had je een vermoeden of zo dat er evt. iets niet goed zou kunnen zijn? Et lijkt me als je inderdaad nog maar 22 jaar bent niet vanzelfsprekend een risicobepaling te laten doen? Nogmaals veel sterkte.........
Jeetje Kim, dit had ik ook niet verwacht. Een hele dikke cyber knuffel. Ik snap alleen niet wat je nu getest hebt. Is dat die nekplooimeeting? Op de echo zag het kindje er toch goed uit?
Gatsie Kim! Wat zul je je nu vreselijk voelen! Maar we blijven geloven in een goede afloop joh! Groetjes Miep
Kim, heel veel sterkte toegewenst. Ik duim voor je dat alles toch mee blijkt te vallen! Dikke Knuffel!
Kim, heel veel sterkte gewenst! Krijg je bij een vruchtwaterpunctie eigelijk wel snel de uitslag? Of moet je daarvoor ook nog een tijd in de stress zitten.
Ik heb gisteravond het kindje gevoel. Ik lag op bed te ontspannen om lekker in slaap te kunnen komen met mijn handen op mijn buik. En toen voelde ik het, zo leuk want als je het 1 keer hebt gevoelt voel je het steeds vaker. Dit wilde ik even apart zeggen want het bericht van Kim vind ik heel erg.
Jee, kim, wat ontzettend naar voor je! Maar gelukkig kan het allemaal nog goed komen, ik duim in ieder geval voor je!
Ach Kim, Dat is echt rotnieuws. Maar dat de kans groter is wil niet zeggen dat er iets mis is. Het is logisch dat je van je stuk bent en je moet vooral lekker uithuilen, maar probeer ook nog te genieten van je zwangerschap. Het gebeurd heel vaak dat er uiteindelijk een heerlijk gezond kindje wordt geboren. Wij hopen met zijn allen hier dat dat bij jullie ook het geval is. Sterkte en als je met iets zit, je bent hier aan het juiste adres (complimenten voor alle meiden hier!). Liefs Jody
Allereerst Kimmetje, wat een klote nieuws zeg. Maar het zegt nog steeds nix, het is een kansberekening. Er is dus een kans dat er nix aan de hand is. Volhouden hoor. Maar ook nog voor iedereen een gelukkig nieuwjaar. Voor MMM en Zanoni GEFELICITEERD! !
Awww Kim, dat zuigt echt, zulk nieuws! Echt een domper! Maar laat je er niet teveel door naar beneden halen, straks als je klaar bent met huilen en dit misschien leest: een vriendin van een vriendin van mij had zoiets ook en heeft het kindje gewoon toch laten komen en wat bleek: gewoon perfect gezond kindje! Dus ik duim voor jou dat dat bij jou ook zo is. Ikke nu meteen weer stress voor morgen, dan gaan wij voor de nekplooi meting. Maar nu eerst eens naar het gemeentehuis om te kijken of we de kleine kunnen laten erkennen.
Kim wat een vervelend nieuws, heel veel sterkte toegewenst! Ik hoop dat het allemaal goed gaat komen. Gr Jacquelien
Lexi73: Ik heb vandaag ook een nekplooimeting gehad en alles was goed, gelukkig. Nu nog wel wachten voor de uitslag van het bloed maar ik heb er wel vertrouwen in. In ieder geval sterkte en maak je niet te druk!
nou ben al iets rustiger. mijn vriendin heeft het diagnostisch centrum gebeld voor de precieze uitslagen etc. en achteraf valt het best mee. het is geen EXTREEM hoog risoco. zit bij 2 van de 3 gewoon net iets boven het gemiddelde dus tja.... als ik heel eerlijk ben zegt mijn gevoel dat het gewoon goed zit. en ik wil NIET die punctie laten doen. de kans dat er dan iets fout gaat is wel aanwezig en heb geen zin om nu 2 weken te moeten w8 op die test en daarna weer 3 weken op de uitslag. want tegen die tijd zou ik het niet over mijn hart kunnen verkrijgen het weg te laten halen. dames ik hoop dat jullie nooit voor de keuze komen te staan want dit is fucking moeilijk!
Wow kim, inderdaad zeg! Als je goed bedenkt is 1 op de 50 ook weer niet heel erg veel. in principe heb je dan 98% kans op een gezond kindje... om een klein voorbeeldje te geven: Als je een operatie zou moeten laten doen waarbij de kans 98% is dat alles goed is, zou ik 'm laten doen.....
Vervelend voor jou en Leon, Kim... Sterkte. Hoewel je dus (qua kansberekening) een kans hebt van 49 op 50 dat het wél goed zit kan ik me je zenuwen voorstellen. En je ongeloof (ik, als niet roker en niet drinker van 26 die als ik zwanger ben die alle vitamientjes neemt, had een miskraam). Maar wat al eerder werd gezegd: geniet nog wel van je kleintje in je buik, want het zit vast gewoon hartstikke goed!
Poeh heej Kimkivits...das wel ff schrikken zo'n nieuws. Luister naar je gevoel meestal heeft die het bij het rechte eind. Mijn moeder had toen ze zwanger was van mij ook een punctie gehad, ze is er toen ook nog eens flink ziek van geworden. Maar ook zij had ervoor al het gevoel dat het goed zat en ik ben maanden later hardstikke gezond ter wereld gekomen. Ik weet zeker dat het bij hou ook zo zal zijn! Zelf heb ik niet voor zo'n test gekozen, ik zou het niet over mijn hart kunnen krijgen om het kindje dan weg te laten halen. Ben er nu al heel erg aan mijn kleine ukkepuk gehecht. DamesMijn moeder had nog een handige tip voor strakzittende broeken. Je hebt van dat speciale elastiek met knoopsgaten erin. Die kun je vastmaken aan je broek zodat je wat extra ruimte hebt voor je buik. Je kunt zoiets krijgen bij een stoffenzaak. Voor ik het vergeet; IEDEREEN NOG DE BESTE WENSEN VOOR 2007! Over 6-7 maanden zijn we allemaal al moeder Vandaag bij VK geweest en we hebben het hartje voor het eerst horen kloppen. De kans dat het nu nog misgaat was nog maar minimaal zei ze! Mijn oma heeft met kerst aan de hele familie verkondigd dat ze overgrootoma werdt. Zodra mijn moeder binnenkwam begonnen ze allemaal lang zal ze leven te zingen en hard hallo oma! te roepen. (wij waren zelf er niet bij omdat we naar de ouders van mijn vriend waren) [/b]
Jeetje Kim, dat is schrikken... Ik vind je keuze om de punctie niet te laten doen heel goed, ik geloof dat de kans dat de zwangerschap daardoor niet goed afloopt ook heel hoog is (50% ofzo?). Bah. En wat je al zei, het is gewoon welkom. De kans dat het wel gewoon gezond is, is ook veel groter dan andersom natuurlijk. Moed houden hoor! Ga je de 20 weken echo doen? Is die keuze ook moeilijker geworden voor je? Dit soort enge verhalen is precies waarom ik denk dat ik die 20 weken echo wellicht niet wil. Moeilijke keuzes vind ik. Zeker als je vriend/partner het wel graag wil. Ik geloof dat mijn vriend liefst ook die 20 weken echo wil, maar ja...