Juli 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by kimkivits, Oct 28, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Over kraamzorg. Ik heb zelf een kraamcentrum uitgekozen. Gebeld en kreeg info met een inschrijfformulier thuis. Dat ingevuld. Ik had al gehoord via dat kraamcentrum dat mijn verzekeraar daarbij aangesloten was. Toen heb ik VGZ gebeld, me ook daar aangemeld. Hun sturen mijn gegevens door naar het kraamcentrum, en daar krijg ik ook weer een bevestiging van. Dus ik weet niet zeker of alleen aanmelden bij je zorgverzekeraar voldoende is. Ik zou het even navragen voor de zekerheid.

Liefs, Tanya

2. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Ook lijkt het mij super moeilijk om het tegen m'n collega's/hoofd te vertellen. Dus Kaartje bedankt voor de tip! (Beginnen over de vakantieplannen.) Ik zie er zo tegenop om het te vertellen, ook omdat niemand het van mij verwacht.

Ik ben verzekerd bij de Friesland. Dus ik moet hun eerst bericht doen van mijn zwangerschap en dan zoeken zij wel een bureau uit waar ik (of zij?) contact mee opnemen?

Mijn buikje: Ik zie van de zijkant wel verschil, maar het lijkt echt alleen maar vet, terwijl ik toch niet echt een vette buik had.... (Ik trainde mijn buik 2 jaar lang dagelijks.) Ach het wordt vanzelf een mooie ronde baby-buik. Nog ff geduld.

Ik heb de laatste paar dagen toch steeds zo'n honger! Neem nou vanochtend: Heb om half 9 2 stukjes brood gehad en yoghydrink, om 11 uur had ik me toch een honger, dus weer 2 stukjes brood en jus d'orange. En nu net weer 2 stukjes brood gehad en yoghy en nog heb ik honger. Ik smeer zo nog een stukje brood.... Hebben jullie daar ook last van? Ik drink nu trouwens ook meer dan dat ik deed, das niet zo slecht want ik dronk altijd maar een halve liter per dag ofzo en nu zit ik wel op 1 of 1,5 liter denk ik. En dat is voor mij superveel!

Groetjes Miep

3. kieteltje

kieteltje Niet meer actief

Yes, het hoge woord is eruit! Ik heb het aan het hoofd van mijn vakgroep verteld en aan mijn dagelijks begeleider. Felicitaties gekregen, en gebrainstormd over de noodzakelijke verlenging van mijn contract (loopt eigenlijk in september af...). Met het verlof (zwangerschaps- en ouderschaps-) en omdat ik na de zomer een contract voor 4 dagen i/d week ipv 5 wil, zal het misschien wel tot februari worden verlengd.... Best een opluchting!

Heel vreemd trouwens om mezelf voor te stellen als iemand die met ouderschapsverlof is, maar eigenlijk ook wel weer vreemd dat het vreemd voelt! Pffff, let maar niet op mijn rare geblaat... ;)

Zal wel heerlijk zijn als de rest het hier ook weet, zodat ik niet meer de hele dag mijn buik in hoef te houden!

4. kieteltje

Trouwens Twinny, wat stom dat de uitslag er nog niet was! Kan me voorstellen dat je je zat op te vreten voordat je belde, en nu weet je nog niks... Zal het er morgen ook nog niet zijn, omdat je het vrijdag pas weer gaat proberen?

5. kieteltje

Ik heb mijn verzekeraar (OHRA) ook gebeld, en kreeg toen een apart nummer voor de Kraamzorglijn. Je kunt wel een suggestie doen voor een bureau, maar zij maken volgens mij de uiteindelijke keuze.

6. Kaartje

Kaartje Actief lid

Dec 5, 2006
    195
    0
    0
    :D Ik heb ook de hele dag door honger ongeveer! Toen ik het op m'n werk had verteld vielen ook ineens de puzzelstukjes op z'n plaats: "dus daarom zit je de hele dag te eten!"
    Ik eet wel gezonde dingen, veel fruit enzo. Nog niet aangekomen trouwens...

Plassen s nachts ook zo vaak zoals zovelen hier - en dan nog steeds in het 'kannetje' van Moeders voor moeders. Net weer flessen laten ophalen en dit keer was er meer achtergelaten: Er zat een briefje bij dat ze volgende week voor het laatst ophalen en een cadeautje - nijntje eet/drink set dat is standaard hier geloof ik (boek had ik al ontvangen).. xx

7. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

Jun 28, 2006
    2,209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    IK SCHAAM ME DOOD :oops: :oops: :oops:
    hihihi laten we het maar op zwangerschapsdementie houden hihihi

8. Amle

Amle Niet meer actief

@Loltsje: ik ben ook verzekerd bij de Friesland. Je hoeft geen contact met hun op te nemen. Ik heb van de verloskundige papieren meegekregen. Ik heb kraamzorg aangevraagd bij Kraamzorg Friesland (www.kraamzorgfriesland.nl). Volgens mij komen die bijna overal!
    Succes!

Gr. Elma

9. Kaartje

Kaartje Actief lid

Dec 5, 2006
    195
    0
    0
    Kieteltje gefeliciteerd met de kogel die door de kerk is! Heeeerlijk gevoel!

10. Amle

Amle Niet meer actief

Geeft niets hoor Kim, we vergeven het je ;) .
    Ik had het al begrepen en vindt het fijn dat mensen mij ook snappen...
    Krijg toch veel rare gezichten als ik zeg dat ik nu eigenlijk alweer terug wil verhuizen! Bedankt voor de lieve reactie.

Liefs Elma

11. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Middag dames,

Net bij de gyn geweest, die maakt zich geen zorgen. Ik moet iets meer gaan eten en meer verdeeld over de dag. Dus een extra boterham en bv. een toetje na het eten of een extra aardappel. Maar ik mocht niet voor 2 gaan eten. LOL Wat ik ook niet mocht doen is elke avond patat halen. Ik kreeg gelijk trek in patat natuurlijk. Ze ging toch nog maar even kijken of ik niet stiekum 2 utjes in m'n buik had zitten. Ik heb 1 mooi bewegelijk kindje. LOL Ow ze denkt dat het afvallen aan de zwangerschap ligt, er schijnen mensen te zijn waar de stofwisseling ineens sneller gaat werken ipv langzamer. Ook goed, zij maakt zich geen zorgen iig.

Ik ben nu weer op m'n schildklier geprikt (vorige week ook al, maar ja). En ik moet een glucose dagcurve gaan doen om te kijken of dat goed is. En dat mag ik zelf doen. Zit hier nu zo naar die naaldjes te kijken brrrr. Rillingen lopen over m'n rug maar goed das beter dan om 6 uur de 1e prik te gaan halen in het ZH. Dus over 2 weekjes terug voor de uitslag en dan zal het wel over zijn.

12. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland

Hey Kar, lief dat je aan me denkt, en de anderen ook. Heb nog wel veel gehuild gisteravond maar ja als de boel eenmaal los gaat dan maar meteen ook goed. Mijn vriend was wel heel lief en probeerde me op te beuren, vooral over dat van het vertellen op school. Over het dik worden zei hij gewoon heel nuchter 'dat hoort er toch bij', en noemde me Bollie, mijn koosnaampje voor nu.

Gelukkig is alles op zich goed gegaan op school. Er was een collega aan wie ik het verteld had maandag, en die heb ik aan het einde van de koffiepauze mijn laatste echofoto's laten zien, toen keken er ook wat anderen over onze schouder en die wisten het toen ook. Ook iemand van de administratie wist het zomaar, dus ik denk dat er nu straks wel gewoon van alles in het roddel circuit terecht komt, precies zoals ik het wil. Stom he hoe je daar zo mee kan zitten? Zal er wel bij horen...

Wij gaan trouwens niet naar de beurs (scheelt mij weer met een bordje 'juli-mama' rondlopen ;)) want het is veel te ver en zoiets is toch niet ons ding. We hebben ook niet zo superveel nodig en gaan voor simpel, wij zijn allebei nogal van de doe-maar-gewoon-dan-doe-je-al-gek-genoeg. Mijn moeder regelt de wieg, zijn vader de commode, de kleertjes kunnen in mijn kast erbij (die is voor 1/3e zo goed als leeg) dus zoveel hoeft er dan niet meer. En die wagen scoren we straks in april als hij die bonus krijgt!

Zo, ik ga geen droevige films kijken vandaag, een appeltje schillen en dan eens wat voor school doen. Heerlijk: ik hoef nergens heen vandaag! Moet helaas alleen wel de ouders van een leerling bellen, en die meid doet nooit echt veel in de klas dus daar zie ik wel tegen op...

13. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Ow en Elma: ik wens je veel sterkte met je moeilijke beslissing en je eenzaamheid.
    Misschien, als je fijne ouders hebt, is het wel een goed idee om een tijdje bij hun te wonen, vooral door de week en in de weekenden dat je vriend niet thuis komt?
    Anders is het misschien ook toch te overwegen om uiteindelijk te verhuizen, van een half jaar eenzaam zijn word je ook niet gelukkig en wie weet vinden jij en je vriend jouw geluk en gezondheid dan toch iets belangrijker dan het geld dat je er bij in zou kunnen schieten bij een verhuizing?
    Poeh, het lijkt me moeilijk om dat te moeten beslissen! Succes meid!

14. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik heb Menzis, die hebben ook een speciale kraamzorg lijn. Ik heb gekozen voor Groene Kruis en twee dagen later had ik de aanmeldingspapieren in huis! Omdat ik zo super goed (lees: duur) verzekerd ben, krijg ik van Menzis een verrassingspakket naast het 'gewone' kraampakket.... :(

15. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Heb net afspraken gemaakt over een tijdelijke onderwijs-aanstelling hier. Dat betekent 2,5 dag per week alleen onderwijs, de rest 'gewoon' onderzoek. Fijn, want 2 dingen tegelijk doen kan ik veel beter. Bovendien krijg ik nu ook verlenging als mijn 4 jaar om is hier. Geen idee hoeveel, konden ze me niets over vertellen natuurlijk. Universiteit he?! :(

16. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Hmmm... Ik ben ook vrij stevig (mt. 44) dus wie weet is er voor mij ook nog hoop?! :)
    Zit er toch nog een voordeeltje aan wat dikker zijn!

17. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    koeky fijn dat de gyna je gerust heeft gesteld en super dat je weer een echo had....

Kieteltje: ik had nie zelf gebeld hoor, heb ik aan vriendinnetje overgelaten en zij zeiden zou vrijdag ff terugbellen...dus.....

Ga nu naar de kinderopvang kijken!

twinny

18. peeetje

peeetje Fanatiek lid

Jan 3, 2006
    2,805
    0
    0
    rotterdam
    oei ben zooo boos.
    ik uit vrije wil wat uren vandaag extra gewerkt omdat andere staken.
    (normaal werk ik alleen 3 uurtjes in avond)
    Is de fijne dames van de verpleging even vergeten dat de kamer waar in we stonden te kletsen besmet was!
    Dat is normaal mijn werk, kamers ontsmetten
    maar vanwege de zw. zit ik in de beddensop nu.
    Na navraag is het gelukkig een norovirus en niet schadelijk voor de bibi.
    Maar ze kunnen toch even melden of briefje ophangen.
    Het overgeven is eindelijk minder heb geen zin om nog meer over te geven en diaree te krijgen.

nadat we er een kwartier in stonden en gedronken in die kamer,
    kwam er 1 ow ja deze kamer moet eerst ontsmet worden voordat jullie de bedden doen :evil:

mensen zijn soms zo makkelijk! kan er zo kwaad om worden.
    ben ook zo moe dat ik gewoon kan janken en om 6 uur moet ik weer werken bah bah en nog een bah

19. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Wat een snertstreek zeg! Ja de laksheid van sommige mensen he?

20. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Hehe, ik ben er doorheen. Kijken of ik alles een beetje hebt onthouden.

Kieteltje, mooie echofoto's. Mooi om alles weer te zien he.

Nou Tanya, jij kan de strijd aan. Zal dit toch even met mijn vriend overleggen waar zijn prioriteiten liggen.

ELma, Zodra je vriend die baan hebt verder weg en door de weeks niet thuis komt, zal ik zeker proberen om bij je ouders een slaapplekje te krijgen. Als je nu al aan de overspannenheid aanzit, dan heb je straks helemaal geen reserves meer.

Kar, fijn dat je weer kan genieten. Ik las pas hier op het forum van de vk dat je baarmoeder de hele zwangerschap aan het oefenen is en dat je nu dus best last kan hebben van harde buiken. Ik krijg ook meer last van mijn buik naar mate ik meer doe.
    (nog niks van Evelieveling gehoord zeker.)

Twinny, hoe was het bij de kinderopvang? Kon het er mee door? Voor heel veel daagjes is het.

Peetje, ik zal me van nijd vananvond ziek melden. Maar ja, dat zal wel niet gaan.

Lexi, zie je wel dat je vriend je nog even mooi vind. Hopelijk voel je je vandaag al wat beter.

Koeky, succes met prikken. Enne...niet te veel patat halen he. (zelf bakken is veel goedkoper. ;) )

Ik hoop dat ik niemand heb overgeslagen.

Vandaag een drukke dag gehad. Vannacht rot geslapen, omdat ik zo aan het hoesten ben.
    Vanmorgen een mailtje van mijn buurvrouw, dat ze dus toch kinkhoest heeft. Gelijk maar even de ha gebeld en het was niet schadelijk voor ongeboren kinderen onder de 34 weken. Als ik het nu zelf heb, is dat jammer. Tegen kinkhoest is weinig aan te doen. Ik denk zelf dat ik gewoon een koutje heb gevat.

Vanmorgen mijn oom geknipt. Mijn tante kwam ook nog even of ik haar haar ook wilde knippen. Als ruil daarvoor heeft ze lekker de ramen gezeemt en de kamer gesopt en gezogen. Alles ziet er weer lekker fris uit. Handig hoor een tante. ;)

Daarna de boodschappen gedaan en nu zit ik even lekker uit te rusten. Buiten is het takkeweer. Ga straks lekker met een boek op de bank zitten.

O ja, nog even een vraagje. Zijn er nog dames die stoppen met werken als de kleine er is?

Share This Page