Als ze 8 uur per dag bij je is, dan is de kraamzorg 5 hele dagen en 1 halve dag. Geen flauw idee of dat veel is. Veel sterkte vanavond. Misschien valt het allemaal wel mee.
Man man man, kletskousen toch Als we zo nog acht maanden doorgaan dan wordt dit wel het allerlangste topic VOlgens het kleine rekentestje, kom ik uit op 1 en dus zou ik een jongetje krijgen, maakt niet uit voor mij maar ben wel heeeeeel benieuwd! Ik drink elke dag een tasje koffie, gewoon om een beetje wakker te worden. Verder drink ik enkel water en melk dus da's goed hé. Zodra ik moet stoppen met werken, wat trouwens heel binnenkort zal zijn, stop ik ook met mijn tasje koffie. Kim, veel succes straks! Liefs Kirby
Even over de kraamzorg... Ik hoorde van een collega dat met het nieuwe systeem, wanneer je zelf geen voorkeur aangeeft voor kraamorganisatie, je op 1 of andere veilingsite komt waar allerlei organisaties mogen bieden e de laagste bieder wordt dan jouw kraamhulp... Weet niet exact hoe het zit, maar let er even op dat je zelf een kraambureau uitzoekt. Ik heb vorige keer navraag gedaan bij de VK, die hebben daar goed zicht op. Word wel een beetje stressy van al dat gepraat over theine, cafeine en andere zooi. Durf meteen geen thee meer te drinken, terwijl ik voorheen behoorlijk wat koppen per dag dronk!
Ja, dat heb ik ook Pienie; ik dronk de afgelopen dagen 's avonds een kopje chocolademelk van Nesquick, omdat ik zo'n hekel aan gewone melk heb. Mag dat ook al niet meer! En pepernoten en speculaas ook niet, daar zit kaneel in! Maar je moet maar zo denken, als je nog niet geweten had dat je zwanger was, had je alles nog genomen. Bij de meeste vrouwen gaat het toch goed? tenzij je een liter koffie per dag drinkt ofzo.
mischien moet ik toch iets minder op internet zoeken. gisteren rauwkost gegeten die al even in de koelkast lag - en de laatste dag nog geopend ook. OOK al niet goed voor je. Zucht. Genieten word je zo wel moeilijk gemaakt.... En mijn buikpijn is nu ook erger dan overdag. Zou dat kunnen komen omdat het het eind van de dag is?
Dat kan best. Had ik gisteren. Heel de avond op mijn benen gestaan en ik heb afgelopen nacht ook veel buikpijn gehad. Is kaneel ook al niet goed voor je? Als je het af en toe gebruikt kan het volgens mij geen kwaad.
Sjeeeemig wat een snel groeiend topic! Wel leuk om te leren dat de juli moeders zulke kletskousen zijn! Over het vertellen aan de werkgever: Ik heb het meteen de dag na de test verteld, maar ik heb dan ook een heel goede band met mijn werkgever. Ik zit in het management van een kinderdagverblijf (BV) en ze wisten dat we een kinderwens hebben. Ze vonden het dan ook helemaal leuk. Als er een contractverlening vanaf hangt zoals bij Kim dan zou ik denk ik alsnog eerlijk zijn. Ik denk dat ik zou aangeven dat ik graag bij ze wil blijven werken en dat een baby daar geen verandering in hoeft te brengen, op de verlofperiode na. Ik kan me namelijk ook voorstellen dat het nogal sneaky overkomt als ze er na de beoordeling achterkomen. Dan wordt je contract misschien de volgende periode niet verlengt! Maar dat is mijn persoonlijke mening hoor, er zullen er veel niet met mij eens zijn. En over de koffie: ik geniet van mijn 2 cappuchino per dag! Heerlijk! De rest laat ik wel staan en drink keurig melk en water!
Kim, hoe ging het gisteren? Hopelijk viel het mee! Hier alles weer rustig qua buik. Ik weet soms ook niet of ik nou mijn darmen of mijn baarmoeder voel. Aan de slag maar weer!
Even iets opgezocht op de site van coca cola. Had al eerder gehoord dat er bij hun geen caffeine in zit. V Zit er cocaïne in Coca-Cola? A Hoewel de naam het doet vermoeden, is dit toch echt niet waar. Weliswaar wordt een van de basisingrediënten van Coca-Cola gemaakt uit Zuid-Amerikaanse cocabladeren, maar dit zijn bladeren die zó behandeld zijn dat ze geen cocaïne bevatten. Het tweede basisingrediënt wordt verkregen uit de Afrikaanse kolanoot die cafeïne bevat.
Zo... bijgelezen. Wat kletsen jullie veel zeg! hihi, daar pas ik helemaal tussen. Kim, ik hoop dat het gisteren goed is gegaan. Over het wel en niet mogen drinken/eten van alles... je bent zwanger, niet ziek. En teveel caffeine, theeine, suiker, aspartaam etc. was al nooit goed voor je. Ik blijf mijn thee per dag gewon drinken, iets aangepast. van 6 koppen naar 3. Verder hou ik niet van melk, maar melk is goed voor de vorming van de botten van de kleine. Maar 1 flinke plak kaas staat gelijk aan een beker melk. Daarnaast kan je toetjes eten en staat er in het boekje wat ik heb dat warme melk of wame chocolademelk ook mag! chocola, daar zit ook caffeine in, meer dan in cola. Dus ook dat moet je met mate eten. Rauwmelkse kazen heb je bijna niet meer in Nederland. Het MOET op de verpakking staan. Op de verpakking van de brie bij de aldi staat het niet, dus deze kan je beter laten liggen. Zelf kan je dus goed kijken welke brie je mee naar huis neemt. Alleen een broodje brie in een lunchroom wordt wat tricky. Lever, leverworst en dat soort dingen, daar moet je mee uitkijken. Zit een hoop vitamine A in, en dat is niet goed voor je kind. Dus uitkijken met leverworst op feestjes! Weet niet wat voor foliumzuur jullie slikken, maar kijk dus uit met complete vitaminepreparaten. Daar zit vaak ook veel vitamine A in. Ik had Van A tot Zink van Centrum, maar die laat ik nu staan i.v.m. de vitamine A. Ik slik nu Gravitamon.
In de meeste light producten zit idd aspartaam. Ik denk als je iets eet of drink met mate, dat het dan geen kwaad kan. Vanmorgen stond ik op en mijn (.)(.) doen nu toch zeer. Effe een ander vraagje, zijn er nog meiden die een wintersport gepland hebben? Wij gaan namelijk met kerst nog naar de sneeuw.
Gelukkig, kan ik nog lekker mijn chocomelk drinken. En ik slik vitamine B-complex. Ik merk dat ik dat in deze tijd van het jaar nodig heb. Daar zit ook genoeg foliumzuur, dus daar kan ik mee doorgaan.
Adine, ik hou persoonlijk niet van wintersport, maar geloof ook niet dat ik zelf zou skieën of iets met een kleine in mijn buik. Het blijft risicovol, ik zou eerder sneeuwballengevechten gaan houden, gewoon genieten van de omgeving, de sneeuw, het zonnetje en wat sleeën ofzo...
Zelf doe ik aan paardrijden, valt ook onder de risicosporten. En om eerlijk te zijn... zo voelt het nu ook. Ben bang om te vallen. En door die voorzichtigheid wordt mijn paard een stuk lastiger. weet ook nog even niet wat ik daarmee doe. Misschien de komende 6 weken rustig aan tot de kleine goed vastgeketend zit en daarna tot een maand of 6 doorgaan....
Maar in chocomelk zit dan toch ook caffeine, als het in chocola zit? En ik bedoelde inderdaad cola light. Ik drink altijd light omdat ik het niet over m'n hart kan verkrijgen zoveel suiker te 'drinken'. Dus nu maar helemaal geen cola meer. En nog maar 2 kopjes koffie per dag, verder theine-en caffeine vrije koffie. Dan moet het toch goedkomen! We zijn inderdaad niet ziek, maar gewoon lekker zwanger!
En nu door mij genoeg gezeurd over eten/drinken etc. Gewoon met mate en vooral genieten van alles lijkt mij het beste. Ik heb nu al geen zin meer om te werken zeg... Zou liefst willen gaan slapen!
ja, in chocolademelk zit ook caffeine. Maar je hoeft caffeine niet helemaal te vermijden, zolang je er maar normaal mee omgaat. Maar dat moet je ook als je niet zwanger bent. Het feit dat mensen het er nu al moeilijk mee hebben, dat zegt genoeg. Het goedje is verslavend. Daarom wil je er nu niet minder van drinken! En zo is het dus ook voor de kleine. Je laat het dus niet alleen staan voor de kleine, maar je gaat jezelf er waarschijnlijk ook beter van voelen!