voor m'n echo maandag :(

18. Mmm

Mmm Actief lid

Oct 21, 2006
    374
    0
    0
    Jeetje, wat zul jij je ook een zorgen hebben gemaakt! Hier vandaag een drukke dag, want we hebben hier vanavond een feestje. Ben de kamer nu helemaal gezellig aan het maken, wordt heel leuk. Alleen.... willen we het nog niemand vertellen (zeker niet tot we de eerste echo hebben gezien, zeker na die verhalen hier afgelopen week). Wordt dus weer verzinnen wat er met me aan de hand is. Normaal laat ik de wijntjes nl nooit aan me voorbij gaan......

19. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Haha dat dilemma heb ik dus ook. Over ruim een week kerstdiner in een restaurant met alle ooms en tantes en neefjes en nichtjes van mijn vriend, maar die weten nog van niks en dat mag nog wel hééél eventjes zo blijven... En zeggen dat ik de BoB ben helpt ook niet want het resto is op fietsafstand voor ons...

20. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    CVW, dat was een spannend nachtje voor je. Gelukkig is alles in orde.

Ik zal blij zij als ik donderdag een bevestigd hartje zie kloppen.

Vanmiddag komt mijn schoonzusje met de kleine en gaan we een kerstkrans maken.

Op dit moment zit ik nog op bed. Rustig aan, dan gaat het beste. Na half 1, kan ik brood eten en gaat het iets beter. Heb ook al 2 dagen last van hoofdpijn. Hopelijk wordt ik niet ziek. Wil me nu weleens een keertje goed gaan voelen.

Share This Page