Hoi Kim, ook van mij heel veel sterkte en net zo als iedereen duim ik ervoor, dat gewoon alles goed zit! Groetjes, Melanie
Hallo, Was ik afgelopen zaterdag op het gemakje aan het bijlezen en aan het reageren, staan er ineens wat vrienden op de stoep. Ik snel alles weggeklikt... We wilden het met oudjaar vertellen, dus... Vervolgens heb ik geen tijd meer gehad om te lezen, dus vandaar, bij deze... Minka, meid wat verschrikkelijk! Ik wens alle sterkte van de wereld! Marloes, geweldige lijst! Zeker als we tegen het eind lopen! Kunnen we een beetje bijhouden wie er eerst aan de beurt is etc... Peetje, wat fijn dat alles goed was weer. Lukt het je al om er van te genieten? Tantan, wat een mooie echo foto's! Zanoni, wat leuk dat je gaat trouwen, proficiat hoor! Het zal een superjaar worden voor jullie! Handig die links naar babywinkels, aangezien ik ook in die regio woon... MMM, wat een super geweldig nieuws zeg! Proficiat! Wat kan het toch gek lopen hè? Kimkivits, wat naar meisje! Ik kan me voorstellen dat je heel verdrietig bent! Je bent al steeds zo ziek en nu dit nog, wanneer kun je nu toch eens zorgeloos gaan genieten??? Maar kanp van je om de vwp niet te doen, ik kan me het goed voorstellen dat je het niet doet! En zoals er al wordt gezegd, de kan is nog steeds klein. We blijven positief denken! Sterrekind, wat leuk zeg dat je iets voelt! Voor iedereen die weer leuke echo's heeft gehad Super! Ik hab familie werken op de kraamafdeling en één van de collega's daar is aan het leren om echo's te maken. Nu mag ik proefkonijn zijn! haha! Dus als ik een week of 14 ben (over 2 weken!) dan mag ik een keer komen en krijgen we zomaar nog een extra echo! Leuk hè, connecties?! Verder iedereen een goed 2007!
O ja, en moe? Helemaal niet dus! Ik heb echt nergens last van, Met oudjaar (eigenlijk nieuwjaar dus...) tot half 5 opgebleven, geen probleem! Morgen ga ik het op mijn werk vertelllen... spannend!
hey dames, even lekker egoistisch maar heb geen oog dicht gedaan. gisteren bij goede vrienden geweest. lijkt wel of iedereen wél zo'n punctie zou doen. blijf het gevoel houden alsof wat ik ook kies, ik de verkeerde keuze maak. kies ik voor zekerheid en laat ik de test doen. met kans op miskraam en een negatieve uitslag waardoor ik weer voor een nieuwe keuze sta. of kies ik ervopor om mijn hoofd in het zand te steken en gewoon door ga en pas bij de bevalling weet of alles goed is met mijn kindje, en neem ik het risico dat ik wel een zwaar gehandicapt kind op aarde zet. leon en ik denken er beide anders over. hij laat de keuze grotendeels bij mij omdat hij weet dat ik een kind met down niet weg laat halen. hij wil dit wel. als het kindje dit wel heeft staat hem of haar ook een moeilijk leven te wachten. deze kinderen worden altijd geboren met andere ziekten en afwijkingen in het lichaam. zoveel dingen waar je aan moet denken. kan het gewoon niet van me afzetten.
Hey Kim, Ik denk dat het verstandig is om uit te zoeken aan wie je advies vraagt. Alle mensen die (nog) geen kinderen hebben of nooit toen ze kinderen kregen met combinatietesten en risicobepalingen te maken hebben gehad zullen niet weten waar je het over hebt, en weten vaak ook niet hoe risicovol die vwp is. En alle mensen die dat wel hebben gedaan en weten maar gewoon een gezond kind hebben gekregen zullen gaandeweg vergeten zijn hoe zij zelf in de stress hebben gezeten toen ze er mee bezig waren. Ik zou het eerder aan medische mensen vragen of aan mensen die nu zelf voor die beslissing staan, die staan er veel dichterbij en weten ook daadwerkelijk waar jij mee rondloopt. Anderen zullen je wellicht zelfs overdreven vinden! Maar dat is slechts mijn nederige mening, ik wens je veel sterkte meissie! Groetjes en een knuffel van Lexi.
hoi hoi heb ff alleen deze bladzijde gelezen sorry @kim welke test bedoel je dan met kans op een miskraam? echt de punctie? ik laat de 11de een nekplooimeting doen dat kan geen kwaad. waarom doe je dat anders niet. Mijn man zou met slecht nieuws het ook weg kunnen halen. Maar ik ook echt niet. Daarom denk goed na over wat je met de uitslag doet! Ik ben niet bang om hem te doen omdat mijn beslissing al vast staat. Voor andere die kunnen er makkelijk over nadenken ja.. die hoeven niet met de uitslag om te gaan. @vissie inderdaad heerlijk connecties! ik gister namelijk ook hihi.. ik werk in een zh. en heb gister mijn collega~s laten kijken zooo mooi! De kleine beweegt zoveel dat we allemaal in een deuk hebben gelegen. voor alle andere meiden nog de beste wensen en op weer naar mooie echo`s -x-
kim een kindje met down syndroom kan verder gezond leven hoor, vriendin heeft zoontje met down, en die is verder 100 % gezond, ze worden super begeleid en hij gaat later gewoon naar de basisschool. kindjes met down hebben vaak wel eerder kans op verdere handicaps maar hoeft dus absoluut niet. en ik heb in mijn leven zoveel met die mensen te maken gehad dat ik oprecht kan zeggen dat ze in hun eigen wereldje ziels gelukkig zijn. het zijn hele lieve kinderen. ik wens je heel veel sterkte met wat je ook beslist, het blijft moelijke keuze maar wilde je even een hart onder de riem steken. ik ga nu zo voor een echo. spannend. tot vanmiddag
kim een kindje met down syndroom kan verder gezond leven hoor, vriendin heeft zoontje met down, en die is verder 100 % gezond, ze worden super begeleid en hij gaat later gewoon naar de basisschool. kindjes met down hebben vaak wel eerder kans op verdere handicaps maar hoeft dus absoluut niet. en ik heb in mijn leven zoveel met die mensen te maken gehad dat ik oprecht kan zeggen dat ze in hun eigen wereldje ziels gelukkig zijn. het zijn hele lieve kinderen. ik wens je heel veel sterkte met wat je ook beslist, het blijft moelijke keuze maar wilde je even een hart onder de riem steken. ik ga nu zo voor een echo. spannend. tot vanmiddag
Kim, jullie moeten jullie eigen beslissing nemen. Laat je goed informeren over het down syndroom en wat de andere compicaties kunnen zijn. Zelf zou ik wel een punctie laten doen bij zo'n uitslag de kans dat het fout gaat is best klein en ik zou niet kunnen leven met die onzekerheid. Maar daar telt ook mee dat ik het waarschijnlijk weg zou willen laten halen als het niet goed is. Ik heb een keer en reportage gezien en alles draait om dat kindje en ik zou dat Pepijn niet aan willen doen. Misschien klink ik egoistisch maar ieder dus zijn keuzes. Lexi73, achteraf had ik de wagen en de meubeltjes wel 2de-hands willen kopen als je ziet hoe kort je met sommige spulletjes doet en wat een keuze er op marktplaats is. Ik moet nu alleen nog een buikdrager en die ga ik op marktplaats kopen.
Hallo allemaal, als eerste wil ik even Kim veel wijsheid en kracht toewensen, want je staat voor een heeel moeilijke beslissing..helemaal omdat Leon en jij er zo anders over denken. dan lijkt het ineens alsof JIJ alle moeilijke keuzes moet maken in je eentje. Ik denk inderdaad dat je het beste advies kunt vragen aan je VK en niet naar al die andere adviezen luisteren..want inderdaad, zij hoeven niet met de uitslag te dealen. Met mij zelf gaat het redelijk, ik heb alleen voor de derde keer in twee maanden de griep. heb me dit keer maar niet wéér ziekgemeld, want het blijft niet erg geloofwaardig natuurlijk. Word er ook een beetje bang van, griep is helemaal niet bevorderlijk in de eerste drie maanden van de ontwikkeling van je kleintje. enk dat ik vanmiddag de huisarts toch maar weer eens bel. Ben ook steeds erg bang dat het een teken is dat 't mis is enzo, bah die zorgen ik wou dat dat eens ophield en dat ik gewoon blij kon zijn. Merk wel dat ik nu begin uit te dijen, dat is leuk zeg (voor het eerst dat ik dáár van geniet haha) al zitten mijn normale broeken te strak en positiekleren nog veel te wijd.. Gek want in totaal ben ik niks aangekomen volgens de weegschaal. Binnenkort weer naar de VK gelukkig, ik hoop dat zij dan naar het hartje gaat luisteren, en dan is de bloeduitslag ook binnen als het goed is. Zou zó fijn zijn als zij me en beetje gerust kan stellen.. Misschien komt het ook omdat ik met gehandicapte (verstandelijk) kinderen werk..maar ik ben zó bang dat het kindje niet gezond is..waarom toch? liefs Niva
Hi dames, Vissie en Peetje gaaf hoor die connecties voor de echo's.. Lekker doen dus en lekker van genieten. In eindhoven kun je bij Fontys gratis echo's laten maken, daar is de opleiding voor echografist en ze vragen altijd vrijwilligers. Dus als er iemand in de buurt woont van eindhoven. Gewoon even google en dan echo en fontys intypen, kun je je opgeven. wij doen het niet, net geen uur rijden, maar toch net iets te ver... Niva: hoop dat je je snel beter voelt! Zo vaak de griep is ook niks. Is toch ook zo dat je minder snel beter wordt, als je zwanger bent?! Kim: geen je geen advies, geen mening, alleen een dikke knuffel! Hier vannacht slecht geslapen, natuurlijk weer wakker geworden om 4 uur, lijkt een gewoonte te worden en moeilijk weer in slaap kunnen komen... en toen vanochtend nog maar eens lekker overgegeven... Ga zo naar mijn moeder, even naar het tuincentrum; grote plant kopen. Tot later weer dames, Doei doei
**januari** di 02: Tinker (10.50) 2e echo Hoe was het?? VANDAAG woensdag 3 lexi73 (10.30 nekplooimeting) tomenjerry echo, (11.10) Selma 3e echo, (9.30 uur) ma 08: jekkia (18:45) Evelieveling (9:50) di 09: kieteltje (10:30) ma 11: peetje(09.40)nekplooi vr 12: Zanoni (8:50) di 16: MelanieM di 23 Marloes80 (18.45) 12 weken echo
goede morgen meiden Kimmie: ik begrijp je twijfels heel goed hoor meid. Vind het jammer dat Leon en jij niet op een lijn kunnen zitten, maar dat is normaal als emoties de overhand gaan nemen. tis een gevoelskwestie, maar dat betekend niet dat jij de beslissingen moet gaan nemen. Lijkt me niet overstandig om met een onafhankelijk iemand een gezamelijk gesprek hierover aan de te gaan. En waar je ook op uitkomt, inderdaad tis jullie leven en keuze en daar mag niemand over oordelen..... Heel veel sterkte en succes........ Niva: ik ben ook zo verschrikkelijk vattelijk voor griepjes, tis balen hè meid! Marloes en alle andere met de nieuwe echo's: fijn dat alles zo goed gegaan is....... Evelieveling: als je al terug bent uit het ziekenhuis: heel veel beterschap, balen hoor meid! Hoe was het met de echo-dames van vandaag? Hier eindelijk iets temp. verlaging. Ben dus aan de beterende hand. Baal alleen dat ik al 4 dagen niet heb kunnen poepen, voel me lichtelijk opgeblazen! Wel eindelijk weer wat beter geslapen vanacht! grtjs Twinny
@ Kim: volg je gevoel meid... Knuffel van mij. Ik heb me net voor kraamzorg aangemeld! Gewoon Groene Kruis genomen, bekende naam, informatiefolder en website spraken me erg aan. Ze hebben een lactatiedeskundige (duur woord! ) in dienst, ook wel handig. Zometeen word ik terug gebeld over de kinderopvang, gaan we ons even laten voorlichten. Voelt goed dat ik nu een aantal dingen geregeld heb! Ik word 's nachts nu ongeveer 2 uur na het inslapen wakker, daarna om de 2 uur. Ik heb nu 'besloten' dat dat is omdat de baby dan ook wakker is. Dat maakt me een stuk rustiger. Leg ik m'n handen op mijn buik om te voelen.. Ik voel wel plopjes, maar dat zouden ook nog de oliebollen van afgelopen weekend kunnen zijn . Mijn darmen zijn nog steeds van slag! Lexi, hoe is je nekplooimeting gegaan? Krijg je daar eigenlijk meteen uitslag van? Komt vast goed. Wie heeft er allemaal zo'n angelsound? En zouden jullie hem aanraden aan iemand die erg neurotisch is (moi)?
O ja, heb me ook eindelijk gewogen: ik denk dat ik 2 kilo erbij heb, weet het niet zeker aangezien de laatste keer wegen ver voor de zwangerschap was. Toch keurig, gezien mijn bijna 14 weken. En enorme aanleg om dik(ker) te worden.
even een update: ben net terug van de huisarts en ik mag morgenvroeg voor een second opinion naar het ziekenhuis. dan wordt mijn bloed opnieuw getest en de nekplooi opnieuw gemeten. hij vond het belachelijk dat de vk mij heeft aangeraden de test te doen. ik ben immers veel te jong voor zo'n risico plus in beide families komen geen kinderen met down voor. hij zei ook dat jonge vrouwen vaak last hebben van een verhoogd HCG gehalte en dan 2.4 mm niet eens een echte verdikking was. nou ik ben in elk geval wat positiever . we zullen morgen zien. als daar weer iets vreemds uit komt zien we weer verder. dank jullie wel voor de steun! daar heb ik echt heel veel aan. nou ga proberen wat te eten want was gisteren bij de vk weer op de weegschaal gaan staan en weeg nu nog maar nauwelijks 60 kilo.... dikke x meiden en ik kom zo kijken hoe het met de andere echo's is gegaan
fijn dat de huisarts zo reageerde en meteen nieuwe stappen onderneemt, kim......... Veel succes morgen twinny
eerst kim wil ik mijn exuses bieden, ik had heel het stuk niet gelezen dat je al een nekplooi meting heb laten doen. Ik zou je graag advies willen geven maar helaas ik zou het niet weten. Denk dat als je het niet doet dat je gehele zwangerschap in onzekerheid blijft Maar ik zou ook bang zijn voor de punctie. Nou las ik laatst een verhaal in ouders van nu,(mischien hebben de andere het ook gelezen, diegene met het slabbetje) ook over een stel die een nekplooi meting gedaan hebben met uitslag 1 op 50. Cont. de gehel zw. bleef zei de vraag stellen`` van de 50 bibi`s zit er 1 die down kan hebben``. Het goede einde van dat verhaal was dat het kindje van hun super gezond was. Meeste mensen denk oeiii 1 op 50, maar ik denk anders inderdaad hetzelfde als de vrouw in het verhaal van de 50 is er maar 1. Aangezien jullie jong zijn en het niet in beide famielie`s voorkomt..... maar ik blijf het een hele moeilijke situatie vinden. Ik hoop dat jullie er samen uitkomen en achter jullie beslissing staan. Ik vind niet echt dat jullie meer naar andere moeten luisteren ook niet naar mij... maar naar jullie zelf en jullie gevoel. ieder geval sterkte!
ik ben der weer, echo was super. inwendig en precies zover als gedacht dus 15 juli uitgerekent. ik zet even foto in mijn album. bloeddruk 125/85 en gewicht daar met kleren en schoenen 68 kilo 1 kilo afgevallen. groetjes
Kim, ik zou me maar een beetje vertrouwen op de ha. Lijk me een goede ha. Hopelijk zie je het nu weer wat positiever in. Tomen jerry, Leuk die echofoto. Fijn dat alles goed was. Waarom hebben ze een inwendige echo gedaan? Bij 12 weken moet het toch zeker wel heel makkleijk uitwendig kunnen? Zijn jullie ook zo moe? Kan al de hele week niet op gang komen. Moet zo even naar de winkels toe. Ik groei uit m'n bh's. Ik las ergens dat de Hema goede meegroei bh's had. Iemand ervaring hierin?