Juli 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by kimkivits, Oct 28, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Mooi buikje Kar. De mijne ziet er ongeveer ook zo uit.

Hebben jullie dat ook dat je buik 's avonds een stuk dikker is?

2. Ana

Ana Actief lid

May 28, 2006
    229
    0
    0
    Z-Spanje
    Ja! Dat verschil heb ik ook heel erg... 's avonds is het echt een dikke buik en 's ochends is ie gewoon een bolling, gek he? Ik zal er dit weekend een foto van maken.

Mbt de babykamer, we hebben wel een kamer maar omdat we waarschijnlijk het eerste jaar de wieg gewoon in de slaapkamer willen (ik denk dat dat makkelijker is ivm borstvoeding 's nachts), gaan we pas over een paar maanden kijken wat we er precies mee gaan doen, vooral omdat het nu ook een strijkkamer, logeerkamer en halve bibliotheek is, haha. De wieg komt van m'n ouders, daar hebben m'n broers en ik nog in gelegen. Het badje komt waarschijnlijk van m'n hoogbejaarde buurvrouw (mooi oud hoog badje op pootjes) en de commode moeten we nog verzinnen, je hebt van die antieke uitlaatwinkeltjes hier waar je rare oude spullen kan kopen en daar ben ik verzot op! Dan zou er alleen maar geverfd moeten worden, dat zou dan in de lente gebeuren want het is nu veel te koud. De rest vd spullen (verplichte autostoel/maxicosi-ding cq wandelwagen, etc.) zien we wel, we hebben wat vrienden die dan waarschijnlijk net uit de babies zijn en hier wordt veel doorgegeven/overgekocht.

3. Ana

Ana Actief lid

May 28, 2006
    229
    0
    0
    Z-Spanje
    Lekker buikje trouwens, Kar! Vind je ook niet dat we nu net in de periode zitten dat met je winterkleding aan, óf niemand het opvalt, óf men denkt: "die heeft lekker gesmikkeld met de kerst!"... beetje tussen servet en tafellaken, zeg maar. Als het warm is en je trekt een lekker strak shirtje aan, dan zie je het gelijk, maar ik heb (vooral vanwege de kilte in huis) eigenlijk altijd truien aan... Goed, straks als het mooier weer wordt (hier gelukkig al in Maart meestal) is meteen de buik ook een stuk dikker en is er geen twijfel meer over. Haha, ik kan niet wachten en ik vond vroeger dat showen met die dikke buiken stom! hihi

4. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Wij gaan niet echt superveel ingewikkelde crea dingen doen aan de babykamer, want dat ziet-ie voorlopig toch nog niet, zo redeneren wij. Wel een mooi nieuw vloertje erin en de commode die schoonvaders gaat maken, en de gepimpte wieg van mijn moeder, maar geen drukke dingen.

:( Ik heb weer een nieuw probleem. Nou ja het liep al een tijdje maar vandaag maar weer eens wat over gehoord. Mijn moeder, die nogal van de bemoeierige is soms, zit nu steeds tegen mijn zusje te klagen dat ik bepaalde dingen niet moet doen en beter niet kan doen enz. Tegen mij zegt ze het niet want ze weet dat ik dan boos wordt, maar waarom belast ze mijn zusje er zo mee?
    Bijvoorbeeld: mijn vriend en ik gaan morgen met mijn school mee een dagje naar Canterbury, nou heeft moeders dus lopen zeuren tegen zuslief dat ik dat beter niet kan doen en dat het onverstandig is want het is zo'n lange dag en yadda yadda yadda... Maar tegen mij zegt ze niks (waarschijnlijk omdat ze weet dat ik daar boos over zou worden) terwijl mijn zusje dus steeds dat geklaag krijgt.
    GRRRRRRRRRRRRRRRR!

5. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

nou ik zal volgende week eens gaan kijken om naar de gemeente te gaan.
    trouwens ik zou over 10 dagen de uitslag krijgen van de combinatie test, weet alleen niet of ik daar de verloskundige voor moet bellen of , ja waar naar toe eigenlijk?

6. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Als jij je daar goed voor voelt, waarom zou je dan niet gaan? Nu kan het nog. Moet je dan maar eens tegen je moeder zeggen, dat het jouw lijf is en dat precies weet wat je wel en niet kan doen.

7. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland

Stiekem krijgt mijn moeder uiteindelijk toch gelijk, maar dan niet omdat zij er wat mee te maken heeft gehad. Vriend en ik hebben samen besloten dat het misschien toch maar wijzer is om niet te gaan, vooral omdat ik al dagen slecht slaap en na de stress van gisteren lijkt dat verstandiger. Maar dat hebben we dan met ons tweetjes beslist en niet omdat moeders denkt dat het niet goed voor me is. Maar lekker lang slapen klinkt me zó lekker in de oren dat ik het niet eens zo erg vind!

8. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Lexi, ik herken dat, mijn moeder doet met mij en m'n zusje hetzelfde soms. En dan vraagt ze ook 'Wil jij eens tegen haar zeggen....?' zodat we er altijd fijn tussenin zitten als ze iets met de ander heeft te bespreken.

Wij hebben net een super lief rompertje gekocht! (of eigenlijk, mijn vriend wilde hem heel graag) Ons eerste zelfgekochte 'kleertje'! :)

9. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

Mar 10, 2006
    2,096
    28
    48
    Gemert
    Evelieveling, welkom back meis en bedankt voor je open hartigheid! eerlijke mensen kan ik alleen maar respect voor hebben!

Marloes, meissie laat je niet gek maken door andere mensen! je doet het geweldig en als jij je maar goed voelt!

Ik wens iedereen alvast een prettig weekend!

Groetjes Monique

10. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113

11. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

Mar 10, 2006
    2,096
    28
    48
    Gemert
    Goed zo Marloes!

Je mag hier zeker iets van zeggen, mensen mogen niet zomaar over je heen walsen.
    Het is jouw lichaam, wat je al een aantal jaren heb, dus luister daar naar!
    Niet als er medisch echt iets mis is hoor, dan moet je gewoon iets doen.
    Maar 7,1 is niet slecht (heb mensen met suikerziekte in de familie en die zouden er voor tekenen)

Zet hem op meissie, ook voor jou komen de 12 weken in de buurt

Dikke kus Monique

12. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Zo meiden, ik heb héérlijk geslapen! Doordat ik niet om 6 uur bij school hoefde te staan omdat we toch niet naar Canterbury gingen, heb ik zo'n beetje van half tien tot half negen geslapen :D Wel met een paar pauzetjes erin, maar die waren lang zo lang niet als normaal. Ook vriendlief niet meer zo verkouden dus het snurken is ook binnen de perken gebleven. Of ik heb het gewoon niet gehoord omdat ik zo vast geslapen heb...

13. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Ik heb zo raar gedroomd vannacht, wilde ik toch even met jullie delen.
    Het was namelijk juli, tegen die tijd moeten wij er zo'n beetje uitzien als aangespoelde walvissen ;) maar ik had helemaal geen grote buik, raar. Alleen was ik wel heel zwaar geworden want in mijn droom zakte ik bij mijn moeder thuis door de wc-bril, hahahaha.

14. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Goedemorgen,

Fijn he Lexi, al die leuke dromen. ;)

Ik heb vannacht ook weer eens lekker geslapen. Ben er maar 1x uitgeweest. Knapt een mens toch een beetje van op. Lijkt wel of mijn verkoudheid ook een beetje op z'n retour gaat.

Straks hebben we een intake gesprek bij de kraamzorg. Kraampakket is ook al aangevraagd. Daar hoef ik dus niet meer achteraan. Wat een geregel allemaal zeg.

15. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    dat is al vroeg,Adine, een intakegesprek. Ik las in mijn papieren dat ik ergens tussen week 30 en 36 een gesprek heb... wat een verschil...

Ja Monique ook hier komen de 12 weken inzicht..pfff

16. pienie

pienie Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    1,418
    1
    0
    zuid holland
    Pfff... gisteravond een feestje gehad van een vriendinnetje die ging afstuderen. Dochter was om 6.10u weer wakker en manlief is aan het werk. Ik ben zo MOE!

17. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hallo meiden

Mijn buik is 's avonds ook altijd veel dikker dan overdag, maar ach zolang ik het zelf maar weet dat er in zit, vind ik het prima......

Vanacht bijna geen oog dicht gedaan. Ging tegen 23u naar bed en was om 054u klaar wakker. TEgen 530u ergens weer ingedut, maar om 7u stond de wekker.... Hopelijk slaap ik vanacht wel wat beter!

Verder gaat hier alles zijn gangetje. Gister ff een enorme inzinking en kon alleen nog maar janken, janken en nog eens janken!
    MAar vandaag gaat wel weer.......

Twinny

18. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Hoi meiden,

Ik heb goed geslapen vannacht! Net als Lexi wel af en toe wakker tussendoor, maar ook snel weer in slaap. Oordoppen in - gesnurk van vriend :( . Die moest vanochtend vroeg weg en voordat hij de deur uit was sliep ik al weer, tot 11 uur! Heerlijk. Ik krijg er alleen altijd wel een duf gevoel van.

Ik zit nu aan de koude pizza van gisteren, hihihi. Kon de helft maar op en mocht de rest meenemen naar huis. Heerlijk, ik vind koude pizza nog lekkerder bijna dan hete!

Twinny: gelukkig dat het ietsje beter gaat nu.
    Adine: ik krijg ook pas ergens in maart een intake van de kraamzorg. Zal wel overal anders zijn dan. Wel fijn dat het geregeld is!

19. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik weet niet waarom ze dit zo vroeg doen. Dit is ook een heel klein bureau in Oud Beijerland. Met van die robuuste kraamhulpen die nog Truus heten. Ze hebben er een heel leuk winkeltje bij. Het was eigenlijk best gezellig. Heel persoonlijk dus. En weer een paar folders rijker.

Ze had een lijst en daarvandaan kwam je op je hoeveelheid kraamzorg uren. Standaad is dus 40 uur, maar zij kijken dus naar de thuissituatie. Dit is ons eerste kindje. 4 uur erbij. Borstvoeding geven of niet. Jawel....4 uur erbij. Wisten jullie trouwens dat als je flesvoeding gaat geven er uren afgaan? Zo kwamen wij op 48 uur kraamhulp voor 8 dagen.

Ze zei ook dat het in juli heel druk was. Ze hadden al een hele waslijst.

En wat je allemaal moet aanschaffen....gelukkig krijg ik veel van mijn schoonzus. ;)

20. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

Sep 19, 2006
    1,616
    0
    0
    Wij hebben vandaag een hoop babyzaken bekeken. Weer veel gezien, maar nog niets gekocht. Was wel lastig, want je ziet zoooooveel leuks!

Ben blij dat er wat leuke verhalen tussen staan en dat het over het algemeen genomen best goed gaat met ons. Voor degene die denken dat het best nog wat beter kan: Ik hoop dat dat snel gebeurd en dat we met zijn allen lekker kunnen genieten van onze '3 goede maanden'.

Liefs aan allen!

Share This Page