Juli 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by kimkivits, Oct 28, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    hi, ben ik weer....

Stom vraagje... maar ik weet het gewoon echt niet.
    Je hoort voor de eerste keren buiten met je kleintje zo'n mutsje te hebben... maar moet dat ook in de zomer? Stel dat je in het ziekenhuis bevalt en je moet gelijk de eerste dag een stukje naar buiten....

En kruiken... heb je die ook zomers nodig?

2. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Ja zo'n mutsje proppen ze er meteen op, dat zie je bij elke bevalling op tv tenminste! Ik heb er al eentje, gekregen van mijn moeder. Hopelijk past het..
    Kruiken denk ik ook wel, 's nachts moet het toch alleen liggen in een relatief groot bed. Weet de VK dit niet?

3. Evelieveling

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    Nog niet gevraagd aan de vk.
    Ik vroeg het me gewoon af.
    Want ik verwacht gewoon een warme zomer.... dat begint zodra wij de kinders in onze armen hebben.
    Lekker wandelen met de kleine, lekker overal showen...
    Ik zie mezelf al hele wandelingen met de kleine over het strand maken, de duinen...
    ARGH... IK HEB ER NU AL ZIN IN! ;)

4. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Mij lijkt het het leukste als hij/zij in zijn rompertje in de wieg buiten ligt, onder een parasolletje, met die dikke armpjes en beentjes. :) :) Ik heb er ook onwijs veel zin in, en ik ben ook zo benieuwd hoe hij of zij eruit komt te zien. Hoe dat eruit ziet, een combi van mij en Alex.

5. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Mogge allemaal,

Lekker uitgeslapen vanmorgen. Straks weer werken en vanavond ook nog weg.

Ik las dat sommige weer het hartje hadden gehoord. Leuk he, je zou er uren naar kunnen luisteren.

Evelieveling, bij de 1e echo liet ze heel even het hartje horen. Wel fijn vond ik dat, want dat vond ik toch wel een bewijs dat er iets zat en het leefde. Voor de rest luister de vk naar het hartje. Ik heb het dus ook nog niet zo vaak gehoord hoor. Nu pas 2 keer.

Kruiken en mutsjes aanschaffen. Tja, daar moest ik ook aan denken. Afgelopen Juli was het 30 graden, dan kan je dat kind toch geen mutsje opzetten. Maar het kan dus ook koud en regenachtig weer zijn in juli. Nederland kennende, hou ik dus rekening met het laatste.

En ik zie het ook al helemaal zitten om met de kleine straks langs het strand te rijden. Wij hebben namelijk een caravan en die staat vlakbij de kust. We gaan daar ieder weekend heen. We moeten daar alleen nog een kamertje voor de kleine maken.

Nekplooimeting en andere testen hebben wij ook niet gedaan. Ik wil geen keus hebben. De 20 wk echo doen we wel, want daar kijken ze het kindje nog goed na of alles dicht is en als er wat mis is, weet je dat je dan in het zh moet bevallen.

Lexi, heb je nog met je leidingevende gesproken? Ben benieuwd wat die zegt. En wat is trouwens Nona?

6. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Spannend is dat he. Ik hoop wel dat de kleine de krullen van mijn man erft. Aan mijn kant is alles (de mannen dan he)voor de 25 jaar kaal en dat is ook niet zo leuk. Ik zie echt al een kindje voor me met veel haar en vooral krullen. Zal je net zien, dat het een kale biljartbal wordt. ;)

7. Vissie

Vissie Fanatiek lid

Aug 1, 2006
    1,413
    0
    0
    Mijn ha heeft het niet eens over zo'n meting gehad. Ach voor mij hoeft het eigenlijk ook niet persé. Ik zie wel wat er uit komt. Een 20 weken echo krijgen we wel. Dus ik denk dat ik daar morgen maar eens voor ga bellen om die afspraak te maken.

8. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,864
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi allemaal,
    vandaag dus combitest gehad en de kleine prima gezien. Alles zit erop en eraan en de kans op een afwijking is minimaal (1: 7919 op trisomie 21).
    Dus ik ben enorm gerust gesteld en vanaf nu mag de hele wereld het weten. Vanavond gaan we het aan Maura en Myron vertellen. Ben benieuwd wat zij zeggen!

Heb meteen bij C&A in de uitverkoop positiekleding gekocht!

@evelieveling
    een kruik en een muts heb je ook in de zomer nodig omdat de baby in het begin nog niet zijn eigen lichaamstemperatuur kan regelen. In de eerste week zal de kramhulp dan ook altijd de temperatuur van de baby opnemen om te kijken of hij het warm genoeg heeft. Je kunt ook achterin bij het nekje voelen of hij het goed warm heeft.

Groetjes, Melanie

9. peeetje

peeetje Fanatiek lid

Jan 3, 2006
    2,805
    0
    0
    rotterdam
    ik twijfel ook over mutsie en kruiken, idd vorig jaar in juli is mijn schoonzus bevallen en die werd vanaf dag 1 al lekker buiten gelegd door de kraam,

en mijn dochter die is zelfs in maart geboren maar ze zat vanaf geboorte mooi op temp. en heb bijna nooit een kruik gebruikt :confused: .
    kraam vond het ook niet nodig.
    Zij hield haar heel goed op temp. enigste wat ik soms deed was haar wiegje voor verwarmen meer niet, als ik het zelf koud had.
    Maar ja ieder zijn eigen mening en of wat voor kraam je heb,
    mijn kraam was gelukkig precies hetzelfde als mij qua gedachten.
    ik zei altijd als ik het koud heb,heb zij het ook koud heb en met warm ook.

sommige mensen stoken ook bij het leven en dan nog eens dubbel ingepakt,heel eerlijk gezegt vind ik het soms zielig.

en idd wat melanie zei je merk/voel het zelf wel in het nekje.

10. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

Aug 15, 2006
    738
    0
    0
    Zo denk ik er nou ook over.
    Wij hebben boven nooit een kachel aan en dus zaten wij met de vraag of er op het kinderkamertje een kachel aan moest, dat vond de kraam helemaal niet nodig. Soms een kruik met heet water uit de kraan als de temp. van ons zoontje iets te laag was maar dat is niet vaak voor gekomen.
    Wel hebben we sinds de geboorte de kachel in de badkamer een beetje aan zodat het niet zo koud is als de baby uit het badje komt.

Maar we gaan voor een SUPER zomer, geen kachels en kruiken, alleen maar rompertjes en parasolletjes. :D

Nou ik heb het Lucas ziekenhuis gesproken en die werken met remifentanil dus ik ga vanaf 24 weken naar hun op controle.

En jippie, de postbode kwam net mijn nieuwe positiebroek brengen :) wel een beetje te lang maar hij heeft nog genoeg ruimte om te groeien en ik kan hem nu al aan. :)

11. Vissie

Vissie Fanatiek lid

Aug 1, 2006
    1,413
    0
    0
    Jippie, precies 14 weken vandaag!

Wat gaat het hard....

Ik draag nog steeds mijn eigen kleding, ik ben benieud wanneer ik die niet meer ga passen... Voorlopig kan ik me er nog nog toe zetten om positiekleding te kopen. Maar dat komt nog wel.

12. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Hallo dames!
    Ik ben weer terug van weggeweest! En ik ben helemaal blij, we hebben het hartje gehoord! Wat mooi om te horen, tsjoek, tsjoek, tsjoek, tsjoek..... Super om mee te maken. En het was ook nog mooi regelmatig. Alles was verder goed, de baarmoeder was goed gegroeid en zat op de goede hoogte. Ook mijn bloeddruk was goed. Ben zoooo blij! Leuk verjaardagscadeautje (ben donderdag jarig en hoef me dus helemaal geen zorgen te maken om de kleine).
    Jaaa, ik ben ook zo benieuwd hoe de kleine eruit zal zien. Het is een mix van papa (zwart haar en bruine ogen) en mama (blond haar en blauwe ogen).
    En ook ik kan niet wachten om in de zomer met de kleine te gaan wandelen! Heerlijk! Lekker genieten en erom denken dat je niet bij de stoep afrijdt, want ik denk dat ik niks anders kan doen dan in de kinderwagen loeren naar mijn kleine ukkie die daarin ligt te slapen. Zucht..... nog een half jaar geduld Miep...

Groetjes Miep

13. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Melanie, fijn dat de combitest okee was, toch een geruststelling!

Vissie, ik begrijp precies wat je voelt hoor, ik had ook geen behoefte aan positiekleding, maar nu ik een broek draag vind ik het toch wel heerlijk! Het voelde wel raar, tussen al die vrouwen met dikke buiken. Wacht maar, die buik van jou gaat ook groeien binnenkort... :)

Ik ben moeoeoe... Mijn vriend kwam vannacht na 1 uur thuis en wilde toen nog 'knuffelen' :oops: en daar zeg ik nooit nee tegen... Dus voor we sliepen was het wel 2 uur. En na het middageten heb ik tegenwoordig toch al zo'n enorme dip.

14. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Miep, dan zou je weleens een kindje met rood haar kunnen krijgen! :) Ik denk dat ik een lekker hollands, blond, dik kind krijg... Wij zijn allebei nogal stevig, hebben lichte ogen, blond haar. Zo'n 8-ponder. Nog maar niet aan de bevalling denken ;)

15. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    @Kar76: Haha rood haar? We zien het vanzelf, het zit in ieder geval niet in onze families.

Ik heb een leuk idee: zullen we gokken wat voor geslacht de baby van de juli-mama's heeft? Ik gooi er alvast een paar gokjes tegenaan: Adine krijgt een jongetje en Peeetje een meisje. Ook Melanie krijgt een meisje denk ik. Kim krijgt een jongetje. Vissie krijgt een meisje.

Nu jullie! En wat denken jullie wat voor geslacht mijn ukkepuk heeft?

Groetjes Miep

16. Evelieveling

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    Kar... ik weet nu wat je bedoelt met ongipijnen...
    De hele dag al een kramperig gevoel in mijn buik, pijn in mijn onderrug, uitstraling naar mijn billen en bovenbenen en een koppijn... pfew!
    En als ik me dan omdraai of iets, dan krijg ik gelijk die bandenpijn steken te voelen.

En nog even een echofoto van vorige week, 8 januari. Mag er hier maar 1 plaatsen.

Hier zie je heel scherp het bolletje vanaf boven gezien en 1 armpje

En mij een raadsel... er kwam opeens een 2e arm bij en de handjes werden gebald tot knuistjes. Zeer mooi om dit op het beeld te volgen. Deze foto staat in mijn album!

Heb er nog meer van vorige week... die zal ik in mijn album plaatsen.

@Melanie... fijn dat alles oke was. Altijd een fijn bericht.

@Vissie... ik pas ook nog in bepaalde broeken, de heupbroeken, maar ik moet zeggen dat positiekleding nu toch echt fijner zitten. Minder knellend ofzo... krijg meer lucht... weet niet hoe ik het moet uitleggen.

17. peeetje

peeetje Fanatiek lid

Jan 3, 2006
    2,805
    0
    0
    rotterdam
    hart toon opgenomen maar hij is zo met gesuis! pff
    als ik hem zelf via koptelefoon luister is ie heel helder.
    als je hem luisteren klik hier.
    en niet te hard zetten...
    haha op het einde is ie heel ff weg en dan hoor je een herrie net een harde bass ofzo maar dan is ie gewoon aan het bewegen lol

de link....

http://h1.ripway.com/peeetje/harttoonbibia.WAV

18. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    mooie echo, Evelieveling...

en Loltsje gaaf zeker om het hartje te horen. Ik ben nog niet zo ver, maar lijkt me super om dat kleine treintje te horen.

Weten jullie trouwens dat je aan de hartslag kan zien dat het een jongen of een meisje wordt! Zal het nog wel eens navragen bij mijn collega en bij de vlos, maar de ene heeft een snellere hartslag...

Melanie: fijn dat de uitslag van de test goed was!

Lexi: heb je nog een gesprek op school gehad?

Hier gaat alles goed, zit nu op school en de klas is een dvd aan het kijken over een lesthema, erg handig want dan kan ik snel punten invoeren en hier kijken....

tot snel weer...

Groetjes!

19. Evelieveling

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    Marloes... er zijn zoveel verhalen. Hoe hoger, dan is het een jongetje, maar ook weer verhalen die het omver gooien.
    Net zoals puntbuiken en ronde buiken.
    Of naar voren dragen of over je hele lijf.
    Of schoonheid nemen of geven...

Mijn vlos zegt dat er maar 1 ding uitsluitsel geeft... dat is of het gehele apparaat is ingebouwd of dat ie gespoilerd is. En dat is alleen met een echo te vertellen en ook dan kunnen ze er nog weleens naast zitten...
    Dus voor zekerheid... wacht tot de kleine eruit komt!

20. peeetje

peeetje Fanatiek lid

Jan 3, 2006
    2,805
    0
    0
    rotterdam
    kar en miep... mijn man heeft bruin haar/groenen ogen en ik heb donkerblond tot bruin haar en bruine ogen.
    mijn man heeft als ie zijn baard laat staan een beetje rood in zich

en onze meid... echt een rooie hihi met blauw/groene ogen
    vond vroeger verschrikkelijk maar het past gewoon bij haar(kijk mijn album)
    zij is geboren met spierwit haar.

@miep ik denk zelf ook een weer een meid voor mezelf bij jou uhmmzz twijfel denk eigenlijk een knul.
    hebben jullie wel eens bij die geslachtkalender gekeken.

p.s als het goed is die hart toon dooet het nu wel

http://h1.ripway.com/peeetje/harttoonbibia.WAV

Share This Page