Juli 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by kimkivits, Oct 28, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. roma

roma Lid

Nov 20, 2006
    5
    0
    0
    Roosendaal
    Allereerst allemaal hardstikke bedankt voor jullie reactie's ook namens Monique.

Ik heb weer een nieuwe update van vandaag, gisteren heeft de verloskundige ze goed nieuws laten horen, namelijk het hartje van de kleine ukkie.
    Want aangezien ze weinig drinkte en eette was ze toch een beetje bang voor het kleintje, dus dit was helemaal geweldig om het hartje te horen en de emoties liepen ook eventjes hoog op, vooral voor manlief.
    Aangezien Monique een slaappil ging nemen en waarschijnlijk echt ging slapen, was het voor Wilnard een beetje eng als hij niet kon slapen, dus is er hulp ingeroepen en heeft vannacht iemand de wacht gehouden voor hun en heeft Monique redelijk kunnen slapen en is ze van dat klote misselijke gevoel af, behalve de misselijkheid van het zwanger zijn, die is er nog.
    Dus vanochtend heeft ze lekker gegeten en manlief ligt nu nog lekker op bed, dus tenminste een goede nacht geweest voor hun.

Gelukkig wat positiever nieuws en hopen dat het zo door mag gaan

2. Tinker

Tinker Actief lid

Oct 30, 2006
    305
    0
    0
    Zwolle
    Fijn om te horen dat het goed gaat met de kleine en haar. Wens d'r nog maar veel sterkte en een prettige jaarwisseling. Op naar een nieuwjaar en meer onbezorgheid.

Groetjes tinker :D :D

en natuurlijk ook voor jou het zelfde gewenst... ;) :D

3. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113

helemaal mee eens!

4. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    sorry er ging iets mis...

5. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    @Twinny en Koeky: wat een goed nieuws! Geweldig hoor! Prachtige foto's ook allebei. Fijn dat alles goed is.

@Monique (&zus): van mij ook een goed uiteinde, fijn om te horen dat het ietsje beter gaat met haar en dat alles goed is met het kindje.

Wij (of liever, mijn vriend) hebben gisteren het kindje erkend! :) :) De achternaam ligt nu ook vast. Een rustig en fijn gevoel. Kostte niets, en voor het ouderlijk gezag moeten we een ander formulier invullen en inleveren bij de geboorte-aangifte.

Nu nog een paar andere dingen regelen.. Ik zit nu echt te wachten op mijn buik die gaat groeien, hebben jullie dat ook?! Hihihi.. ongeduldig.

6. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    kost het erkennen van een kind helemaal niks? ik had verwacht dat je toch wel iets zou moeten betalen.. nou is weer goed nieuws...

7. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Nee, en ik geloof dat zelfs de uittreksels niets gaan kosten, dat zei degene die ons hielp tenminste. :)
    Ik woon in Assen, dus het kan specifiek voor deze gemeente zijn natuurlijk. Maar viel mij erg mee!

8. Vissie

Vissie Fanatiek lid

Aug 1, 2006
    1,413
    0
    0
    Erkennen enzo...dat moeten wij binnenkort ook maar eens gaan uitzoeken en regelen.

Hoe zal het ook alweer? Als je erkent en een formulier voor ouderlijk gezag inleverd is dat dan alles? En zijn er dan nog verschillen met een huwelijk? Ik heb eens iets gelezen meet voogdij o.i.d. Maar ik weet het niet precies...

9. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    haha..vissie..
    wij denken misschien aan gratis trouwen... dan ben je er helemaal vanaf...

10. Vissie

Vissie Fanatiek lid

Aug 1, 2006
    1,413
    0
    0
    Tja, dat zou ook nog kunnen... Maar dat kan ik mijn (schoon)familie niet aandoen! haha. Ik heb nogal wat oudere schoonzussen, die het niet leuk zouden vinden als hun kleine broertje stiekem zou trouwen.... :) :)

Het is een slimme optie, maar voor mij voorlopig niet aan de orde. Het moet toch zo ook wel te regelen zijn?

11. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

Sep 19, 2006
    1,616
    0
    0
    Weet je wat ik net heb gedaan?
    Oliebollen en appelbeignets gekocht! Ik had daar ineens zoveel zin in! Dus maar vast ingeslagen voor oud en nieuw en natuurlijk al wat voorgeproefd! ;)
    Daarna naar de winkel voor avondeten en alles stond me tegen. Dat is voor het eerst. De afgelopen weken moest ik alleen niet aan brocoli :pale: denken en nu alles. Alleen de oliebollen en appelbeignets kunnen mij bekoren vandaag lijkt het. Dus ik mijn vriend gebeld en gevraagd waar hij zin in had. Hij wist het ook niet. Dus ik zeg; dan worden het oliebollen en appelbeignets...... je snapt me!
    Vorige week zijn we ook al twee keer naar de mac geweest. Gaat lekker met me....
    Ach, voorlopig ben ik nog 2 kilo lichter dan voordat ik zwanger werd :thumup: .
    Hoe zit dat bij jullie?
    Waar heb je zin, waar niet in en de kilo's?

12. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland

Ik ben al 5 kilo afgevallen sinds 'de ontdekking' en eigenlijk staat ALLES me tegen nog steeds. Ik wacht met smart tot ik eindelijk weer eens ergens trek in krijg...

13. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

Sep 19, 2006
    1,616
    0
    0
    Die tijd zal toch wel snel komen, hoop ik voor je?
    Wat eet je dan wel, want ik merk dat ik heel snel moe, duizelig en naar wordt als ik niets eet. Mijn bloeddruk is ook bijzonder laag.

14. neia

neia Fanatiek lid

Jul 18, 2006
    3,341
    0
    36
    Hallo meiden,

Weer even hier bijgelezen.
    Vissie; Fijn dat de echo helemaal goed was. Gefeliciteerd!
    Kar; Bij jou ook alles goed zag ik. Dan heb je na al het lange wachten toch een mooie echo gekregen. GEFELICITEERD!

Geniet ervan meiden!

X Neia

15. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    hoe gaat het met jou Neia?

16. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

Sep 19, 2006
    1,616
    0
    0
    He Neia,

Ik ben een tijdje afwezig geweest en heb dit totaal gemist, sorry. Wat erg voor je.
    We waren ongeveer even ver. Ik moest vandaag nog aan je denken en vroeg me af hoe het met je zou gaan. Wat naar, ik krijg helemaal de kriebels.
    Hoe is het nu met je? Kan je een beetje steun vinden?
    Ik vind het wel heel dapper dat je hier nog komt kijken en meelezen. Ik weet niet of ik dan zou kunnen. Ik hoop dat je je snel beter voelt.
    Ik vind het heel vervelend meid.

Sterkte!

17. neia

neia Fanatiek lid

Jul 18, 2006
    3,341
    0
    36
    Lief dat je dat vraagt Marloes.
    Ik ben super beroerd. 21-12 curretage gehad en nu veel pijn en bloedverlies.
    Verder natuurlijk ongelofelijk verdrietig.
    Gelukkig kunnen mijn hubbie en ik er goed over praten en samen huilen. Toch vraag ik me af of het verdriet nog ooit overgaat.

Wel fijn om te lezen dat alles hier verder goed gaat, op lolifantje na dan.
    Hoe is het met jou Marloes, veel last van kwaaltjes?

X Neia

18. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Ja hoor ik eet ook wel, toast met smeerkaas lust ik, en crackers en kippensoep en rijst met kip, maar ik walg van allerlei dingen die ik normaal prima vond zoals gekookte piepers en pasta en rood vlees.
    Gatver de gatver!
    Ik word ook suffig als ik te lang niks eet, ik weet ook van mezelf dat ik lage bloeddruk heb en nu merk ik het daaraan dus.

19. Niet meer actief

Niets smaakt me meer, heb ook echt nergens zin in. Voorheen zou ik manlief elke avond naar de Mac sturen bij wijze van spreken, nu moet ik er niet eens aan denken! Ook aten we 's avonds vaak lekker chippies, nu moet ik daar ook niet aan denken. Brood en warm eten evenmin. Ik voel me daar harstikke schuldig over, dat ik zo slecht eet, tegenover ukkie. Morgen mag ik weer naar de gyn toe en krijg ik ook weer een echo. Ik hoop dat zij een oplossing heeft voor mijn slechte eten. Kleine beetjes eten verdeeld over de dag helpt ook niet. Ik krijg het gewoon echt niet weg :oops: . Ik zorg er wel voor dat ik voldoende drink, dat gaat nog wel gelukkig. Nu werkt mijn misselijkheid (vooral 's ochtends) ook niet echt mee. Vanavond had manlief macaroni met zoetzure saus klaargemaakt, het rook op zich wel lekker. Maar na 2 happen had ik zoiets van, blegh!! Toch nog mijn bord voor de helft leeggegeten (met heel veel tegenzin) met het gevoel van dan krijg ik nog iets binnen. Ik hoop echt dat ik mijn eetlust weer terugkrijg want dit zie ik me nog niet 28 weken volhouden. Bij de vorige echo en controle 4 weken geleden (ik was toen 8 weken en 1 dag) was ik in totaal 3 kilo afgevallen, ik heb zo'n idee dat dat morgen weer meer is, terwijl je mijn buik al aardig ziet groeien. Nog 13 uur en 45 minuten ;) , dan heb ik die echo.

Liefs Tanya

20. pienie

pienie Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    1,418
    1
    0
    zuid holland
    He Tanya, zouden vruchtensapjes enzo voor jou niks zijn? Dan krijg je vloeibaar toch wat goede dingen binnen...

Neia, het gaat echt over hoor! 18 juli ben ik gecurreteerd en ik ben inmiddels weer aan het genieten van een nieuw wondertje. Het is niet meer zo zorgeloos en ongecompliceerd als voor een miskraam, maar je gaat echt wel weer genieten van een nieuwe zwangerschap. Misschien sneller dan je zelf denkt! Knap dat je nog af en toe komt buurten...

Wat betreft degenen die niet getrouwd zijn: ik las dat sommigen al het vruchtje gaan erkennen. Degenen die dat nog niet hebben gedaan: doe het voordat je 26 weken bent. Dan is het kindje levensvatbaar en moet je het dus ook aangeven als het geboren wordt. Het is altijd makkelijker het vooraf te doen dan erna.

Share This Page