Juli 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by kimkivits, Oct 28, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Kar, hij ziet er echt tof uit.

Ik ga voor een kinderwagen met 4 wielen. Vind 3 wielen niks. Als je niet goed de stoep afgaat, kiept de wagen om.

2. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Hahaha ik voel een discussie over wagens aankomen... ;)

3. Vissie

Vissie Fanatiek lid

Aug 1, 2006
    1,413
    0
    0
    Jeetje, wat gaan jullie hard zeg. Over wagens enzo. Pff, ik ben zover nog helemaal niet. Ik heb echt ook nog niks gedaan of geregeld. Maar dat zal wel goedkomen, ook voor opvang zijn hier dacht ik geen wachtlijsten. Ik ga maar eens op internet snuffelen. Wat betreft kraamhulp, ga ik eens met mijn schoonzus overleggen, zij heeft het al vaker gedaan, lijkt me geweldig! Maar hoe dat dan zit met vergoeding enzo, dat moet ik maar eens uitzoeken, waarschijnlijk krijgen we dan helemaal niks toch?

Het nieuws begint hier als een lopend vuurtje het dorp door te gaan, erg leuk! Iedere keer als ik wee riemand tegenkom vraag ik me af, zouden ze het al weten? En als ze het weten, wil ik weer weten hoe dat gegaan is. haha, gek hè?

Morgen nog maar eens lekker sporten (wedstrijd), zolang het nog kan!

Kim, wat fijn dat je je eerste overgeefvrije dag hebt gehad, houden zo!
    Lexi, leuk dat je zo happy bent! Hartje is bijzonder hè?

4. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    @Vissie: jawel, in het basispakket zit kraamzorg. Verder heb je een eigen bijdrage (ik geloof 160 euro), die weg valt als je voldoende aanvullend verzekerd bent. Daarom ben ik een trapje hoger aanvullend verzekerd dit jaar. Verloskamer in ziekenhuis is nu ook vergoed.
    Voor opvang krijg je nu alles via de belasting terug, je werkgever stort daar 1/3e deel naartoe en zelf betaal je ook nog 1/3e deel. Ik heb het berekend en het viel me enorm mee. Je krijgt inkomensafhankelijke vergoeding dus dat kan aardig oplopen als je het niet zo breed hebt.
    Verder kun je ook nog deelnemen aan de levensloop, en dan krijg je weer meer ouderschapsverlof-belastingvoordeel. Zo doe ik voor 1 euro per maand mee en dat levert me ruim 20% meer vergoeding op bij ouderschapsverlof (75% doorbetaald ipv 62,5% in mijn CAO). Dat wisselt wel per CAO dus.

Een heel verhaal, maar het valt dus mee met zelf betalen hoor! En hopelijk beslist de regering dat we 26 weken ipv 16 weken zwangerschapsverlof krijgen! Zou wel heerlijk zijn.

@Marloes: De wagen is wel verzetbaar hoor, maar weet natuurlijk niet hoe lang je bent :) . Wij hebben voor de Quinny gekozen omdat de bak daar lekker hoog van is, anders moet je zo bukken met je kindje (zoals bugaboo).
    @Adine: Tja... Ik vind hem aardig stabiel, en wendbaar. Ook met 1 hand, wat lekker is als je ook een hond aan de lijn hebt. Vierwielers vind ik juist te stug. Ieder zijn eigen smaak en keuze! :)

5. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

Mar 10, 2006
    2,096
    28
    48
    Gemert
    He dames,

Wat een kletstantes zijn jullie zeg!
    Ik heb een tijdje niets van me laten horen, had even tijd nodig om het hele kerstgebeuren te verwerken, maar ga proberen om vanaf nu weer een beetje aan te haken.

Gaat weer helemaal lekker met mij en sinds gisteren ben ik verliefd :)
    Heb weer een echo gehad en ukkie mogen zien, wat enorm geweldig was dat!
    Hij was alleen stronteigenwijs, wilde niet stil gaan liggen om te meten en voor de foto :D
    Hij stuiterde echt op en neer, zo geweldig om te zien.
    Heb de dvd al 3 keer bekeken, kan nog steeds niet helemaal geloven en beseffen dat dat kleine mini mensje in mij leeft.

Vandaag nog dagje werken en dan 2 dagen vrij.
    Voor allemaal alvast een prettig weekend en de meiden die wat steun nodig hebben maakt niet uit voor wat, bijdeze wat steun van mij voor jullie.

Dikke kus Monique

6. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    goede morgen meiden"

Mooie kinderwagen hoor, vooral de kleuren vind ik helemaal te gek. Ik ga persoonlijk ook voor een 4-wieler. Maar de mutsy-light heeft zwenkbare voorwielen en kan je ook met 1 hand besturen! Dus gaat wel goed komen.....

Kimmie: heerlijk dat je niet gekotst hebt hoor......

Tanya: hoe is het met jou?

Pienie: heb me haar ook gewoon laten verven 4 wkn geleden. Ga bij een gerenomeerde kapper die wist dat ik zwanger was, dus komt wel goed. Probeer hier niet te geforceerd met voeding ed. om te gaan en voel me toch een goede moeder......

MArloes: ben jij dan zo groot?

LExi en Monique: heerlijk dat jullie de geruststelling weer hebben gehad.....

Weet iemand hoe het met Evelieveling is? Is ze al terug uit het ziekenhuis, begin me beetje zorgen te maken, want duurt wel erg lang allemaal......

Ik ga vandaag nationale schoonmaakdag houden! Hele week vanwege ziekte geen fl... gedaan, dus wordt langzaam tijd, vooral met 2 katten! Vriendinnetje is vandaag de hele dag weg, dus loopt me ook niemand voor de voeten of op de vingers te kijken. Heerlijk!

grtjs
    Twinny

7. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Lexi: Ik ben blij dat je met zulk mooi nieuws terug komt!
    Ik ben er al uit, ik neem mijn vriendje gewoon mee 16 Januari. Hij vond het prima trouwens. Gaan we lekker samen het hartje luisteren!
    Kar: Prachtig, wat een mooie kinderwagen! Vooral de slaapbak is toppie!

Groetjes Miep

8. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

Sep 19, 2006
    1,616
    0
    0
    Om nog even terug te komen over het haar verven; ik ben gisteren bij de kapper geweest (bijna drie uur heerlijk ontspannen!) en ik denk ik vraag het nog even voor de zekerheid. Zegt de kapster; "nee hoor, dat kan echt geen kwaad, anders zou ik er ook niet mee mogen werken...". Is ze 2 weekjes verder dan ik! Grappig hé? Maar goed, ik heb het dus wel laten blonderen (alleen uitgroei). Ik weiger om er nu als een onverzorgde uit te zien, terwijl ik er normaal wel aandacht aanbesteed. Een vriendin van mij koos ervoor om haar haar niet meer te kleuren tijdens de zwangerschap en die werd ECHT grijs. Verschrikkelijk!
    Voor de rest doe ik echt niets wat de kleine in gevaar kan brengen en als ik dacht dat het een serieus risico zou zijn, dan zou ik ook een andere oplossing zoeken....

Verder alles goed hier. Ga maar eens kijken of er nog wat leuks te vinden is in de uitverkoop (of zal het al weg zijn?).

Liefs Jody!

9. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

Sep 19, 2006
    1,616
    0
    0
    O JA; 13 WEKEN VANDAAG!
    Gek he, dat ik een rose banner heb gekozen. Dat voelde gewoon goed. Ben benieuwd of het een voorteken is....

10. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

Jun 28, 2006
    2,209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    hey meiden,

kar, ik vind het echt een supergave kinderwagen. wij willen ook een quinny maar dan idd net als jou ook met zwenkwiel.

ik maak me ook zorgen om evelieveling. het is idd al HEEEEEL lang geleden.

over dat haarverven, uhm ik heb ook blonde plukjes in mijn haar en die beginnen aardig uit te groeien....

11. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik zal Evelieveling eens mailen, ik maak me ook ongerust. Jullie horen snel meer van mij, over haar dus..

Monique, wat heerlijk voor je dat je een dvd van je kindje hebt! En dat het nu iets beter met je gaat. Vasthouden dat gevoel.

Jody: wil je ook weten wat het wordt? Ik wel, maar vooral ook om te ontdekken of mijn gevoel goed zit. Ik denk namelijk een meisje, heb het ook over 'haar' als ik over de baby praat etc.

12. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

Jun 28, 2006
    2,209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    we kunnen wel een nieuw lijstje maken met wat wij denken dat het geslacht wordt...

ikzelf denk dat het een meisje wordt. had ik ineens gisteren toen ik van de wc kwam een ingeving/helder moment hahaha

wat denken jullie?
    weet je dat je met een pretecho van 16 weken al het geslacht kan laten bepalen?

13. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    mijn vriendinnetje wil het geslacht niet weten!
    Ga trouwens maandag een afspraak maken voor een 3D/4D echo. Wie van jullie wil dat nog laten doen?

Ik weet niet wat het wordt, geen flauw benul of ingeving.

En nu ga ik poetsen!

Twinny

14. pienie

pienie Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    1,418
    1
    0
    zuid holland
    Wij gaan ook voor een 4D echo. Ik weet alleen nog niet zo goed wanneer. Ik denk dat wij besluiten om het geslacht wel te weten maar het aan niemand te vertellen... Vorige keer wist ik het niet en vond dat ook heel leuk.

Wat betreft het haar verven: ik heb blonde plukjes die wat uitgroeien, maar daar maak ik me niet zo druk om. Verder heb ik maar 3 grijze haren en die trek ik er altijd gewoon uit :confused: Ik kan me goed voorstellen dat anderen wel hun haar laten verven, maar ik wil gewoon liever relaxed genieten vd zwangerschap en ik weet dat er toch altijd een stemmetje zou knagen. Maar dat zou ik ook hebben als ik neusspray zou gebruiken (wat ik de afgelopen week heeeel graag wilde) of alcohol zou drinken. Ik snap dat anderen zeggen dat ze gewoon ontspannen zwanger willen zijn, maar ik ben dat juist als ik risico's verminder.

15. kieteltje

kieteltje Niet meer actief

Wij laten geen pretecho maken, omdat volgens mij nog steeds niet echt vaststaat of een echo schadelijk kan zijn voor de baby. De echoscopiste in het ZH zei ook dat ze niet de hartslag ging meten via de echo omdat dat een te grote aanslag was op het nog zo tere lijfje.... En dat eigenlijk de echo zelf al zwaar was voor hem. Haha, ik zeg altijd 'hij' en 'hem', terwijl mijn gevoel toch zegt dat het een meisje is.... Oh ja, bij de 20wk echo willen wij wel het geslacht weten! Wel zo praktisch, qua namen bedenken en spulletjes kopen. En we zijn gewoon allebei erg nieuwsgierig ;)

16. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Haha ik heb alweer een hoop bij te lezen zie ik!

Mijn vriend wil het geslacht wel weten, vindt hij handig, maar ik dus niet. Maar aangezien hij toch niet zo vaak mee kan met de onderzoeken zal hij er dan lekker toch niet achter komen, hihi ;)
    We gaan waarschijnlijk wel de 20 weken echo laten doen om te kijken op dingen als open ruggetje enzo, maar verder geen pret echo's meer denk ik. Vind het wel weer mooi zo.

Het gekke is dat wij de kleine ook 'hij' noemen en ook een (hele foute) jongensnaam hebben gevonden als 'werktitel', maar mijn gevoel zegt ook meisje. We gaan toch een sekse-neutrale kamer maken, en de specifieke meisjesdingen kopen we dan gewoon naderhand!
    En een vriendin van me had over me gedroomd, nog voordat ze het wist, dat ze me tegen was gekomen op de fiets met een dochtertje voorop in het zitje. Dus eens kijken of Ingrid gelijk krijgt ;)

17. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Ik ben er gewoon van overtuigd dat het een meisje wordt. Meerdere in mijn omgeving denken dat ook.

Zou wel te gek zijn, dan hebben we 4 generaties in de familie.

Wat is iedereen al vroeg bezig met de babyspullen te verzamelen.
    Ik heb helaas helemaal geen ruimte om nu alles al te gaan inzamelen (we wonen op een 2kamer flatje :( en zijn nog drukbezig om iets groters te vinden, maar met die wachtlijsten tegenwoordig brrrr wordt je niet vrolijker van. Goede kans dat we straks met ons drieen in dit flatje moeten wonen :cry: )

:whistle: Jippie, zie net dat ik vandaag precies 12 weken ben! :whistle:

18. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Hmmm, haar verven, tsja, dat zou ik ook nodig weer moeten doen, ik blondeer het altijd. Maar dat stel ik nu nog wel even een half jaar uit hoor, wil geen risico lopen. Ammonia(k) is al van dat rotspul.

Ik was (en ben nog steeds) enorm verkouden en heb dus echt wel neusspray gebruikt. Staat op de bijsluiter dat het niet aangetoond is dat het schadelijk kan zijn. Dus dat hele kleine risico loop ik dan maar. Ik kan er echt niet zonder, ik slaap al zo slecht en met een verstopte neus zal het al helemaal slecht worden. Een goede nachtrust is toch ook heel belangrijk voor je baby'tje.... Je mag het max. 4 tot 6 keer per dag gebruiken, dat doe ik dus niet. Ik gebruik het alleen 's nachts, overdag overleef ik dan wel weer zonder neusspray....

Ik zal me klaarmaken, ik moet zo werken.

Groetjes Miep

19. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    Hoi dames,

voor alle vragen, ik ben bijna 1,90 lang... Heb al een aantal kinderwagens gepast, zo noem ik het maar en de koelstra pastte het beste. Is een grote stoere wagen. Vind het bij mij niet zo goed passen als ik zo'n mooi klein wagentje heb, en dan zo'n grote mama er achter...

Volgens mij krijgen we trouwens een heleboel meisjes als ik alles zo lees. Mijn gevoel gaat ook echt 100% voor een meisje. Vriend denkt aan jongen. Ik wil het ook echt perse weten en dan mag iedereen het weten van ons. Mijn familie weet dan zelfs al de naam van de baby... Van een meisje tenminste, voor een jongen..pffff dat vind ik een stuk moeilijker. Weet wel een paar leuke namen, maar die staan ook in de namen tot 5, en het lijkt me ook weer niet leuk als je kind met 3 andere kinderen in de klas dezelfde naam heeft.
    Gisteren trouwens goede uitslag van m'n bloed, voor eventuele zwangerschapssuiker. De waardes waren 4x goed...gelukkig. Heb wel het gevoel dat ik nu veel meer moet laten onderzoeken (na de miskraam)

vanavond verjaardag van mijn moeder, ze wordt morgen 51! Joehoeee...

Hoop dat je snel iets van Evelieveling hoort, Karlijn!

tot later weer...

groetjes en een fijn weekend

20. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

Jun 28, 2006
    2,209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    wow marloes 1.90 is idd lang!
    ik dacht dat ik lang was met 1.77 hahaha
    NIET DUS

alvast een fijn weekend meiden, ik ga zo naar de stad met mijn broertje en een filmpje pakken. gezellig!

Share This Page