Juli 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by kimkivits, Oct 28, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

zo peetje mooi hoor die buik van je..ik had het zelf ook al heel snel..maar eigelijk is het ook wel leuk.hihihi

2. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

zo peetje mooi hoor die buik van je..ik had het zelf ook al heel snel..maar eigelijk is het ook wel leuk.hihihi

3. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Wouw Peetje, ik ben wel jaloers op je hoor! Zo'n buikje wil ik ook wel!

Mooie kinderwagen Koeky! Het schijnt de Rolls Royce onder de kinderwagens te zijn, dus je boft!

Tja, ik stress wel erg veel... Ik schiet dus ook 's nachts wakker van de stress en kan dan niet meer slapen. Piekeren, draaien etc. Ik realiseerde me net ook dat ik nog weinig van mijn zwangerschap genoten heb. Ben heel bang dat de VK me op m'n donder gaat geven dat mijn buik niet hard genoeg groeit ofzo, of dat het kindje alsnog dood blijkt te zijn... En daarnaast pieker ik over geld, werk, of ik het wel kan etc. :(

Praten jullie tegen jullie buik?

4. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Sorry er ging iets mis met posten geloof ik...

Ik heb ook hooikoorts Loltsje; en ik baal ook al bij voorbaat omdat ik altijd anti-histamine slik en dat helpt wel. Op heel slechte dagen trouwens ook niet genoeg. Dus ik verwacht niet veel goeds... Je mag alleen een neusspray op zoutwater basis, dat helpt dus helemaal niets. Ik moet er altijd enorm bij hoesten, stik zowat dan. Maar wie weet hebben we er door de zwangerschapshormonen helemaal geen last meer van!

5. Ana

Ana Actief lid

May 28, 2006
    229
    0
    0
    Z-Spanje
    pfffffffffff, wilde gisteren hoi zeggen maar kwam niet door de pagina's heen... (sinds 22 december niet op het forum geweest!) heb vluchtig erdoorheen gebladerd en toch nog een paar uur mee bezig geweest in totaal! :confused:

Een heel gelukkig, gezond en héél speciaal nieuwjaar dames!

Moet even iets kwijt:
    Ben terug na 2 weken schoonouders en 1 week ouders, de kerstdagen waren wat moeilijk aangezien m'n schoonmoeder zwaar depressief is en alleen maar over ellende kan praten, daar kan ik dus nu écht even niet tegen. We hebben dan ook heel beleefd geen moer tegen elkaar gezegd en ik heb vermeden alleen met haar te zijn. De laatste keer was op kerstavond en begon ze te vragen of ik wel zeker wist of ik wel kinderen wilde... :( ik slikte m'n assertivitiet in en zei beleefd "ja, natuurlijk", komt zij met: nou, het is een kruis voor de rest van je leven, je zal er nog spijt van krijgen... Alsof zij de enige moeder op de wereld is, de mijne heeft er 4 op de wereld gezet en is tóch een hele relaxte, gezellige, blije en optimistische moeder. Spijt krijgen... zegt ze, met 2 schatten van kinderen, volwassen, gezond, knap, beide doktoren aan de universiteit, ondanks hun moeder tóch mentaal evenwichtig en gelukkige mensen... hoe durft ze! Goed, niets aan te doen, ze is nu eenmaal ziek en daar helpt niets of niemand aan, daarna een kort weekje bij mijn ouders weer m'n hart opgehaald en me lekker laten verwennen door alle warmte en gezelligheid.

Er is hier op het forum nogal wat gebeurd in de tussentijd trouwens! Jee, dramatische taferelen (dikke zoenen aan iedereen die ermee te maken heeft), paniek, onzekerheden en blije verhalen, het lijkt verdorie het leven zelf wel ;)

Hier alles goed, ben in week 11 beetje bij beetje van m'n misselijkheid afgekomen en nu is alles (heerlijk!) onder controle, alleen als ik te lang niet eet, wordt ik misselijk. Heb ergens iets gelezen over tandenpoetsen... ik heb ook heel erg last gehad van kokhalzen daarbij, nu heb ik m'n electrische tandenborstel weer tevoorschijn gehaald die ik in het begin niet durfde te gebruiken (vanwege "trillingen", als je eerdere miskramen hebt gehad wordt je érg voorzichtig) en dat werkt perfect! Ik moet niet overdrijven maar het is nu echt goed te doen, kan weer gewoon 3x per dag poetsen, heerlijk.

Verder is m'n eetlust weer terug en voel ik me weer de baas in eigen lichaam, alleen slaap ik wel veel en heb ik idd ook moeite om m'n energie ergens vandaan te halen.

Verder hier geen opvangzorg, verzekeringen of kraamhulp, daar doen ze hier niet aan. Ik ga gewoon de eerste tijd fulltime moederen en daarna zien we wel. Krijg nu echt een buikje en pas alleen nog maar in de lage-taille broeken, verder heb ik nog geen positiekleding, alle t-shirts en truien passen nog gewoon en meer draag ik niet voorlopig, hier is het koud in huis (geen cv). Soms slaap ik nog wel eens in op m'n buik maar lig dan op m'n gestrekte armen, snap je? Dan kan dat buikje en de boobs er nét onder nog, al is het niet meer écht confortabel, ik merk dat ik onbewust steeds meer half op m'n zij in slaap val (eerst kon ik dat écht alleen op m'n buik).

De meiden die al wat voelen vroeten... GAAF! écht te gek hoor, genieten! Ik denk niet dat ik al iets gevoeld heb, heb superactieve darmen de laatste tijd dus ik denk dat er bij mijn een hoop gereutel daar vandaan komt.

Zo, ik ben weer bij ;)

Dikke zoenen aan iedereen!

6. Ana

Ana Actief lid

May 28, 2006
    229
    0
    0
    Z-Spanje
    pfffffffffff, wilde gisteren hoi zeggen maar kwam niet door de pagina's heen... (sinds 22 december niet op het forum geweest!) heb vluchtig erdoorheen gebladerd en toch nog een paar uur mee bezig geweest in totaal! :confused:

Een heel gelukkig, gezond en héél speciaal nieuwjaar dames!

Moet even iets kwijt:
    Ben terug na 2 weken schoonouders en 1 week ouders, de kerstdagen waren wat moeilijk aangezien m'n schoonmoeder zwaar depressief is en alleen maar over ellende kan praten, daar kan ik dus nu écht even niet tegen. We hebben dan ook heel beleefd geen moer tegen elkaar gezegd en ik heb vermeden alleen met haar te zijn. De laatste keer was op kerstavond en begon ze te vragen of ik wel zeker wist of ik wel kinderen wilde... :( ik slikte m'n assertivitiet in en zei beleefd "ja, natuurlijk", komt zij met: nou, het is een kruis voor de rest van je leven, je zal er nog spijt van krijgen... Alsof zij de enige moeder op de wereld is, de mijne heeft er 4 op de wereld gezet en is tóch een hele relaxte, gezellige, blije en optimistische moeder. Spijt krijgen... zegt ze, met 2 schatten van kinderen, volwassen, gezond, knap, beide doktoren aan de universiteit, ondanks hun moeder tóch mentaal evenwichtig en gelukkige mensen... hoe durft ze! Goed, niets aan te doen, ze is nu eenmaal ziek en daar helpt niets of niemand aan, daarna een kort weekje bij mijn ouders weer m'n hart opgehaald en me lekker laten verwennen door alle warmte en gezelligheid.

Er is hier op het forum nogal wat gebeurd in de tussentijd trouwens! Jee, dramatische taferelen (dikke zoenen aan iedereen die ermee te maken heeft), paniek, onzekerheden en blije verhalen, het lijkt verdorie het leven zelf wel ;)

Hier alles goed, ben in week 11 beetje bij beetje van m'n misselijkheid afgekomen en nu is alles (heerlijk!) onder controle, alleen als ik te lang niet eet, wordt ik misselijk. Heb ergens iets gelezen over tandenpoetsen... ik heb ook heel erg last gehad van kokhalzen daarbij, nu heb ik m'n electrische tandenborstel weer tevoorschijn gehaald die ik in het begin niet durfde te gebruiken (vanwege "trillingen", als je eerdere miskramen hebt gehad wordt je érg voorzichtig) en dat werkt perfect! Ik moet niet overdrijven maar het is nu echt goed te doen, kan weer gewoon 3x per dag poetsen, heerlijk.

Verder is m'n eetlust weer terug en voel ik me weer de baas in eigen lichaam, alleen slaap ik wel veel en heb ik idd ook moeite om m'n energie ergens vandaan te halen.

Verder hier geen opvangzorg, verzekeringen of kraamhulp, daar doen ze hier niet aan. Ik ga gewoon de eerste tijd fulltime moederen en daarna zien we wel. Krijg nu echt een buikje en pas alleen nog maar in de lage-taille broeken, verder heb ik nog geen positiekleding, alle t-shirts en truien passen nog gewoon en meer draag ik niet voorlopig, hier is het koud in huis (geen cv). Soms slaap ik nog wel eens in op m'n buik maar lig dan op m'n gestrekte armen, snap je? Dan kan dat buikje en de boobs er nét onder nog, al is het niet meer écht confortabel, ik merk dat ik onbewust steeds meer half op m'n zij in slaap val (eerst kon ik dat écht alleen op m'n buik).

De meiden die al wat voelen vroeten... GAAF! écht te gek hoor, genieten! Ik denk niet dat ik al iets gevoeld heb, heb superactieve darmen de laatste tijd dus ik denk dat er bij mijn een hoop gereutel daar vandaan komt.

Zo, ik ben weer bij ;)

Dikke zoenen aan iedereen!

7. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Welcome back Anneke!
    Tsja, schoonmoeders! Praat me er niet van, haha. Mooi dat het met jou goed gaat! Houden zo!

Kar76: Ben bang dat onze zwangerschapshormoontjes niet helpen tegen de klachten van hooikoorts. Wat voor anti-histamine nam jij dan? (misschien heb ik er volgend jaar wat aan) En neusspray op zouwater basis? Hmm, zal wel niks helpen nee.... Ik zie er echt wel tegenop hoor, bij mij begint het vaak in Maart-April ofzo.

Groetjes Miep

8. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Kar 76: Heb jij dat dan ook dat je voor appels en andere vruchten ook allergisch bent? Schijnt bij een groot deel van de hooikoorts-patienten wel zo te zijn heb ik op internet gelezen.

9. peeetje

peeetje Fanatiek lid

Jan 3, 2006
    2,805
    0
    0
    rotterdam
    ik vind het ook wel heel leuk hoor,
    maar onhandig hihi slapen op mijn buik is nu al niet prettig.
    En mijn dochter die denkt nu dat de bibi veel sneller komt.
    Is zo moeilijk voor haar om in te schatten hoe lang het nog duurt.
    Als mama een dikke buik krijg helpt niet, dat is ie al :confused:
    poss. broeken moet ik al een tijdje aan maar nu ook bovenkleding is te strak, zelfs mijn jas!
    Ach er is altijd wel wat he om te klagen.

p.s wat is er met de site zeg... alles dubbel gepost en moeilijk op te komen grr... :(

10. Niet meer actief

Ja dat had ik dus ook, vooral rond 11.45! Ik had op een gegeven moment een berichtje 6x gepost! Na een pb-tje met de beheerder zijn er nu 5 van verwijderd. Ook kwam ik pas om 13 uur weer op de site. Hm, vrij vervelend en dan merk ik dat ik toch wel een beetje verslaafd ben :oops:

Liefs, Tanya

11. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

Jun 28, 2006
    2,209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    koeky wat een SUPER gave wagen! ik vind hem helemaal top! ik wilde ook een groene wagen (en kamer) maar leon vind groen voor meisjes.... dus eerst ff afw8 wat het wordt ;)

loltsje ik heb ook hooikoorst net als leon. maar ik heb het alleen van berkenbomen, niet zozeer van vers gemaaid gras. helaas kan ik je niet helpen... ben ook allergisch voor noten en zaden en kersen. dus we hebben wel wat overeenkomsten :)

peeetje, je buikje groeit mooi hoor. maar jij hebt al een kindje dus ze zeggen dat het dan ook vaak veel sneller gaat. ik vind dat je het nu ook echt bij mij begint te zien. ben helemaal trots want heb mijn positiebroek aan. is veeeeeeeeeel te groot bij kont en benen maar bij mijn buik sluit hij mooi aan.

kar ik heb de afgelopen week heel veel gepraat tegen die kleine. komt vooral omdat ik hem/haar wilde laten weten dat hij/zij gewenst is ook al hefet het down. ik wil niet dat dit kindje zich ongewenst zou voelen.

anneke welcome back! en wat fijn dat je misselijkheid wat minder is :)

12. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

Jun 28, 2006
    2,209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    ow ja, nog 1 klein dingetje (sorry ik zeur veel te veel) maar toen ik vanochtend weer 3x boven de plee hing moest ik ook 2x een beetje bloed mee uitspugen. zou dat kwaad kunnen?

13. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik kreeg ze voorgeschreven van de huisarts, xyzal heette het (weet niet helemaal zeker hoor!). Je moet even oppassen want niet alle anti-histamine wordt meer vergoed. Deze dus wel. Heb verder geen allergie, geluk gehad dus! Bij mij begint het ook vroeg, zowel berkenbomen als grassen geloof ik, duurt ook tot in juli. Zere ogen, neus, oren; lenzen kan ik niet meer in, maar het ergste is het hoesten. Als ik dan ga liggen, lijkt het of m'n longen 'vollopen' en krijg ik het dus ontzettend benauwd. En hoe meer ik hoest, hoe erger het wordt... Ik heb nog goede hoop hoor, mijn moeder is zelfs van een water-allergie afgekomen toen ze zwanger was van mij. En die is ook nooit meer teruggekomen, alleen nu weer, nu ze in de overgang is! We blijven gewoon duimen!

14. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Eh.. ja, dat lijkt me niet goed! Kan op een maagzweer duiden onder andere. Of van teveel overgeven komen. In de gaten houden en anders naar de huisarts hoor!

15. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

Jun 28, 2006
    2,209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    ik heb ook xyzal! ik krijg van die bomen vaak ook enorme keelpijn.

16. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Ja, het is wonderspul. Helpt ook tegen alle andere allergieën (schrijf je dat wel zo?). Alleen komt de hooikoorts er bij mij op erge dagen gewoon dwars doorheen. En je wordt zo suf van die pilletjes, dat ik liever ook niet veel neem.

17. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Hihi ja Jeroen heeft 't uitgezocht. Er stond nog een groene en een terra oranje, vond ik ook erug mooi. Maar het maakte mij niet uit vond ze allebei erg mooi. Dus Jeroen ging voor de groene, ik vind groen eigenlijk wel neutraal. Weet je wat zo gaaf is. Als je in het donker loopt dan lijkt het net als of de wielen van lichtmetaal gemaakt zijn. Jeroen vroeg zich al af waar de spoilers konden ow en de basbox. LOL

Lijkt me niet zo gezond, ik zou het goed in de gaten houden.

18. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Jeetje wat is die website toch langzaam vandaag. Zit je een reactie te typen en tijdens het posten mis je gewoon 3 andere reacties.

19. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Wat grappig dat Leon groen voor meisjes vindt, ik vind het juist iets voor jongetjes. Wel ontzettend leuk, ikzelf vond de limegroene Quinny die we nu hebben ook super mooi, maar Alex niet. Te fel. Die wilde het liefst een zwarte, lekker neutraal :( . Daar heb ik hem nog vanaf weten te praten. Die baby moet er natuurlijk wel hip bijliggen ;) .

20. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Nee, da's omdat wij zoveel zitten te beppen! :) :)

Share This Page