Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    ha meiden

ik praat best veel met me buikje hoor. Heb nu ook idee dat het wat meer begint te groeien. Vandaag in de opruiming nog een positie spijkerbroek gekocht.
    Wij gaan in februari voor de kinderwagen, hopelijk hebben ze dan een beetje fatsoenlijke kleuren in de nieuwe collectie van Mutsy.....

twinny

2. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Dank je kar voor je lieve reactie,

Ik werk in een woonvorm met 6 jongeren met een lichte verstandelijke beperking en gedragsproblemen. Zijn momenteel geen 'grote jongens'meer dus fysiek geweld hoef ik gelukkig effe niet meer over in te zitten..tenminste niet meer zoveel als eerst.
    Maar het is gewoon zo zwaar omdat je de héle dag heen en weer loopt..eigenlijk run je gewoon een gezin met 6 pubers met gedragsproblemen en een verstandelijke handicap waardoor ze een nivo van een kind van 5 hebben.
    Viel me gister echt zó zwaar tegen ineens..
    Terwijl het voorheen toch echt wel goed bleef gaan, maar ik zakte echt bijna door mn benen..en ja "luisteren"naar je lichaam klinkt zo makkelijk, maar ik vind t best moeilijk.

Kan ook moeilijk een half uur gaan zitten niksen op m'n werk, dat kán gewoon niet..en ik moet nog wel 5 maanden, dus nu al minder werken is geen optie..

ach, ik moet het nog maar effe aanzien denk ik..en als het dan echt zo blijft zoals gister, dan toch maar kortere diensten aanvragen ofzo denk ik.

Ik denk trouwens dat ik de beebie al twee keer heb gevoeld..zou dat kunnen denken jullie?

Gevoel: een soort heel kort, snel en hard getrappel van binnenuit in mijn buik..De tweede keer alsof ik zn hartslag voelde..ging echt heel snel"kedoink kedoink kedoink kedoink..en tegelijkertijd voelde ik kleine beetjes druk tegen mn handpalm...

Dat zijn toch niet mn darmen? heb dat nog nooit eerder gevoeld :)

3. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Kimkievits

Beetje bloed bij het overgeven heb ik ook altijd.
    Maar das heel erg weinig (roze vlekjes) ik denk zelf dat het komt doordat je keel zo schraal wordt van het overgeven...

ben het helemaal vergeten te vragen bij de VK of het erg was.

4. Mona

Mona Bekend lid

16 jan 2006
    729
    0
    0
    Wij hebben zaterdag j.l. de kinderkamer besteld! Alle meubeltjes zijn wit met metalen pootjes en melkglas. Vrij strak en modern, maar daar houden wij erg van ;)
    Ook meteen voor een kinderwagen wezen kijken, maar pffff dat viel nog niet mee, dus daar zijn wij nog niet voor geslaagd.

Mona

5. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Zo tjemig de pemig, ik ga even een dagje werken en moet ineens 5 bladzijden bijlezen! En ik ben intussen allang weer vergeten waar jullie het allemaal over hadden... Ik ga het toch proberen!

Dat van die appels: er zit hier in de buurt (Zeeland dus) een kweker die die allergievrije appels kweekt, mijn schoonmoeder wilde ons zo'n boom in de tuin laten zetten nu onze oude appelboom ter ziele is.

Wij hebben nog geen kamer, gaan veel dingen recyclen en tweedehands doen, besteden dan liever geld aan de wagen (hebben er al een op het oog van bugaboo) in plaats aan meubeltjes die we toch nog hebben.

Ik heb nog geen kleding gekocht, ik ben erg blij met de broeken die ik ooit in maat 46 (maatje te groot voor me dus) heb gekocht want die passen nu prima (zijn zelfs gewoon aan de grote kant). Ook ben ik blij met de stretchbroek die me lekker nog past. Ach en zo erg is mijn buik ook eigenlijk nog niet.
    Praat er soms wel tegen, hoewel eigenlijk niet tegen de buik maar tegen wat erin zit. Maar ja ik praat ook tegen de kat en tegen mezelf... (Niet doorvertellen dat ik eigenlijk gewoon een beetje gek ben he?)

Verder ben ik vandaag weer gaan werken dus helemaal afgetaaid van al die leerlingen. Maar wel leuk om mijn collega's weer te zien, heb het ook aan een van hun verteld, die vond het geweldig!

6. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

15 aug 2006
    738
    0
    0
    Wij hebben al een wagen, een quinny met een appeltjesgroene reiswieg en de buggy grijs. De wagen van de zomer gestript en de bekleding gewassen en daarna weggezet dus die is weer als nieuw.
    Het is een ouder model dus niet zo super als de Buzz maar ik ga echt geen nieuwe kopen.

De cosi is blauw gesteept, als het een meid word dan koop ik daarvoor zo'n roze badstofhoes.

En de cosi priori is aardig verkleurd maar daarvoor zag ik op marktplaats nieuwe bekleding, die ga ik maar kopen dan is hij weer als nieuw.

Voor Pepijn moeten we binnenkort de Rodi kopen want de Priori word aardig klein, ik bedoel Pepijn word aardig groot.

Ohja, ik ben gewoon al 15 weken!

7. Mona

Mona Bekend lid

16 jan 2006
    729
    0
    0
    Ik hoor net dat wij de kinderwagen van mn ouders krijgen. YOEHOE !
    Heb wel even geinformeerd of ze op de hoogte waren van de huidige prijzen ahummm :oops: Maar we mogen niet op de prijs letten zeiden ze, alleen op kwaliteit.
    Wat een schatten zijn et toch ! :whistle:

8. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Lexi, blij om te horen dat ik niet de enige ben met een grotere maat... 44 om precies te zijn. En daar is niet zo heel veel positiekleding in te vinden! :( Moest erg zoeken en in de uitverkoop echt helemaal niets meer.

Niva, ik denk dat je als je het echt niet meer trekt om kortere diensten moet gaan vragen, je hebt er wel recht op hoor, als zwangere. Ook op meer pauze. Kijk je CAO ook maar even na. Het is ook niets als je 's avonds niets meer waard bent, toch?

Ik merk wel dat mijn broek echt niet lekker meer zit, ik duw hem telkens een beetje naar beneden maar het helpt niet.

Ben ook nog stom aan het tillen geweest, A4 papierdoosjes op mijn werk. Ik moet verhuizen naar de andere kant van de gang deze week en dus moesten er dingen naar het archief en ingepakt worden. Niet zo verstandig als je zwanger bent... voel ik nu in mijn buik en rug. :( De rest maar door mannen laten tillen dan.

9. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Oh help, dat wordt nog wat dan, met die maten. Ik ga wel gewoon naar de C&A of de Miss Etam, daar zit het meestal wel goed met de maten. Hoef niet van die fancy dingen hoor!

10. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Mijn vriend smste net dat hij in april een bonus krijgt op zijn werk :D En dat we die dan mooi kunnen verpatsen aan die supergave wagen waar we ons oog op hebben laten vallen. Dus dat komt helemaal goed, in april gaan we een kar shoppen!

11. kieteltje

kieteltje Niet meer actief

Jee zeg, wij zijn nog helemaal niet bezig met kamers of wagens.... Kan ook nog niet vanwege onze woonsituatie, we hebben niet eens ruimte voor een kinderwagen ;) Komt allemaal goed, we hebben nog zat tijd.

Mijn buikje is van de zijkant ook echt al te zien. Spannend, want ik had het gevoel dat iedereen op mijn werk het kon zien (vast niet, helemaal omdat het net Kerst is geweest natuurlijk ;) ).

Ik weet niet meer wie de Santana-appel noemde, maar dat is dus inderdaad de appel die ik zonder problemen heb gegeten. Bij de AH's in de stad kon ik 'm niet vinden, maar bij de EKO-supermarkt om de hoek hadden ze 'm gewoon! (De appel is oorspronkelijk ontwikkeld als milieuvriendelijke appel...). Ik heb ook behoorlijke hooikoorts en mijn huisarts had al gezegd dat ik dan in principe niets kan gebruiken (gebruikte normaal gesproken Reactine, op zware dagen was dat niet voldoende). Vooral berken zijn het probleem, dat is dan ook een kruisallergie met appels. Er schijnt nog onderzoek gedaan te worden naar allergievrije peren en perziken, cool!

Van het weekend vond ik een knobbeltje in mijn hals, dus vanmiddag naar de dokter. Was een opgezette lymfeklier, komt wsl. nog van mijn verkoudheid van rond de Kerst. Maar toen de dokter voelde, merkte hij ook dat mijn schildklier nogal opgezet was, en hij vroeg of dat altijd al zo was. Ik had eigenlijk geen idee, dus morgen gaan ze bloed prikken om te kijken of ie wel goed werkt.... Nou weet ik er helemaal niks vanaf, maar het klinkt eng. Van Twinny weet ik dat ze er last van heeft, en ik geloof nog iemand anders ook. Vooral omdat ik het zo snel koud had, wilde hij het bloed laten testen, want dat kon van een niet-goed-werkende schildklier komen. We wachten maar weer af.

Morgen combinatietest..... :pale:

12. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Zo dames, jullie hebben vandaag goed je best gedaan. Wij hebben vandaag al heel de dag problemen met de ADSL lijn. Dus weinig computeren en al helemaal niet telefoneren.

Vanmiddag gewerkt. Het was heel druk in de bieb. Ben nu echt versleten. Ga zo lekker CSI kijken vanuit mijn bedje.

Hee Peetje, mooi buikje hoor. Er is helemaal geen standaard voor buikjes. Vroeg vanmorgen nog aan de vk. Die zei zelfs dat ik nog helemaal geen dik buikje had. Alles lag netjes op schema.

13. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Hé meiden,

Ben ik weer! Vandaag bij de VK geweest. Mijn bloed was op alle waardes zeer goed, bloeddruk ook. Heb alleen wel een resusfactor... ach, zo erg is het ook weer niet.
    Mijn baarmoeder lag al tussen mijn schaambeen en navel. Eigenlijk een beetje te hoog voor de tijd van de zwangerschap, maar niet erg. Ze kon hem heel goed voelen. Hartje was super!

Vandaag ook het kindje erkend. Kost niets en is zo gepiept.

Daarna naar babyzaken geweest. Hebben jullie nog suggesties in (de buurt van) gelderland?
    We zagen een kinderwagen van Driver (3 wiel), heeft iemand daar ervaring mee? Ik vond hem erg mooi en handig, maar weet er verder niets van....

Verder heb ik wat foto's in mijn album gezet (eindelijk pff). Ik zelf zie niet veel verschil tussen de 3 weken, maar dat zal vast nog wel komen. Alhoewel ik het al wel aan mijn kleding merk.

Zo, dat was het weer!

Liefs!

14. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    He Kieteltje, dat was ik die over de Santana appel begon. Heb ergens op internet gezien waar ze hem verkopen, maar dat is echt mijlenver van mij vandaan..... Dus dat wordt hem niet. Ach er is ook nog fruit dat ik wel kan eten, sinaasappels, kiwi's, bananen en manderijnen. Dus ik krijg mijn vitamientjes wel binnen hoor.

Ik kom net van mijn werk, pffff, ben wel moe hoor. Ik werk net als Niva ook met verstandelijk gehandicapten (en ook nog es in Friesland, net als Niva). Het werk is leuk, maar op dit moment erg vermoeiend! En het rustig aan doen gaat gewoon niet met dit werk. Je bent er of je bent er niet en niks daar tussenin. Ik blijf wel gewoon werken, ik wil me niet ziekmelden ofzo (collega's weten nog niet eens dat ik zwanger ben), dus ik ga gewoon aan het werk en thuis doe ik wat minder. Of nou ja, ik stel wel es dingen uit. Zoals de was van zolder halen (hangt er wel eens 3 dagen) of stofzuigen (3 weken geleden voor het laatst :oops: ). Maar dat mag toch..... We zijn wel zwanger hoor!

Ik ga zo op bed, en morgen uitslapen, hoop niet dat er weer iemand vroeg in de ochtend belt en dan zegt: oh sorry verkeerd verbonden. Wat baalde ik vanmorgen zeg!

Groetjes en trusten!

15. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi Dames,

heb weer een nieuwe berekening gemaakt:

We hebben nu een gemiddelde leeftijd van 28,6.

19 van ons verwachten hun eerste kindje, dat is 76%.
    4 verwachten hun tweede, dat is 16% ,
    ééntje is in verwachting van haar derde en ééntje van haar vierde, elk goed voor 4%.

Verder komen de meeste van ons uit Zuid-Holland, namelijk 6, dicht gevolgd door Brabant met 5. Friesland wordt inmiddels door 3 moeders vertegenwoordigd. Noord-Holland, Drenthe en Gelderland komen elk 2 keer voor. De provincies Groningen en Flevoland komen helemaal niet voor en alle overige slechts één keer. Uit het buitenland, namelijk Spanje, hebben we één mede-moeder.

Groetjes, Melanie

16. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Jullie zijn wel aardig bezig geweest met berichtjes weer vandaag, terwijl ik aan het werk was. Moet weer in het oude ritme komen van vroeg opstaan. Viel echt tegen toen vanochtend de wekker ging :(
    En dan hadden we vanavond ook nog eens ambtenaren-volleybal-toernooi, ben dus net pas thuis en MOE!
    Maar ja, was wel ff nieuwsgierig wat jullie vandaag allemaal mee gemaakt hebben. Het is trouwens heel normaal om in de eerste en de laatste drie maanden erg moe te zijn. Ik zelf heb er tot nu toe ook bij elke zwangerschap last van gehad. Vooral in de laatste drie maanden.
    Bij mijn vorige zwangerschap had ik mazzel dat ik pas 24 weken was toen de zomervakantie begon en mijn verlof precies na de vakantie in ging. Maar deze keer heb ik pech en zal ik op de laatste schooldag al in week 32 zitten. Maar de zomervakantie telt niet mee voor het verlof, dus die mag ik er dan nog achteraan plakken. Dan zit ik dus tot en met de kerstvakantie 2007/8 thuis :D :D :D .

Goed, ik ga maar eens bijslapen. Morgen gelukkig vrij, maar Maura en Myron moeten wel naar school, dus hoe dan ook moet ik toch op tijd mijn bedje weer uit.
    Tot morgen allemaal.

Groetjes, Melanie

17. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Gisteren de 3e echo gehad en alles ziet er perfect uit! Ben nu al helemaal in love :)

We hebben haar geloof ik gestoord met haar slaap ;) . Ze was flink aan het bewegen echt zo mooi om te zien.

De verloskundige die de echo deed vond haar zo perfect uitzien dat ze voor ons 6! foto's heeft gemaakt. (ook omdat we geen videoband mee hadden genomen, wat we de volgende keer zeker doen)

We zijn op een roze wolk het diagnostisch centrum uitgezweefd.

Heb een foto (gemaakt met de telefoon) in mijn album geplaats. Zodra ik iemand heb gevonden die een scanner heeft zal ik de foto's in het album zetten.

De verloskundige raadde het mij trouwens af een pretecho te laten maken omdat het zonde van het geld zou zijn omdat je nog de 20 weken echo hebt en erna krijg je de kleine niet meer helemaal in beeld omdat het daar steeds krapper wordt.
    Gaat er hier iemand een pretecho maken?

18. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Wat zijn jullie allemaal al heerlijk bezig met kamertjes en wagens zeg :)
    Wij hebben al wel wat boeken gezien maar echt concreet zijn we nog niet op stap geweest.

Gisteren intake gehad bij VK, stelde eigenlijk niet heel veel voor.
    Bloeddruk en HB was perfect, verder heeft ze niets gedaan dan alleen maar wat gegevens opgeschreven.
    Maandag heb ik de combinatietest.

Prettige dag allemaal,

Groetjes Monique

19. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Goedemorgen,

Ik heb net eerst de strijk gedaan. Ben in de ochtend nog een beetje fit. Zeker nu de misselijkheid is verdwenen. Heerlijk! Ben alweer wel verkouden met erg eel hoesten en dat doet zo zeer......Hopelijk gaat het zonnetje eens een keer schijnen, daar knapt een mens wel van op.

Monique, Slaap je al weer een beetje rustig? Wij zijn ook nog nergens op uit geweest hoor. Komt nog wel. Ik ga eerst eens orienteren in de babywinkels en dan op internet kijken of ik het daar goedkoper kan vinden. De wagen kopen we wel nieuw.

20. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    @Jekkia: maar die 20 weken echo is ook een keuze hoor, hoef je niet te doen. Ik weet nog niet, misschien wel een pretecho, je kunt zo'n 3D-4D doen, dan zie je het gezichtje van je kindje, ook wel bijzonder.

Wat leuk dat sommigen een video of dvd van hun echo krijgen! Bij ons in het ziekenhuis doen ze dat geloof ik niet, de VK heeft zelf geen echo-apparaat.

Wij kopen ook alleen de wagen nieuw, de rest krijgen we of kopen we 2e hands. O ja, en het autostoeltje wil ik ook nieuw, daar wil ik geen risico's mee lopen qua veiligheid.

Ik heb dikke klieren in mijn hals, mijn keel doet een beetje zeer en ik heb een koortsblaar - alleen, die horen toch pijn te doen? Mijn zus en moeder zeggen dat hun hele kaak dan zeer doet, ik voel niets. Alleen een bult. Toen de VK me vroeg of ik het herpes virus had, wist ik het dus ook niet zeker. (Moet je mee oppassen als je een pasgeboren kindje hebt namelijk)

Deel Deze Pagina