Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. selma

selma Bekend lid

21 nov 2006
    601
    0
    0
    Babyfluisteraar en spiritueel coach
    Hey!

Wat leuk! Goed nieuws van kieteltje! Geniet er lekker van meis.

En Kim....Hoe gaat het toch met jou? Laat je het snel weten?

Hier gaat alles oke. Vandaag last van moodswings, erg vervelend. Misselijkheid lijkt minder, maar met vlagen nog steeds zeer heftig. En ik heb het zooooo koud! Ik ga morgen naar de verloskundige, spannend zo'n eerste bezoekje. Met kerst gaan we het onze ouders vertellen. Ik kijk er naar uit!

Liefs Selma

2. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Kieteltje, gefeliciteerd meis!

Dat is een opluchting he!
    Mooie echofoto trouwens, hij/zij staat er goed op.
    Ga er maar lekker van genieten.

Meiden die morgen mogen, heel veel succes.

Groetjes Monique

3. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Pfff hier een berichtje van een enorme emo-muts... Ik schommel zo enorm qua gevoel, ik baal ervan. Vanmiddag wilde mijn dochter met geen mogelijkheid slapen en alle (pedagogische en minder pedagogische) trucjes heb ik uit de kast getrokken. Op een gegeven moment was ik het zooo zat, dat ik behoorlijk tegen haar tekeer ben gegaan.
    Vanavond naar hart in actie kijkend heb ik echt als een idioot zitten snotteren. Tranen met tuiten. Nah, waar dat vandaan komt weet ik ook niet.
    AAAHHH ik wil gewoon mijn normale gemoedstoestand terug! :confused:

Sorry, heb de rest nog niet kunnen bijlezen. Ga nu naar bed want ik ben ook nog eens enorm moe :(

4. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    O Selma, ik lees even terug en zie dat ook jij last hebt van moodswings. Irritant he?

5. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Gave foto Kieteltje. Ik ben morgen ook precies 11 weken, kan dus een beetje zien hoe het eruit mag zien.

Was het een uitwendige echo trouwens?

6. kieteltje

kieteltje Niet meer actief

Ik was er dus met een volle blaas heengegaan, wat na drie kwartier wachten wel erg ongemakkelijk werd ;) dus toen vroeg ik aan de receptioniste van de polikliniek of ik mocht gaan plassen. Ja hoor, zei ze, want het wordt toch een inwendige echo. Toen ik binnenkwam bleek het echter toch uitwendig te zijn! Het ging heel erg makkelijk en we zagen het heel goed. Ze zei wel dat het hielp dat ik zo slank was.... Beetje raar dat ze allebei wat anders zeiden, maar de echoscopiste zal het wel het beste weten, lijkt me.

Succes morgen, Adine, Kar en Niva! En heel veel plezier natuurlijk, hoop ik voor jullie. [-o<

7. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

15 aug 2006
    738
    0
    0
    Zo wat kunnen jullie kletsen zeg!

Hoe gaat het met Kim?

Even over de pijnbestrijding.
    Ik ga voor de pijnbestrijding met dat pompje, ik moet de naam even opzoeken voor als jullie dat willen weten.
    Het ziekenhuis waar ik nu loop krijgt het. Hebben ze het niet optijd ga ik naar een ander ziekenhuis, ik wil gewoon een pijnstiller!
    Manlief zei doodleuk, doe niet zo raar je gaat gewoon zo bevallen, nou dat beslist hij niet het is mijn lichaam en mijn pijn! :)

8. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland

Haha precies: wat denken die mannen dan wel dat ze kunnen beslissen, net alsof ZIJ het harde werk moeten doen?! Kies jij dat maar lekker zelf hoor!

9. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Haha, mannen die zich met de bevalling gaan bemoeien... Jij hebt er trouwens wel al een behoorlijk uitgesproken mening over, zo vroeg in de zwangerschap... Heeft het een speciale reden dat je het wilt?

Ik ga er weer voor om thuis te bevallen. Vond het geweldig (bovendien ging het na een aantal uren ineens harder dan verwacht dus ik had geluk dat de VK er op tijd was, het ziekenhuis had ik niet meer gehaald!).

10. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    ow.. Adine en Kar... het is bijna zover. Ik vind het zo heerlijk voor jullie! Eindelijk!
    Geniet ervan en laat a.u.b. zo snel mogelijk wat weten. Leef zo ontzettend met jullie mee...

Ik maak me zorgen om Kim...

11. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Uhh, niet echt een speciale reden hoor. Ik heb me gewoon altijd voorgesteld dat ik in het ziekenhuis zou bevallen, dat thuisbevallen heeft me nooit aangesproken. Mijn zusjes en ik zijn ook gewoon in het ziekenhuis geboren, heeft niemand ooit last van gehad. En als we nou ver van het ziekenhuis zouden wonen (wat best kan hier in een uithoek als Zeeland) dan zou het wat anders zijn, maar als ze die faciliteiten gewoon aan de andere kant van de stad hebben, waarom dan niet?
    Tja en dat over die pijnbestrijding, ik ben iemand die er absoluut niet van houdt als een ander voor mij beslist dus dat geldt hetzelfde daarvoor. Het is tenslotte mijn kind, mijn lijf en mijn pijn, dus dat maak ik allemaal zelf wel uit.
    Haha, maar als mijn darmen zo blijven klieren en het doen van een grote boodschap nog 6 maanden zo'n pijn blijft doen dan denk ik dat ik tegen de tijd dat het juli is best goed voorbereid ben op bevallingspijn! ;)

12. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Goedemorgen dames,

Nog even wat lezen hier. Ben best een beetje zenuwachtig nu. Mijn hubbie vroeg verbaasd, waarom? aaargh.....hij ziet alles als heel nieuwsgierig en erg benieuwd. Ben blij als het hartje tikt en ik hoop toch een beetje dat het geen inwendige echo wordt. Ben nu mijn flesje met water aan het leegdrinken. Hopelijk scheelt dat. Heb vanmorgen ook al kokhalzend boven m'n emmertje gehangen. Zitten dus nu ook zenuwen bij.

Nou wij gaan weg....tot zo.

13. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Lees je misschien niet meer, maar heeel veel sterkte en plezier! Ik duim voor je. Komt allemaal goed hoor!

14. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Geen stress Adine! Probeer je gewoon voor te stellen dat alles in orde is, en dat zal het hoogstwaarschijnlijk ook zijn, dan ga je er al een stuk rustiger naar toe! Haha, probeer een voorbeeld te nemen aan je vriend, die is vooral benieuwd, kijk of jij ook zo'n houding kan aannemen?
    Een inwendige echo is echt niet erg, vooral als je bedenkt wat er al naar binnen is gegaan ;) en wat er straks nog naar buiten moet :eek: . Het gaat er tenslotte om dat ze kunnen zien of alles goed is. En als het niet goed voelt dan kan je dat gewoon zeggen toch?

Hoe laat moet je? Sterkte!

15. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Oh, wat geweldig! Wat fijn voor je! Ik heb mijn vriend gisteren verteld over die dingen, hij was helemaal verbaasd dat het bestond. Wel geïnteresseerd volgens mij.... Vanmiddag de echo maar eens afwachten.
    Je kunt het al vroeg horen trouwens! Goed teken, sterke beeb!

16. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Mannen... je zou ze toch wat he? ;)
    Ze snappen gewoon niet hoe ingrijpend dit voor ons vrouwen is!

Succes Adine.

Hoe is het bij jou Kar?
    Mannetje ook thuis aan het wachten tot jullie mogen?

17. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

15 aug 2006
    738
    0
    0
    Nee, geen speciale reden maar ik moet al in het ziekenhuis bevallen en met deze methode van pijnbestrijden kan jezelf bepalen wanneer en hoeveel verdoving je wilt.
    Je heb er zelf dus helemaal controle over, een ruggeprik zou ik namelijk nooit nemen voor een bevallen, die heb ik gehad voor mijn keizersnede en dat lijkt me heel raar voor een vaginale bevalling.
    Ik wilt het wel voelen maar niet tegen het plafond aanzitten vanwege de pijn.
    Als ik thuis mocht bevallen dan was het een heel ander verhaal geweest hoor, dan had ik het ook op eigen kracht gedaan.

18. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Even tussendoor: ik zit nu net wat te kijken op de BBC met beelden van dieren-embryo's binnenin hun moeder. Echt heel erg mooi, en het grappige is dat die kleine hondjes, olifantjes en dolfijntjes er helemaal aan het begin net zo uit zien als die kleintjes van ons!
    Ik ga nog even uitvinden of dat programma zelf (want het is nu op het ochtend-nieuwsprogramma) binnenkort ook gewoon op tv komt en op de bbc, lijkt me gaaf om te zien.

19. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Zo ben bijgelezen. Heb net de hond uitgelaten, zit nu met crackertje achter de computer.

Zou Kim toch weer opgenomen zijn? Lijkt er wel op he? Hopelijk is het toch goed allemaal...

Ik voel me (nog) best goed, heb ook goed kunnen slapen. Gisteren een enorme huilbui gehad over dat ik zo bang was enzo. Gelukkig kon Alex me goed troosten. En toen buikfoto gemaakt, en je ziet het toch wel, als ik naar die foto kijk! Weet nog niet of ik hem ga plaatsen.

@Kieteltje: wat een mooie baby heb je daar zitten zeg! Echt een goede foto!

@Niva: jij ook succes vandaag!
    @Evelieveling: nee, hij is vanochtend om 5 uur weer naar z'n werk vertrokken en komt tussen 12 en 1 weer thuis. En dan vliegen naar het ziekenhuis...

20. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Volgens mij heb ik die docu gezien, op BBC 3 of 4 (wij hebben digitale tv). Inderdaad heel erg mooi! Je ziet de ontwikkeling van die embryo's ook echt, zo schattig, zo'n slurfje dat zich opkrult in de baarmoeder... :)

Deel Deze Pagina