Juli 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by kimkivits, Oct 28, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Maar heb je dan nog innesteling na je NOD? Dat is toch altijd zo'n dag of 10 na je eisprong? Ik wacht het wel gewoon af. Misschien zag ik het ook wel verkeerd.... Voel me niet anders, heb ook niets raars gedaan vandaag. Mijn borsten beginnen juist zeer te doen, aan de zijkanten! En als ik beweeg.

Mijn schoonouders hebben superenthousiast gereageerd! Mijn schoonmoeder had al zo'n vermoeden, ze had zelfs al een kadootje klaarliggen. Dat krijg ik vannacht, als m'n vriend thuiskomt. Echt opgelucht ben ik.

2. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Mijn vriendin heeft 2 kinderen en toevallig 'waarschuwde' zijn mij voor een eventuele kleine bloeding. Heeft zij bij beide gehad. Daar moet je maar vanuit gaan denk je niet? Dat je borsten pijn gaan doen is dan toch juist weer een goed teken? Bij iedereen zal het anders zijn, dus misschien zegt het allemaal niets!

3. pienie

pienie Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    1,418
    1
    0
    zuid holland
    @ Kar76, fijn dat je schoonouders zo hebben gereageerd... En van dat rozeverlies; volgens mij moet je je pas zorgen maken als je echt roodverlies hebt. Bovendien is een beetje bij afvegen niet hetzelfde als een echte bloeding natuurlijk.

@beebie, ik heb me inmiddels ook alweer opgegeven voor moeders voor moeders. Ik twijfelde wel een beetje, heb nu al 2 keer meegedaan en vorige keer was natuurlijk niet echt een succes. Maar goed, ik weet nu ook hoe het voelt om ongewenst niet zwanger te zijn en dat is de reden dat ik toch maar weer meedoe. En als het misgaat (waar ik natuurlijk hard voor duim dat het niet gebeurt), dan heb ik toch weer mijn steentje bijgedragen.

Komen jullie er met de aanstaande papa's uit wanneer jullie het vertellen? Mijn ouders en zus weten het. Mijn schoonouders niet, omdat die het vorige keer ook hadden doorverteld. Ze waren alleen even 'vergeten' diegene in te lichten dat het mis was. Met het kindje nog in mijn buik, maar met de wetenschap dat het mis was, werd ik dus doodleuk gefeliciteerd met de zwangerschap (totaal onverwacht). Toen heb ik dus meteen tegen mijn man gezegd dat dit dus niet meer gebeurt en ik het dus niet snel aan hun wil vertellen. Op zich vindt hij het prima, maar ik merk dat hij het ook wel lastig vindt (begrijpelijk). Ik vind het wel lastig hoor, waarvoor we dus moeten kiezen. Hoe beslissen jullie dat?

4. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Bedankt voor de geruststelling....! Net weer naar de wc geweest, nu niets te zien. Maar - zoals elke avond hoor - wel meer buikpijn. Ga zo gewoon lekker vroeg slapen!

Wij hebben het nu alleen de ouders van beide kanten verteld, met het nadrukkelijke verzoek het geheim te houden. Mijn vriend wilde het eerst juist aan niemand vertellen, en vandaag kon hij niet wachten het zijn eigen ouders te vertellen. We denken erover het tot kerst geheim te houden, maar ben dus benieuwd of dat lukt!
    Ik wil het graag vertellen, maar inderdaad, als het dan mis gaat moet je dat ook aan iedereen zeggen en dat is zo naar lijkt me.

5. pienie

pienie Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    1,418
    1
    0
    zuid holland
    Ja idd, hoewel wij wel veel mensen van de miskraam op de hoogte hebben gebracht die nog niet wisten dat we een kindje verwachtten. Toch voelt het nu nog niet prettig om het te vertellen. Ik kreeg op dat moment van die felicitaties zo'n klap in mijn gezicht, dat ik toen bedacht: dit wil ik niet meer. Het is al pijnlijk genoeg zonder de bemoeienissen van mijn (overigens best prima) schoonmoeder. Ik vertrouw haar gewoon niet dat ze haar mond houdt, en ik vind het onze beslissing om te bepalen wanneer en aan wie het verteld wordt, niet die van haar!

6. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Kar76, toen ik de eerste keer zwanger was, verloor ik ook constant wat bloed, de gyn vertelde me dat je innestelingsbloed kunt verliezen tot je ong 12 weken bent. Het vruchtje nestelt zich in voor je NOD, maar na de NOD groeit het verder in je baarmoederslijmvlies en daarbij kan het gebeuren dat een bloedvaatje geraakt wordt. Dus je hoeft je niet meteen zorgen te maken als het bij een beetje roze blijft :)

Evelieveling, ik zou het je zus ook aan de telefoon vertellen, is toch iets persoonlijker dan een mail... ze kan het dan ook niet kwalijk nemen dat je het haar bvb niet vertelde en wel je andere zus.

Liefs
    Kirby

7. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    @pienie: groot gelijk, gewoon niet vertellen dan!

@kirby: oh, dat wist ik helemaal niet, dat je tot 12 weken wel innestelingsbloed kunt verliezen.

Ik ga hoe dan ook proberen aan te dringen op een echo a.s. dinsdag bij de huisarts. Al is er dan waarschijnlijk nog geen hartje te zien, misschien wel iets anders!

Ik ga lekker met een boek naar bed, alvast een fijn weekend allemaal!

8. pienie

pienie Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    1,418
    1
    0
    zuid holland
    Ik zou ook aandringen, Kar76, maar ga er niet teveel vanuit. Ik heb altijd het gevoel dat ze erg zuinig zijn met echo's geven... En dat in combinatie met het feit dat er bijna niks te zien is, zou ik er niet teveel op hopen. Straks ben je zo teleurgesteld (kan het alleen maar meevallen)!

9. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik denk dat wij het met sinterklaas gaan vertellen aan mijn familie. Als het goed is, dan zitten we bij elkaar sintfeest te vieren.
    Ik zal het volgende week wel eens voorzichtig aan mijn pa vertellen. Mijn moeder ligt zo slecht die snap het denk ik niet meer.

10. wie heeft er al wat leuks gekocht voor de baby :)

ik ga vandaag iets leuks kopen ,kan niet langer wachten. :D
    er zullen natuurlijk wel mensen zijn die denken ,wel een beetje vroeg om nu al wat te kopen stel dat het mis gaat.
    ik heb dan zoiets van het kan met 7 mnd ook mis gaan,ga je natuurlijk niet van uit.
    heb er helemaal zin in ;)

11. pienie

pienie Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    1,418
    1
    0
    zuid holland
    Groot gelijk Christie... Je kan toch niet wachten op de 12 weken tot je gaat genieten. Bovendien vind ik het op die manier een beetje 'echt' worden. Verder merk je natuurlijk nog helemaal niks. Ik heb ook al wat kleins gekocht.
    Dat is ook de reden dat ik het al aan mijn familie heb verteld. Wanneer je het deelt wordt het ook wat 'echter'...

12. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Dat idee had ik ook al. Het kan altijd misgaan. Niet te hopen natuurlijk. Ik heb nog niets voor de baby gekocht, misschien dat ik dat vandaag doe. Ik naai ook graag, misschien dat ik alvast begint om leuke dingetjes te gaan naaien. Heb voor mijn neefje een heel leuk jasje gemaakt met bijpassend broekje. Hmm, had hem eigenlijk beter kunnen houden. Wist ook niet dat het bij mij zo rap zal gaan.

Heb vanmorgen nog voor de zekerheid een test gedaan. Nou, die liegt er niet om hoor. Binnen een paar seconde een dikke streep. (zie album)

13. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Inderdaad Christie, groot gelijk, want het kan altijd misgaan...

14. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    Niet bijgelezen... dat komt straks. Ik ga zo een nieuwe test doen. Heb de hele nacht vreselijke buikkrampen gehad. Heb liggen janken van angst en pijn. Maar geen bloed of wat dan ook.

Ben doodsbang...

15. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    Thank god... heel erg positief.
    Maar goed... heb toch voor mijn geruststelling even gebeld met de vlos. En na het beschrijven van mijn klachten snapte ze mijn onrust, maar vond dat ik weer terug op mijn wolk moest gaan zitten en gaan genieten. Zet maar een bak koffie zei ze 'wedden dat je jezelf zwanger voelt'.

Het is mijn maag die protesteert omdat het al bijna een week niets binnenhoudt. Daardoor heb ik die vreselijke krampen.

En inderdaad... na iets te hebben gegeten voel ik me weer op en top zwanger. Misselijk tot en met!

Ik krijg die kleine spruit wel als hij/zij eruit is ;)

16. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Hahaha, nog maar 2 mm groot en je wilt ze nu al achter het behang plakken.

Maar dat zal best wel panieken geweest zijn vannacht. Ik kan me voorstellen hoor, dat je even de vlos hebt gebeld. Dat jij je al zo misselijk voelt. Ik heb af en toe een vlaag, maar kan nog wel gewoon lekker eten.

17. pienie

pienie Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    1,418
    1
    0
    zuid holland
    Balen Evelieveling... Goed dat je even hebt gebeld, anders zat je nu nog te stressen!

Ik heb ook nog maar amper kwaaltjes Adine.

Krijg het soms ook benauwd als ik hoor dat anderen al zoveel klachten hebben. Maar goed iedere zwangerschap is anders en bovendien had ik nog tot het eind toe last van misselijkheid en klachten (zelfs spugen) terwijl het ook een miskraam was. Dus dan maar gewoon genieten van alle energie die ik heb en alle dingen die ik gewoon kan eten!

18. ik heb gelukkig weinig klachten,een beetje pijn in mijn rug en af en toe een vlaag van misselijkheid.
    met hoeveel weken moet je ,je melden bij de ha of vk.
    het is tenslotte 12 jaar geleden,mischien is er wat veranderd

19. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

Jun 28, 2006
    2,209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    hey meiden

wat hebben jullie weer veel gebept!
    ik denk ik kom eens even kijken hoe het er voor staat.

gisteren bij het voetballen geweest, en een vd zwangeren zag het meteen aan me dat ik ook zover was. iedereen ziet het! serieus elke dag komt er iemand bij die het vragt. schijnbaar is er duidelijk iet sveranderd in mijn gezicht dat je het kunt aflezen...

nou heb WEER kadootjes gehad hihihi
    mijn oudste broer had schoentjes van lacoste gekocht (belachelijk duur!) en mijn jongste een hele leuke knuffel. zal er straks foto's van maken en in mijn album zetten.

ik merk dat ik steeds moeier wordt. pfff hoop niet dat het lang blijft. ben vandaag echt niet vooruit te branden... leon ligt ook op de bank te slapen.

nou meiden ik ga ff snel bijlezen en foto's maken :)

20. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Hallo allemaal!
    @Evelieveling, voel je je nu iets geruster? Ik heb 's nachts ook last van krampen, maar bijna altijd zijn dat mijn darmen gelukkig. Voelt wel eng hoor, dus ik kan me voorstellen hoe in paniek je was.

@Kim, wat een schattige kadootjes! Echt super lief! Wat leuk dat iedereen het aan je kan zien!

Ik was vandaag bij de kapper, die maakte een opmerking over mijn haar, dat het zo krulde op sommige plekken en op andere plekken helemaal stijl is. Toen zei ze: ben je soms zwanger geweest? Dus ik zei, nou, ik ben NU zwanger! Ze schrok ervan geloof ik, omdat er nog niets te zien is natuurlijk. Hihihi. Wel leuk om het aan mensen te vertellen hoor.

Ik begin me ook onzettend moe te voelen. Vanochtend de stad in, boodschappen doen ik ben al kapot! Kom net uit bed gekropen, heb 2 uur geslapen. Dubbel dekbed omdat het zo koud is!

Verder ook af en toe een vlaag van misselijkheid. Vaak na het eten.

Share This Page