goede morgen meiden Kar en LExia: bij ons bij C&a en Miss Etam zijn het juist de iets grotere maten die er nog hangen in de uitverkoop, maat 38/40 is veel moeilijker om iets in te krijgen. De moeite waard om dus ook ff bij jullie te gaan kijken dus....... MOnique: fijn dat jullie met leuke dingen zijn bezig geweest, succes vandaag bij de test..... Degene met de eventuele schildklierproblemen: als de arts het ontdekt en onder controle houdt is er niets aan de hand hoor, laat dus maar goed controleren, succes..... Wij laten wel een pretecho/3d4d echo maken..... Ik heb hem gepland in wk 26 van de zwangerschap. Ik wil gewoon duidelijk zien hoe onze minimuts daarbinnen woont hihi........... Kieteltje jij ook veel succes bij de test vandaag trouwens..... Wij krijgen morgen de bloed uitslag van de combi-test. Ik laat toch lekker me vriendinnetje bellen hoor, eigenlijk durf ik gewoon niet! ALles zal wel oke zijn, maar dan nog, wil het liever van me vriendinnetje horen...... Ga nu de zolder opruimen, want moet binnen 2 wkn stuk leger zijn vanwege de verbouwing! grjts Twinny
Ik heb ook een koortsblaar, 2 stuks zelfs. En alletwee op de onderlip. Ik heb wel het herpes virus... dus oppassen geblazen later met de kleine uk. Het is niet zo dat de hele kaak dan pijn doet hoor, alleen het stukje van de lip waar de koortsblaar zit. Vooral de eerste 2 dagen is het erg pijnlijk, een branderig gevoel. Na een paar dagen wordt het een soort korstje en doet het niet zeer meer. Alleen mag je het korstje er niet afkrabben! Ik heb zelfs eens eentje op mijn ooglid gehad, die was wel pijnlijk, gelukkig was dat maar eenmalig! Jeetje, ik ben echt jaloers op de meiden die al meerdere echo's hebben gehad! Ik heb er maar eentje gehad en dat was in 1-2 minuten al klaar.... Wij hebben er wel voor gekozen om een 20-weken echo te laten maken, heb al een afspraak hiervoor. Ik ga denk ik geen pretecho maken, dan zou ik dat bij dezelfde huisarts moeten doen en dan meteen na elkaar. De 20-weken echo heb ik met 21 weken en dan zou de pretecho al een paar weken later zijn. Sonde voor het geld (zo denk ik er nu over, misschien ben ik na de 20-weken echo wel zo verliefd dat ik het wel wil doen....) Groetjes Miep
Twinny: Ik ga donderdag hier in Groningen nog even kijken denk ik, in Assen verkoopt miss Etam geen positiekleding en C&A had niets meer, en ook maar 2 (!) rekken. Melanie, wilde nog even zeggen dat ik je berekeningen zo leuk vind! Echt veel eerste kindjes hier. Kieteltje, ben je al terug? Hoe was het?
@Miep: ik heb er ook pas 1 gehad hoor, alweer bijna 3 weken geleden. De 20 weken echo doen wij dus ook en misschien nog eentje met 26 weken, bij een speciaal echo-centrum. Kost alleen aardig wat. Dus nog even bekijken. Dat geld kan ook naar een maxi-cosi!
Ja precies, over een half jaar kunnen we de hele dag naar onze uk kijken, en dan helemaal gratis! Ik heb wel gelezen dat er al veel een kinderwagen en babykamertje hebben gekocht. Maar hebben jullie verder ook al dingen gekocht? Kleertjes en zulk soort dingen? Ik zelf nog niet, maar het lijkt me super om kleertjes te kopen. Heb er al wel even bij gekeken in de winkel. Maar dat is echt iets wat ik samen met mijn vriend ga kopen.
Hoi mede juli mama's, heb alleen bij de eerste paar pagina's wat berichtjes geplaatst en gelezen, dus loop 200+ pagina's achter. Ben vanaf nu van plan me weer bij jullie te voegen. Met mij gaat alles nu goed, ben de eerste 11 weken verschrikkelijk misselijk geweest, zowat elke ochtend overgegeven. Gelukkig gaat t nu beter en de ergste moeheid is ook weg. Heb met bijna 9 weken de eerste echo gehad en alles was goed. Met 12 weken is er geprobeerd naar t hartje te luisteren en dat was niet gelukt, dus ben al een tijdje lichtelijk in paniek, was al zolang geleden dat ik een teken van leven heb gehad. Maar gister heb ik t hartje gehoord, dus ben hardstikke blij Groetjes
Nee, de wagen wel (in bestelling), maar nog geen kleertjes. Je krijgt ook erg veel in de kraamtijd denk ik. En dat komt allemaal wel. Grote dingen eerst. Ik vind het wel ontzettend leuk om te kijken naar die super kleine kleertjes! Bovendien moeten het natuurlijk zomerkleren worden voor een deel, die zijn er nu nog niet. Ik kan me er op verheugen de baby in een rompertje te zien, die dingen vind ik het toppunt van schattigheid!
Welkom (terug) Sanny! En heerlijk dat je het hartje hebt gehoord! Maandag mag ik luisteren. Echt super lijkt het me.
Ja is t ook, t is alleen nog niet heel erg duidelijk maar dat komt omdat t zo klein is. Je kon zelfs horen als t bewoog. De VK nam echt de tijd voor me en heeft me alles uitgelegd en ik heb dus lang kunnen luisteren
Hoi allemaal, Eindelijk terug van de nekplooimeting! Hij was 1,8mm, dus prima, lijkt me. Het bloed is nu pas afgenomen, dus de 23e pas bellen voor de uitslag. Ik zal zo ook eens bellen voor een afspraak voor de 20 weken echo, want volgens mij moet je er ruim op tijd bij zijn. De echoscopiste nam nu gelukkig veel tijd voor ons, liet ons de hersentjes zien (wat waanzinnig cool om te zien....!), het hartje, de maag, zelfs ingezoomd op de handjes. Het leek of de kleine lag te bidden, met z'n handjes voor zich tegen elkaar aan Af en toe hoesten en dan draaide ie zich om, even lekker op de zij, dan weer op de rug, heel schattig \/ Vanavond eens kijken of ik een foto in mijn album kan zetten. Daarna een half uur in de wachtkamer gezeten voor de bloedprik en binnen een minuut weer buiten. En nu wachten... Maar ik heb er wel vertrouwen in, ruim onder de 2mm, en volgens mij is mijn hcg echt niet zo hoog als bijvoorbeeld bij Kim, als ik tenminste op de zwaarte van de klachten af kan gaan. Wij hebben al wat kleertjes gekregen en gekocht, een setje en twee rompertjes, plus nog twee paar sokjes. Verder helemaal niks dus, dat komt later nog wel. Ik kijk wel mijn ogen uit op straat als er weer een mooie langs komt rijden
mooi hoor..klinkt goed..ik heb de combinatie test vanvond om 20 uur...ben zo zenuwachtig....zeker omdat ik de laatsteweken zo ziek ben geweest...zucht was het maar alvast vanvond!
@kieteltje, mooi zo, leuk zeg dat je alles nog eens duidelijk hebt kunnen zien. @sonya, sterkte vanavond. Ik heb mijn echo met bijna 9 weken gehad en de volgende echo pas met 20 weken. Wij hebben geen combitest laten doen, aan de ene kant wel jammer want nog een echo was leuk geweest. Vooral als ik van andere hoor hoe de echo's waren. Maar we staan wel nog steeds achter onze keus hoor.
fijn kieteltje dat alles oke was. Onze nekplooi was ook 1.8 en morgen dus de bloed uitslag. Sonja succes strakkies
Goed he dat verlof! Hier nog een... lekker 7 weken extra! Mijn verlof begint meteen samen met de vakantie..
Oooh ben jaloers op leraressen! Ik neem denk ik ook wat vakantie op, 12 weken erna is wel kort hoor, zeker als het kindje eerst nog moet wennen op het kinderdagverblijf. Hopelijk kan ik het uitzingen tot 4 weken van tevoren en hoef ik niet te veel vrije dagen op te nemen voor die tijd. Ben trouwens benieuwd of het aantal vakantiedagen gelijk blijft als je zwangerschapsverlof krijgt? Mijn P&O adviseur wist het niet zeker. Zou balen zijn als je daarop gekort wordt!
Kieteltje: fijn dat alles goed was, en wat heerlijk weer zo'n echo! Mooi he, dat alles gewoon al af is? Wonderlijk hoor. Sonya: komt wel goed bij jou, vast en zeker. We denken aan je hoor!
Volgens mij blijft het aantal vakantie-uren gelijk hoor, ook al heb je zwangerschapsverlof. 100% Zeker ben ik niet, maar wel 70%. Groetjes Miep
Ja, het leek mij ook al zo raar. Word je nog een soort van gestraft ook omdat je zwanger bent. Ik ga maar weer eens wat dozen inpakken, zit te dutten hier in de zon achter het raam. Straks in mijn nieuwe kamer kan ik de Martini toren volgens mij niet meer zien.. jammer!
Best gek, wat ik me net ineens realiseer... Mijn gevoel zegt een meisje, maar toen we net uitgebreid dat mensje zaten te bekijken, ging ik er de hele tijd (onbewust) van uit dat het een jongetje was! (Heb zelfs nog even getuurd of het niet alvast te zien was ). Mijn vriend heeft al twee zoons, dus hij denkt dat ie 'alleen jongens kan', misschien wel dat mijn gevoel daarom een meisje zegt, maar wie weet heeft ie wel gewoon gelijk
Oh ja, mijn moeder wil heel graag volgende maand samen met mij naar de 9 maanden beurs, en ik zag net dat je kaartjes bij Prenatal kan kopen, en dan zijn ze 4 euro goedkoper dan bij de RAI zelf: 12 euro ipv 16...