ha kimmie heb er net 1tje vervangen, zodat ie wat duidelijker is. Ben helemaal verliefd hoor, had niet verwacht dat ik dat zou zeggen, hihi...... twinny
Nou, vanmorgen mijn (3e) echo gehad. Het was super! Ukkie was 6 cm groot en je kon heel goed alles zien. Ze heeft zelfs het voetje opgemeten (die is 1 cm). Ik lag keurig op schema. Ukkie sliep eerst maar na een minuut of 5 werd hij wakker en lag wild om zich heen te schoppen! Mijn cyste is nu 2 cm ipv 3 cm dus dat gaat de goede kant op. Na de echo naar de gyn (hier doet een echoscopiste de echo's) en alles was goed, bloeddruk netjes 120/80 (een heel groot wonder voor mij want ik had altijd last van een te hoge bloeddruk en had daar ook medicijnen voor). Toen op de weegschaal, ik ben weer 5 kilo afgevallen (in 4 weken tijd) dus nu weeg ik 9 kilo minder dan voor de zwangerschap. De gyn maakte zich geen zorgen om die 9 kilo, want ik had nog genoeg reserves. Ook zei ze over mijn slechte eetlust dat ik beter dingen kon eten die ik lekker vind maar dan wel een beetje gezond. En ze raadde me vitamines aan maar die slikte ik al. Na de gyn bloed laten prikken, 6 buisjes, en nu zit ik lekker thuis. Ga zo lekker op de bank liggen, want het was vanmorgen erg vroeg en ik had (weer eens) slecht geslapen vannacht. Ik zal straks de foto's plaatsen in mijn album. Oja, de echo was uitwendig (met volle blaas). Je kon het heel goed zien, ondanks dat ik maat 46-48 heb Over 4 weken (29 januari) mag ik weer terug voor controle. Liefs Tanya
fijn tanya dat alles zo goed was. En tja nu maar uitvogelen wat je lekker vindt en wat gezond is......... Ben bnieuwd naar je fotootjes hoor.... tWinny
halloooooo echo was weer helemaal goed 8) het was zo heen en weer aan het jumpen. ik had mijn dochter meegenomen en ze kwam niet meer bij. het leek echt alsof de bibi zwaaide precies op het moment dat mijn dochter zwaaide wat een verschil met vorige week zeg.. zo groot al. gyni vond mijn buik ook super groot andere zetpillen meegekregen voor de misselijkheid en sapje voor mijn maag. beetje weinig tijd om alles te lezen sorry daarvoor maar ik ga zo met mijn schoonzus naar jan smit hihi ben niet echt een fan maar ja gratis vip kaartjes sla ik niet af met eten en drinken gratis erbij. Hopelijk voel ik me dan wat beter. veel groetjes peetje
hoi hoi Ff vanaf me werk, hihi....... PEeetje: wat ontzettend leuk voor je dochtertje om het te kunnen zien, wat zouden jullie saampjes genoten hebben..... Tanya: o wat een voetje om verliefd op te worden, mooie echo fotoos hoor, geniet er maar lekker van..... Twinny
Ja, ik zei gelijk tegen mijn man: ik hoop niet dat hij/zij jouw voeten heeft! (hij heeft namelijk 2 hamertenen en schoenmaat 48 ) Liefs, Tanya
Dag allemaal, Peetje en Tantan: wat een prachtige echo's! Gefeliciteerd! Fijn dat alles zo goed gaat. Ik vroeg me alleen wel af (Tantan) jouw kindje was met 12 wk 2 dagen al 6,4 cm en die van mij met 12 weken 5,1 ?!? groeit dat zo snel? Ik ben echt alweer jaloers op mensen die het hebben over 3e echo's enzo... Waarschijnlijk ga ik alleen nog een pretecho laten maken ergens rond de 25e week. En aangezien mijn buik ook nog niet zichtbaar groeit - ook iets om jaloers op te zijn bij jullie! Prachtige buiken! - begin ik af en toe alweer onzeker te worden. Stom...! Nog even over erkennen: je gaat naar de balie van het stadhuis, die willen een kopie van jouw en je partners legitimatie. Je zet je handtekening en that's it! Straks bij de aangifte iets regelen voor gezag. Wij laten trouwens nog wel een echt testament opmaken en wellicht een samenlevingscontract (i.v.m. hypotheek etc.). Dat kost een paar honderd euro verwacht ik. Oh ik heb zo'n medelijden met mijn hond! Er is zoveel vuurwerk hier, hij durft amper nog te wandelen en hij eet ook slecht. Arm dier. Nog maar een paar dagen gelukkig. Ik heb me dus nog steeds NIET gewogen, nog geen enkele keer in die 13 weken! Zou echt niet weten of ik ben afgevallen, maar ik gok op enkele kilo's erbij. Mijn heupen zijn breder en m'n taille verdwijnt.
@Tanya: mijn kindje lag ook met z'n handje zo naast zijn hoofdje! Ik moet die foto's nodig eens inscannen... Schattig he?
Het kinde was 6,04 cm, zeg maar 6 cm van kop tot kont. Geen idee hoe snel het groeit. Het kan ook een paar millimeter schelen volgens mij die meting omdat ze bij stilstaand beeld (voor mijn gevoel) snel een meting doen en dus nooit precies volgens de rand van het hoofdje en de rand van de billetjes meten, dus mss bij jou een paar mm erbij en bij mij eraf? Volgens de echoscopiste liep ik precies op schema. Misschien lag jouw kindje een beetje gedraaid ofzo dat ze per ongeluk niet de gehele lengte gemeten hebben. ik zou het anders echt niet weten. Ik weet wel dat ukkie 4 weken geleden nog maar 19,3 mm was, dus hij/zij is bijna 4 cm gegroeid in 4 weken. Hebben ze bij jouw echo toen gezegd (of berekend) hoe ver je precies volgens de echo was? Liefs Tanya
Hallo dames! Ik heb gisteren mn termijn echo gehad en alles was uitstekend! Ik was zelfs 5 dagen langer zwanger dan ik dacht. Beeb was aardig aan et gymnastieken en is 5,5 cm lang...... pffff ik ben enorm opgelucht! groetjes Mona
ooooooh dames..wat fijn dat alle echo's weer helemaal goed waren.. Lekker genieten nu he.. Jullie nog leuke plannen voor oud en nieuw?
Wauw Peetje, wat zul jij blij zijn! Een mooie echo heb je zeg. Leuk dat je dochter het zo leuk vindt. Snapte ze destijds iets van de miskramen? Geniet maar even lekker na van dit gevoel...
hallo allemaal, Allemaal die weer een nieuwe echo hebben....hartstikke mooi Ik mag volgende week dinsdag weer en ben erg benieuwd en vindt het eigenlijk ook wel heel spannend. Hoop dat alles dan wel goed is........mmmm zal toch wel. Heb gisteren mijn eerste zwangerschaps broeken en shirts gehaald. Want ik groei nu al heel erg. Maar ja wat wil je na er 2 voor te hebben gehad. hihihihihihi wij zijn met oud en nieuw bij m'n schoonvader....wat bijna m'n eigen vader is (qua gevoel natuurlijk...hihihihi) Groetjes tinker
Wat verschrikkelijk om toch weer te moeten lezen dat er meiden onder ons "wegvallen" door het verlies van hun kindje. Gaat me iedere keer enorm aan het hart vooral omdat ik weet wat voor impact het op een persoon kan hebben zoals ik zelf heb ondervonden. Wens jullie enorm veel sterkte met je partner en veel liefde toexxx ............
Vandaag ben ik voor het eerst officieel bij de VK geweest! Kreeg een echo en zag direct het hartje en was weer enorm opgelucht. De datum waarop ik uitgeteld ben houden ze toch op 23 juli ondanks dat ik de eisprong heb gevoeld en zoveel dagen voor nod al een positieve test had. Als het verschil kleiner is dan een week blijft het gewoon de datum die volgt na de 1e dag van je laatste menstruatie. Zelf houd ik het toch maar op de 21e omdat de banner er zo op staat ingesteld. Ook bij de echometingen was vandaag telkens te zien dat ik op z'n minst 10 wkn 6 dagen was, maar de meeste keren zag ik zelfs 11 wkn en 2 dagen op het scherm. Ach ja wat zijn 2 dagen op die 40 weken? Het herstel na m'n blinde darm van vorige week gaat goed; ben alleen reuze moe en of dit nou te maken heeft met de zwangerschap of de narcose blijft de vraag. Het ijzergehalte, wat vandaag gemeten is, zat op 7,8 wat perfect was. Wat er helaas weer wel op de echo te zien was, is dat er 2 cystes bij de eierstokken zitten. Het schijnt vaker voor te komen en niet iets te zijn om je ongerust over te maken, maar ze houden me nu op dat gebied extra in de gaten en dit houdt in dat ik bij het volgende bezoek aan de vk weer een echo krijg! Hoop dat het inderdaad meevalt en ik gewoon geluk heb dat ik een extra controle echo heb. Zal het weekend de echo's nog inscannen en in het album plaatsen! Meiden ik wens jullie verder alvast allemaal een hele fijne jaarwisseling toe en voor 2007 een fantastisch jaar met de geboorte van jullie gezonde wondertje en voor degene die ons helaas hebben verlaten wens ik dat jullie weer ontzettend snel weer de vrolijkheid mogen terug krijgen en ons kunnen berichten dat jullie weer in blijde verwachting zijn! Liefs Corine
Hoi allemaal, heb net alle berichten van de afgelopen week gelezen. Wat waren jullie druk aan het schrijven! Hier is alles goed verder. Begin al een aardig buikje te krijgen, maar dat is bij de 4e ook niet echt gek. @ Lexi en Marloes: Hier nog een juf. Ik geef Duits aan 2 t/m 5 VWO. Vroeger ook Havo en VMBO, maar onze school heeft HAVO en VMBO afgeschaft, dus nu heb ik alleen nog VWO. Ik heb vlak voor de kerst mijn eerste echo gehad. Toen kreeg ik ook een dikke envelop mee van de gyn. met van alles en nog wat. o.a. voor het bloedprikken. Nou wou ik dus de echofoto's mee nemen naar mijn ouders om ze met kerst te laten zien. Was die hele grote envelop spoorloos. Kon maar één ding betekenen: Manlief heeft hem per ongeluk in de container met oud papier gegooid. In paniek naar het ziekenhuis gebeld, kon dezelfde dag nog langs voor nieuwe papieren, maar de echofoto's was ik natuurlijk kwijt. Kon wel janken! Nou komen we vanavond terug van vakantie. Ik zet de pc aan en terwijl deze opstart kijk ik om me heen. En wat ligt daar naast het beeldscherm? Typisch geval van VET ZWANGER! Mijn moeder moest janken toen ik vertelde dat ik zwanger was. Wel van blijdschap, hoor! Maar de volgende vraag was meteen of ik manlief er niet in had geluisd, haha! Groetjes, Melanie
Echolijst wo 27: Koeky (11:00) Twinny (12:00) donderdag 28: Mona vr 29: peeetje (8.30) Tantan (8:45) **januari** di 02: Marloes (18.15) 2e echo woensdag 3 tomenjerry echo, (11.10) ma 08: jekkia (18:45) Evelieveling (9:50) di 09: kieteltje (10:30) vr 12: Zanoni (8:50) di 16: MelanieM echo d0 18: peetje(10.30 nekplooi)