He wat grappig..Ik heb ook net de griep gehad (al kan ik niet zeggen dat het al helemaal over is) met veel gehoest en gedoe eromheen. En ik heb ook een enorme trek in ijsjes en limonadesiroop. Wat suf he ? Vlees at ik zowiezo al niet, maar als vriendje nu wel vlees ik zit ik kokhalzend naast hem. Koffie moet ik ook niet meer..eigenlijk alleen nog maar licht verteerbare dingen die ik naar binnen werk. ha ha ha wat grappig dat je gekotst hebt in de kerk, maar dat zullen ze je daar vast wel 'vergeven'toch? hihi.. Leuk trouwens dat je zo op iedereen reageert, wat een werk zeg liefs Niva
Oh wat fijn dat je het zo herkent! heerlijk..gewoon een hele opluchting voor mij haha..sorry voor jou. Virgil (mijn vriend) wilde het ook graag, die nekplooimeting, maar de VK heeft hem toch overgehaald (zij zag het nut ook niet zo)..Ik vind het een vreselijke keuze die je moét maken..Bah. Stel je krijgt een kans van 1 op 300..dan is dat een relatief grote kans, maar toch ook relatief klein. En dan ga je een vruchtwaterpunctie doen waarbij de kans 1 op 3 is dat je er een miskraam mee veroorzaakt..Aaargh ik vind het allemaal zo moeilijk, blijf gewoon van mn kindje af, laat t daar lekker zitten en zwemmen en dan maar heel hard hopen en bidden dat alles goed gaat. Ik begrijp ook wel dat jullie uiteindelijk hebben besloten het wel te doen hoor, helemaal als je man dat graag wil. Ik stond ook wel in dubio, maar gelukkig was mijn vent vrij snel 'om'nadat de VK even met hem praatte. Toen ik bloed moest prikken ben ik trouwens flauwgevallen. Dat was éng zeg..vreselijk, heb eerst 5 minuten in die schemerzone gezeten en daarna alsnog 'doink"....Volgens de VK was dat niet heel raar, dus zij stelt me redelijk gerust. Financieel hebben we het niet erg ruim, nu al niet, maar volgens Virgil komt het allemaal goed. Die heeft eens zitten rekenen en gelooft er heilig in..tja laat ik dan voor één keer maar volledig op mn vent vertrouwen Over een jaar krijgt hij promotie, meer uren, meer loon en meer verantwoordelijkheden..dus nog even een jaartje doorbijten en dan moet het wel lukken. Vervelend van je krampen..Ik heb ze maar heeel af en toe. denk niet dat je je daar zorgen om hoeft te maken, aangezien bijna alle zwangere vrouwen daar over klagen..dan zal het er wel bij horen he ? Succes in elk geval
Het tantan..wat een werk zeg! wel leuk zo'n overzichtje..ben nu al benieuwd hoe t met melanie gaat of is gegaan. Wij moeten/ mogen trouwens om 10.40 Voor jou is het nook nog eventjes afwachten..spannend allemaal he?
Hehe, ik ben eindelijk ook weer bijgelezen...! Allereest: MMM: wat verschrikkelijk voor je, het is mijn grootste angst niets te zien op de echo... Heel veel sterkte allebei met jullie verlies. Verder ben ik ook ziek, ben gisteren en vandaag al thuis, griep/verkouden. Het gaat wel snel beter gelukkig. Morgen maar weer aan 't werk. @Kieteltje: wat leuk dat jij ook promovendus bent! Je komt er niet veel tegen! Ik doe sociale psychologie en moet in feb. 2008 klaar zijn, alleen heeft mijn promotor nu in zijn hoofd gezet dat het a.s. juni, vlak voor mijn verlof, ook wel moet kunnen. Stress is behoorlijk toegenomen sinds die mededeling vorige week. @iedereen die fijne echo's heeft gehad: gefeliciteerd! Wat een heerlijke kerst zullen jullie hebben! Geniet er van hoor! Ik weet niet meer wie het zei, maar ik ben ook al in mijn 12e week en krijg pas donderag een echo, ben ik bijna 12 weken. Schijnt normaal te zijn. En dat je klachten opeens weg zijn af en toe, is ook normaal. Je eerste trimester zit er bijna op. Die krampen kunnen heel goed darmen zijn, ik heb de hele vorige week krom gelopen van de buikpijn en dat waren echt mijn darmen. Nu 'loopt' alles weer een beetje
Over de nekplooimeting: ik vind het heel begrijpelijk dat sommigen het doen, ik ben alleen het type neuroot dat zich alleen nog maar MEER zorgen gaat maken door het wachten op de uitslag etc. Daarom twijfel ik ook of ik de 20-weken echo moet doen. Als er daarop iets te zien is, zal ik echt de rest van de zwangerschap geen rust meer hebben. Ieder zijn eigen keuze dus. Respect!
Had vorige week bij H&M mijn eerste zwangerschapsbroek besteld. En hij is net binnen... Jee, dat maakt het wel heel erg echt. Moet zeggen dat het wel erg lekker zit. Heb hem netjes in de kast gehangen, heb hem nog niet nodig, maar goed, heb nu in ieder geval een nette zwarte broek die ik steeds uit de kast kan trekken. Kar, beterschap met je griepje... weet hoe het voelt... Tantan, bedankt voor weer een nieuwe complete lijst! Ik hoop ook dat de kerk het mij vergeeft dat ik daar zo vreselijk over mijn nek ging. Het zag er in ieder geval niet lekker uit. En de mensen die nog niet wisten dat ik zwanger was wisten het vanaf dat moment wel, hihi. Ik heb echt niet op iedereen gereageerd hoor, maar ik wil altijd per se bijlezen en als ik dan een stukje zie waar ik gewoon op moet reageren, dan doe ik dat! En nu lijkt het of ik op iedereen reageer omdat ik ruim 10 pagina's bij te lezen had! Maar ik ga niet dwangmatig op iedereen reageren! Nekplooimeting... wij hebben besloten dat niet te doen. Wij zaten ook erg in dubio. En we wisten ook niet wat we wilden doen met de 20 weken echo, maar hebben besloten het wel te doen. Puur omdat het al 15 minuten rijden is naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis en stel dat er echt wat is, dan moeten we naar een academisch en dat is ongeveer een uur hier vandaan. Heb dus nog uitgebreid met de vlos aan de telefoon gezeten over mijn twijfels en zij heeft dus de voor- en nadelen verteld en ook waar precies naar gekeken wordt.
Ja wij hebben hetzelfde besloten inderdaad, de 20 weken echo doen we wél....Ook gewoon omdat het me heerlijk lijkt om te zien hoe de beebie zich ontwikkeld heeft in die tussenliggende weken. maar inderdaad, dat kan ook erg eng zijn. lastig hoor al die keuzes, maar jullie hebben het ook goed doordacht en inderdaad als je zo lang moet rijden voor t academisch (same here) is het toch prettig om wel iéts te weten van de gezondheid van de beebie.
Ik heb het er met mijn vriend over gehad, over de 20-weken echo, en hij wil dat ik nu eens eindelijk ga genieten (als de echo overmorgen okee is natuurlijk). En ik weet echt niet of ik dat zou kunnen.. Hij wil wel graag zeker weten of alles goed is, dus misschien moeten we het toch maar doen. Eerst maar overmorgen afwachten. Doodeng.....
Hey niva, Het is mijn 3e echo al, maar dat maakt het zeker niet minder spannend! Alhoewel mijn 2e echo pas van 30 nov is maak ik me toch nog zorgen. Ik eet niet zoals het zou moeten, ik krijg gewoon geen hap door mijn keel . Alles staat me tegen qua eten. Ik ben daarom ook alleen maar afgevallen ipv aangekomen. Maar ik heb nog genoeg reserves van mezelf . Vannacht droomde ik dat ik een miskraam had, een hele nare droom. En nu ga ik dus (vanwege die droom) op alles letten vandaag. Zo werken mijn darmen alweer een paar dagen mee (ik kon de laatste 3 dagen ineens alle dagen naar de WC), heb vandaag niet overgegeven wat ik de afgelopen dagen wel gedaan had. Was wel iets misselijk. Ik loop mezelf gewoon gek te maken. Ik weet ook wel dat ik de 12 weken grens nader en dat de klachten dan af kunnen nemen, maar toch blijft die droom in mijn achterhoofd spoken. Ik zal blij zijn als het volgende week vrijdag is, en ik weer wat zie op de echo. Ook gaan ze meteen mijn cyste bekijken, ik heb het idee dat hij gegroeid is omdat ik vaak pijnlijke steken heb aan die kant. Wat ik en mijn ventje gaan doen wbt een nekplooimeting zijn we nog niet uit. We gaan daar de komende tijd maar eens goed over nadenken. Liefs, Tanya (tantan)
Hmm..wat vervelend allemaal Tantan. Maar inderdaad die symptomen nemen ook écht wat af hoor..Ik ben ook nog wel misselijk, maar veeeel minder dan eerst en met ontlasting t zelfde. Maar goed ik snap wel dat je je zorgen maakt hoor. WBT die nekplooimeting..dat moet je toch geregeld hebben vóór de 13 weken? Dan mogen jullie daar wel snel eens over gaan brainstormen ) Sterkte, good luck, succes met alles P.s. Ik maak me ook veel zorgen hoor..net andere zorgen dan jij misschien, maar misschien hoort dat juist wel erg bij deze periode.
He meiden, Daar ben ik weer! Zondagmorgen in het ziekenhuis aangekomen lukte het bloedprikken gelukkig direct en helaas bleken de waarden in het bloed enorm hoog te zijn opgelopen. Normaliter doen ze dan een buikscan, maar aangezien ik natuurlijk in verwachting ben mag dit niet ivm het stralingsrisico. Het stappenplan was toen dat ik een kijkoperatie kreeg en dat ze dan ter plekke de blinde darm zouden weghalen indien die onstoken was. Gelukkig was het erg rustig zodat ik na een half uur al de ok op werd gereden. Daar vertelde de anesthesist me dat hij rekening zou houden met de narcose toediening en een ander middel zou geven wat het kindje het minst zou belasten, maar omdat ik nog in een vroeg stadium was had het kind nog niet zo'n hele grote rechtstreekse band om daar iets van te merken. Maar hij vertelde me wel dat de zwangerschap uiteindelijk toch nog in het 1e trimester zat en dus wel risico had. (achteraf heeft het denk ik zo moeten zijn dat ik in sept. een MK heb gehad want anders was ik nu al zo'n 22 weken en dan is een operatie en blinde darm veel risicovoller). Na 2,5 uur werd ik wakker op de IC en werd me verteld dat het inderdaad de blinde darm was en dat deze was verwijderd en dat alles goed was gegaan. Uiteindelijk zie je dan dezelfde dag geen arts meer alleen een verpleegster die zegt dat alles goed is. De volgende morgen kwam er wel een team van artsen langs, om te melden dat alles goed was gegaan, de blinde darm op kweek stond en ik dinsdag naar huis mocht. Toen ik vroeg hoe het was gegaan met het kindje zeiden ze dat er geen aanleiding was om er zorgen over te maken. Maar ik heb toen aangedrongen dat ik toch graag wilde dat er een gyn zou kijken omdat die blinde darm me een rotzorg was en ik het kindje het belangrijkst vond. Uiteindelijk heeft de gyn toen besloten om ter geruststelling toch een inwendige echo te laten uitvoeren. We hadden inmiddels al wel de ouders ingelicht na de operatie over het feit dat er toch weer een kleinkind in aantocht was omdat we dit in dit geval wel het vertellen waard vonden ook al hadden we het liever pas zondag met kerst verteld. Met het bezoekuur waren m'n moeder en schoonzus (die VK is0 aanwezig en daarna had ik de echo. Het liep natuurlijk uit zodat ik 1,5 uur in een rolstoel zat wat geen pretje was! Uiteindelijk kwam de Gyn en die zag direct het kindje en het hartje en heeft het zelfs laten horen! Ontzettend blij waren we natuurlijk allemaal. Morgen zou ik officieel naar de vk moeten, maar ik heb het nu uitgesteld tot 29 december. Nu eerst een paar daagjes tot rust komen en me laten verwennen. Heb nog ontzettend veel pijn aan m'n buik en kan/mag natuurlijk alleen maar paracetamol nemen hiervoor, maar ik wil dit tot zo min mogelijk doen. Het herstel zal daardoor wel wat langer duren,maarja als dat alles is! Maar meiden bedankt voor jullie medeleven!
Gelukkig, wat een goed nieuws CVW. Dat van je blinde darm is natuurlijk een stuk minder maar je kleintje is in actie en dat is super! Mag je nu nog thuis bevallen of moet je nu vanwege je litteken in het ziekenhuis bevallen? Want je hebt nu toch ook een buikwond?
Tjonge jonge je gaat een dag werken en je loopt ineens MEGAveel achter! Ik kan niet alles onthouden wat er gezegd is en wie het gezegd heeft, maar zal proberen wat te reageren. Alle mensen over de nekplooimeting: toen ik belde om een afspraak te maken zei de vrouw aan de foon tegen mij dat ik al bijna te laat was omdat ze in week 11 een termijnecho moeten doen en bloedprikken, en dan twee weken later de nekplooimeting zelf. Dus denk eraan dat je er niet te lang mee wacht om de beslissing te nemen, anders wordt-ie zomaar voor je genomen. CVW: geweldig dat je blindedarm er netjes uit is gekomen en dat je kindje nog in orde is! Haha alleen niet zeggen dat je darm je een rotzorg zal zijn en alleen je kindje belangrijk is. Want als je die darm laat zitten kan je zomaar binnen 3 dagen dood zijn he? (Heb ik vroeger van de flying doctors geleerd ) Verder: de symptomen heb ik zelf ook steeds minder last van, zal allemaal wel komen omdat ik het magische punt van die drie maanden nader he? Zal bij de rest met twijfels ook wel meevallen. Hoewel... al die miskramen komen ook niet van niks. Hmmm ik weet het ook niet meer, laten we hopen dat er geen meer voorkomen hier op het juli2007-topic? Ik ga nakijken! Grtz, Lexi.
hmmm, zit net tegen mijn vriendin te vertellen dat het qua misselijkheid een stuk beter gaat. En dat is stom. GEEN GODEN VERZOEKEN. Ik loop daarna naar boven en wat was ik blij dat daar een wasbak was... blurp! Dit was de eerste keer tijdens de zwangerschap dat het kotsen ECHT smerig was. Zuur en het kwam ook door mijn neus (sorry voor het smerige praatje). Volgens mij komt het nu meer van de griep dan van de zwangerschap...
Ik ben er weer en moet mijn banner aan gaan passen. We hebben een echo gehad en daar was een geweldig mooi beebje te bewonderen. We zijn bijna 10 weken zwanger! Was compleet verrast!
Ik heb totaal geen slanke bouw en bij mij was het uitwending met lege blaas ook heel goed te zien met 9 weken. Ligt er echt aan hoe je kindje / baarmoeder ligt
oke, dat ben ik weer... Het slaat nergens op... welke moeder denkt in de 11e week al na over het kaartje... nou ik dus! Ik las op een ander forum iets over iemand die met een chocoladewikkel een geboortekaartje wilde maken. En toen kwam er bij mij een idee over doppinda's. Mijn vriend heeft ouders uit Indonesie en mijn vader komt daar ook vandaan. Dus wij noemen ons ukkeltje ook pindaatje. Nu zit ik te denken aan doppinda's, en dan een pinda die net uit het dopje komt. En dan binnenin iets van een stempel van Duyvis met OK! "ingrediënten: een vleugje van papa en een vleugje van mama" , , "inhoud: gewicht en lengte van de kleine" etc etc etc
Onze vierde is vóór de sterilisatie verwekt. En voor iedereen die nog steeds denkt, dat je niet zwanger wordt als HIJ vóór het zingen de kerk uitgaat die mag begin augustus eens langskomen en het levend bewijs aanschouwen dat het wel kan.