Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Even vlug: ik krijg ook 1 foto mee, staat in mijn informatiefoldertje. Morgen.....!

Hoe is het gegaan, Kim? Spannend hoor! Ik heb er ook al buikpijn van, ben benieuwd of ik vanavond kan slapen. Werd er vannacht al wakker van.

2. mesaana

mesaana Actief lid

15 aug 2006
    395
    0
    0
    zuid-holland
    Ik hoefde ook niet om de foto's te vragen, maar kreeg ze mee. En ik kon ook meteen een DVD krijgen (voor 5 EUR)!

Kortom we hebben twee fotootjes en een filmpje!

:D

3. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Bij mij staat helaas heel nadrukkelijk: let op: er is geen tijd om video-opnamen te maken... Jammer. Maar ach, kan bij een pretecho nog wel. Ik moet nu vlug weg naar een vergadering..

4. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

15 aug 2006
    738
    0
    0
    Ik heb vanaf het begin een foto meegekregen.
    Ik heb nu van 5, 7, 9, 10, 11 en 12 weken een echo, van een vruchtzakje tot een bewegend kindje.

Een vriendin van mij had een echo in Hoorn en daar werd gevraagd om een video of dvd mee te nemen, die heeft nu de echo op dvd, dat is wel super!

5. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    goede morgen meiden

Kimmie en kieteltje: heel veel succes en plezier vandaag bij jullie echo's.

Lolifantje: fijn dat je al verder was in de zwangerschap en alles goed was....

CWV: tjee wat een dingen maak jij mee. GElukkig dat alles voor jou en de beeb goed verlopen is......

Evelieveling: geef je niet veel kans dat je wat anders mag. Ik heb tijdens mijn griep Oltrivin baby neusdruppels gebruikt en gestoomt met kamillenbloemetjes, dat maakt de holtes mooi open..... Heel veel beterschap....

Volgens mij doen ze bij ons in het ziekenhuis standaard een nekplooimeting. Gynaecologe heeft vorige keer niet gevraagd of we dat wilden, maar we hebben wel volgende week woensdag bij 12wkn5dgn een echo........denk dat ze het dan wel doen?! BLoedprikken wil ik alleen als de meting af zou wijken......

PEetje: hopelijk gaat het je nu wat beter?!

Ik ga nu naar een vriendinnetje en daarna mijn eerste positiebroek ophalen bij miss etam! :)

grjts
    Twinny

6. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Zo, nu even tijd om op iedereen te reageren:

Peetje, alles okee nu?
    CVW: wat een verhaal! Spannend hoor. Gelukkig dat alles goed is gegaan. Rust maar lekker uit nu.

Voor degenen met een echo vandaag: veel plezier! Geniet ervan!

Ik heb de laatste dagen een beetje buikpijn, net alsof je ongesteld moet worden - ik hoor het van meer meiden hier, dus neem aan dat het erbij hoort? Ik denk ook een deel stress bij mij. Ik neem morgen maar vrij, dan gaat de tijd toch iets sneller dan hier op het werk.

7. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Kimmi, heel veel plezier bij de echo! Gewoon van genieten meid!

Vissie, Het is echt niet zeker dat je een inwendige echo krijgtg als je te zwaar bent, Ik ben ook veel en veel te zwaar (en ik overdrijf niet) en bij mij lukte het ook uitwendig. (zelfs met lege blaas) Je zag de baby goed en het hartje ook. De vk vroeg wel of ik ook nog een inwendige echo wilde want dan was alles nog duidelijker te zien. En ik kan je verzekeren het stelt niks voor. En het enigste waar je toch aan kan denken is dat kleine wondertje op het scherm!

8. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Dat denk ik ook Vissie, het is niet vanzelfsprekend dat het inwendig moet. Bij mij staat op het formulier tot 12 weken inwendig en daarna uitwendig, maar ik denk dat ze eerst wel gaan voelen of de baarmoeder al omhoog komt hoor. Ach, ik zie wel. Wat Zanoni zegt: je bent toch alleen maar op dat scherm gefocust!

Wie van jullie wil weten wat het wordt?
    Ik zie namelijk bij het ene forum veel meiden die het al weten, maar bij de januari-mama's bijvoorbeeld heel weinigen die al weten of ze een jongen of meisje krijgen.
    Het lijkt mij steeds leuker om te weten wat het wordt eigenlijk. Terwijl ik voor ik zwanger werd dacht dat ik een verrassing wilde bij de bevalling. Maar ik ben zo benieuwd! :)

9. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Mogge dames,

Wat zijn jullie al vroeg wakker zeg. Ik lag gisteren al om halg 9 op de bank te slapen. Ben om half tien toen maar naar bed gegaan. Lekker geslapen vannacht. Ik merk dan wel dat de misselijkheid de andere ochtend stukken minder is.

Morgen ook de echo. Probeer me morgen pas zenuwachtig te maken. :confused: Hahahaha.....zal wel niet lukken. Ben zo benieuwd of je het al goed kunt zien. Hopelijk wel, want op een inwendige echo zit ik nu ook niet echt te wachten. Maar ja, wat Zanoni al zegt...het gaat om het frummeltje wat je ziet. Het is al lekker vroeg in de ochtend, dus hoef niet de hele dag te wachten.

Alle echodames vandaag....spannend hoor....succes ..

Twinny, ik heb bij missetam ook een leuke positiebroek gekocht. Een antracietkleur en die is drie kwart. Ziet er wel lekker stoer uit.

Vandaag de was doen en de koffer verder pakken. Wij gaan aan het einde van de week op wintersport. Het was net aan volgens de vk. Ik moet me wel heel rustig houden en alleen de makkelijke pistes nemen. Had me ook nooit kunnen voorstellen, toen ik deze reis boekte, dat we met z'n drietjes zouden gaan. Gelukkig zitten we in een appartement, dus kan je lekker je eigen gang gaan.

10. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Adine, wat zeg je dat leuk, met zijn drietjes! Zo is het wel he?! Laatste kerst met zijn tweeën ook. Raar idee.

Ik slaap zoooo slecht. Ik word elke nacht om precies (!) kwart over 1 wakker om naar de wc te gaan. En dan om precies 4 uur nog een keer. En dan gaat om 5 uur de wekker van mijn vriend en om 7 uur die van mezelf. Als ik pech heb ben ik dan NOG een keer wezen plassen...

Is het normaal om nog geen positiekleding te hoeven kopen?

11. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Volgens mij niet , Kar. Maar ik had van die strakke heupbroeken en die gingen wel heel snel klem zitten. Ik heb ook nog 2 gewone broeken die ik nog lekker aan kan. Ik heb ook een paar positiebroeken van mijn schoonzus gehad. Dat is ook wel makkelijk.

12. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    ow, ik pas ook nog in de meeste van mijn kleding, alleen sommige dingen zitten niet goed/lekker meer, net als mijn nette zwarte broeken. Dus ik moest een oplossing hebben. Een maatje groter kan ook, maar dan betaal je het volle pond terwijl je het over een paar weken weer niet aankan. Dus vandaar dat ik gelijk heb gekozen voor een zwangerschapsbroek. Heb gewoon een nette zwarte broek nodig.

mijn god... ben vanmorgen weer ouderwets misselijk en ondanks de pilletjes... ik hou niets binnen. Ik heb de kleine al gewaarschuwd dat ik op 11 weken zit dat ik het nu wel een beetje zat ben! Het mag nu wel stoppen met al die kwaaltjes!

13. kieteltje

kieteltje Niet meer actief

Ben benieuwd hoe het met Kim gaat... (Met al die klachten van haar zou je toch bijna zeggen dat het geweldig moet gaan met het kind... Laten we het hopen!)

Nog een kleine drie uur en het is zover. Mijn vriend had net helemaal de kriebels... Arme schat :) Om de tijd te doden even getafelvoetbald met collega's.

Ondertussen belde de huisarts nog (voicemail) dat er toch bacteriën zaten in het urinekweekje van vorige week :( Gelukkig zei hij dat het goed te behandelen was. Tussen de middag belt ie terug met wat er nu moet gebeuren.

Oh ja, trouwens... Gisteren was ik dus wezen borrelen met collega's. Speciaal zelf een rondje gegeven zodat ik malt bier kon bestellen aan de bar (en dan dus niet in een glas met 'malt' erop, maar in een gewoon glas) maar toen had de kroeg geen malt bier meer! Dus fris genomen. Toen viel het één collega wel op dat ik geen alcohol dronk en dus vroeg hij of daar een reden voor was... Ik zei 'de reden is dat de lunch zwaar is gevallen en ik even geen alcohol wil'. Zegt ie 'oh, maar dus niet dat je de komende 9 maanden......?' met een vragende blik. Moeilijk zeg, want mijn bijgeloof wil het me niet laten ontkennen eigenlijk. Toch maar 'nee hoor' gezegd, en in gedachten dat laten slaan op het feit dat het nog hoogstens 7 maanden is en geen 9.... Mijn vriend zat er ook bij; hij keek me aan.... Toen we terugliepen hebben we even hard gelachen :)

14. Ana

Ana Actief lid

28 mei 2006
    229
    0
    0
    Z-Spanje
    komt weer een heel verhaal:

alle meiden die echo's hebben vandaag... we willen veel, goed en leuk nieuws mét mooie fotos! (ik geloof trouwens dat je die nu standaard mee krijgt, toch?)

@Kim: niet zo stressen meid, dat is écht helemaal niet goed voor je, en voor je beeb ook niet... ik hoop dat je superhappy terug komt vd echo en daarna echt moeite gaan doen om je geestelijke te ontspannen hoor, je mentale welbevinden heeft z'n weerslag op je lichaam, dat zal je zien.

@CVW: jeeeeee, wát een toestand! Dat zijn idd dingen waar je niet aan wilt denken als je zwanger bent, ik werd afgelopen zaterdag wakker om 5 uur met felle steken in m'n rechterzij en toen moest ik ook denken aan m'n blinde darm die er nog zit... Toen draaide ik me voorzichtig om en begonnen m'n darmen een hoop kabaal te maken, bleek er alleen een luchtbel klem te gezeten te hebben, gelukkig. Daarna lees ik jou verhaal... brrrrr. Sterkte met het herstel en snel weer nieuwe krachten opdoen lieverd!

@Kar: ik zit ook nog niet in de positiekleding hoor. Ik heb nu wel een beginnend buikje maar ben nogal mager van mezelf dus alleen ik en m'n vent zien het (in m'n album kan je de vergelijking zien tussen een paar dagen geleden en afgelopen zomer toen ik net 1 maand was vd vorige zwangerschap). Ik kan alleen geen strakke spijkerbroek meer dichtkrijgen, dus ik draag andere wijde broeken met lage taille enzo, heb één zwangerschapsbroek (vd zomer op de kop getikt) en die staat nog gewoon op z'n smalst... Ik ga pas shoppen als het echt nodig is, bovendien is het pas in januari/februari uitverkoop hier, dus ik wacht maar even, hihi.

Ik nog heb een vraag: ik heb tussen week 9 en 10 een "triple screening" laten doen, dwz. een test dmv bloed afnemen en dan gaan ze naar 3 specifieke componenten in het bloed vd moeder kijken die iets kunnen zeggen over het downsyndroom en andere afwijkingen vh kindje. Het is zo'n 60% betrouwbaar, dus het is alleen maar een indicatie maar goed, het is een volkomen veilige methode (itt amniosintesis). Ik hoor vrijdag de uitslag :(
    Het valt me alleen op dat niemand het hier er over heeft, wordt dat in NL niet gedaan? Weet iemand waarom niet?

15. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Ana, die test wordt hier alleen gedaan als je boven de 36 bent. Voor die leeftijd moet je er zelf om vragen en er zijn maar weinig mensen die dit toch doen. Dit doordat er altijd een kans is op een miskraam en omdat veel mensen de uitslag eigenlijk niet eens willen weten.
    En als je het zonder medische indicatie laat doen dan zijn de kosten voor jezelf en het is zo'n 150 euro. Sommige aanvullende verzekeringen vergoeden het wel.

In het begin dacht ik ook dat ik het wilde doen, maar na mijn heftige bloeding was ik zo bang om de kleine kwijt te raken dat ik had besloten dat het mag komen zoals het komt. Ons leven verandert toch wel met een kleine, dus als de kleine iets zou hebben dan zouden wij ons wel daaraan gaan aanpassen. Daardoor twijfelde ik ook over de nekplooimeting en de 20 weken echo.

Kar... jou wil ik nog meegeven om het er morgen met de echoscopist goed over te hebben. Jij twijfelt ook over de 20 weken echo, maar vergeet niet dat het ook makkelijk kan zijn om te weten waar je moet bevallen (ziekenhuis of thuis) en of er een team klaar moet staan. Want niet alle afwijkingen hoeven ernstig te zijn.

16. kieteltje

Jee zeg, ik zag net op de Bevallingslijst dat er alweer iemand is uitgerekend op 30 augustus! Straks zijn er al september-mama's....! :confused:

17. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    ja maar... wij zijn ook al bijna 3 maanden zwanger... vergeet dat niet!

:confused:
    Ben ook best verbaasd hoe snel het gaat...

18. kieteltje

Waanzinnig zeg.... 8-[

En geweldig natuurlijk \:D/

19. Ana

Ana Actief lid

28 mei 2006
    229
    0
    0
    Z-Spanje
    @Evelieveling: Ok. Ik ben idd 37 en misschien dat het daarom is gedaan, er is wel gevraagd of we wilden trouwens. De triple screening die ik gedaan heb geeft echter geen enkel risico op een miskraam want het bloed wordt gewoon in je eigen arm afgenomen, ik heb het gelijk met andere standaard bloedanalyses laten doen. De baby, noch de buik worden dus aangeraakt. Ik moet heel eerlijk zeggen dat als er een verhoogde kans is, dat we het dan waarschijnlijk wel gewoon laten komen, er is nl ook altijd een kans dat het wél goed is, en zo niet, dan zijn we tenminste voorbereid en kunnen we ons concentreren op wat komen gaat. Goed, ik hoop toch maar dat alles normaal is...

20. Amle

Amle Niet meer actief

Hey meiden,

Hoe gaat het met jullie allemaal?
    Er wordt zo ontzettend veel geschreven, dat ik het niet allemaal meer kan bijhouden.
    Hoe is het met de dames die vandaag een echo hebben/hadden? Ben erg nieuwsgierig.....

Met mij gaat het redelijk. De pillen van de huisarts werken wel goed tegen de misselijkheid. Ben niet meer de hele dag zo akelig. Wel ruik ik alles nog heel sterk, waar ik ook af en toe flink misselijk van kan worden!
    Jammer genoeg zit ik 'psychisch' nog niet zo lekker in mijn vel. We zijn een maand geleden verhuisd naar een andere stad en ik kan totaal nog niet wennen. Ik heb ook steeds meer het idee dat ik niet wil wennen. Ik mis mijn vertrouwde omgeving en mijn ouders. Ook mis ik nu al allemaal dingen voor wanneer de baby er is..... :( Nu is het ook nog eens zo dat mijn vriend militair is en door de week niet thuis. Ben dus hele dagen alleen (met de hond) en ik vind dit helemaal niets, terwijl ik in het oude huis hier geen problemen mee had! We waren er vanuit gegaan dat mijn vriend vanaf februari wel door de week thuis kon komen, omdat hij dan op een andere kazerne komt, dichterbij. Nu gaat dit hoogstwaarschijnlijk ook niet door. Hij mag naar de KMS en dit is in Weert, Limburg. 2,5 uur rijden vanaf Friesland... :cry: Deze opleiding duurt een half jaar, dus de hele zwangerschap ben ik door de week alleen thuis..... met niemand om me heen. Ik heb nu alweer sterk de neiging om terug te verhuizen, huis te koop zetten en weer vertrekken.... maar ja, ik hoor de mensen nu alweer zeggen: 'had je dat niet eerder kunnen bedenken?' en 'je moet het wel een kans geven hoor..!'.
    Maar wil ik het wel een kans geven? Ik wil eigenlijk gewoon terug....!

Sorry voor dit lange, uit zelfmedelijden, geschreven verhaal. Maar ik moest het even kwijt aan mensen die objectief zijn.... Thanx!

Liefs Elma

Deel Deze Pagina