Blij dat je gevonden bent, Evelieveling! Hoop dat je het niet erg vond dat ik je lastigviel via de veulentjessite (wat een speurwerk was dat om je daar te plaatsen trouwens zeg!) maar ik heb mijn best gedaan om je zo anoniem mogelijk te houden! En we maakten ons zorgen he? Maar gelukkig valt dat dus mee en hoeven we dat niet meer te doen O ja en nekplooi, zo zei de echomevrouw tegen mij, was altijd minder dan 3,5 maar zijn ze aan het verscherpen tot 3. Nu gauw naar mn werk...
Evelieveling, je bent er weer. We waren echt bezorgd over je of alles goed ging. Gelukkig dat alles het nog doet. Marloes80, ik dacht 7.1 ook niet hoog was. Zou me maar niet als teveel van aantrekken. Ze zeggen dat je vaak tussen 6 en 7 moet zitten, vandaar natuurlijk die 0.1 te hoog. Maar je had toch net iets gegeten? Dan stijgt het volgens mij ook altijd. Ik had een keer pannenkoeken met stroop gegeten en daarna gemeten. Ik zat toen ver boven de 8. Vaak zakt dat dan ook weer snel. Tanya, leuk he verbouwen. Wij hebben 3 maanden bij mijn ouders gezeten en heel het huis op z'n kop gezet. Noooooit meeer, maar dan ook nooooit meer verbouwen. Oke, het is wel mooi geworden. Maar toch...... Momenteel ben ik snor ziek. Heb een kop met snot. Hoest de longen uit m'n lijf. Ga zo maar weer eens stomen, misschien verlicht dat een beetje. Hoe ik hier nu weer aan kom. Snap er niks van. Eet braaf vitamientjes, trek mijn jas aan als ik even naar de kippen buiten loop. Nou ja, wachten maar op het voorjaar. Misschien gaat die zon dan nog wel een keer schijnen. Kunnen we lekker weer naar de camping.
Weet je... ik ben echt ontroerd over het feit dat jullie me misten. Ik weet dat ik in jullie geval precies hetzelfde zou hebben gedaan. Goed, ik mag echt flink bijlezen, zit pas op pagina 188. Dus ik zal af en toe wat pagina's lezen omdat ik bij wil zijn. Maar ik ga niet 'als mosterd na de maaltijd' overal op reageren. Maar als er vragen zijn dan stel ik ze nog gewoon Is iedereen hier nu die magische 12 weken grens voorbij?
Ik ben er ook weer... Fijn dat je weer zo'n mooie echo hebt gehad Evelieveling! Je wordt inderdaad wel verwend, bij mij is het vanaf nu alleen nog maar voelen en luisteren. Maandag voor de eerste keer. Heel spannend, ben benieuwd. Vandaag voor het eerst mijn positiebroek aan, en een buik! Zal vanavond denk ik een foto maken, ik ben er zo trots op. Ben heel benieuwd hoe de VK het vindt, maar vast ook wel okee. Ik lag vorige keer ook nog mooi op schema, dus... Ik slaap echt beter de laatste nachten, de stress is helemaal verdwenen. Moest alleen vannacht uit bed om te eten, had zo'n honger. En daar word ik dan heel misselijk en naar van. Crackertjes en yoki drink, heel keurig dus. En daarna weer als een roos geslapen.
O ja, dat buikje van jou wil ik wel zien Evelieveling! Marloes: ik vind het belachelijk dat ze je zo behandelen, mensen hebben die neiging wel vaker bij mensen met overgewicht. Echt heel lullig. En wat is nou 0.1 te hoog?! Ik zit altijd 0.1 onder de grens, en bij mij zegt ook niemand 'je moet wel oppassen'. Dus gewoon negeren die vrouw, jij weet dat je goed eet etc. Je voelt het wel als je echt last krijgt van suiker hoor. Sonya: wanneer krijg je de uitslag dan? Fijn dat het zo mooi was om te zien allemaal. Is toch het belangrijkste.
Ben al bij pagina 194 aangekomen, maar wil vast reageren op de dingen waarop ik wilde reageren. Kar: Super dat jullie het kindje hebben erkend. Lekker... nu ben jij niet alleen meer de mama, maar weet de wet ook dat hij de papa is. Dus is het echt jullie kindje. Een simpele stap, maar ow zo bijzonder! Zanoni heeft vandaag haar echo. Om precies te zijn... nu... al 7 minuten Ben benieuwd. Zanoni, ook nog gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk! Zag dat jullie nog maar kort iets hebben. Hier ook iemand met een nog zeer prille relatie... zelfs nog korter dan die van jou, maar wij kenden elkaar wel al.... (Kar... buikfoto's staan in mijn album!)
Ja, mooi hoor! Zeker van de voorkant, echt een mooi zwanger buikje. Ik ben ook blij dat hij het kindje erkend heeft. Voor hem en voor het kind. Ik voel me nu ook veel meer verbonden met hem. Wij kennen elkaar in februari pas 1,5 jaar, dus ook nog niet zo lang en omdat we niet gaan trouwen is dit ook al een eerste stap! Zanoni, hoe is het bij jou?! Spannend allemaal, die echo's en metingen.
goede morgen meiden Evelieveling: fijn dat je er weer bent, en mooi buikje hoor......... wij krijgen ook altijd zo'n 5 fotootjes mee naar huis na de echo, dus we hebben nu al zeker 10 kiekjes van onze kleine. Leuk hè........ ben ook heel benieuwd naar onze 20 wkn echo, want laatst kwam er iemand naar buiten met echt een hele rits fotootjes, haha........ Ik heb nu ook lekker me positiebroeken aan, maar dan wel met zo,n buikband, want dan zitten ze wat steviger, haha......daarbij tekent je buikje dan ook beter af en vallen de te korte truitjes niet zo op...... Ik was al aangekomen voordat ik zwanger was, van de hormonen die ik moest spuiten en de reactie van mijn schildklier daarop. Nu ben ik inmiddels zo'n 3 kg bij gekomen denk ik, maar ach, voel me er happy bij...... Twinny
Gelukkig ben je weer terecht, Evelieveling. Net als een paar andere moeten wij ook nog aan de slag, we zijn al druk met de zolder bezig. Leidingen verplaatsen, wandjes maken en rond Maart er een dakraam in. We nemen een uittuimelvenster want daarvan komt het raam niet naar binnen en de zolder is niet zo groot dus hebben we alle ruimte nodig. Ik las in een boekje dat na een keizersnede de kans op weer en keizersnede 50% is. Dat had ik echt niet verwacht, ik was er heilig van overtuigd dat ik deze keer vaginaal zou bevallen maar nu ga ik ook maar rekening houden met een keizersnede. Krijg al de kriebels als ik er aan denk. Manlief moet zijn vakantiedagen opgeven nu had ik bedacht dat hij na de uitgerekende datum mooi 3 of 4 weken vrij kon nemen en dan nog een week als Pepijn weer naar school moet. Maar dat gaat waarschijnlijk niet want zijn collegaatje heeft precies al die weken en ze heeft al geboekt. Dus manlief had 3 weken voor de datum aangegeven, ik kon wel janken. Ik hoef hem in mijn verlof niet thuis ik wil hem thuis als de kleine er is om me te helpen. Gelukkig begreep hij me wel en gaat hij het er met zijn werk over hebben.
hallo allemaal, Hey evelieveling fijn dat je weer terecht bent. Je hebt al een mooi buikje hoor. Hier alles goed alleen een beetje emotioneel.....bah. groetjes tinker
Sterrekind, ik weet van mijn vroegere buurvrouw, dat de eerste met keizersnee is geboren en ik weet dat er nog 6 erna zijn gekomen, bij mij weten zonder keizersnee. (zeker die eerste 4, toen woonde ze nog naast ons.) Volgens mij hoef je je daar niet echt druk om te maken hoor. Hangt er natuurlijk wel vanaf waarom die eerste van jouw met keizersnee kwam. Dat zal denk ik wel een rol spelen. De buikjes beginnen nu wel echt te komen he. Van voor zie ik het echt heel goed. Mooie rondjes worden het.
Kar, ik ga ook maandag voor de eerste echte controle naar de VK! Ben heel erg benieuwd hoe dat gaat, en natuurlijk helemaal om (hopelijk) de eerste keer het hartje te horen! Ik heb de hele tijd het gevoel dat mensen mijn buikje kunnen zien, maar dat valt waarschijnlijk reuze mee. Ik heb vandaag een extra strak shirt aan dus wie weet vraagt iemand het wel aan me (zou ik best wel heel erg leuk vinden, eerlijk gezegd....).
Hoi allemaal, kom net bij het intake gesprek bij de vk vandaan. Kon het hartje prima horen , ijzergehalte en bloeddruk waren ook goed. Nu alleen donderdag nog de nekplooimeting en dan mag de hele wereld het weten van mij! Gisteren heb ik het wel tegen de schoolleiding verteld. Ze vielen bijna van hun stoel van verbazing, maar dat zal tijdens deze zwangerschap nog vaker gebeuren (jullie wilden toch niet meer? Neehee, Mario wilde niet meer, ). Zat trouwens een uur te vroeg in de wachtkamer, dacht dat ik om 9 uur een afspraak had. Maar dat is dus volgende week pij de NP, hihi. Ach ja, zwangerschapsdementie! Weet niet hoe vaak ik ook al na de pauze van de docentenkamer richting lokaal gelopen ben om halverwege te constateren dat mijn tas nog in de docentenkamer staat! Leuk dat je er weer bent, Evelieveling! Wij moeten ook nog verbouwen. Mario en ik slapen nu op de 2e verdieping, maar daar gaan we dus 2 kinderkamers maken en een extra douche. Mario en ik gaan dan naar de 1e verdieping, in Maura's kamer. Meallán krijgt Myron's kamer en dan is de babykamer vrij voor "M-metje". Zo, ff Meallán verschonen en opruimen. Maura en Myron komen tussen de middag uit school en de tafel staat nog vol van het ontbijt. Groetjes, Melanie
Ben nog niet bijgelezen, zit op pagina 225! Maar wil tussendoor weer wat kwijt... Als eerste... hormonen! Ik heb zitten huilen tijdens het lezen. Jullie zijn fijne meiden. Er wordt zo intensief met elkaar meegeleefd. Er wordt op elkaar gelet en steeds uit echte interesse naar elkaar gevraagd. Heerlijk! Kim: las nare berichten van je en uiteindelijk werd het weer positiever. Spannend dus... iedereen hier duimt voor je! En 1 ding is zeker, de kleine heeft een goede mama uitgekozen die van hem/haar houdt, hoe het ook ter wereld komt! mmm: WAT EEN WONDER! Toch zwanger! SUPER GEFELICITEERD! Kar: ik heb ook de kraamzorg geregeld. Een heerlijk gevoel als je weer iets van je 'to do' lijstje kan wegstrepen. Vond het wel heel moeilijk om een passend bureau te vinden, ze werken hier heel veel met roosters en dan kan je bijna iedere dag een andere kraamhulp hebben en dat wilde ik beslist niet! Ow, en een geweldig mooie wagen! Ik zou zelf voor een andere gaan, ik wil voor ook grote wielen, dat komt omdat ik aan de kust woon en ik het niet uitsluit om met de wagen langs de branding te willen rijden. Dus dan is een groot wil voor en het liefst toch een 4 wieler makkelijk. Maar verder is ie qua stijl helemaal mijn type! Sanny: hier ook zo'n feyenoorddebiel in huis. Ehm, ben het zelf ook wel, maar niet zo erg. Ook hij wil niet voor zijn plezier naar A'dam. Dus ik vrees dat ik de 9 maandenbeurs in mijn uppie mag gaan doen Maar goed, juli mama's genoeg om even mee af te spreken om even gezellig wat te drinken!
ja ik heb de nekplooimeting ook zeker 25 minuten lang gehad.die mevrouw was heel erg aardig.. verder was mijn kleintje de heel tijd aan het springen....echt leuk...zeg weet iemand voor wanneer je je kind moet herkennen? mijn vriend en ik zijn namelijk niet getrouwd alleen samenwonend,
Ik ga hier gelijk even reageren! Die persoon... die is ziek! Het is het mailadres en de naam van zijn ex, die hij al ruim een jaar het leven zuur maakt. Zijn ex is een kennis van me, niet meer dan dat. Maar goed, hoe komt iemand op zulke verhalen? Ik ging ooit scheiden, kwam in de financiele problemen... ik ben toen in de erotische sector gaan werken. Nee, geen hoer... ik deed aan telefoonsex en ik zat achter de webcam. Op die manier kon ik in korte tijd goed geld verdienen zonder dat ik de deur uit hoefde, mijn paard kon houden, mijn eigen werktijden kon bepalen en zelfs maar weinig werken voor veel geld. Ik ben altijd heel open en eerlijk over mijn werk geweest, omdat ik niet van liegen hou. Ik ben niet veranderd door het werk, ik ben nog steeds gewoon ik. Ik heb hersenen genoeg en ben zeker niet dom. En ook ik weet dat ik dit werk niet eeuwig kan blijven doen. En doordat je er eerlijk over bent, vinden mensen het leuk om je er soms op aan te vallen. Prima... zegt meer over hun dan over mij. Wel is het zo dat Jerry heel kwaad is geworden door de opmerkingen van deze persoon. Gezien ik hem niet ken (1 keer heb gezien) en het zeker niet nodig is om zo te reageren op de website van ons ongeboren kind. Dus meneer in kwestie krijgt wel een waarschuwing om ons lekker met rust te laten. Goed, ik ga verder bijlezen... maar hierbij dus de openheid over wat ik nu eigenlijk doe in het dagelijks leven
zo, knap hoor, dat je dad zo uitlegt... het zal in die tijd zeker geen makkelijke keuze zijn geweest voor jou om dat te gaan doen. maar goed dat mensen je daar nu nog op beoordelen echt belachlijk. laat het maar lekker links liggen. je bent nu gelukkig. dat neem t niemand je meer af.
Ik zie het dus niet als knap. Ik vind het knapper om te liegen over mijn leven. Ik kan wel een baan etc. verzinnen, maar dan zou ik nooit leuke dingen die ik tijdens het werken meemaak kunnen vertellen en ook ik heb een uitlaatklep nodig. Ik hoef me er niet voor te schamen, hou mijn handje niet op bij de staat (niet dat je jezelf dan hoeft te schamen hoor), ik betaal belasting, heb vreselijk veel boekhouding te doen, maak er toch bepaalde mensen gelukkig mee (is toch een soort van dienstverlening), vind het niet vies, doe niets verkeerds en doe er naar mijn weten niemand kwaad mee. Even voor de goede orde, ben eigenlijk office manager, maar hier in het hoge noorden is daar geen werk voor, toen ik in Rotterdam woonde deed ik dat werk wel.
Goed compleet bijgelezen. Leuke verhalen, minder leuke verhalen, maar toch fijn om weer helemaal bij te zijn. Heb niet op iedereen gereageerd, maar weet wel dat ik alles heb gelezen. Las dat meerderen hier slecht slapen, ik heb het ook. Kan geen fijne slaaphouding vinden. En als ik al slaap, dan is het om een paar uur later weer wakker te worden en weer te liggen draaien. Boobs doen minder pijn, maar toch is op mijn buik liggen niet meer fijn omdat ik gewoon last van buikpijn krijg. Grote tieten... ik heb maar een 75 B. Ze zijn voller en steviger geworden, maar ik kom echt nog niet in een maatje C. Daar dromen ze alleen maar van. Ondanks dat ik al 4 echo's heb gehad (13 en 24 november, 8 december en 8 januari) hebben wij het hartje dus nog niet gehoord. Ben daar wel heel benieuwd naar. Ik gok dat dit 5 februari gaat komen. Jerry is altijd vrij op maandag, de rest van de week werkt ie ruim 10 uur op een dag. Dus wij proberen altijd op maandag bij de vlos terecht te kunnen, dan kan hij mee. Zwangerschapsdementie... ja... check... heb ik. Je gooit pistoletjes in de oven... je eet ze daarna lekker aan tafel op met wat kaas. Je wil de kaas terug in de koelkast leggen maar na een tijdje ruik je een rare lucht in huis. Verbrand plastic enzo... Ja hoor... kaas in de warme oven gedaan... met het plastic eromheen. Hoe stom kan je zijn! Verder hoorde ik iemand iets zeggen over het voelen van het kindje. Ik heb dit dus 'waarschijnlijk' ook meegemaakt. Heel raar, maar ik heb tegenwoordig altijd een koude buik. Alles kan warm zijn, maar mijn buik is, hoeveel lagen ik er ook overheen draag, gewoon koud. Ik ging douchen en ik draaide mijn buik onder de warme straal. Op dat moment voelde ik rechtsonder, vlak bij mijn lies/bekken, een soort 'zeepbel'. Alsof er een zeepbelletje uit elkaar spat. Hmmm, had op dat moment geen last van mijn darmen, geen gassen en... mijn darmen ken ik al 33 jaar... dit was toch anders. Nog even gewoon staan douchen en toen aan het eind nog een keer proberen... en weer hetzelfde gevoel op het moment dat mijn buik de warme straal vol over zich heen kreeg. De verloskundige sluit het dus niet uit dat het daadwerkelijk het kindje is. Vroeg, maar gezien ik een grotere baarmoeder heb en de placenta mooi naar achteren ligt zou het erg goed kunnen. Het was alleen die keer, heb het daarna niet meer gevoeld terwijl ik vaak genoeg nog last van mijn darmen heb. Hoe is het eigenlijk met jullie misselijkheid? Bij mij is die enorm veranderd. Kan nog steeds misselijk zijn en boven de plee hangen, maar het is nu anders. Het is niet meer van geurtjes, kan weer gewoon tegen de koffie en vleesgeur. Echt eetlust heb ik nog niet. Maar het is vooral wanneer ik teveel heb gegeten omdat ik me dan opgeblazen voel, dan ben ik misselijk maar komt er niets uit. Of wanneer ik een leeg gevoel heb. Dan kan ik echt het laatste beetje wat ik in mijn lichaam heb eruit smijten. Maar het gaat stukken beter. Mocht ook wel want het is niet prettig om daarvoor in het ziekenhuis te liggen!