Juli 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by kimkivits, Oct 28, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Ja dat heb ik dus ook. Dat alles je tegenstaat en je niks lust maar toch probeert te eten omdat je weet dat het moet...

Nog 20 van die weken ga ik inderdaad ook niet leuk vinden! Ik hou juist zo van eten.

Maar wel al 5 kilo afgevallen in de afgelopen twee maanden!

2. Niet meer actief

Ik begin de dag met drinkontbijt. Verder over de dag drink ik wel veel sapjes, zowel verse als kant-en-klare. Ook met het idee beter iets dan niets. En als ik thee drink dan doe ik er tegenwoordig suiker in in plaats van zoetstof, wat ik voorheen altijd deed. En als ik me slap voel en echt geen zin heb in eten dan drink ik hele zoete ranja of drink een kopje bouillon of cup-a-soup. Mijn HA is nogal op het afvallen gericht. Toen ik vertelde dat ik het afgelopen 1½ jaar als 34 kilo kwijt was (niet eens bewust, maar meer door stress) en dat ik nu zwanger was raadde ze me aan om nu vooral op mijn eten te letten, dus hele magere kaas te gaan eten en niet teveel koolhydraten zoals bananen (bananen ga ik juist van naar de WC en het helpt tegen mijn misselijkheid, dus ik eet een banaantje elke dag ;) ), en ze weet dat ik nu een hele slechte eetlust heb:(. Terwijl ik alleen maar dacht, ik ben al blij als ik uberhaupt iets binnenkrijg, dan ga ik echt niet letten op magere kaas enzo. Niet dat als ik honger heb meteen aan de junkfood ga, maar mijn belegen kaas neemt ze me niet af. Ik hield ook zo van eten, ik hoop echt dat het over een paar weekje beter gaat. Wel slik ik elke dag trouw mijn vitamientjes, ik slik Fem Natal van Davitamon, speciaal voor zwangeren.

Wanneer is nu precies de 3 maanden grens? De een zegt 12 weken en de ander weer 14 weken. Misschien dat 1 van jullie het weet.

Liefs Tanya

P.S. nog 12 uur voor de (3e) echo....

3. Minka

Minka Fanatiek lid

Dec 25, 2006
    1,466
    0
    0
    Gelderland
    Hallo Juli mama's

Ik heb nog weinig gepost, maar wil even hetvolgende kwijt:

Ik ben vandaag naar de VK geweest voor de eerste echo, 10 weken en 3 dagen zou ik zijn, helaas, geen hartje, en een foetusje van bijna 8 weken.
    Gestopt met leven zonder enige motovatie.
    Ik voelde me zwanger, maar ook weer niet, maar nu ben ik het dus helaas niet meer.
    Of eigenlijk wel. Het zit er nog wel, wachtend tot mijn lichaam het accepteerd tot niet meer levensvatbaar.

Ik wens alle Juli mama''s heel veel geluk en ik denk aan jullie.

Liefs Minka

4. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

Mar 10, 2006
    2,096
    28
    48
    Gemert
    He Dames,

Even een bericht van mij.
    Heb nog niet de rust om alles te lezen, maar wil jullie wel bedanken voor de steun (heb het via Marjolein meegekregen)

Met mij gaat het weer een beetje beter (zegt ze stoer, nou het weer donker is)
    Sinds het gebeuren 1e kerstnacht ben ik ontzettend ziek geworden.
    Volgens verloskundige is dat de adrenaline geweest, die maar niet uit mijn lichaam wilde gaan.
    Vannacht is mams hier geweest en heb ik de slaapmedicijnen genomen en vanmorgen ging het weer als vanouds.
    Er was weer mijn gewone herkenbare zwangerschapsmisselijkheid, ik kreeg honger en werd misselijk :)
    Nooit gedacht dat ik daar een keer blij om zou zijn, dus lekker wat gaan eten.
    Vandaag dus goed opgeknapt.

Alleen staan we nou weer voor die rotnacht, die is wel ontzettend moeilijk.
    We proberen het vannacht weer gewoon met ons 2-en, ik hoop zo dat we in coma vallen en morgenvroeg wakker worden.
    En dat ik nooit meer mee hoef te maken wat er hier 1e kerstnacht gebeurde, maar die voetstappen op de trap die zal ik nog wel even bij me houden.

Als het morgen licht is zal ik op me gemak even lezen hoe het met jullie gaat ( of vannacht als ik toch weer niet kan slapen ;) )

Groetjes Monique

5. pienie

pienie Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    1,418
    1
    0
    zuid holland
    Sterkte vannacht Monique!

En ook sterkte voor jou Minka (nogmaals, want heb je een pb-tje gestuurd)

6. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    Minka... denk aan je...

7. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    heb net, er was niks op tv een mega lijst gemaakt van alle zwangere dames in het juli topic, zal hem zo plaatsen.
    Heb alle datum uitgerekend aan de hand van jullie banners...
    als er iets niet klopt is een pb'tje misschien het meest handig, anders krijgen we steeds dezelfde lijst...

8. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    Onze uitgerekende lijst... pffff als ik goed geteld heb..61 mama's

??
    Jeanney3

30 juni
    Simmog

01 07
    Babymissy23

02 07
    Sterrekind

03 07
    Tinker
    Janna1982

04 07
    Twinny

05 07
    Zanoni
    Kar76

06 07
    Sjaantje2006

07 07
    Pienie
    Beebie
    Kimkivits
    Evelieveling
    Doepie
    Yulunga

08 07
    Sanny
    Koeky

09 07
    Ana
    Naat76

10 07
    Kirby
    Ayvida
    Marloes22

11 07
    Tan Tan
    Cail

12 07
    Adine
    Mesaana
    Alina
    Lexi73

13 07
    Kieteltje
    Jacquelien

14 07
    Jody79

15 07
    Gigi
    Tom and Jerry

16 07
    Mona

17 07
    Vissie
    Doos

19 07
    Snoetje
    LMA
    Wendy25
    20 07
    Sonya one love
    Niva
    MMM

21 07
    CVW
    Linsje
    Selma
    Loltsje82
    Jekkia

22 07
    Tissy
    Monique27
    Suus81
    Monica35

23 07
    Gonnabmom

24 07
    Peeetje

25 07
    Butterfly

26 07
    VickeyS

30 07
    Joaney

31 07
    Esther03
    MelanieM
    Suus75

04 08
    Marloes80

9. Niet meer actief

Ik heb een topic geopend in de lounge, met als titel 'Hartslag via angelsound! Jullie kunnen het ook horen...' Daar staat een link waar je de hartslag kan horen. Ik had al eerder vermeld dat we het gehoord hadden met 10 weken en 6 dagen, maar nu was de hartslag echt heel goed te horen!!! (ben nu 12 weken en 1 dag).

Liefs, Tanya

10. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    gaaf hoor... net een treintje...

11. peeetje

peeetje Fanatiek lid

Jan 3, 2006
    2,805
    0
    0
    rotterdam
    bah dames wat naar nieuws weer allemaal(Neia,minka en lolifantje)
    heel veel sterkte... :(

ik moet zo.. ik ben al vanaf 04.00 aan het overgeven.
    zenuwen!
    bah!
    Ik moet er om 8.30 zijn...
    Elke keer zie ik er zo tegen op :( en waarom..
    denk elke keer terug aan alle mk`s, ik wou dat ik het achter me kon laten :cry: :cry:

12. kieteltje

kieteltje Niet meer actief

Peeetje, ben benieuwd hoe het is gegaan....
    Kan me voorstellen dat je elke keer zenuwachtig bent. Ook helemaal niet gek met jouw geschiedenis natuurlijk! Ik denk vaak aan je, en hoop dat je in juli een prachtig gezond kind in je armen mag hebben. Als iemand dat verdient, dan ben jij het!

13. VickyS

VickyS Actief lid

Oct 11, 2006
    191
    0
    0
    België
    hoi, ik heb niet zo veel tijd om alles hier bij te houden, maar ik zou toch sterkte willen toewensen aan iedereen die het nodig heeft !

Gefeliciteerd aan alle (nieuwe) zwangere dames, diegene die een mooie echo te zien gekregen hebben, ...
    Ik moet nog wachten tot 11/01 voor m'n derde echo. Vorige week donderdag hebben we onze tweede echo gehad en we hebben het hartje zien kloppen. Wat een zalig gevoel.
    Op de echo was wel duidelijk te zien dat de placenta zich nog niet ingenesteld had (de dokter zag wel al de navelstreng). Er is toen ook bloed geprikt en blijkbaar staat m'n progesteronhormoon iets te laag. Aangezien de foetus nu nog alleen moet zien te overleven (met dat hormoon) omdat de placenta het werk nog niet heeft overgenomen, moet ik nu extra medicatie nemen met prog.hormoon.
    Zaterdag moet ik nogmaals m'n bloed laten prikken om te zien of de waarde gestegen is.
    Het is dus een beetje bang afwachten voor de volgende echo.

Peeetje, veel succes en hou ons op de hoogte hé.

liefs, Vicky

14. kieteltje

kieteltje Niet meer actief

Minka, wat een vreselijk nieuws... Heel veel sterkte met dit verlies!

Marloes80, bedankt voor de mooie lijst!

15. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Oef, ik ben er ook even stil van, al die nare berichten...

Ik hoop dat er snel ook wat fijner nieuws komt, zoals van echo's die geslaagd zijn enzo...

16. pienie

pienie Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    1,418
    1
    0
    zuid holland
    Al nieuws, Peetje? Ik duim heel hard dat het goed gaat en dat je weer eens van een hele fijne zwangerschap mag genieten...

17. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

Jun 28, 2006
    2,209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    hey dames!

sorry heb niet alles bijgelezen want na de kerst stonden er ineens 10 pagina's bij! hihihii

ik lees wels nel dat alles goed is met iedereen. behalve monique. jezus meid jij zal wel geschrokken zijn! gelukkig heb je een lieve zus die ons op de hoogte hield. en wat fijn dat je tussendoor nog een mooie echo hebt gehad zodat je zeker weet dat het goed zoit bij je kleine :)

ook las ik weer wat miskramen... :( daar wordt ik dan weer minder vrolijk van... ik wil iedereen veel sterkte wensen!

peeetje HEEL veel succes bij je echo strakjes, en niet te zenuwachtig zijn meid.

nou nu ik weer....
    misselijkheid zou toch stoppen bij de 12 weken! nee dus.... en mijn weegschaal is deze week ook kapot gegaan snik snik. dus weet niet hoe het nu is met mijn gewicht. maar 2 januari moeten we weer naar de vk dus dan zullen we het vanzelf merken. heb wel het idee dat er weer iets aan zit. niet veel maar toch iets.

ik zal morgen weer een nieuwe buikfoto in het album zetten want meiden ik ga hard!

18. Jacquelien

Jacquelien Actief lid

Jul 9, 2006
    173
    0
    16
    Werk op een woongroep voor mensen met een verstand
    Friesland
    Minka, Wat een naar bericht, heel veel sterkte toewenst.

Twinny, Ik krijg de uitslag over 2 weken of ik antistoffen heb of niet, ben erg benieuwd.

Gr Jacquelien

19. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    goede morgen meiden

Minka: heel veel sterkte, wat ontzettend naar voor jullie.....

VickyS: hoop voor je dat alles gewoon goed komt en dadelijk de placenta keurig al het werk overneeemt........

Monique: heel veel sterkte nog....... en fijn dat hartje zo mooi klopte.....

Hier ben ik al bijna 2 kilo aangekomen hoor. Ik kan gewoon alles eten en heb dus nergens last van..... Kan me alleen maar proberen voor te stellen hoe jullie je moeten voelen, pppfffff........

Dadelijk ff middagje werken. Heb net boel dingetjes geregeld. Zwangerschapsyoga, themaavonden en voorlchtingsavond ziekenhuis en oja, over 2 weken gaan we kijken bij kinderdagverblijf........

grtjs
    Twinny

20. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

Jun 28, 2006
    2,209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    ow ja twinny was ik helemaal vergeten!

ik heb ff in je album gespiekt maar vind het prachtige echofoto's! nu al fotogeniek hihihi

Share This Page