fijn om van je te horen Smeetje, en je hebt gelijk: vol goede moed naar een 2007 beebje of zwangerschap. Ik duim voor je
Hoi Smeetje, wat lief dat je hier nog even meekijkt, dapper hoor! Veel geluk nog! Dat 2007 beebje komt er vast!
Met iedereen gaat het wel goed hier lees ik. Kim, ik hoop dat de second opinion wat gunstiger is! Verder zitten vele van jullie te wachten op een buik, nou ikke niet hoor! Ik heb mijn hele leven al een superbuik, bah! Alhoewel het straks de eerste keer is dat ik me er niet voor hoef te schamen...haha, dat is dan wel weer een voordeel! Ik ben het vandaag op mijn werk wezen vertellen (ik heb momenteel lekker vakantie) en iedereen reageerde echt heel enthousiast! Superleuk hoor! Ik heb ook al voorzichtig meegedeeld dat ik minder wil gaan werken en daar ziet mijn teamleider geen problemen. Nu de manager nog, maar dat zit wel goed denk ik! Ook worden we nu links en rechts door mensen gefeliciteerd en dan denk ik jee, van wie weten zij het nu weer?! Pas vanaf 1-1 mocht iedereen het van ons bekend maken... Dat gaat toch snel rond hè? Leuk hoor! Hoe zit dat bij jullie met sporten? Ik heb afgelopen zaterdag nog fanatiek een hele wedstrijd meegespeeld en ik heb nergens last van, dus ik ga het week per week maar afwachten hoe het gaat... Morgen eerst weer trainen en zaterdag weer aan de bak, ben benieuwd hoe lang ik het volhou...
Eeeej meiden, Gister (vond ik) zoiets leuks meegemaakt: Ik lag al in bed en wilde gaan slapen, maar moest eerst nog even uitgebreid kuchen, tja de na-effecten van een verkoudheid he? Toen ik klaar was voelde ik ineens een raar soort 'bllloep' in mijn buik, alsof de kleine iets wilde meedelen van 'ja en is het nou eens afgelopen met dat geslinger?' Helaas heeft ie daarna niks meer van zich laten 'horen' en ik weet natuurlijk ook niet of het echt de kleine was, maar ik blijf gewoon lekker geloven dat het zo was. En dat ie het straks natuurlijk vaker gaat doen! Fijne dag allemaal nog! Ik ga het straks aan mijn vriendinnen vertellen, één ervan viert haar verjaardag dus dan zie ik iedereen. Lex
Haha vraag het niet aan mij hoor! Ik ben absoluut geen sporter (mijn 'sport' is zingen en daar kan ik voorlopig nog wel gewoon mee door gaan) dus advies over wedstrijden kan ik je niet geven! Maar fijn toch dat je het volhield? Wie weet kan je straks halve wedstrijden blijven doen? Het schijnt allemaal niet erg te zijn voor het kind als je blijft sporten, je moet alleen niet te veel (willen) doen, schijnt? Hey en zo kan je je kind lekker vast een beetje aansteken met het sportvirus? Altijd goed!
Poeh ik zit ook niet te wachten op een buik, heb er net als jij zelf ook al sinds mijn tienerjaren een gehad en me er vaak voor geschaamd. En nu kan ik dus mijn buik niet meer intrekken en het nog een béétje verhullen, zucht, en denkt iedereen dat ik met de kerst teveel gevreten heb. Ik wacht dus met smart totdat de buik dat stadium voorbij is en het duidelijk is dat het niet van het vreten is... Ach, het hoort erbij he...
Oei ik zie net mijn banner precies 13 weken vandaag, HOERA! Zo en nu hou ik mijn kop maar weer eens, voor ik hier in mijn eentje een hele bladzij vol zit te posten met onzin
hey dames! hier een vrolijke kimmie ben net terug van het ziekenhuis. goed en slecht nieuws. slechte nieuws is dat ze geen tweede nekplooi hebben kunnen meten. het kindje was al te groot. (meer dan 9 cm!) dus ik weet niet hoe een tweede meting uit zal komen helaas. het goede nieuws is dat ik die kleine druktemaker weer heb gezien. het lag lekker te spartelen op en neer te wippen en bewoog erg goed. ze heeft het helemaal nagekeken. de blaas en maag waren mooi gevuld met vruchtwater, het schedeltje leek al dicht en alles zat er op en aan. de ruggewervel zag er ook prima uit. al met al zag het er goed uit. ze kon niks vreemds vinden maar een echo sluit natuurlijk geen down uit. ben nu een stuk rustiger. nu maandag nog gaan praten over de punctie. deze gynacoloog was NIET te spreken over een punctie. helaas is leon op trainingskamp en kon hij niet mee maar mijn moeder hefet de kleine nu al wel gezien!
Nou hier is ook al een aardig buikje zichtbaar. Ik span steeds mijn buik aan om te voelen hoeveel vet er boven op ligt. Ik smeer nu met zo'n cremetje waar je bruin van wordt van Dove, ik moet zeggen het werkt echt. Alleen mijn (.)(.) die groeien als kool echt erg, bij mijn vorige zwangerschap ging ik van C naar F en hield er een D aan over maar nu is het alweer een E, ik hou mijn hart vast. Ik heb dus al mijn oude voedingsbh's aan want die zijn lekker stevig en heel lelijk. Van de week wat leuke kleren gekocht in de uitverkoop, bij Scapino een leuk jurkje voor weinig in XXL, hahaha ik heb gewoon M maar dan kan ik hem tot het einde zeker aan. Gister kreeg ik de catalogus van H&M in, er staan hele leuke dingen in, de Mama collectie is niet zoveel maar er staan leuke hempjes en jurkjes in. Ik ga zo lekker even zitten om te kijken wat ik allemaal wil. Zo ik ben even uitgekletst. Oh ja, allemaal duimen voor Kim.
Ha Kim, je bent al terug. Gelukkig ziet het er allemaal goed uit. Moet je nu wel nieuw bloed onderzoek doen?
nee ook geen nieuw bloedonderzoek omdat het geen nut heeft aangezien ze de nekplooi niet hebben kunnen meten. bloeddruk was wel erg laag al 2 dagen. 70/90 maar goed ik vind alles goed zolang het met die kleine maar goed gaat hahaha
Kim ik ben blij dat het er allemaal goed uit ziet. ff ander verhaal, ik ben afgelopen dinsdag naar de dokter geweest omdat ik al een 2 maanden een knobbeltje in m'n oksel heb. Op zich ben ik helemaal niet bang ofzo. Maar heb wel gelijk longfoto's moeten laten maken, kreeg zo'n charmant schort om. LOL En bloed laten prikken, ale: Het punt is de dokter was een HA in opleiding, vind ik altijd wel makkelijk die zijn tenminste grondig. Beetje erg grondig in dit geval, ik ben ook zo'n 9 kilo's afgevallen. De longarts moest de foto gelijk nakijken want ze wilde er maar 1 maken i.v.m. de zwangerschap. En konden niks abnormaals vinden. abnormaals? ? Maar goed in het bloedonderzoek vonden ze wel een lichte vorm van bloedarmoede. Balen, dus moet mezelf goed in de gaten houden mag niet te lamlendig worden want dan gaat het niet goed. Maar wat ik me nou afvraag, want ik moet dus vrijdag terugkomen ze vinden dat gewichtverlies zo heftig. Ik had er nooit overnagedacht eigenlijk. Vond het wel makkelijk kan ik langer in m'n eigen kleren. Behalve dat er zat best wel wat vet aan, wat weg mocht. Vinden jullie dat heftig? Ik vind het wel meevallen, en voel me ja moe en heb veel last van hoofdpijn (ik heb normaal helemaal geen hoofdpijn).
nou koeky ik vind 9 kilo wel veel.... kijk ik woog al niet veel en ben bijna 5 kilo kwijt. dus voor mijn gewicht zou 9 kilo te veel zijn. maar als je wat meer weegt is het denk ik minder erg. ik weet niet hoe jouw figuur is. maar die hoofdpijn komt van het niet (goed) eten. ik heb er ook erg veel last van. hopelijk voel je je snel wat beter.
Nou Koeky 9 kilo kwijt vind ik ook niet misselijk maar heeft het knobbeltje daar iets mee te maken? Want dit klinkt heel toevallig maar vanmorgen ontdekte ik ook een knobbeltje in mijn oksel maar aan 1 kant. Ik heb eigelijk zoiets van het zal er wel bij horen maar als ik jou dan zo hoor kan ik misschien beter naar de HA gaan.
Nou Kim, ik geloof dat je er nu maar een beetje vertrouwen in moet hebben, dat het allemaal wel goed zit. Wat je zelf al zei, je bent pas 22, voor de rest komt het in de hele familie niet voor. In ieder geval een dikke knuffel. Koeky, hoe lang heb je er over gedaan om die 9 kilo kwijt te raken? Is dat in 2 weken gebeurd...ja, dat is dan erg veel, dan kan ik me voorstellen, dat ze dat niet echt goed vinden. Maar is dit in een paar maanden gebeurd, dan vind ik het ook wel meevallen. Hou je zelf maar goed in de gaten. Krijg je nu ijzerpillen? Selma, fijn dat de echo goed was. Hier ook meer buikje van het vet, dan van de zwangerschap hoor. Maar mijn buikje ziet er toch anders uit dan normaal. En ik kan hem idd niet meer intrekken, dat wil ik automatisch nog weleens doen, maar dat lukt dus niet meer. Ga nu maar naar eerst naar een verjaardag. Gelukkig voel ik me 's morgens steeds beter worden en ik krijg ook wat meer energie.
In m'n foto album staat een foto hoe m'n taille nu is. Eten zou kunnen, maar ik eet voor m'n gevoel best normaal. Ik zal is aan m'n dokter vragen wat normaal is met eten. Ik ga zo is ff kijken of de snoepautomaat het alweer doet. Hebben ze lekker liga's in zitten. Of ik wacht nog ff, ik ga ook zo lunchen. hmm dilema. Waar ik ook helemaal moe van wordt is dat twijfelen over alles, ahhh. Ik lijk wel een weegschaal. LOL
Zouden die knobbeltjes iets met melkkliertjes te maken hebben? Ik weet het niet hoor, maar zat daar ineens aan te denken.
@Adine: Nee die kilo's zijn eraf gegaan in een maand of 2 a 3, eigenlijk sinds ik zwanger ben. Nee ik krijg geen ijzerpillen, maar ik wacht morgen af. Dan heb ik weer die afspraak, en dan zal m'n eigen dokter er ook wel bij zitten. Dus dan zal ik dat eens vragen. Edit: Zou kunnen die knobbeltjes. Dat het van een melkklier is. Ik ben ook niet bang dat het iets ergs is. Maar het doet regelmatig best wel zeer. Dus ik vroeg me gewoon af wat is dat, dat heb ik normaal niet.
Ik heb wel gevoelige oksels zeg maar. Et voelt beurs aan, heb al een paar keer gekeken of ik geenblauwe plek heb o.i.d. Met knobbeltjes zou ik altijd naar de dokter gaan
Nee volgens mij heeft het niets met elkaar te maken. Bij mij zit het ook maar aan 1 kant. Maar ik had ook zoiets van ja het kan een overbelaste spier zijn o.i.d. of een klier die opgezet is. En vooral kan ik hier iets aan doen.