Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Ik lees dat er meer mensen zijn met de griep. Ik ben al voor de tweede keer in 3 weken behoorlijk verkouden. Ik dacht dat je daar een beetje immuun voor was als je zwanger bent, maar nu blijkbaar niet (ik weer stressen natuurlijk dat het niet goed zit). Op zich is het ook niet zo erg, maar die slapeloze nachten door een enorme behoefte aan neusspray en hoestdrank... Keelsnoepjes en babyneusspray werken dan toch niet voldoende.

2. kieteltje

kieteltje Niet meer actief

Kim, ik ben benieuwd wat de second opinion oplevert. Ik duim voor jullie! Word nu wel al een beetje zenuwachtig voor volgende week, als wij de nekplooimeting hebben...

Ik was iets te voorbarig toen ik schreef dat het slapen weer beter ging. Niet dus.... Afgelopen twee nachten niet kunnen bijslapen van Oud&Nieuw, omdat ik weer uren wakker heb gelegen. Vanochtend en gisterochtend dus langer blijven liggen en pas 's middags gaan werken.

Ik heb het kraamzorginschrijfformulier voor de Kerst al op de bus gedaan. Nu nog nadenken over kinderopvang. We zullen het niet direct nodig hebben, en ik heb eigenlijk geen idee hoe het allemaal geregeld is. Komt allemaal wel komende maand, denk ik.

3. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi

Tomenjerry: fijn hoor een mooie echo. Waarom moest ie inwendig?

Adine: ik heb vorige week een zwangerschapsbh bij de Hema gekocht, gewoon in me eigen maat, al zijn me boobs echt wel al gegroeid en hij zit heerlijk!

Pienie: je weerstand daalt juist en je lijf houdt zich als eerste prioriteit bezig met de baby, dus mag je zelf lekker ziek worden! Herken het hoor..

Kraamzorg had ik al tijdje geleden geregeld, ga me nu inschrijven voor zwangerschapsyoga........ We gaan volgende week een kijkje nemen bij de kinderopvang hier in de buurt. Tis voor 1 dag in de week en het moet dichtbij zijn, aangezien ik niet over een auto beschik overdag..... ben benieuwd hoor!

Twinny

4. mesaana

mesaana Actief lid

15 aug 2006
    395
    0
    0
    zuid-holland
    KIM : dat is echt veel beter nieuws!!! goed idee zo'n second opinion!! Ik hoop voor je dat hier iets beters uitkomt. Gezondheidswerkers maken natuurlijk ook gewoon fouten soms!

5. mesaana

mesaana Actief lid

15 aug 2006
    395
    0
    0
    zuid-holland
    Even iets heeeel anders;
    Ik heb al een enorme buik! En ik ben 2 kilo aangekomen. Maar als je naar mijn buik kijkt zouden dat er ongeveer 4 moeten zijn...

Hebben jullie dat ook?

6. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

ja inderdaad ik heb het ook al.. ben pas 11 weken kijk maar in mijn album...het is er toch maar eentje volgens de uitslag van de termijnecho.. nou ja ook wel leuk hoor....groetjes

7. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

Wat ik eigenlijk eens wilde vragen. Voelen jullie ook gedurende de dag zo veel strekjes en steekjes rondom je groeiende buik. Ik heb nu voornamelijk weer veel rondom me liezen. Voelt echt als aan de oppervlakte, niet als krampjes of zo. Heb het idee dat me buik constand aan het groeien is!

twinny

8. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    [quote="Kar76]
    Lexi, hoe is je nekplooimeting gegaan? Krijg je daar eigenlijk meteen uitslag van? Komt vast goed.
    [/quote]

Zo we zijn weer thuis hoor!
    De nekplooimeting, hoewel ik er natuurlijk zenuwachtig voor was, viel reuze mee. Hebben de kleine weer goed gezien (dit keer was mijn vriend ook mee en hij vond het 'wel geinig' - man van weinig woorden he) en die lag heerlijk te spartelen en te dansen, handje hier handje daar, voetje van de vloer enzo. Heel geinig en bemoedigend ook!
    De nekplooi afmeting kreeg ik wel gewoon van haar (1,8-1,9 mm dus prima zei ze) maar de combinatietest omvatte natuurlijk ook een bloedtest dus dat horen we van de VK. Daar hebben we vrijdag een afspraak maar ik vermoed dat ze dan de gegevens van de nekplooi nog niet kunnen hebben meenemen dus dat is dan tzt wel telefonisch ofzo.

Daarna van Etten-Leur maar eens naar de meubelboulevard in Breda gereden. Ikea is een ramp dat doen we nooit meer in de schoolvakanties, maar de babyplanet en vooral de enorme prenatal waren leuk om te browsen en ideeen op te doen. Hebben een geweldige wagen gezien waar ook mijn vriend leuk mee uit de voeten kan (die is nl 1m93) maar flink duur dus gaan we kijken of die ook ergens anders te koop is (internet of gewoon bij de verkoper zelf?). Ook ideetjes op gedaan voor commodes, die we waarschijnlijk door mijn schoonvader gaan laten maken omdat die meubelmaker is en wij graag een extra hoge commode willen ook ivm de lengte van mijn vriend. Ook gaan we besparen op de wieg want mijn moeder heeft die van ons nog staan en die gaat ze leuk met nieuwe bekleding aankleden en afleveren. Scheelt weer geld he? :)

Wel heel erg leuk om samen te gaan shoppen met mijn vriend hoor!

9. mesaana

mesaana Actief lid

15 aug 2006
    395
    0
    0
    zuid-holland
    ja heb ik ook! en zoals net gezegd dus een enorme buik!
    wie heeft dat ook?

10. mesaana

mesaana Actief lid

15 aug 2006
    395
    0
    0
    zuid-holland
    oeps ik heb de vraag twee keer gesteld, sorry, ben erg in de war van zo'n dikke pens :oops:

11. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Mijn buik is ook aardig gegroeid. Ik ben net wezen shoppen en heb bij Miss Etam een zwangerschapsbroek voor 12 euries gekocht. Voor de rest hing er niet zoveel leuke dingen meer in de uitverkoop.

Twinny, ik heb bij de Hema een zwangerschapsbeha gekocht. Hopelijk zit die iets lekkerder.

Wat ik vooral niet moet doen is niezen. Tjonge, dat voel ik dan echt goed. Als ik op bed lig, moet ik gelijk mijn benen optrekken anders doet het verschrikkelijk zeer. Volgens mij groeit het vruchtwater nu erg hard, vandaar al die steekjes en strekjes.

12. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    ze heeft inwendig gedaan omdat ik dus ook bloedverlies heb gehad, en ze vond dit duidelijker. en ben er alsnog met spoed tussen geschoven omdat het anders te lang duurde aangezien in al 12 week ben geweest

13. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Ja dat groeien herken ik hoor! Hoewel een deel ervan gewoon vetrolletjes zijn oogt het inmiddels heel anders! Wordt toch allemaal een beetje naar voren geduwd zeg maar... Vandaag leek ik wel 4 of 5 maanden zwanger! Wel een beetje afhankelijk van de kleding natuurlijk...
    En ik voel het ook regelmatig jeuken, dus smeer ik me minimaal 1x per dag in (ben helaas nogal gevoelig voor striae).

14. selma

selma Bekend lid

21 nov 2006
    601
    0
    0
    Babyfluisteraar en spiritueel coach
    Hoi allemaal,

even een snel bericht, mijn echo was super! Een bewegend kindje dat prima op schema ligt. Een mooi kloppend hartje, wat gaaf zeg! Ik ben zo opgelucht....

Ik kom snel langer kletsen, moet weg nu.

Liefs Selma

15. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Bij mij helaas nog niets te zien van een buik.. ik wil ook! :( Het is wel meer opgezet, maar echt darmen en vetrolletjes.

Ik voel het ook veel steken en trekken, ook met niezen, en met opstaan van de bank ofzo. En de laatste dagen weer soort van ongi-krampjes. Het zal inderdaad allemaal wel aan het groeien zijn. En vandaag ook enorme rugpijn.

16. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Selma, gefeliciteerd! Fijn dat alles op schema ligt en goed gaat!

17. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Mijn huid is trouwens ontzettend droog, en vooral ook bij mijn onderbuik. Ik heb nu olie van Weleda, dat is wel heel fijn spul. Weinig van nodig en ik vind de geur ook lekker. Heb ook Mama van Zwitsal, maar die geur staat me tegen. Helaas..

18. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Hoe frustrerend ook... Daar begint het mee. Je baarmoeder duwt alles naar boven dus een soort ''zwanger' buikje, maar eigenlijk alleen nog maar darmen en voor de ongelukkigen onder ons (zoals ik) ook wat opgespaard vet ;)

Ik heb mezelf net even fijn verwend met een warm bad en daarna een gezichtsscrub+masker. Door die vermoeidheid en mijn verkoudheid zie ik er niet bepaald fraai uit :( Nu maar even actie op ondernomen :)

Fijn Selma, dat het allemaal goed was!

En ook fijn voor jou Kim, dat je weer wat meer gerustgesteld bent. Succes nog met de volgende echo.

19. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Ik smeer gewoon met doodordinaire atrix handcreme, maar ja mijn huid is dan ook niet zoveel droger dan die normaal is.
    Gelukkig is het geen straf om lekker te smeren he? Maar wel vervelend als de geur je tegen staat!

20. Smeetje

Smeetje Bekend lid

28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente
    Fijn om te lezen dat het allemaal goed met jullie gaat! Was ook 1 van jullie.... Maar we gaan vol goede moed bezig om in ieder geval een 2007-beebje te maken!

Deel Deze Pagina