Sterrekind =31 jaar--2de kindje, 02-07-07, Noord-Holland Twinny = 32 jaar -- 1e kindje, 04-07-07, Limburg Beebie oftewel Chantal = (bijna) 28 jaar - 1e kindje - 06-07-'07 - Hoorn, Noord Holland - Willen niet weten wat het wordt. Tinker = 31 jaar -- 3e kindje 04-07-07 Overijssel (zwolle) wil wel weten maar man niet Zanoni =26 jaar--1e kindje, 05-07-07, Gelderland (Nijmegen) willen geslacht weten Kaartje =29 jaar--1e kindje, 05-07-07, Zuid-Holland (Voorburg) Karlijn =30 jaar--1e kindje, 05-07-07, Drenthe, (Assen) -willen geslacht weten (vooral vriend dan) Pienie =27 jaar--2e kindje, 07-07-07, zuid holland KimKivits =22 jaar--1e kindje, 07-07-07, brabant-wil geslacht weten Koeky = 25 jaar--1e kindje, 08-07-07, Zuid-Holland (Delft) Willen het weten Sanny = 28 jaar--1e kindje, 08-07-2007, Zuid-Holland (Rotterdam) - wil geslacht weten Anneke = 37 jaar--1e kindje, 09-07-07, Spanje wij willen het weten Tantan =30 jaar -- 1e kindje. 11-07-07, Brabant (Roosendaal) wij willen het niet weten Evelieveling= 33 jaar, 1e kindje, 11-07-2007, Noord Holland (julianadorp) wil zelf graag het geslacht weten, vriend niet Lexi =33 jaar--1e kindje, 12-07-07, Zeeland -wil geslacht (nog) niet weten (misschien in juni) maar vriend wil het wel weten... Adine =37 jaar--1e kindje, 12-07-2007, Zuid Holland (Ridderkerk) Mesaana =34 jaar--1e kindje, 12-07-2007, Zuid Holland (Rijswijk) -wij willen het weten Kieteltje =26 jaar--1e kindje, 13-07-07, Utrecht-wij willen het weten Jacquelien=26 jaar--1e kindje,13-07-07, Friesland. Jody=27 jaar--1e kindje, 15-07-07, Gelderland (Apeldoorn) - Wij willen weten wat het wordt. Wietske =bijna 26 jaar--2e kindje, 15-07-07, Drenthe (Emmen) wij willen het deze keer weten, maar blijft verder geheim. Vissie = 28 jaar--1e kindje, 17-07-07, Zeeland. wij willen het niet weten. Miep =24 jaar--1e kindje, 19-07-07, Friesland-wil geslacht niet weten Elma = 23 jaar -- 1e kindje, 19-07-07, Friesland weten nog niet of we het willen weten Niva = 26 jaar -- 1e kindje, 20-07-2007, Friesland Jekkia =31 jaar--1e kindje, 21-07-07, Brabant Monique =32 jaar--1e kindje, 22-07-07, Brabant (Gemert) weten nog niet ofdat we geslacht al willen weten peetje =28 jaar--2e kindje, 24-07-07, Zuid-Holland-wil geslacht weten Melanie =33 jaar--4e kindje, 31-07-07, Noord-Holland, willen het absoluut weten Marloes = 26 jaar--1e kindje,03-08-2007, Brabant, willen het geslacht heel graag weten
Mesaana: wil je partner mee naar Samen Bevallen? Anders heeft het geen zin namelijk. Ik denk dat ik voor die cursus zou gaan - als mijn vriend mee zou willen. Ik denk dat het voor mannen ook fijn is een beetje voorbereid te zijn. Mijn VK was erg enthousiast over Samen Bevallen, maar helaas, mijn vriend is niet om te praten...
Ja hij wil heel graag mee doen, maar zijn voorkeur ligt bij haptonomie (is namelijk ook samen), alhoewel hij die andere cursus ook wel prima vind.
Ooooh, Peeetje, ik heb me gek gelachen om je vliegend konijn! Maar goed dat ie al overleden was, anders had ie een hartverzakking gekregen! Weet je dochtertje het al? @Marijn en Knorry: welkom! Leuk dat er nu nog nieuwe meiden bij komen, gezellig! (laten we idd hopen dat het gezellig blijft en de nare dingen inmiddels achter de rug zijn...) @Kar... ik hoop dat er snel een mooie meevaller voor jullie inzit, die vreselijke vage beloftes zijn zo frustrerend! @Kim! Meid, ik maak me zorgen om je... Zou je niet eens contact kunnen opnemen met die reiki-vriend van Tantan? Misschien kan die wat rust in je body brengen? Goedbedoelde maar ongevraagde raadgeving natuurlijk, je weet zelf het beste wat goed voor je is (maar zorg goed voor jezelf, he?). Tantan, wat grappig, ik heb ook een aantal jaren (5) in Roosendaal gewoond (heb de middelbare school daar gedaan), mijn ouders wonen er nog steeds! Was er niet een meisje die in Egypte woonde trouwens? Ik heb niets meer van haar gelezen... Nu komt mijn superspeciaal nieuwtje... IK HEB M'N FRUMMEL GEVOELD! Het lijkt me erg vroeg (m'n 1e en pas 15 wkn en 4dgn) maarrrrr: écht geen twijfel mogelijk, vanochtend sliep ik op m'n linkerzij en toen m'n vent wakker werd, stootte die me aan, ik draai me half slapend op m'n rechterzij, lekker tegen hem aan en toen ik stil lag voelde ik heel duidelijk 3 zachte klopjes tegen de binnenkant van m'n buikwand... ik wist zeker dat dat geen darmen waren of lucht of een spiertje of iets anders, het was net of bij het omdraaien de beeb meetuimelde en tegen de wand aan botste ofzo? Goed, ik weet niet wát precies, maar ik ben wél zeker dat IK het niet was. Ik was meteen klaarwakker en toen ik het tegen m'n vent zei legde hij meteen z'n handen op m'n buik, ik zei dat het nog wel een tijdje kan duren voor dat hij ook iets kan voelen en toen zei hij: maar in de tussentijd kan ik wél m'n warme handen erop leggen, zó lief! Ik ben helemaal hoteldebotel ervan. Gek, ik had verwacht dat het zou voelen als zachte vlindertjes in je buik (wat je vaak leest) maar dit was heel duidelijk fysiek contact. ooooooooooooh, ik ben helemaal verliefd Ik ga de administratie doen, het is vrijdag (als ik blijf zwijmelen komt er niet eens eten op tafel straks...). [/code]
ik wist niet dat er regels aan verbonden waren Je moet reageren op wie je wil reageren. Als je krampachtig op iedereen gaat zitten reageren heb je kans dat 80 keer hetzelfde wordt gezegd.. toch! Dus eh... je bent gewoon een goed lid... Ik moet me ook nog in zwangerschapscursussen verdiepen... maar het lijkt nog zo ver weg en ik wil nog niet aan bevallen denken. Ben nu al bang voor de pijn...
Het komt wel goed! Ik snap dat het hard aankomt en dat je graag een schone lei wilde hebben. Maar in het begin moet je wel een hoop aanschaffen voor de kleine, maar is het goedkoper dan wanneer ze ouder worden. Dus werk alles samen op de juiste manier weg. Wij zijn er ook hard mee bezig, hier is het ook nog geen vetpot. KUS
Ana... heerlijk dat je hem/haar hebt gevoeld. Wat speciaal! Ik had gisteren een dipdag! Ik had het helemaal gehad. Ik zag het niet meer zitten. Jerry kwam natuurlijk megalaat thuis, de hele dag zat ik in de spanning of het goed zat. In huis was het een teringzooi. Ik ben al die weken goed ziek geweest en toen werkte ik amper, dus nou moest ik gewoon veel belwerk doen. En opeens brak het zweet me uit. Wow... als Jerry geen andere baan vindt, dan is ie 4 dagen per week om half 7 's morgens vertrokken en meestal rond 7 uur thuis. Dus ik kan de hele dag alleen voor het huishouden, de baby (alle voedingen, poepluiers, het badderen etc), het eten etc gaan zorgen. En dan moet ik ook nog belwerk doen want op alleen zijn salaris redden we het niet. En... mijn paarden dan? Ik wil geen 2 paarden houden om ze alleen door anderen te laten doen. Jankend heb ik toen 2 advertenties op marktplaats gezet voor mijn paarden. 's avonds al 4 telefoontjes voor het veulen en 2 voor de moeder. Toen was ik het zat, gelijk weer van marktplaats afgehaald. 's avonds toen Jerry thuis kwam mega ruzie gemaakt dat het zo niet kon, dat ie maar ontslag moest nemen, dan gaan we wel rondkomen van een uitkering en dat ik niet alles alleen wil doen en blablabla Hoe bedoel je last van de hormonen. Maar goed, hij verzekerde mij dat ie dan allang een andere baan heeft. Dus... ik ben weer gekalmeerd. Zal de stress van de dag wel zijn geweest.
sorry, door al dat schrijven de laatste berichten niet gelezen, Mesaana: iedereen reageert zoals het uitkomt, ik kom ook maar af en toe langs en áls ik schrijf komen er meteen hele epistels over het scherm, niemand die daar boos over geworden is (tot nu toe dan, hihi). Voel je nergens schuldig over alsjeblieft! Mbt de vraag over cursussen, ik heb het ooit eens gehad over een valenciaanse arts (Escudero) die oa. vrouwen begeleid voor pijnloos bevallen door je gedachtes te sturen, geen flauw idee of het echt helpt maar zoiets wil ik graag doen, m'n vent is te nerveus om een cursus samen bevallen te doen (mocht ie er überhaupt zijn hier), daarbij wil ik me deze maand ook opgeven voor zwangerschapsyoga. Het licht idd aan wat je partner het meeste aanspreekt denk ik? Laat ff weten wat je besloten hebt.
Evelieveling... (zo blijf ik natuurlijk gekluisterd aan het scherm), je dip is idd heel herkenbaar, soms lijkt alles op je af te komen, ik heb het meestal als ik vermoeid ben, dan moet ik eigenlijk gewoon een uurtje achterover en een dutje doen, daarna zijn alle muren veranderd in deuren... Je zal zien dat ook in je meest ongewenste situatie, je het toch allemaal voor elkaar krijgt!
Ik herken het precies Evelieveling! Zo voelde ik me dus gisteren ook - hij kreeg echt de volle laag. En net ben ik ook weer kwaad geworden in smsjes. En mijn ogen uit mijn hoofd gehuild bij mijn collega. Zie het gewoon allemaal even helemaal niet zitten. En dan denk ik ook meteen 'Was ik nou maar niet zwanger, waarom wilde ik dit toch?' Mijn vriend blijft ook zeggen 'Het komt allemaal wel goed' maar dat geloof ik allang niet meer.... Zo, genoeg gezeurd. Ana, wat fijn dat je je kindje gevoeld hebt! Heerlijk lijkt me dat. En je kent je eigen lichaam toch het beste. Mesaana: jij bent echt wel een goed forumlid hoor. Zolang wij idd nog op je vragen reageren, hoef je je geen zorgen te maken. Mijn VK zei dat de meesten met een week of 25 beginnen met zwangerschapscursussen, dat lijkt mij ook vroeg genoeg eigenlijk. Dan kun je 10 lessen doen voor je bevallen gaat.
Ik heb net gebeld om ons op te geven voor de Samen Bevallen cursus (die overigens vergoed wordt door mijn aanvullende verzekering..!) maar ik kreeg een antwoordapparaat. Nu ik weet waar wij rond de 25e week wonen, kan ik ons eindelijk in gaan schrijven... Dat lijkt mij inderdaad vroeg genoeg, er zijn 10 wekelijkse lessen, stel dat er een paar uitvallen, dan ben je nog op tijd.
goh ik wil onze tazzie (want zo noemen we hem/haar voorlopig omdat we ni weten wa het is.)ook wel willen voelen. van wanneer kan je eigenlijk met die cursussen beginnen? wil zo graag iets doen met mijn vriend da hij ook al iets heeft van de zwangerschap, want is dat zo precies of er is niks aan de hand. groetjes ann
Ik heb ons opgegeven voor de zwangerschapsyoga. Ja,ja ons. Dit is een cursus voor samen. 8 lessen zijn het. Vrienden van ons hebben het ook gedaan en die zeiden dat het absoluut niet zweverig is ofzo. Deze cursus start al op 8 februari. Dan heb ik nog niet echt een super dikke buik, dus dat is wel makkelijk. Ik heb onze beeb ook al gevoeld. Ik zat heel stil achter de pc vorige week en ineens voelde ik iets, ja wat voelde ik eigenlijk. Leek wel op een zenuwtrekje. Het waren in ieder geval niet mijn darmen, want ik weet ondertussen wel hoe die voelen. Nu probeer ik iedere keer als ik stil zit de beeb te voelen, maar zal je net zien, er gebeurd nu niets meer.
Mesaana.. Ik zou toch ook luisteren naar wat je vriend wil, en die wil liever haptonomie toch? Nou als jou dat ook wel prettig lijkt, is de keus snel gemaakt lijkt me. Trouwens, ik heb gehoord dat ze je ook bij haptonomie vertellen en voorbereiden op de bevalling zelf en de trucjes enzo, dus daarvoor hoef je die andere cursus niet te doen lijkt mij. Ik las dat iemand de cursus vergoed kreeg van het ziekenfonds..waar vind je zulke info? Of vraag je gewoon bij je verzekeraar aan wat je vergoed krijgt tijdens de zwangerschap enzo? Ik heb een tijdje terug onze beeb ook al gevoeld, ik was er van overtuigd, hoewel anderen zggen dat het te vroeg is (zelfs manlief heeft sterke twijfels, hij denkt dat ik te graag wil) Maar ik weet zelf heel goed hoe mijn eigen lichaam voelt en dit waren echt wel duidelijk klopjes van binnenuit. Ook toen ik me omdraaide op bed, dus misschien rolt ie dan wel ffe rond ofzo hihi. Mijn vriend is anderhalf jaar geleden toegezegd tijdens het sollicitatiegesprek dat hij na 3 jaar de keuken over zou nemen van zijn collega. Daar werken ze dus nu al anderhalf jaar een beetje naar toe en de komende anderhalf zou hij al beginnen met alleen runnen. Dit was dan ook allemaal de reden waarom hij nu in een veel te lage schaal/ functie toch die baan had aangenomen. immers, dat bood veel toekomstperspectief. Nou hoorde hij ineens van de week (er is een nieuwe leidinggevende) dat hij gewoon moest sollicteren als die baan vrijkomt..belachelijk toch? het is gewoon echt afgesproken! daar werk je dan verdorie drie jaar naar toe! Ik ben er zó boos over.. Vooral voor hem, omdat hij nu als hulpmedewerker op papier stond en toch echt de werkervaring en diploma's van een chef heeft..Zöó stom! (dat heeft natuurlijk financieel ook gevolgen) Dus nu moet hij het risico nemen dat ie dan niet eens aangenomen wordt en toch nog anderhalf jaar beneden zijn functie doorploeterd om er te komen voor een waardeloos salaris ..óf opstappen terwijl hij de locatie en werksfeer enzo erg prettig vindt. Lastig he? Zolang je niks zwart op wit laat zetten wordt je altijd gen**id..blijkt maar weer eens! Heb trouwens ook al weer een huilbui gehad, en ik moet vandaag werken en ik zie het helemáál niet zitten..ik voel me zó rot vandaag..damnit! Nou genoeg geklaagd nu, iemand nog leuk nieuws?
Ik heb gezien dat heel veel van ons willen weten of het een meisje of jongentje wordt, waar ik nu benieuwd naar ben is of iedereen dat ook hier / thuis gaat vertellen of dat jullie het nog geheim willen houden. Ik ben benieuwd!
ik twijfel of ik het anderen zeg.. het punt is als mijn dochter het weet, dan weet heel de wereld het. en ik heb 2 kennissen waarbij het verkeerd gezegt is.. snappie...
Bedankt voor jullie reacties op mijn schuldgevoeletjes! Het zijn toch ook wel een beetje hormonen, denk ik! wbt die cursussen: hij wil dat volgens mij graag omdat hij dan de baby kan voelen, maar ik twijfel omdat ik een super zweverige site over dat haptonomie heb gelezen. En wij zijn allebei nogal nuchter ingesteld, dus ja... Eigenlijk komt het hier op neer: ik wil liever samen bevallen, omdat het me nu doodeng lijkt om te bevallen en die cursus daar echt aandacht aan besteed. En ik heb begrepen dat je bevalling beter gaat naar mate je minder angst hebt. Maar mijn man wil graag dat contact met de baby, wat ik ook heel belangrijk vind... pfft, ik ben er denk ik voorlopig nog niet uit, gelukkig hebben we nog tijd! Ik kan me trouwens ontzettend goed voorstellen dat je prikkelbaar wordt als je niet zeker weet of je het financieel wel voor elkaar gaat boksen. Logisch toch als je een kindje krijgt? Zelfs zonder hormonen is dat voor een heleboel stellen echt DE manier om ruzie te krijgen! En ja, als je er dan over gaat praten zijn er meestal wel oplossingen, maar toch, het lijkt me erg moeilijk!
Waar jij het over hebt klinkt als psychoprofylaxe, dat wilde ik eigenlijk ook doen, maar dat is er niet (veel) meer. In mijn omgeving in ieder geval niet. Het schijnt dat samen bevallen daar nog het meeste op lijkt.
hoi meiden Ik ga vanaf week 23 naar de zwangerschapsyoge. Kon kiezen tussen gym of Yoga en gym leek me gewoon helemaal niets! Ben Wel al benieuwd hoor hoe het zou zijn. Verder heb ik minimuts hiero ook al een keertje gevoeld, maar daar is het bij gebleven. Kan niet wachten totdat ik vaker wat ga voelen, lijkt me best wel gezellig, hihi...... Merk dat veel van jullie bezig zijn met de bevalling en de pijn en/of eventuele pijnbestrijding. Daar heb ik me nu nog geen moment druk overgemaakt. Laat het geheel op me af komen. Kan me wel bang laten maken, maar daar heb ik geen zin in. Iedereen heeft zijn eigen beleving en pijngrens, dus het is super uniek. Hoop wel dat iedereen datgene mag vinden wat het beste bij haar past, zodat de bevalling prettig mag verlopen....... twinny