hey monique wat een geweldig nieuws! lekker gevoel is dat he als je weet dat het goed is met de kleine beeb! nou ik heb vanochtend een nieuwe buikfoto gemaakt en zal die zo meteen ff in het album zetten. je begint het goed te zien nu....
Goedemorgen, Nou Monique, dat was een goede opsteker deze ochtend. Fijn dat alles in orde was. Mona, ik heb donderdag pas mijn echo hoor. Er zijn er nog meer die hem pas later hebben. Als er niets aan de hand is en je zat niet in de mmm, dan is het gebruikelijk dat er rond de 12de week een termijnecho komt. CVW, hoe is het nu met je? Hier gaat het aardig deze ochtend. Niet zo heel erg last van de misselijkheid. Gistermiddag alles er weer uitgekost. Ik moet geen brood met hagelslag eten, dat wil dus echt niet. Weer wat op het lijstje van, niet eten dingen.
Dankjewel Ik denk dat et voor mij vanaf volgende week iets tastbaarder gaat worden. Ik durf er nu soms nog niet echt aan toe te geven, maar als volgende week alles goed is en ik heb een mooie foto voel ik me écht zwanger denk ik. Geniet er lekker van vandaag, heb je een mooie foto mee gekregen? Mona
Bijna iedereen zit lekker in de echo-fase, leuk, he! Ik ben alleen nog maar moe, heb afgelopen weekeinde echt bijna alleen maar geslapen. En janken! Er was een kerstfilm van mickey mouse en daar heb ik schaamteloos bij gesnotterd, niet normaal meer. En ik ben echt een nuchter persoon normaal gesproken! Maar dat alles goed is, daar ben ik errug blij mee. Dus die zwangerschapssymptomen, ach, als dit alles is!
Wat lijkt jullie nou het leukste van de eerste babyfase (zeg van 0 tot 6 weken)? Mij lijkt borstvoeding geven bv heel speciaal.
Ik denk et ontdekken van dingen je kindje. Hoe die lacht, kijkt, dat soort dingetjes..... ik word voor et eerst moeder, dus alles lijkt mij één groot avontuur. Mona
Je kindje leren kennen, borstvoeding, de kraamtijd.. het is allemaal een feest. Het wordt mijn derde, maar het blijft geweldig.
Hey meiden! Ik had vandaag ook mijn eerste echo. Was toch wel spannend hoor. Maar ik ben helemaal gerustgesteld. Het is nu 2,8 cm. en we hebben het hartje zien kloppen! Volgens de vk ben ik nu 9 weken en 5 dagen. Zo leuk en zo onvoorstelbaar. Het is nog zooo klein en toch kon je het hoofdje, voetjes en alles al zien. Ik heb 2 leuke foto's meegekregen! Heb ik het bewijs dat ik zwanger ben en ik denk dat we het binnenkort aan mijn schoonouders gaan vertellen. We wilden eerst wachten tot we zeker wisten dat alles ok was. Ik reed terug naar huis en de tranen rolden over mijn wangen. Van ongeloof, blijdschap en verbazing..... Iedereen die nog voor een echo moet (vandaag of binnenkort): Heel veel plezier, het is echt super! Groetjes Miep
Gefeliciteerd Miep! Super dat alles goed was Lijkt me heerlijk om te horen, wat een zorgen zullen er dan van je af vallen! Nu begint het echte genieten! Voor ons is het nog twee nachtjes slapen....
Klinkt heel erg maar helemaal niks, ik vond het begin verschrikkelijk. Mijn zoontje heeft de eerste 2 maanden alleen maar gekrijst dus ik ben nu een beetje bang dat ik weer zo'n begin krijg. Als dat het geval is ga ik naar een osteopaat en er alles aan doen om te kijken wat het kan zijn. En laat ik me niet meer afschepen met "het zijn maar krampjes".
Oh dat schiet ook al mooi op Kieteltje. Ja inderdaad, nu kan het echte genieten beginnen. Want zolang je nog niks meer hebt gezien dan alleen een positieve test valt er nog niet zoveel te genieten. Omdat er nog zoveel mis kan zijn. Nu hebben we bewijs gezien dat het een baby'tje is en geen leeg vruchtzakje o.i.d. En ook hebben we het hartje zien kloppen! Ik heb geen zin in mijn werk vandaag, moet om half 3 beginnen. Ik ga liever de hele dag die 2 fotootjes bekijken...... Groetjes Miep
Het leukste van de babyfase lijkt mij dat je eindelijk ziet wie er al die maanden in je zat. Op wie lijkt ie, kijken hoe ie lekker slaapt en babygeluidjes maakt. Ook vind ik het leuk dat alles zo klein is, het baby'tje zelf maar ook zijn kleertje enzo. Super! Borstvoeding geven (ben ik wel van plan denk ik) maar lijkt me niet super geweldig.
hoi meiden Monique en Miep: fijn dat jullie een mooie echo hebben gehad. KAn me voorstellen dat dat oplucht en een fijn gevoel geeft. Wij zijn volgende week weer aan de beurt en al is het de derde, kan bijna niet wachten hoor..... kim: fijn om te horen dat je goede tabletten hebt gekregen en het wat beterder gaat.. Hoe gaat het met de vermoedelijke blinde darm ontstekking patient? Kieteltje: nog ff hè en dan mogen jullie het wonder ook aanschouwen..... Hier vandaag ontzettend moe, ben uurtje eerder naar huis gekomen en ga dadelijk ff een dutje doen heb ik besloten. Hoef pas vrijdag weer te werken, dat scheelt...... De eerste wkn van de baby lijken me super spannend. Gewoon kijken wat je hebt voortgebracht, hoe het beweegt, slaapt etc. Borstvoeding ga ik niet geven, dus ben benieuwd of ie flesje goed drinkt...... En of ie lekker ruikt! En ook ik heb al voorgenomen meteen naar de osteopaat te gaan als ie te veel huilt, want die kan blokkades zo opsporen. Ga zelf ook regelmatig...... welterusten meiden twinny
Als ik heel eerlijk ben heb ik dat ook een beetje. Hoewel het ook heel mooi en bijzonder is kijk ik er ook een beetje tegenop. Mijn dochter heeft de eerste 10 weken alleen maar bij ons geslapen, dag en nacht. Ook qua borstvoeding was ze zo 'temperamentvol' dat dat niet lukte. Na inbakeren werd ze rustiger en kregen we voor het eerst weer nachtrust (van 12 tot 5). Nu heb ik haar natuurlijk al, en lijkt zoiets me nog lastiger. Bj mijn dochter leefde ik vooral naar het begin uit (ook omdat ik het me verder nog totaal niet kon voorstellen). Nu kijk ik meer uit naar de periode wat later. Meer interactie, ontwikkeling, zelfs hoe mijn kids later samen gaan spelen ofzo...
@sterrekind en pienie: Wat fijn dat jullie daar zo eerlijk over zijn! Als het dan bij mij gebeurt, weet ik het al een beetje.
Jaaaaaa! Ik word met het uur zenuwachtiger, kijk er echt naar uit om, zoals Loltsje82 ook al schreef, die bevestiging te zien dat het echt een baby'tje is, dat leeft, dat beweegt... Ik moet er maar niet aan denken dat er iets mis is.... Haha, dat laatste kijk ik ook naar uit! Die karakteristieke babygeur (als ie net een schone luier heeft natuurlijk ). Waarom ga jij geen borstvoeding geven, als ik vragen mag? Slaap lekker!
tuurlijk mag je dat vragen kieteltje. Ik heb er wel over nagedacht, maar moet zeggen dat ik niet altijd even stabiel ben psychisch. Nu tijdens de zwangerschap, voel ik me beter dan ooit, maar weet natuurlijk niet wat er na de zwangerschap is. Dan wil ik gewoon de mogelijkheid hebben om aan me vriendin te vragen of zij het even over kan nemen, zodat ik bijvoorbeeld kan gaan slapen of wat dan ook. Vind gewoon dat ik eerlijk tov mezelf moet zijn ipv dan brokken maken....... twinny
Als je het niet ziet zitten, om wat voor reden dan ook, dan moet je het natuurlijk niet doen. Het is jouw kind en, ook heel belangrijk, jouw lijf. En dit lijkt me een goede reden. Stel dat je inderdaad in een dip terecht komt, dan zouden zowel jij als jullie kindje eronder lijden.... Fijn dat je je nu zo goed voelt trouwens! Wie weet blijft het zo als jullie kindje er eenmaal is. Oh ja, ik las volgens mij in een bericht van jou van gisteren dat je voetbal ging kijken.... Grappig dat er nog een juli-mama is die van voetbal houdt Tenminste, dat neem ik aan, als je ernaar gaat kijken... Welke wedstrijd was het?
hihi, was wedstrijd van me eigen team. Ik voetbal namelijk zelf, maar vind het ook leuk om op tv naar de ere-divisie te kijken hoor.... Wedstrijd was trouwens vanwege de veldkwaliteit afgelast, dus had beter nog wat in bed kunnen blijven! Twinny