Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kieteltje

kieteltje Niet meer actief

Nou, laat dan maar zitten met die banner, want ik wil niet ineens een dag minder zwanger zijn dan ik al was... Verder ben ik vrij normaal hoor ;)

2. Niet meer actief

He kieteltje, ik zou gewoon lekker je eigen berekening aanhouden! Bij mijn 2e echo (toen was ik volgens mijn berekening 8 weken en 1 dag) zeiden ze ook dat ik 3 dagen verder zou zijn, maar dat ze de uitgerekende datum niet bijstellen omdat het minder als een week scheelt. Ze haan de datum pas bijstellen als je een week verder of minder ver zou zijn.

Ik weet niet meer wie dat vroeg over die verbouwing :oops: , maar het is inderdaad een flinke verbouwing. We hebben een aanbouw van 3x5m gezet aan de woonkamer. Dus paar muurtjes eruit, WC-deur omzetten (anders heb je een wc-deur in je woonkamer), dus ook de hele wc opnieuw gedaan. De hele woonkamer opnieuw gestuct, gekorrelpleisterd en betegeld. Ook hebben we de hele badkamer aangepakt (bad en losse douchecabine + wc + wastafel), wasmachine verplaatst naar beneden waarvoor er eerst een kast gemaakt moest worden (door de muur onder de trap door te trekken zodat er een kast ontstaat). Verder boven overal laminaat, keuken opnieuw verven,alle (deur)kozijnen opnieuw verven en het hele plafond beneden opnieuw gespoten. We doen bijna alles zelf, behalve het plafond stucen (bv de V-groeven wegwerken) en opnieuw spuiten, da's echt vakwerk, beginnen we niet eens aan. Wat we ook zelf gedaan hebben was het afgraven van de grond voor de fundering van de aanbouw. Dat doen we dus echt nooit meer zelf! het was precies tijdens de 2e hittegolf in juli. En de aanbouw heeft de aannemer gezet, maar dan alleen de ruwbouw, dus afwerken hebben we ook zelf gedaan. De woonkamer is 1e kerstdag af gekomen, op een paar kleine dingetjes na. De badkamer is af en de WC beneden bijna (alleen nog nieuw plafond en vloer tegelen). Alles heeft aardig wat voeten in de aarde gehad want werkelijk geen enkele vloer en muur staat recht! Dus 14 zakken egaliseer voor de vloer (a 25kg), terwijl we gewoon over de oude tegels heen getegeld hebben :confused: . Maar het is wel heel mooi geworden allemaal en ik ben wel trots op mijn ventje dat het uit zijn handen is gekomen. Ik heb wel geholpen waar ik kon, maar sommige dingen mocht ik niet meer, zoals verven van de kozijnen. We hebben niet heel veel hulp van buitenstaanders gehad. En we hadden ook niet verwacht dat het zo lang zou gaan duren. Pff, over lang gesproken, ik zie dat ik weer aardig op dreef ben met typen.... :oops: :oops: :oops:

Liefs, Tanya

3. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Oeh, mijn schoon(maak)moeder belde of ze nog moest komen morgen, dus bij ons laten we de boel gewoon voor morgen liggen :D

Hier ook veel gedaan (weer aan 't werk op donderdagen) en dan dat fietsen door die storm! POEHEE!

4. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland

Hahah ja het is een lang verhaal maar dat mag ook wel als ik hoor/lees hoe groot de klus was! Petje af als jullie dat voornamelijk zelf hebben gedaan hoor!

5. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    he tantan welke Landal ga je hier in Drenthe?

6. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    wij krijgen een hele nieuwe kamer op zolder. Moeten dus wandjes eruit, wandjes erin, schuifdeuren, nieuwe ingang deur, stucadoren en laminaat.....
    Meeste laten we gewoon doen, omdat ik nu niet volop kan helpen! Wordt wel mooi hoor denk ik.......

Lexi; fijn dat je geruststelling hebt gekregen, zal wel schrikken geweest zijn.....

En die oordopjes voor te snurken......er waren nu goede bij de Kijkshop in de reclame en die heb ik komende maand voor me verjaardag gevraagd, voordat ons kindje straks geen 2e mamma meer heeft!

ZO nu gtst kijken en lekker ff bank hangen.....

Twinny

7. Niet meer actief

We gaan naar Landal Aelderholt. Heb jij nog leuke tips voor ons om ergens heen te gaan (behalve de dierentuin in Emmen)? En misschien ook leuke wandelplekken waar we samen met onze labrador heen kunnen en waar hij ook mag zwemmen?

Liefs, Tanya

8. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    vorige week toch een dagcurve laten maken voor zwangerschapssuiker. Hoogste waarde was 7.1 (na een ziekenhuis broodje) en volgens de prikkers was het helemaal top...

Belt vandaag de vk naar mijn vriend om te zeggen dat 7.1 te hoog is... moet nu 1 week een dieet uitproberen en dan weer een hele dag prikken.

hij was 0.1 te hoog. 1 keertje..nou ben benieuwd. Kan morgen een informatiepakket gaan ophalen... Moet anders gaan eten

.... dat was een uur geleden...

zo net echt een jankbui gehad, ik snap er dus echt helemaal niks van. Heeft ze gewoon tegen vriend gezegd: ze kan beter een boterham pakken dan snoep, en als ze honger heeft niet een hele maaltijd opeten... Na ... waar haalt ze het vandaan
    ik eet 4 boterhammen op 1 dag, een appel en een tomaat en avond eten. Voor de rest niks.. geen snoep, koekjes...

Stom he, dat je dat zo kunt voelen door zo'n opmerking

9. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    je hebt hier in emmen de rietplas waar je kan uitwaaien en hondje mag zwemmen. en hier in emmen heb je heel veel bos ook met meertjes om te zwemmen. verder kun je hier genoeg winkelen, emmen, coevorden groningen( uurtje) en duitsland. (20 minuten) Er is hier genoeg te doen.

10. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Van harte Peetje... Hoewel iedereen blij is met de 12-wekengrens zul jij wel helemaal een gat in de lucht springen. En nu genieten!

Lexi, dat was zeker even stressen. Blij dat alles gewoon goed was.

Al die verbouwingsverhalen. Wij hebben afgelopen zomer ook uitgebouwd en afgelopen week nieuwe kozijnen boven gekregen. De schilder komt binnenkort voor de benedenverdieping (buiten) en de dakkapel wordt in het voorjaar vervangen. AAAAAAHHHHHH... praat me niet van verbouwen, ben het inmiddels wel een beetje zat!

Ik ga even de Mol kijken en daarna onze verslaving: prison break!

O ja, over evelieveling: ik vind het ook wel gek, zo na die ziekenhuisopname. Maar aan de andere kant denk ik dat als ze er behoefte aan had, ze echt wel ergens een computer zou vinden/iemand zou kunnen vragen te reageren. Ik weet ook niet of ze er echt op zit te wachten dat wij een massale juli-mama-speurtocht in werking gaan zetten...

11. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    BOE!

Wat zijn jullie lief!
    Mailtjes, berichtjes via mijn veulentjes site!

ben flink ziek geweest maar... IK DOE HET NOG!
    En nog belangrijker... pinda ook!

Na het ziek zijn had ik kort contact met Kar en daarna deed mijn pc vreselijk moeilijk.
    Dus kon ik niet op internet.
    Maar ik ben er weer.

Ik ga morgen alles bijlezen en dan zal ik ook uitgebreid vertellen hoe het bij ons is.

Dikke kus!

12. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    JOehoe... evelieveling is gevonden! Blij te lezen dat alles weer goed gaat met jou en je kleintje...
    Enneh, even bijlezen: neem maar een weekje vakantie, want er wordt errug veel gekletst bij de juli-mama's.
    Nog even rustig aandoen, want jij en je kleintje moeten even herstellen.

13. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Peetje wat goed! Zie je nou wel, dit kindje komt gewoon in juli hoor. :)

Lexi, ik zou me ook kapot schrikken! Gelukkig heb ik nog nooit zoiets gehad na het 'klussen'.

Tanya: hele verbouwing zeg! Fijn dat het zo mooi is nu. Wij moeten net als Twinny nog even de zolder aanpakken, moet een wandje in en de afvoer en aanvoer van de wasmachine moet omgelegd worden. Er moet een dakraam in, en een radiator. Veel kunnen we zelf, en dat moet ook, want geen geld... En mijn vriend vindt het ook leuk om zelf te doen, hij neemt over een week een week vrij en z'n vader komt zelfs helpen. Maar ik hou er ook niet van, die troep etc. Toen ik hierheen verhuisd was heb ik mijn ouders echt weggestuurd na een maand klussen en rommel. Wilde weleens gewoon leven hier in huis. (Met als gevolg dat er nu nog steeds klusjes afgemaakt moeten worden... :( )

14. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Evelieveling! :) :) :) YES! Grote opluchting hier! Fijn je weer te zien, en dat alles okee is met jullie. Pfew......:)

15. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Kan niet iemand een korte samenvatting geven? ;)

Ik zal zo hier wel een verhaal neersmijten over hoe het hier is. Maar jullie hoeven je echt geen zorgen meer te maken om mij.

KUS

16. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen

Dit is raar Marloes.
    Ik vind de waarde heel netjes. Kan me ook niet herinneren dat ik tijdens mijn vorige baan (heb geleerd voor verzorgende) 7.1 als hoogste waarde als een probleem zag en moest zien. Kijk als het nou 11 was geweest dan zou ik zeggen ja, dus vind het raar dat de verloskundige dit zegt. (of het moet anders zijn als je zwanger bent?!?)

En je gevoel kan ik heel goed begrijpen! Sommige mensen gaan er vanuit dat als je een beetje overgewicht hebt dat je de hele dag loopt te snoepen en elke dag vette dingen eet. En aangezien ik zelf veel overgewicht heb weet ik precies hoe zo'n uitspraak je doet voelen! En de hormonen van nu helpen daar niet bij!

Een hele dikke knuffel van mij!

17. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Daar ben ik weer.
    Hoop gebeurd in de tijd dat ik niet heb geschreven. Heb me knap beroerd en onprettig gevoeld. Maar beetje bij beetje knap ik op en gaat het steeds beter.

De gevaarlijke periode ben ik voorbij, woensdag zat ik al op 14 weken. We zijn afgelopen vrijdag weer bij de verloskundige geweest en alles was goed. Het blijft verbazingswekkend hoe een mens zoveel kan uitspugen en toch aankomt qua gewicht. Het is eigenlijk een raadsel. Ik weeg nu 64,8 kilo, dus eigenlijk heel netjes. Heb nu een raar figuur. Een smal koppie en van mijn armen en benen is ook duidelijk vet verdwenen. Maar mijn buik!

De verloskundige vond mijn baarmoeder aanvoelen als 16 weken en zo ziet mijn buik er ook uit.

De bloeddruk was erg mooi, voor mijn doen zelfs hoog, 107/76, dus zeer netjes.

Ik ben nog even op ijzer geprikt, maar dat zag er goed uit. Heb de laboratoriumformulieren meegekregen en ga dus morgen echt bloedprikken. Ook hebben we het over de 20 weken echo gehad.

Dat kan je hier in Den Helder in het ziekenhuis doen, maar ook bij een speciaal echobureau. Ze zijn allebei goed, maar de aanpak bij het echobureau is wat persoonlijker.

Goed… toen mocht ik op de tafel gaan liggen.

De verloskundige keek echt op toen ze mijn buik zag, smal en echt naar voren. Echt een mooi bolletje.

De gel erop en ze had eigenlijk binnen no time mijn baarmoeder te pakken, zo mooi hoog ligt alles al.

We worden echt verwend. Als ik me bedenk dat sommige mensen eigenlijk amper afdrukjes krijgen bij hun echo’s… wij hadden maar liefst 6 afdrukjes en 1 overzichtje. Ons pindaatje bewoog netjes, liet goed zien hoe het hartje klopte, met 180 slagen per minuut. Ook was de maag goed zichtbaar.

De oogkassen, de handjes, de voetjes… alles kwam even in beeld. Zag er echt super uit.

Vorige maand was de kleine nog maar 2,5 cm, nu kon het al niet eens meer volledig opgemeten worden, maar het kwam op ongeveer 8 cm.

Maar goed, alles gaat dus oké. Volgende afspraak staat voor 5 februari.

Dan geen echo meer via mijn eigen verloskundige. In principe was dit de laatste keer.

Dus vanaf dan is het bloeddruk, wegen, buik voelen en hartje luisteren. Maar daar kijk ik ook wel naar uit, de eerste keer het hartje horen!

De echo's moet ik nog inscannen... ik voeg ze morgen (vrijdag 12 januari) in mijn album toe...

18. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

weet iemand wat die waardes bij die nekplooimeting moet zijn? ik hoorde ze wat mompelen over dat het 2mm was...ze ging er verder niet op in. ik heb het erna ook niet meer nagevraagd,was zo verliefd naar dat beeldscherm aan het kijken....

19. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    tegen mij werd gister gezegt dat het teminste onder de 3.0 moest zitten.
    ja mooi he zolang kijken.
    duurde het bij jou ook zo lang? Ik was zo`n half uur binnen!
    m`n bibi was zo bewegelijk dat ie elke keer niet kon meten de echo`s die ik mee heb gekregen zien er ook onduidelijk uit hihi
    (zie album) ;)

20. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    evelien welkom terug meid hihi
    en inderdaad raar he zoveel overgeven en dan toch nog aankomen.
    IK durf het bijna niet te zeggen maar ik ben van de 54 naar bijna 58 kilo gegaan!

Deel Deze Pagina