Juli 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by kimkivits, Oct 28, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Evelieveling fijn dat je terug bent en dat alles goed met jouw en je ukje is.

2. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    @sonya one love: Volgens mij maakt het niet zoveel uit voor wanneer je dat doet, als het maar VOOR de bevalling is in ieder geval. Dan kan je vriend de baby aangeven. Wij hebben het deze week gedaan, stelt niks voor. Je gaat samen naar het gemeentehuis, beide legitimatie mee en zeggen dat je de ongeboren vrucht wilt erkennen. Zij doen de rest, jullie beide zetten een handtekening en je krijgt een copie mee die je vriend mee moet nemen als hij het kind aan gaat geven. Ze vertelde ons wel dat deze erkenning alleen geldig is voor de baby die nu in je buik zit, dus als je later weer zwanger bent moet je ook die vrucht gaan erkennen.

@Evelieveling: Welcome back! En gelukkig geen gekke dingen gebeurd.... We zaten er met zijn allen wel over in (zoals je gemerkt hebt).

Pfff, ik ben nog steeds zoooo ontzettend moe. Niks aan hoor, maar nog ff doorzetten, hopelijk gaat het wel weer over.

Groetjes Miep

3. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    Erkenning moet voor de 26ste week, soms zelfs voor de 24ste week. Dit omdat er daarna overlevingskansen zijn als de kleine ter wereld komt. Je kan het ook later doen, maar dan moet je er dus bij zijn als het kind geboren is en aangegeven wordt bij de burgerlijke stand. En niet iedere nieuwbakken mama is daartoe in staat.

4. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Sonya: ik zou gewoon een keertje langs gaan als je tijd hebt binnenkort; ze hebben legitimatie nodig maar verder niets. Ja, een handtekening natuurlijk. Wij kregen ook vast het formulier mee voor na de geboorte, voor het ouderlijk gezag. Goed bewaren dus.

Evelieveling: fijn dat je weer zo meekletst!
    Ik word nog misselijk van te lang niets eten, zoals vannacht :( , en van geuren. Ik ruik echt de hele tijd zo'n verschraalde, vieze etensgeur overal. Weet je wel, zoals wanneer je vergeten bent de afzuigkap aan te zetten en dan de volgende ochtend beneden komt?
    Of, zoals ik gisteren, je de aardappels laat aanbranden :( . Boerenkool smaakte toch nog aardig trouwens ;) .

Ben nu helemaal van de halfvolle melk! Moest ik tot een paar weken geleden niet aan denken, nu vind ik het heeeerlijk. En goed voor baby's botten.

Ik heb nog weinig gedaan hier vanochtend... Net een uur met zwangere collega gepraat. Die kon het wel zien, mijn buikje. :) :)

5. pienie

pienie Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    1,418
    1
    0
    zuid holland
    En, om er even een ongezellige draai aan te geven: als het misgaat na 24/26 weken moet je het kindje wel aangeven. Erkennen kan dan niet meer. Gevoelsmatig kan dit veel met de vader doen als het dus de boeken ingaat als niet zijn kindje.

Evelieveling, lief dat je nog op zoveel mensen reageert. Je zal het druk hebben met al dat bijlezen!
    Begijrp ik het goed dat je dit werk nog steeds doet? Hoe ga je dat dan doen als je nog duidelijker zwanger bent? Gewoon nieuwsgierigheid hoor, als j niet wilt antwoorden is dat natuurlijk goed!

Ik word helemaal duf van dit weer. Blijf veel thuis waardoor mijn dochter soms oook wat sneller uit haar hum is. Was vamorgen weer gezellig in huize zwanger en co! Mijn meissie ligt nu op bed en ik denk dat ik er ook even induik...

6. kieteltje

kieteltje Niet meer actief

Hey Evelieveling, welkom terug! Fijn dat alles goed is....

Loltsje, ik zag van de week dat de Santana-appel ook gewoon in een zak van 1,5kg te koop is bij de Plus! Ik had ook op internet gezocht waar ie te koop was, maar volgens mij staan lang niet alle adressen erop. Die eko-winkel ook niet trouwens, bijna alleen maar AH's, maar dat zegt dus niks!

Pffff, een paar dagen geleden had ik nog diarree en nu ben ik alweer een hele tijd verstopt :( Waardeloos.

Heb nergens zin in vandaag. Ben even aan het surfen naar info over zw-cursussen... Ik heb nog geen idee welke het gaat worden.

7. Evelieveling

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    Daar heb je inderdaad een goed punt.
    Nog zoiets is... wat als papa overlijdt? Klinkt stom, maar ken mensen die het dus hebben meegemaakt en zo'n drama wil je niet.
    Zij wilde dat haar kind nog gewoon zijn achternaam zou krijgen, net als de overige kinderen, dat is een zaak voor de rechter geweest omdat het niet mocht. Het is gewoon puur een gevoelskwestie.

Yeps, doe het werk nog steeds. Na de bevalling ga ik via het CWI een competentie test laten doen en als het er inderdaad uit komt dat ik er geschikt voor ben, dan mag ik me gratis laten omscholen voor de zorg. Daar is voldoende werk voor, hier in de kop van Noord Holland. Verder is het qua werkgelegenheid erg slecht.

Ik vind het zelf dus leuk werk. Ik cam nu al een aantal maanden niet meer. Heel stom... heb geen problemen met open en bloot, maar mijn buik nu, daar hoeft niemand op te 'geilen'. Dat is voor mij en Jerry... ik vind het nu te intiem.

Dus het enige wat ik nu doe is bellen en aan de telefoon hoort niemand dat ik zwanger ben. En het verdient leuk, ik lag me suf aan de telefoon en er is nog geen een keer geweest dat ik werkelijk met mezelf aan het spelen was. Ik ben heerlijk het huishouden aan het doen, aan het computeren, aan het lezen...

@ Kieteltje... ja... zwangerschapscursussen... er zijn er zoveel en er klinken er zoveel zo zweverig. Ik weet het dus ook niet... vind het allemaal maar moeilijk!

8. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Hey Kieteltje, bedankt voor de tip. De plusmarkt zit hier niet om de hoek, dus ik zal ze eerst ff mailen. Mochten ze echt de Santana-appel verkopen, ga ik er zeker een keer heen.

Groetjes Miep

9. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Kieteltje, ik ken het, heb vandaag ook weinig zin. Vrijdag he?! ;) dan mag het ook een beetje vind ik.

10. kieteltje

Op zich is er wel *iets* waar ik zin in heb vandaag: ik wil alleen maar nadenken over, surfen naar en kletsen over zwanger zijn.... ;)

11. kieteltje

Hey Koeky, ik zie in je signature dat je naar de kaakchirurg moet... Niet leuk! Waarom is dat? (Of heb je dat eerder al geschreven en ben ik dat gewoon vergeten?)

12. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Toen ik dit las, schoot ik toch wel in de lach. Ik zie dan echt zo'n beeld voor me, dat jij de plantjes aan het water geven bent en die man z'n best maar doen. Sorry, bedoel er niks kwetsend mee, maar mijn humor sloeg toe. :)

13. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Ik moet naar de kaakchirurg om een verstandkies te laten trekken, opzich is de kies nog niet door maar er zit een verbinding van de kies naar m'n mondholte waardoor het lekker gaat zitten ontsteken onder m'n tandvlees. Dus kiesje wordt volgende week getrokken, brrrr.

Maar dat vind ik niet erg hoor althans van mij mag ie nu wel weg want na 3 maanden een ontstekingssmaak in je mond worrie er gek van. Sorry voor de details.

14. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Volgens mij had je dat al eerder verteld, dat je er last van had en dat ze de eerste drie maanden niks doen en daarna kon het wel weer.

Sterkte ermee. Is nooit zo leuk, maar sommige dingen moeten nu eenmaal.

15. Evelieveling

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    Kijk, dat bedoel ik... ik kan wel lekker mijn mond houden over mijn werk, maar mensen hebben echt geen idee hoe het in zijn werk gaat.
    En je beschrijft het inderdaad goed.

Nog 1 verhaaltje en dan stop ik met het offtopic gelul over mijn werk ;)
    Klant aan de lijn, die vraagt hoe ik eruit zie. Ik vertel het en bedenk me later dat ik maar 2 keer heb verteld dat ik lang haar heb. Hmm, ben toch te druk bezig met strijken.
    Het valt hem niet op en hij verteld hoe hij eruit zie. Goh... leuk joh! Dan vraagt ie wat ik aan het doen ben. Ik schiet keihard in de lach en ik vraag hem of ie zijn fantasie wil horen of dat ie de waarheid wil horen. Dus hij zegt... de waarheid. Nou... ik sta hier heel kinky met een strijkbout in mijn handen me te concentreren op deze dure blouse om hem niet te vernaggelen terwijl ik naar jou luister. Heel raar... ik hoorde gelijk PIEP PIEP...
    Dan maar een klant minder, maar het zorgde voor een hele hoop lol hier!

16. Evelieveling

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    Verstandig...
    ik moet ook voor een kies die door de midden is gegaan. Maar durf niet. Ik ben altijd slecht te verdoven doordat ik een smalle kaak heb. Heb altijd veel spuiten nodig en ben zo bang dat het dan toch slecht voor pinda wordt.

17. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Joh, zo maak je m'n dag nog een beetje gezellig. Ik lig hier helemaal in een deuk. Moet daarom weer erg hoesten, maar een beetje lol heb ik er nu ook van. :)

18. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Als je er geen lasr van hebt, dan zal ik het uitstellen tot na juli. Ik moet in feb. en weet dat ik een gaatje heb. Hoop dat ik het kan uitstellen hoor.

19. Ana

Ana Actief lid

May 28, 2006
    229
    0
    0
    Z-Spanje
    Ik hou het niet meer bij, heb ik eindelijk alle verhalen bijgelezen de afgelopen dagen, krijg ik weer 10 bladzijden voor m'n kiezen... Never mind, leuk om te lezen maar lastig om te reageren, ik ben een beetje langzaam (en lang van stof, haha).

@Evelieveling! Leuk dat je er ook weer bent, vanwege de feestdagen maakte ik me eerlijk gezegd niet zo'n zorgen om je, ik ben zelf zo vaak afwezig (letterlijk en figuurlijk) dat ik er eigenlijk niet zo attent op ben als anderen te lang zwijgen. Toch fijn als er meiden zijn die de boel wél in de gaten houden, je weet immers nooit.

Wat je werk betreft... ik vind je eigenlijk heel erg stoer! :) waauw!!! In de praktijk ben ik zelf gewoon een saaie doos maar bewonder het enorm als anderen wél natuurlijk om kunnen gaan met sex op deze wijze, (=stiekum een beetje jaloers) het is toch vaak nog best een taboe voor veel mensen. Hier zeggen ze: ¡Olé por tí! Ik vind dat je volkomen gelijk hebt en dat een reactie van iemand voornamelijk iets over die persoon zelf zegt. Trouwens; kan je als beheerder vd site niet gewoon ongewenste berichten wissen?? Vraag anders aan de provider ofzo. Ik zou het voor je kunnen doen (ben sinds 7 jaar gerecycled tot website ontwerpster) maar dat kan ik alleen als er toegang mogelijk is tot de FTP van je site, en daar zijn de "ingewanden" vd site, dus niet iets om aan onbekenden toegang te verlenen. Misschien dus beter om eerst uit te vinden of je zelf berichten kan wissen.

@Kieteltje: Ik heb meer berichten gelezen over "allergische appels"... ik ben gek op appels en eet er elke dag eentje (vooral grannies en golden, mmm). Welk bestandsdeel vd appel is het dat allergie kan veroorzaken, en dat ze er dus blijkbaar uitgehaald hebben? Heb zelf nergens last van hoor, dit is pure nieuwsgierigheid.

20. kieteltje

Volgens http://www.bpw.wur.nl/NL/Actuele+onderw ... lallergie/ is het Mal d1-eiwit het belangrijkste allergeen in appels, een stof die sterk lijkt op het Bet v1 eiwit dat in berkenpollen zit (vandaar de veelvoorkomende kruisallergie).

Heb vandaag weer een appeltje meegenomen, zo maar even opeten :D

Share This Page