Hoi dames, Een 3d/4d echo maken doen we niet. Dat geld kan ik beter gebruiken. Zie over 7 maanden wel hoe het kindje eruit ziet. Ik heb zelf geen flauw idee wat het gaat worden. Het zou handig zijn als het een jongen werd, want ik heb al veel kleertjes liggen die van mijn neefje waren. O ja, heb gisteren het boekje van Kluun uit de bieb meegenomen. Mijn hubbie heeft het meteen uitgelezen en ik heb het vanmorgen gelezen. Het was wel grappig. Ben ook wel heel benieuwd hoe het nu met Evelieveling gaat. Weet je al iets Karlijn?
zo marloes, jij bent lekker lang! Hihi, ik ben maar net 1.60m hoor, dus ik moet uitkijken dat ik nog boven de kinderwagen uitkom, lol....... ga weer vlug verder met poetsen...... moest ff vlug de pjoeter opstarten om het adres van het hotelletje waar we carnaval naartoe gaan. Heerlijk ff weekendje weg en naar de 90mnd beurs. Doen we misschien wat inspiratie op over kaartjes en prullaria voor de baby! Twinny
hihi..klinkt grappig twinny, ook al is het een typfout.. 90maandenbeurs... pffff moet er niet aan denken. wel leuk trouwens die beurs, denk dat ik er ook heen wil, maar denk ook aan die vreselijke drukte..
Haha, ik mag hopen dat onze zwangerschappen toch ietsje korter gaan duren... Evelieveling, ik hoop dat het goed met je gaat... We missen je! Net bij de Prenatal twee positiespijkerbroeken gekocht (niet met zulk hoog elastisch spul, maar gewoon met een hele lage voorkant en een hoge achterkant). Kon ze niet laten liggen voor 35 euro (samen!). Ze zijn ook nog eens leuker dan alle broeken die ik in oktober tegenkwam toen ik nog niet zwanger (of in elk geval nog niet bewust zwanger) aan het shoppen was, en volgens mij kan ik ze ook prima aan als ik eenmaal bevallen ben (met een riem ofzo). Babyspulletjes kopen wij verder voorlopig ook niet, het verhaal van jekkia komt me bekend voor. Wij wonen zelfs in een 1kamerappartement (mijn vriend is bij me ingetrokken) en we zijn ook op zoek naar wat anders. De wachtlijsten kan je op zich wel omheen door particulier te gaan huren, maar dan moet je wel meteen 60 pagina's formulier invullen, er continu bovenop zitten, elke dag de sites checken en snel reageren, en vooral genoegen nemen met hele hoge huren. Het ideale huis hebben we dus nog niet gevonden Maar goed, de tijd duurt voort, dus we gaan er binnenkort echt hard achteraan. Ook net nog bij de HEMA van die lampjes gekocht voor op de fiets. Ben tegenwoordig een stuk banger om aangereden te worden in het donker....
hihihi wat een originele schrijffout........ nee laten we hopen dat het geen 90mnd duurt, want dat is wel erg lang wachten! Ach marloes, de drukte is natuurlijk minder, maar aan de andere kant lijkt me ook wel gezellig. Jij hebt trouwens ook nog eens het voorbeeld dat je overal overheen kunt kijken! Zo ben eindelijk uitgepoetst. Heb hele huis grondig gestofzuigd en gedweild en voel me nu lichtelijk kapot! En nu ga ik in bad! Had voor de zekerheid een mailtje naar de verloskundige bij CZ gestuurd en kreeg net het antwoord: Oververhitting, wat je makkelijk kunt hebben bij een vrij heet bad, is mogelijk (we weten het niet zeker) gevaarlijk in de periode dat alle organen zich ontwikkelen. Dat is de eerste 13 weken. Die periode is voor jou voorbij, dus ga maar lekker in bad hoor. Dus twinny gaat nu badderen met de minimuts, haha........
Ik heb mijn haar ook 'gewoon' laten verven bij de kapper. Zij vertelde ook dat het geen kwaad kan maar dat sommige dames erg misselijk worden van de geur en dat dit een reden kan zijn om het niet te doen. Heb ik gelukkig geen last van gehad!
Ik ben zooo blij, om niets, maar goed. Wij wonen sinds een jaar in ons nieuwbouwhuis en ik moet eerlijk bekennen dat ik alleen de ramen op de begane grond gewassen heb in de afgelopen tijd. Nu was er een glazenwasser bij de buren bezig en die heb ik eens met mijn liefste glimlach aangekeken en ja hoor het werkte; hij was eigenlijk van plan om lekker naar huis te gaan, maar wilde toch nog wel even onze ramen meenemen! Dus het ziet er weer piekfijn uit! Heerlijk! \/ Ik was de afgelopen week vrij en heb het hele huis aan de binnenkant aangepakt alleen die ramen staken me nog en dat is nu ook gebeurd! Stom he, hoe blij je met zo iets kan zijn! De afgelopen jaren zijn er naar mijn idee veel meer jongetjes dan meisjes geboren en als ik jullie moet geloven gaan we dat nu even met zijn alleen rechttrekken! Ik (en mijn vriend ook) denken ook allebei dat we een meisje krijgen. En jullie weten het; meisjes lopen wat voor op de jongens, dus straks kunnen onze meiden het gezellig hebben met al die jongetjes die de afgelopen jaren zijn geboren. Al moet ik daar nu nog even niet aan denken en papa al helemaal niet hahaha ! Als we echt een meisje krijgen zal ze het niet makkelijk hebben vrees ik.... Wij willen het trouwens wel weten (zo gauw dat kan). Hé meiden, fijn weekend! Liefs!
Blij om niets? Nou noem dat maar niets als je huis lekker schoon is! Wat een fijne glazenwasser is dat zeg Wij wonen in een lekker saai rijtjeshuis maar ik ben ruim 2 jaar geleden bij mijn vriend ingetrokken en we hebben dus 2 huishoudens moeten fuseren en hadden allebei nogal veel troep. Op zich wel plaats voor de kleine maar we moeten er wel even wat dingen voor veranderen, logeerbed naar zolder en de inhoud van de kasten in de studeerkamer eens grondig uitdunnen zodat er van mij nog allerlei zooi bij kan (mijn studeerkamer die ook logeerkamer is zal de kamer voor de kleine worden namelijk). Hebben gisteren een heel plan zitten maken van hoe het op de zolder gaat passen, en we zijn er geloof ik uit. Hoop ik dan maar... Zo ik ga nog even mijn verhaal afschrijven en lekker op de bank hangen! Is er nog wat op tv vanavond?
Nee daar heb je ook wel weer gelijk in Lexi. Heerlijk gevoel. Kan ik maandag weer met een gerust hart aan het werk. Wij krijgen vanavond visite (dus geen tv voor ons) en nu moet ik gaan, want we eten bij mijn zwager en schoonzus. Doei!
Heb Evelieveling gemaild, maar nog niets gehoord... Ik hoop echt niet dat het ernstig is, met haar of het kindje of Jerry. Ik blijf mijn mail checken. Ik heb vanmiddag ook mijn eerste positiebroek gekocht, en wat zit die heeeeeerlijk zeg. Met zo'n buikband. Ik heb ook in het pashokje bij H&M ontdekt, onder die fijne, flatteuze lampen dat ik al striae op mijn buik heb! Terwijl ik elke dag smeer en smeer. Maar het groeit nu onwijs hard lijkt het wel. Inhouden is er dus ook voor mij (bijna) niet meer bij. Nou ja, we zien wel waar het eindigt allemaal. Heb ook een heerlijke dikke winterjas gekocht in de uitverkoop, nu wordt het wandelen met de hond 's avonds misschien ietsje minder verschrikkelijk. Als ik iets hoor van Evelieveling, horen jullie het ook!
Lexi, wij hebben precies hetzelfde! Mijn vriend is bij mij ingetrokken afgelopen zomer, en hebben boven 2 ipv 3 kamers. De logeer/studeerkamer moet dus de babykamer worden. Die staat op dit moment vol met boeken - ben boekenfreak namelijk - en de zolder moet eigenlijk verbouwd worden. Er zitten nu alleen nog groene platen, niet eens een raam ofzo. Veel werk dus maar mijn vriend verheugt zich erop volgens mij. Kan hij ook iets bijdragen natuurlijk Ik vraag me alleen af, zou ik ook mogen verven enzo? Als het goed geventileerd is, en met verf op waterbasis? Ik wil namelijk het ledikantje schilderen. En evt. een muur in de babykamer.
Gelukkig had mijn vriend al van alles gedaan op de zolder, dus nu is het nog een kwestie van boekenkasten neerzetten en de zooi uit onze beide studeerkamers daarheen zetten en mijn schoolwerk-spullen aan zijn studeerkamer toevoegen. In de voorjaarsvakantie (met carnaval) gaan we dan de kamer leeghalen en vloertje leggen. Ik heb er stiekem al wel zin in, niet alleen omdat het vakantie is, maar ook omdat het dan zoveel echter wordt.
Jaja, mijn favoriete serie 24! Maar als je het niet hebt gevolgd zou ik niet kijken. Voor de liefhebbers: niet vergeten want het is de laatste aflevering! Wat betreft dat verven: dat vroeg ik me ook af. Ik weet wel dat als je een ledikantje verft, je moet opletten wat voor verf veilig is voor de baby (loodvrij? of zeg ik nu iets raars?) Misscien even googlelen voor degene die dat gaat doen... Wij krijgen maandag en dinsdag nieuwe kozijnen boven. We moesten dus alles vast aan de kant halen, dus ben de rommel nu al zat. Maar het voordeel is dat de toekomstige kinderkamer daardoor sneller leeg is en we natuurlijk betere kozijnen hebben...
Ik heb al wat anders gevonden: Inspector Lynley op de Belg, ik hou wel van die Engelse detectives Volgens mij zit er tegenwoordig geen lood meer in verf, maar ik kan het mis hebben. Inderdaad maar even googlen. Verf op waterbasis is volgens mij milieuvriendelijk, zal die dan niet ook tegelijkertijd baby-vriendelijk zijn?
Tjonge, jonge, jullie zijn gewoon niet bij te houden. Heb net weer ik-weet-niet-hoeveel pagina's bij moeten lezen. 's kijken of ik nog alles weet wat ik wilde toe voegen: 1. ik denk ook dat ik een meisje krijg, manlief ook. Maar we hebben natuurlijk al een meid en 2 jongens, dus.... 2. we hebben bij alle drie een echo rond de 20ste week laten maken en ook het geslacht van te voren willen weten. Nooit spijt van gehad! In andere landen krijg je veel vaker een echo dan in NL en nog nooit gehoord dat het bewezen schadelijk is. Dus we gaan ook deze keer weer "kijken". Voor Noord-Holland kan ik Proline in Zaandam aanbevelen. 3. Wij hebben ook nog geen kinderwagen. Althans niet meer. Na de 3e had het immers eigenlijk finito moeten zijn, maar ik ga gewoon voor 2e hands nu. 4. Over haar verven weet ik alleen het volgende: bij mij pakt de verf niet als ik zwanger ben. Dus ik zal moeten wachten tot augustus, maar gelukkig heb ik nog geen grijs haar. 5. Ik moet maandag ook weer voor de klas staan, En wat nog veel erger is.... Ik moet morgen nog een proefwerk nakijken. En ik had me nog zoooo voorgenomen om er op tijd mee te beginnen! 6. Ik draag nog geen zwangerschapskleding, maar echt veel keuze in mijn kledingkast heb ik ook niet meer. Moet eens in de kast van mijn man kijken. Die heeft net wat breedere heupen dan ik.... 7. Ik ben stinkjaloers op iedereen hier op het forum die al aan een zorgeloze zwangerschap is begonnen! Wij moeten nog wachten tot 16 januari, dan krijgen we de nekplooimeting en uitslag van het bloedonderzoek. Nou, ik geloof dat ik zo wel alles heb. Groetjes, Melanie
Ik heb nog ff gezocht, maar kon het niet vinden. Ik ben eerlijk gezegd namelijk een beetje de kluts kwijt wie hier allemaal vertegenwoordigd is. Kunnen we misschien nog een keer een lijstje maken? Naam, leeftijd, hoeveelste kindje, uitgerekende datum en regio/woonplaats? Melanie, 33 jaar, 4e kindje, 31-07-07, Noord-Holland
Melanie 33 jaar, 4e kindje, 31-07-07, Noord-Holland Jekkia 31 jaar, 1e kindje, 21-07-07, Brabant Miep (niet mijn echte naam, wil nu nog anoniem blijven) 24 jaar (bijna 25), 1e kindje, 19-07-07, Friesland